fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Manžety na poloose. http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=4823 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Martin 1,6 [ 13 úno 2006 21:48 ] |
Předmět příspěvku: | Manžety na poloose. |
Zítra vezu Escorta do Forda na výměnu manžety kloubu na kole. Nevíte někdo jak je ta oprava náročná, co se bude rozebírat? Ať jsem chytřejší. Sice tam mám známého, ale nemám rád, když se mi někdo hrabe v autě. Měla by se dělat geometrie potom? Díky. |
Autor: | benzínek [ 14 úno 2006 07:39 ] |
Předmět příspěvku: | manžety na kineťáku |
No dělal jsem to kdysi sám. Odpojí se to těleso v kterém je ložisko (těhlice) nejlépe od kuláku a vytáhne z tlumiče. Stáhne se náboj (stahovákem) a tím na tebe kouká poloosa. Pokud seš na stojanovém zvedáku nemusíš ji ani vyndávat z převodovky. Pak rozpáskuješ starou prachovku vymyješ kloub benzínem. Odjistíš takový kroužek uvnitř kloubu (šikovnej chvat) a dáš od sebe oba díly. Navlíkneš novou prachovku a dáš do kloubu spec vazelinu (něco jako litná grafitka - litol ) je tam přesné množství. Kloub se složí a zajistí . Zapáskuje se spec kleštěma, ale dá se to udělat i skřípačkama (šikovně) no a složí se náboj , kulák, tlumič. Geometrie bych řek že bezpodmínečně nutná není, ale precizáci řeknou že jo. Já jsem tenkrát kupoval jen materiál (sada) - prachvky, pásky, vazelka navážená do levého a pavého kloubu (jiná váha) a nějaké ty kroužky a nové matice na kola - tuším oba klouby 600,-. Ty si připočítej tak 3 hod práce + tu geošku pokud chceš mít klid. Je to popsáno zhruba, dělal jsem to před tak před 4-5 lety. |
Autor: | Martin 1,6 [ 15 úno 2006 20:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak už to mám opraveno. Neorigo manžeta za 250kč a 200kč za práci. Není nad to mít známé ve Fordu. |
Autor: | Dušan [ 19 bře 2006 19:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
ja nevim,sundavat naboj kvuli polose,dosti slozity ne? ja nevim ale neni lepsi povolit spodni kulak,vyhodit ho,pak cep rizeni vyhodit ven,povolit matku na poloose,vyhnout celej tlumic i s nabojem,aby se kloub uvolnil vysprcnout polosu a delt to v klidu na ponku?protoze dosti obcas ten homokinetiockej kloub nejde dolu a kdyz mas poloosu na aute tak ji musis drzet aby se ti nerozjel druhej kloub u prevodovky,delam takhle vsechny auta a neni problem kazdopadne to zabere o mnoho min casu a nepotrebujes zadny stahovaky....... |
Autor: | IndyJones [ 03 dub 2006 07:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
u kellyho stoji manžeta neorigo 45kč |
Autor: | King [ 03 dub 2006 10:48 ] |
Předmět příspěvku: | výmena manžety |
benzínek má dobrý postup... až na vyťahovanie náboja .... zdvihnúť auto zhodiť koleso, odpojiť riadenie , rozrezať starú manžetu, správne natočiť , povoliť homog. klb ( zospodu 1 skrutka ) , jemne nadvihnúť celý tlmič a potom zvnútra roziahnúť poistku a odtiahnúť cely tlmič a poloos sama vyskočí von ... a navlečeš nonú manžetu ... zaseknes klb a potom zospodu uvolníš stabilizátor a pekne to sadne na miesto ...nahodíš riadenie a máš .. nedávno som menil tlmiče 1 ks asi hodinka práce .... a 3 dni ruky špinavé od grafit. vazeliny..... |
Autor: | Návštěvník [ 04 dub 2006 19:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
jo na ponku je to podle me nejlepsi, al euz sem tu parkrat psal ze tam pasuje z favorita a to se nemusi nit rozdelavat, staci vlezt pod auto, pc manzeta z facka je otviraci. |
Autor: | slavek [ 04 dub 2006 23:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
ja sem to udelal jednoduse, vymenil sem celou poloosu, a byl klid, poloosa me vysla na 400,- a prace taky tolik nebylo |
Autor: | ford escort [ 23 led 2007 22:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dušan píše: ja nevim,sundavat naboj kvuli polose,dosti slozity ne?
ja nevim ale neni lepsi povolit spodni kulak,vyhodit ho,pak cep rizeni vyhodit ven,povolit matku na poloose,vyhnout celej tlumic i s nabojem,aby se kloub uvolnil vysprcnout polosu a delt to v klidu na ponku?protoze dosti obcas ten homokinetiockej kloub nejde dolu a kdyz mas poloosu na aute tak ji musis drzet aby se ti nerozjel druhej kloub u prevodovky,delam takhle vsechny auta a neni problem kazdopadne to zabere o mnoho min casu a nepotrebujes zadny stahovaky....... povolil jsem spodni kulak,ale nejde mi vyrazit jakou matku na poloose? |
Autor: | Jira [ 24 led 2007 00:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
dělaj to přesně jak tady psal Dušan mě to taky měnily u známího v servisu a byl sem u toho tak sem koukal jak se u toho navztekaj když nejde náboj ven. |
Autor: | Petr V. [ 24 led 2007 19:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
to s tou manžetou z Favorita je fakt? Že tam pasuje a nemusí se nic rozdělávat? Zrovna mě manžeta u kola řidiče praskla a musím ji vyměnit. |
Autor: | Dušan [ 24 led 2007 20:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
ford escort píše: Dušan píše: ja nevim,sundavat naboj kvuli polose,dosti slozity ne? ja nevim ale neni lepsi povolit spodni kulak,vyhodit ho,pak cep rizeni vyhodit ven,povolit matku na poloose,vyhnout celej tlumic i s nabojem,aby se kloub uvolnil vysprcnout polosu a delt to v klidu na ponku?protoze dosti obcas ten homokinetiockej kloub nejde dolu a kdyz mas poloosu na aute tak ji musis drzet aby se ti nerozjel druhej kloub u prevodovky,delam takhle vsechny auta a neni problem kazdopadne to zabere o mnoho min casu a nepotrebujes zadny stahovaky....... povolil jsem spodni kulak,ale nejde mi vyrazit jakou matku na poloose? matku na polose najdes oprostred kola......jinak nevím nic o tomze by manzeta na favorita byla pulena.....u facka je stejnej postup ale je mozny ze ta manzeta je stejna...ale nevím nevím....nic mene kdo by to chtel udelat jsem tady i se svoji dilnou a klidne ukazi ..jak se to dela |
Autor: | Mike.M [ 25 led 2007 14:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pro vsechny, pred tydnem sem menil obe vnejsi manzety a pulroku zpet sem menil na facku, takze na Esco bych s Facka nikdy nedal. Na Facko sou nekvalitni docela a za rok muzete menit znova. Jinak postup sem mel takyto a delal sem to poprve. Povolit matku na naboji Odkroutit kolo zvednout za nosnik(ne rameno) Oddelat kolo odkroutit cep rizeni a vyklepnout(po matce, ne po sroubu) odkroutit cep ramena, trosku vyklepnout a pak rukou stahnout rameno (jde to docela lehce) pritahnout kolo za kotouc k sebe a vaklepnout poloosu z naboje uplne. Pak vysprcnout z prevodovky (vytece olej) Davejte pozor at se nepospini kotouc od vazeliny no sejmout spony manzety rozstrihnout. najit v kloubu otvor na vnitrku, je tam taka spona tu roztahnout a homokloub od osy vytahnout. nasadit manzetu, nacpat napln a poskladat zpet. Ja kupil sadu na homoklouby cca 350,- a tam byla manzeta, tuk, zavlacky 2 jedna na poloosu do prevodovky a druja na poloosu do komoklouba, matka 32 no a montaz. natlacit poloosu do prevodovky a zklepnout kladivem(lepe humovym) az do zapadnuti vychylit kolo a nasadit homokloub do naboje. dat zpet cep ramene a prisroubovat, nasadit cep rizeni a prisroubovat. zespoda stoubu je imbus, to pomuze pri utahovani no a pak prikroutit matku. Pak nasadit kolo a matku dotahnout a sklepnout. a hotovo. hodka prace, pokud se nic nevysmoli. |
Autor: | skaldal [ 18 kvě 2007 20:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
A dolejt olej do převodovky |
Autor: | Karel [ 19 kvě 2007 07:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja menil manzety trochu jinak(ne na Fordu).Vsechno stejne,ale u prevodovky jsem povolil manzetu a vytahl polosu z naboje,tedy jen tu trojnozku(sakra jak se to jmenuje)s valeck.lozisky.Musel jsem sice pretahnout manzety prez celou polosu,ale zato nic navyteklo,nezaspinil a neposkodil (ne vzdy se to podari) jsem gufero v prevodovce. |
Autor: | Mike.M [ 19 kvě 2007 08:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Karel, jo taky se da, ale jak to ten jeden krouzek vylecek z te trojnozky ujede tak se ti vysypou jehlicky, mysleno z toho trojloziska. Radej doplnim pul litru prevod. oleje nez skladat toto dohromady. Navic pretahnout zpet taky nenio jednoduche. |
Autor: | Karel [ 19 kvě 2007 08:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud to mas vysoupany, tak jo,ale je tam segrovka co to drzi ne?Aspon mas jistotu ze to drzi.Ja tak prisel na jeden spatnej. |
Autor: | Perňa [ 19 kvě 2007 09:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já jsem to dělal uplně jinak, -povolil votočák -sklepl rameno dolů -povolil kost -plnou kulatinu přichytil k poloose páskama, a s pootáčením polosy jsem jemně klepal do homouše ( ta ružice - na růžici klepal ten průbojník ),zase pootočil atd. - na konci poloosy je tisíci hran a v něm napružená závlačka,která drží v homouši -po vyklepnutí vyhnul náboj i s tlumičem. -vymýt homouše naplácat vazelinu,vyměnit manžetu a skládám zpět. -žádní poloosa nešla ven a už vůbec dolévání oloje do rychlostky |
Autor: | Mike.M [ 19 kvě 2007 10:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
10 lidi 10 ruznych vymen manzet. No ted uz vim, kde a jak je tam ta zavlacka rozpinacu, tak to priste vymenim aniz bych vyndaval poloos z prevodovky |
Autor: | zdenal8 [ 03 srp 2007 20:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mike.M píše: Pro vsechny, pred tydnem sem menil obe vnejsi manzety a pulroku zpet sem menil na facku, takze na Esco bych s Facka nikdy nedal .
No ono asi záleží na jakou manžetu narazíš. Já mám před rokem měněnou manžetu co byla přímo na escorta a zejtra se jí po roce chystam měnit znova. Takže i ta na favorita nemusí bejt nejhorší. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |