fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Manžety na poloose.
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=4823
Stránka 1 z 2

Autor:  Martin 1,6 [ 13 úno 2006 21:48 ]
Předmět příspěvku:  Manžety na poloose.

Zítra vezu Escorta do Forda na výměnu manžety kloubu na kole. Nevíte někdo jak je ta oprava náročná, co se bude rozebírat? Ať jsem chytřejší. :-) Sice tam mám známého, ale nemám rád, když se mi někdo hrabe v autě. Měla by se dělat geometrie potom? Díky.

Autor:  benzínek [ 14 úno 2006 07:39 ]
Předmět příspěvku:  manžety na kineťáku

No dělal jsem to kdysi sám. Odpojí se to těleso v kterém je ložisko (těhlice) nejlépe od kuláku a vytáhne z tlumiče. Stáhne se náboj (stahovákem) a tím na tebe kouká poloosa. Pokud seš na stojanovém zvedáku nemusíš ji ani vyndávat z převodovky. Pak rozpáskuješ starou prachovku vymyješ kloub benzínem. Odjistíš takový kroužek uvnitř kloubu (šikovnej chvat) a dáš od sebe oba díly. Navlíkneš novou prachovku a dáš do kloubu spec vazelinu (něco jako litná grafitka - litol ) je tam přesné množství. Kloub se složí a zajistí . Zapáskuje se spec kleštěma, ale dá se to udělat i skřípačkama (šikovně) no a složí se náboj , kulák, tlumič. Geometrie bych řek že bezpodmínečně nutná není, ale precizáci řeknou že jo. Já jsem tenkrát kupoval jen materiál (sada) - prachvky, pásky, vazelka navážená do levého a pavého kloubu (jiná váha) a nějaké ty kroužky a nové matice na kola - tuším oba klouby 600,-. Ty si připočítej tak 3 hod práce + tu geošku pokud chceš mít klid.
Je to popsáno zhruba, dělal jsem to před tak před 4-5 lety.

Autor:  Martin 1,6 [ 15 úno 2006 20:41 ]
Předmět příspěvku: 

Tak už to mám opraveno. Neorigo manžeta za 250kč a 200kč za práci. Není nad to mít známé ve Fordu. :-)

Autor:  Dušan [ 19 bře 2006 19:23 ]
Předmět příspěvku: 

ja nevim,sundavat naboj kvuli polose,dosti slozity ne?
ja nevim ale neni lepsi povolit spodni kulak,vyhodit ho,pak cep rizeni vyhodit ven,povolit matku na poloose,vyhnout celej tlumic i s nabojem,aby se kloub uvolnil vysprcnout polosu a delt to v klidu na ponku?protoze dosti obcas ten homokinetiockej kloub nejde dolu a kdyz mas poloosu na aute tak ji musis drzet aby se ti nerozjel druhej kloub u prevodovky,delam takhle vsechny auta a neni problem kazdopadne to zabere o mnoho min casu a nepotrebujes zadny stahovaky....... :)

Autor:  IndyJones [ 03 dub 2006 07:59 ]
Předmět příspěvku: 

u kellyho stoji manžeta neorigo 45kč :lol:

Autor:  King [ 03 dub 2006 10:48 ]
Předmět příspěvku:  výmena manžety

benzínek má dobrý postup...
až na vyťahovanie náboja ....
zdvihnúť auto zhodiť koleso, odpojiť riadenie , rozrezať starú manžetu,
správne natočiť , povoliť homog. klb ( zospodu 1 skrutka ) , jemne nadvihnúť celý tlmič a potom zvnútra roziahnúť poistku a odtiahnúť cely tlmič a poloos sama vyskočí von ...
a navlečeš nonú manžetu ... zaseknes klb a potom zospodu uvolníš stabilizátor a pekne to sadne na miesto ...nahodíš riadenie a máš ..
nedávno som menil tlmiče 1 ks asi hodinka práce .... a 3 dni ruky špinavé od grafit. vazeliny.....

Autor:  Návštěvník [ 04 dub 2006 19:24 ]
Předmět příspěvku: 

jo na ponku je to podle me nejlepsi, al euz sem tu parkrat psal ze tam pasuje z favorita a to se nemusi nit rozdelavat, staci vlezt pod auto, pc manzeta z facka je otviraci.

Autor:  slavek [ 04 dub 2006 23:51 ]
Předmět příspěvku: 

ja sem to udelal jednoduse, vymenil sem celou poloosu, a byl klid, poloosa me vysla na 400,- a prace taky tolik nebylo

Autor:  ford escort [ 23 led 2007 22:07 ]
Předmět příspěvku: 

Dušan píše:
ja nevim,sundavat naboj kvuli polose,dosti slozity ne?
ja nevim ale neni lepsi povolit spodni kulak,vyhodit ho,pak cep rizeni vyhodit ven,povolit matku na poloose,vyhnout celej tlumic i s nabojem,aby se kloub uvolnil vysprcnout polosu a delt to v klidu na ponku?protoze dosti obcas ten homokinetiockej kloub nejde dolu a kdyz mas poloosu na aute tak ji musis drzet aby se ti nerozjel druhej kloub u prevodovky,delam takhle vsechny auta a neni problem kazdopadne to zabere o mnoho min casu a nepotrebujes zadny stahovaky....... :)


povolil jsem spodni kulak,ale nejde mi vyrazit
jakou matku na poloose?

Autor:  Jira [ 24 led 2007 00:01 ]
Předmět příspěvku: 

dělaj to přesně jak tady psal Dušan mě to taky měnily u známího v servisu a byl sem u toho tak sem koukal jak se u toho navztekaj když nejde náboj ven.

Autor:  Petr V. [ 24 led 2007 19:09 ]
Předmět příspěvku: 

to s tou manžetou z Favorita je fakt? Že tam pasuje a nemusí se nic rozdělávat? Zrovna mě manžeta u kola řidiče praskla a musím ji vyměnit.

Autor:  Dušan [ 24 led 2007 20:18 ]
Předmět příspěvku: 

ford escort píše:
Dušan píše:
ja nevim,sundavat naboj kvuli polose,dosti slozity ne?
ja nevim ale neni lepsi povolit spodni kulak,vyhodit ho,pak cep rizeni vyhodit ven,povolit matku na poloose,vyhnout celej tlumic i s nabojem,aby se kloub uvolnil vysprcnout polosu a delt to v klidu na ponku?protoze dosti obcas ten homokinetiockej kloub nejde dolu a kdyz mas poloosu na aute tak ji musis drzet aby se ti nerozjel druhej kloub u prevodovky,delam takhle vsechny auta a neni problem kazdopadne to zabere o mnoho min casu a nepotrebujes zadny stahovaky....... :)


povolil jsem spodni kulak,ale nejde mi vyrazit
jakou matku na poloose?


matku na polose najdes oprostred kola......jinak nevím nic o tomze by manzeta na favorita byla pulena.....u facka je stejnej postup ale je mozny ze ta manzeta je stejna...ale nevím nevím....nic mene kdo by to chtel udelat jsem tady i se svoji dilnou a klidne ukazi ..jak se to dela :D

Autor:  Mike.M [ 25 led 2007 14:37 ]
Předmět příspěvku: 

Pro vsechny, pred tydnem sem menil obe vnejsi manzety a pulroku zpet sem menil na facku, takze na Esco bych s Facka nikdy nedal. Na Facko sou nekvalitni docela a za rok muzete menit znova. Jinak postup sem mel takyto a delal sem to poprve.
Povolit matku na naboji
Odkroutit kolo zvednout za nosnik(ne rameno)
Oddelat kolo
odkroutit cep rizeni a vyklepnout(po matce, ne po sroubu)
odkroutit cep ramena, trosku vyklepnout a pak rukou stahnout rameno (jde to docela lehce)
pritahnout kolo za kotouc k sebe a vaklepnout poloosu z naboje uplne. Pak vysprcnout z prevodovky (vytece olej)
Davejte pozor at se nepospini kotouc od vazeliny
no sejmout spony manzety rozstrihnout.
najit v kloubu otvor na vnitrku, je tam taka spona tu roztahnout a homokloub od osy vytahnout. nasadit manzetu, nacpat napln a poskladat zpet.
Ja kupil sadu na homoklouby cca 350,- a tam byla manzeta, tuk, zavlacky 2 jedna na poloosu do prevodovky a druja na poloosu do komoklouba, matka 32
no a montaz.
natlacit poloosu do prevodovky a zklepnout kladivem(lepe humovym) az do zapadnuti
vychylit kolo a nasadit homokloub do naboje.
dat zpet cep ramene a prisroubovat,
nasadit cep rizeni a prisroubovat. zespoda stoubu je imbus, to pomuze pri utahovani
no a pak prikroutit matku. Pak nasadit kolo a matku dotahnout a sklepnout. a hotovo. hodka prace, pokud se nic nevysmoli.

Autor:  skaldal [ 18 kvě 2007 20:51 ]
Předmět příspěvku: 

A dolejt olej do převodovky :wink:

Autor:  Karel [ 19 kvě 2007 07:52 ]
Předmět příspěvku: 

Ja menil manzety trochu jinak(ne na Fordu).Vsechno stejne,ale u prevodovky jsem povolil manzetu a vytahl polosu z naboje,tedy jen tu trojnozku(sakra jak se to jmenuje)s valeck.lozisky.Musel jsem sice pretahnout manzety prez celou polosu,ale zato nic navyteklo,nezaspinil a neposkodil (ne vzdy se to podari) jsem gufero v prevodovce.

Autor:  Mike.M [ 19 kvě 2007 08:19 ]
Předmět příspěvku: 

Karel, jo taky se da, ale jak to ten jeden krouzek vylecek z te trojnozky ujede tak se ti vysypou jehlicky, mysleno z toho trojloziska. Radej doplnim pul litru prevod. oleje nez skladat toto dohromady. Navic pretahnout zpet taky nenio jednoduche.

Autor:  Karel [ 19 kvě 2007 08:51 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud to mas vysoupany, tak jo,ale je tam segrovka co to drzi ne?Aspon mas jistotu ze to drzi.Ja tak prisel na jeden spatnej.

Autor:  Perňa [ 19 kvě 2007 09:55 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem to dělal uplně jinak,
-povolil votočák
-sklepl rameno dolů
-povolil kost
-plnou kulatinu přichytil k poloose páskama, a s pootáčením polosy jsem jemně klepal do homouše ( ta ružice - na růžici klepal ten průbojník ),zase pootočil atd.
- na konci poloosy je tisíci hran a v něm napružená závlačka,která drží v homouši
-po vyklepnutí vyhnul náboj i s tlumičem.
-vymýt homouše naplácat vazelinu,vyměnit manžetu a skládám zpět.
-žádní poloosa nešla ven a už vůbec dolévání oloje do rychlostky

Autor:  Mike.M [ 19 kvě 2007 10:34 ]
Předmět příspěvku: 

10 lidi 10 ruznych vymen manzet. No ted uz vim, kde a jak je tam ta zavlacka rozpinacu, tak to priste vymenim aniz bych vyndaval poloos z prevodovky

Autor:  zdenal8 [ 03 srp 2007 20:10 ]
Předmět příspěvku: 

Mike.M píše:
Pro vsechny, pred tydnem sem menil obe vnejsi manzety a pulroku zpet sem menil na facku, takze na Esco bych s Facka nikdy nedal .


No ono asi záleží na jakou manžetu narazíš. Já mám před rokem měněnou manžetu co byla přímo na escorta a zejtra se jí po roce chystam měnit znova. Takže i ta na favorita nemusí bejt nejhorší.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/