fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Manžety na poloose. http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=4823 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Martin 1,6 [ 13 úno 2006 21:48 ] |
Předmět příspěvku: | Manžety na poloose. |
Zítra vezu Escorta do Forda na výměnu manžety kloubu na kole. Nevíte někdo jak je ta oprava náročná, co se bude rozebírat? Ať jsem chytřejší. ![]() |
Autor: | benzínek [ 14 úno 2006 07:39 ] |
Předmět příspěvku: | manžety na kineťáku |
No dělal jsem to kdysi sám. Odpojí se to těleso v kterém je ložisko (těhlice) nejlépe od kuláku a vytáhne z tlumiče. Stáhne se náboj (stahovákem) a tím na tebe kouká poloosa. Pokud seš na stojanovém zvedáku nemusíš ji ani vyndávat z převodovky. Pak rozpáskuješ starou prachovku vymyješ kloub benzínem. Odjistíš takový kroužek uvnitř kloubu (šikovnej chvat) a dáš od sebe oba díly. Navlíkneš novou prachovku a dáš do kloubu spec vazelinu (něco jako litná grafitka - litol ) je tam přesné množství. Kloub se složí a zajistí . Zapáskuje se spec kleštěma, ale dá se to udělat i skřípačkama (šikovně) no a složí se náboj , kulák, tlumič. Geometrie bych řek že bezpodmínečně nutná není, ale precizáci řeknou že jo. Já jsem tenkrát kupoval jen materiál (sada) - prachvky, pásky, vazelka navážená do levého a pavého kloubu (jiná váha) a nějaké ty kroužky a nové matice na kola - tuším oba klouby 600,-. Ty si připočítej tak 3 hod práce + tu geošku pokud chceš mít klid. Je to popsáno zhruba, dělal jsem to před tak před 4-5 lety. |
Autor: | Martin 1,6 [ 15 úno 2006 20:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak už to mám opraveno. Neorigo manžeta za 250kč a 200kč za práci. Není nad to mít známé ve Fordu. ![]() |
Autor: | Dušan [ 19 bře 2006 19:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
ja nevim,sundavat naboj kvuli polose,dosti slozity ne? ja nevim ale neni lepsi povolit spodni kulak,vyhodit ho,pak cep rizeni vyhodit ven,povolit matku na poloose,vyhnout celej tlumic i s nabojem,aby se kloub uvolnil vysprcnout polosu a delt to v klidu na ponku?protoze dosti obcas ten homokinetiockej kloub nejde dolu a kdyz mas poloosu na aute tak ji musis drzet aby se ti nerozjel druhej kloub u prevodovky,delam takhle vsechny auta a neni problem kazdopadne to zabere o mnoho min casu a nepotrebujes zadny stahovaky....... ![]() |
Autor: | IndyJones [ 03 dub 2006 07:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
u kellyho stoji manžeta neorigo 45kč ![]() |
Autor: | King [ 03 dub 2006 10:48 ] |
Předmět příspěvku: | výmena manžety |
benzínek má dobrý postup... až na vyťahovanie náboja .... zdvihnúť auto zhodiť koleso, odpojiť riadenie , rozrezať starú manžetu, správne natočiť , povoliť homog. klb ( zospodu 1 skrutka ) , jemne nadvihnúť celý tlmič a potom zvnútra roziahnúť poistku a odtiahnúť cely tlmič a poloos sama vyskočí von ... a navlečeš nonú manžetu ... zaseknes klb a potom zospodu uvolníš stabilizátor a pekne to sadne na miesto ...nahodíš riadenie a máš .. nedávno som menil tlmiče 1 ks asi hodinka práce .... a 3 dni ruky špinavé od grafit. vazeliny..... |
Autor: | Návštěvník [ 04 dub 2006 19:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
jo na ponku je to podle me nejlepsi, al euz sem tu parkrat psal ze tam pasuje z favorita a to se nemusi nit rozdelavat, staci vlezt pod auto, pc manzeta z facka je otviraci. |
Autor: | slavek [ 04 dub 2006 23:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
ja sem to udelal jednoduse, vymenil sem celou poloosu, a byl klid, poloosa me vysla na 400,- a prace taky tolik nebylo |
Autor: | ford escort [ 23 led 2007 22:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dušan píše: ja nevim,sundavat naboj kvuli polose,dosti slozity ne?
ja nevim ale neni lepsi povolit spodni kulak,vyhodit ho,pak cep rizeni vyhodit ven,povolit matku na poloose,vyhnout celej tlumic i s nabojem,aby se kloub uvolnil vysprcnout polosu a delt to v klidu na ponku?protoze dosti obcas ten homokinetiockej kloub nejde dolu a kdyz mas poloosu na aute tak ji musis drzet aby se ti nerozjel druhej kloub u prevodovky,delam takhle vsechny auta a neni problem kazdopadne to zabere o mnoho min casu a nepotrebujes zadny stahovaky....... ![]() povolil jsem spodni kulak,ale nejde mi vyrazit jakou matku na poloose? |
Autor: | Jira [ 24 led 2007 00:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
dělaj to přesně jak tady psal Dušan mě to taky měnily u známího v servisu a byl sem u toho tak sem koukal jak se u toho navztekaj když nejde náboj ven. |
Autor: | Petr V. [ 24 led 2007 19:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
to s tou manžetou z Favorita je fakt? Že tam pasuje a nemusí se nic rozdělávat? Zrovna mě manžeta u kola řidiče praskla a musím ji vyměnit. |
Autor: | Dušan [ 24 led 2007 20:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
ford escort píše: Dušan píše: ja nevim,sundavat naboj kvuli polose,dosti slozity ne? ja nevim ale neni lepsi povolit spodni kulak,vyhodit ho,pak cep rizeni vyhodit ven,povolit matku na poloose,vyhnout celej tlumic i s nabojem,aby se kloub uvolnil vysprcnout polosu a delt to v klidu na ponku?protoze dosti obcas ten homokinetiockej kloub nejde dolu a kdyz mas poloosu na aute tak ji musis drzet aby se ti nerozjel druhej kloub u prevodovky,delam takhle vsechny auta a neni problem kazdopadne to zabere o mnoho min casu a nepotrebujes zadny stahovaky....... ![]() povolil jsem spodni kulak,ale nejde mi vyrazit jakou matku na poloose? matku na polose najdes oprostred kola......jinak nevím nic o tomze by manzeta na favorita byla pulena.....u facka je stejnej postup ale je mozny ze ta manzeta je stejna...ale nevím nevím....nic mene kdo by to chtel udelat jsem tady i se svoji dilnou a klidne ukazi ..jak se to dela ![]() |
Autor: | Mike.M [ 25 led 2007 14:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pro vsechny, pred tydnem sem menil obe vnejsi manzety a pulroku zpet sem menil na facku, takze na Esco bych s Facka nikdy nedal. Na Facko sou nekvalitni docela a za rok muzete menit znova. Jinak postup sem mel takyto a delal sem to poprve. Povolit matku na naboji Odkroutit kolo zvednout za nosnik(ne rameno) Oddelat kolo odkroutit cep rizeni a vyklepnout(po matce, ne po sroubu) odkroutit cep ramena, trosku vyklepnout a pak rukou stahnout rameno (jde to docela lehce) pritahnout kolo za kotouc k sebe a vaklepnout poloosu z naboje uplne. Pak vysprcnout z prevodovky (vytece olej) Davejte pozor at se nepospini kotouc od vazeliny no sejmout spony manzety rozstrihnout. najit v kloubu otvor na vnitrku, je tam taka spona tu roztahnout a homokloub od osy vytahnout. nasadit manzetu, nacpat napln a poskladat zpet. Ja kupil sadu na homoklouby cca 350,- a tam byla manzeta, tuk, zavlacky 2 jedna na poloosu do prevodovky a druja na poloosu do komoklouba, matka 32 no a montaz. natlacit poloosu do prevodovky a zklepnout kladivem(lepe humovym) az do zapadnuti vychylit kolo a nasadit homokloub do naboje. dat zpet cep ramene a prisroubovat, nasadit cep rizeni a prisroubovat. zespoda stoubu je imbus, to pomuze pri utahovani no a pak prikroutit matku. Pak nasadit kolo a matku dotahnout a sklepnout. a hotovo. hodka prace, pokud se nic nevysmoli. |
Autor: | skaldal [ 18 kvě 2007 20:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
A dolejt olej do převodovky ![]() |
Autor: | Karel [ 19 kvě 2007 07:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja menil manzety trochu jinak(ne na Fordu).Vsechno stejne,ale u prevodovky jsem povolil manzetu a vytahl polosu z naboje,tedy jen tu trojnozku(sakra jak se to jmenuje)s valeck.lozisky.Musel jsem sice pretahnout manzety prez celou polosu,ale zato nic navyteklo,nezaspinil a neposkodil (ne vzdy se to podari) jsem gufero v prevodovce. |
Autor: | Mike.M [ 19 kvě 2007 08:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Karel, jo taky se da, ale jak to ten jeden krouzek vylecek z te trojnozky ujede tak se ti vysypou jehlicky, mysleno z toho trojloziska. Radej doplnim pul litru prevod. oleje nez skladat toto dohromady. Navic pretahnout zpet taky nenio jednoduche. |
Autor: | Karel [ 19 kvě 2007 08:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud to mas vysoupany, tak jo,ale je tam segrovka co to drzi ne?Aspon mas jistotu ze to drzi.Ja tak prisel na jeden spatnej. |
Autor: | Perňa [ 19 kvě 2007 09:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já jsem to dělal uplně jinak, -povolil votočák -sklepl rameno dolů -povolil kost -plnou kulatinu přichytil k poloose páskama, a s pootáčením polosy jsem jemně klepal do homouše ( ta ružice - na růžici klepal ten průbojník ),zase pootočil atd. - na konci poloosy je tisíci hran a v něm napružená závlačka,která drží v homouši -po vyklepnutí vyhnul náboj i s tlumičem. -vymýt homouše naplácat vazelinu,vyměnit manžetu a skládám zpět. -žádní poloosa nešla ven a už vůbec dolévání oloje do rychlostky |
Autor: | Mike.M [ 19 kvě 2007 10:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
10 lidi 10 ruznych vymen manzet. No ted uz vim, kde a jak je tam ta zavlacka rozpinacu, tak to priste vymenim aniz bych vyndaval poloos z prevodovky |
Autor: | zdenal8 [ 03 srp 2007 20:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mike.M píše: Pro vsechny, pred tydnem sem menil obe vnejsi manzety a pulroku zpet sem menil na facku, takze na Esco bych s Facka nikdy nedal .
No ono asi záleží na jakou manžetu narazíš. Já mám před rokem měněnou manžetu co byla přímo na escorta a zejtra se jí po roce chystam měnit znova. Takže i ta na favorita nemusí bejt nejhorší. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |