fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Zadní kola do "AČKA"
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=5041
Stránka 1 z 2

Autor:  DbAlesh [ 04 bře 2006 11:02 ]
Předmět příspěvku:  Zadní kola do "AČKA"

Mam problem při pohledu na mého Forda zezadu mam kola dole od sebe, prostě do A! Koupil jsem si nový letnáky a chci to dát do cajku než příjde jaro, nechci je hned sjet :evil: Dostal hsem radu že to muže být silentblokama zadní nápravy co vy na to?? :roll:

Autor:  wwollff [ 04 bře 2006 15:38 ]
Předmět příspěvku: 

Zajeď na geometrii a tam ti to zjistí

Autor:  Karel [ 05 bře 2006 20:07 ]
Předmět příspěvku: 

Zadni naprava na 5dv. je pevna.Nekde se to tu uz resilo,nejaky podlozky nebo co.Jinak ja je mam taky trochu do A.

Autor:  wwollff [ 05 bře 2006 21:11 ]
Předmět příspěvku: 

Já taky, ale není to tak hrozný, ale jakmile budu přezouvat, tak to jde na geometrii, abych měl jistotu jak to teda doopravdy je

Autor:  otas.pe [ 05 bře 2006 21:15 ]
Předmět příspěvku: 

Na zadní nápravě jde seřídit geometrie? Jen se ptám abych věděl, jinak já mám zadní kola OK.

Autor:  zdenal8 [ 07 bře 2006 09:38 ]
Předmět příspěvku: 

Taky mám zadní kola malinko do A. Ale pneu se sjíždí normálně, tak to neřešim. Navíc to ačko neni moc.

Autor:  jarous350 [ 07 bře 2006 10:48 ]
Předmět příspěvku: 

Taky mirne do A a pneu se mi sjizdeji rovnomerne.

Autor:  angličák [ 07 bře 2006 13:08 ]
Předmět příspěvku:  ...

Na zadní nápravě u Esca nejde seřizovat nic, vyjma odelu RS2000 4x4 :o), takže se s tím smiřtě a uvažujte nad tím, kde k tomu "A" mohlo dojít (havarované autoúohlá nápravnice apod), ale odklon vzadu má být od výroby, přesný údaj ve stupních nevím, ovšem pokud se vám nesjíždějí vnitřní hrany gum, tak není proč bít na poplach, jinak doporučuju sehnat rovnou nápravnici. A Ad silentbloky, ty jsou tam defacto je ve stabilizátoru, v uložení tlumičů a nápravnice, ovšem proto, že je nápravnice pevná a z jednoho kusu, tak se tím odklon nemění.

Autor:  angličák [ 07 bře 2006 13:09 ]
Předmět příspěvku:  ...

Na zadní nápravě u Esca nejde seřizovat nic, vyjma modelu RS2000 4x4 :o), takže se s tím smiřte a uvažujte nad tím, kde k tomu "A" mohlo dojít (havarované auto/ohlá nápravnice apod), ale odklon vzadu má být od výroby, přesný údaj ve stupních nevím, ovšem pokud se vám nesjíždějí vnitřní hrany gum, tak není proč bít na poplach, jinak doporučuju sehnat rovnou nápravnici. A Ad silentbloky, ty jsou tam defacto jen ve stabilizátoru, v uložení tlumičů a nápravnice, ovšem proto, že je nápravnice pevná a z jednoho kusu, tak se tím odklon nemění.

Autor:  Šíša [ 07 bře 2006 17:36 ]
Předmět příspěvku: 

Mno, pakliže bude scénář, že silenblok v uchycení nápravy do kastle bude na té jedné straně v háji, tak si to sedne(na té příslušné straně) a kolo bude výce do šikma. Ovšem tohle se dá poznat, prostě auto nebude moc dobře sedět a bude připadat, že je jedna strana o chlup níže. Ony ty 3cm, co je od středu sřoubu k pouzdru jso znát. Sám jsem tohle měl na autě, prostě jedno kolo vypadalo výce šikměji do auta. Silenblok na příslušné straně byl v háji, púorjevovalo se to neklidem a rachtáním při menších rychlostích, ve vyšších, cca 120+, to bylo s podivem ok. Po výměně silenbloku vše ok.

Autor:  Lukas1 [ 07 bře 2006 22:40 ]
Předmět příspěvku: 

Jak píše angličák esco má vzadu odklon, a vše to jště umocňuje tvar karoserie, který opticky kola odkloní ještě víc. Náprava je sice pevná, ale kola s malým ET nebo velká zátěž nad zadní nápravou mohou vyvolat menší prohnutí příčky mezi rameny, a pak je odklon větší. Nemyslím si, že by to ale vedlo k tak drastické situaci jako je sjíždění kol. Silentbloky na to budou mít vliv minimální, zde jde spíš o pevné vedení nápravy.

Autor:  Šíša [ 07 bře 2006 22:51 ]
Předmět příspěvku: 

Jak jsem psal, tak já jsem ten jeden ze dvou silenbloků měl už úplně v háji -> sice tam byl, ale prasklej a tak ta náprava nedržela uprostřed, jak je u silenbloků zvykem v jeho vnitřním pouzdře, ale normálně rovnou o nápravu, prostě se ten šroub s pouzdrem vytrhnul a prořízl si cestu až k pouzdru na nápravě. Ale jak říkám, to už je dle mého extrémní. Podotýkám, že to bylo mé první auto od Henryho -> Fiesta.

Autor:  angličák [ 09 bře 2006 21:47 ]
Předmět příspěvku:  ...

Pro dojasnění, pod pojem kola do A si představuju že obě dvě kola mají viditelně větší odklon a z toho jsem v mé reakci vycházel. Souhlasím se Šíšou, že vytlučený silentblok změní geometrii, ale ne symetricky na obou kolech a v tom příadě si soudný člvoěk odvodí, že jě někde něco blbě a nejezdí dal až do totálního domrdání gum. Pokud je odklon na obou kolech vzadu a sjíždí se vnitřky, tak to tipuju opravdu na ohlou nápravnici. Tak, te´d jsem se vykecal..a mám zas klid :D

Autor:  Šíša [ 09 bře 2006 22:33 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě je taky jedna možnost, z vlastní zkušenosti: třeba předchozí majitel trefil tím kolem neštastně njakou díru/šutr a pod a ohla se "trubka", na které je přidělaný buben. To se mi stalo jednou v noci na služebáku, kdy jsem se vracel z montáže a v lese mi tam vlítla srnka. Když jsem to strhnul, tak jsem se dost otočil na štorc a jedním zadním kolem chytil o nějakej šutrák v krajnici. Auto sice nic, ale to dotyčné kolo bylo viditelně šikmo -> nahoře bylo více do kastle než dole. Jako to "A". Ale to bylo poznat okamžitě, bo jsem na firmu dojel dost pomalu a volant byl úplně mimo, cca o 90stupňů pootočen při rovném směru. Musela se vyměnit celá zadní náprava, bo rovnat asi jen tu samotnou trubku nemá smysl...
Ale jak říkám, bylo to poznat na volantu, že je něco(geometrie) v háji, aby to jelo rovně, musel být pootočen a po puštění auto zatáčelo. Klasika

Autor:  Tomashek [ 10 bře 2006 14:00 ]
Předmět příspěvku: 

Zadni naprava lehce do A musi byt uz z principu, jinak by auto drzelo velice spatne stopu

Autor:  Endy [ 10 bře 2006 18:02 ]
Předmět příspěvku: 

Tomashek píše:
Zadni naprava lehce do A musi byt uz z principu, jinak by auto drzelo velice spatne stopu

Souhlasím. Mám to taky a geometrie OK.

Autor:  Šíša [ 12 bře 2006 16:39 ]
Předmět příspěvku: 

Ale jo, ale jde taky jak do "A" :lol: Pokavaď je budu mít do "A" s úhlem kola 30st tak to asi nebude to pravé ořechové :?

Autor:  Tomashek [ 13 bře 2006 12:30 ]
Předmět příspěvku: 

Šíša píše:
Ale jo, ale jde taky jak do "A" :lol: Pokavaď je budu mít do "A" s úhlem kola 30st tak to asi nebude to pravé ořechové :?


Tak to musis vytahnout ty 3 pytle cementu z kufru :-D

Autor:  Eskláda [ 13 bře 2006 12:44 ]
Předmět příspěvku: 

to já mám taky kola do A a teď když jsem o 4 cm snížil tak to jde vidět víc :!:

Autor:  Tomashek [ 13 bře 2006 13:35 ]
Předmět příspěvku: 

Eskláda píše:
to já mám taky kola do A a teď když jsem o 4 cm snížil tak to jde vidět víc :!:


Tak tam dej nove gumy a po cca 10 000 km se podivej a uvidis, jak se ti sjizdi. Ja to budu muset taky zkontrolovat, ale nejak se mi v tom pocasi vubec nechce behat kolem auta :( Ja jsem kupoval sveho Escortika na podzim, geometrie tehdy mela byt v poradku (ale delal ji servis autobazaru, takze na to 100% nespoleham a nechce se mi jezdit ted na novou, to si radsi pockam az prezuju na letni). Ale nekdy si chci zkontrolovat, jestli se mi sjizdi rovnomerne gumy. Daval jsem nove zimni cca v pulce prosince.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/