fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

prestavba bubnove brzdy na kotoucovou
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=6015
Stránka 1 z 8

Autor:  Návštěvník [ 21 kvě 2006 18:02 ]
Předmět příspěvku:  prestavba bubnove brzdy na kotoucovou

Zdravim.Prosim o radu.jak je tezke predelat zadni bubnovou brzdu na kotoucovou.a kolik to asi stoji?dik

Autor:  Walker [ 21 kvě 2006 22:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: prestavba bubnove brzdy na kotoucovou

KingShadow píše:
Zdravim.Prosim o radu.jak je tezke predelat zadni bubnovou brzdu na kotoucovou.a kolik to asi stoji?dik
Nechápu smysl přestavby zadních brzd. To to nebrzdí? Motor 1.3 snad brzdy ani nepotřebuje(vtip, neber to vážně). Bubnové brzdy pro tento typ jsou dimenzovány pro vozidla s motory až do 2,3l. Další věc je že tyto nové brzdy musí být homologované, schválené a zapsané v TP jako změna. Jinak první STK skončí vyhazovem. A cena ? Nějaké shity z vraku asi nechceš a nové + úřední výkony s tím spojené (homologace Ford cca 2000,- za jakoukoliv prkotinu) = zdvojnásobení ceny auta. Pokud to brzdí dobře, tak bych to tak nechal,nehledě na problémy s nastavením omezovače brzdného účinku při těch kotoučích. Vytvořit garážový hybrid je tak o zabití, kotouč má ostřejší náběh, stačí mokro a už se točíš. Já bych to nedělal, a prachy bych dal jinam.(Ford už sám najde kam.) :D

Autor:  Šíša [ 22 kvě 2006 00:55 ]
Předmět příspěvku: 

Zadek se dělá z origo XR3i nebo RS2000, což je ford a při důkladné kontrole/opravě před montáží se není čeho bát.

Jedinej problém bych viděl v omezovači brzd vzadu, ale já ho tam mám, takže až bude chuť/čas tak by se to dalo vyměnit.

Jinak jestli se nepletu, tak při přepiusu cabria mi nenapsali typ brzd(ani vepředu, ani vzadu), a jak znám naše techniky na STK poblíž, neviděl bych v tom problém, případně :oops:

Autor:  mrazik [ 22 kvě 2006 08:45 ]
Předmět příspěvku: 

Walker nesmíš to tak prožívat a chce si to nejdřív něco zjistit, než něco napíšeš. Tato konverze brzd (komplet z RS2000) se nechá krásně udělat v garáži - sám jsem ji absolvoval a doporučuji každému. Na mém Escortu jsem vůbec nebyl spokojený s brzdami a na povolených kolech 195/50 R15 je potřeba vyvinout větší sílu pro brzdění.
Konverze na kotoučovou brzdu vzadu je velice jednoduchá. Použije se z Escorta RS2000 nebo XR3i.
Vzadu jsou 4 srouby, ktere se povolí, celé se to sundá a nasadí kotouče a uchytí stejnými 4 šrouby. Ještě provést výměnu lanovodu ruční brzdy a je hotovo.
Absence omezovače brzdného tlaku nevadí, neměl jsem problém ani v zimě, že by se zadek kousnul a chtěl mě předběhnout.
Ohledně STK nejsou žádné problémy, jedná se o díly Ford, které se běžně montovali, takže pokud auto brzdí jak má, nemůžou tě vyhodit.
Tato konverze se běžně provádí a není ojedinělá a pokud se vymění i předek, je výsledek velice znát. Brzdná síla se lépe dávkuje a auto výrazně lépe brzdí a zastaví na kratším úseku.

Autor:  Návštěvník [ 22 kvě 2006 16:02 ]
Předmět příspěvku: 

walker:tak ono se poprestavbe brzd chova jinak pick up,a malej tridverak....ale je to fakt,ze to muze mit tendenci se kousat....

Autor:  Walker [ 22 kvě 2006 16:28 ]
Předmět příspěvku: 

KingShadow píše:
walker:tak ono se poprestavbe brzd chova jinak pick up,a malej tridverak....ale je to fakt,ze to muze mit tendenci se kousat....
Sorry, jednal jsem pod vlivem svých zkušeností s STK(kvůli kravině jsem dost vytek finančně i nervově). Jen jsem nechtěl abys dopadl stejně jako já nebo aby si se kvůli jinejm brzdám zabil. Byl to jen můj nezávaznej názor, a stále si myslím že ten omezovač je nutnej. Z nějakýho důvodu se mi vyvlíklo táhlo u Cordoby a ta má vzadu kotouče a za deště jsem chtěl přibrzdit před hlubokou louží a utrh se zadek a já se točil jak nákupní vozík. No ale to je jen španěl....Takže ještě jednou sorry už se do toho nebudu motat. :oops:

Autor:  Návštěvník [ 22 kvě 2006 16:35 ]
Předmět příspěvku: 

ne,to vubec ne.sem rad za tvuj nazor.kazdy ma nazor jinej,ale rada ze zivota je nejdulezitejsti.I kdyz teorie je taky dobra.... fakt dik za nazor.nemas se za co omlouvat.... a montuj se dal... :wink:

Autor:  mrazik [ 22 kvě 2006 16:42 ]
Předmět příspěvku: 

Walker ale no tak, klidně se do toho motej, každý názor dobrý. On ten zadek není naladěn nějak ostře a proto i bez omezovače to funguje bez problemu. Už to mám přes rok a ani jednou jsem nemusel řešit předbíhající zadek.

Autor:  Walker [ 22 kvě 2006 17:19 ]
Předmět příspěvku: 

Dobrá, ale už to nebudu tak prožívat. Vy fakt nemáte napsaný brzdy ve velkým techničáku? Já jo. Brzdy.... přední náprava: diskové... zadní náprava: bubnové. To auto je z venku dovezeno v r 1992. Že by tam byl rozdíl?

Autor:  dj.DEKL [ 22 kvě 2006 19:17 ]
Předmět příspěvku: 

To tam nemám určitě(novej TP) ani na Š Garde(starej) to nebylo - je tam jen provozní,nouzová,ruční,odlehčovací...

Autor:  Návštěvník [ 22 kvě 2006 19:25 ]
Předmět příspěvku: 

dj.DEKL píše:
To tam nemám určitě(novej TP) ani na Š Garde(starej) to nebylo - je tam jen provozní,nouzová,ruční,odlehčovací...

to je napsany akorat ve velkym technicaku ne?

Autor:  dj.DEKL [ 22 kvě 2006 21:04 ]
Předmět příspěvku: 

Myslel jsem ve velkým TP.

Walker: vyfoť to :!:

Autor:  Walker [ 22 kvě 2006 23:01 ]
Předmět příspěvku: 

dj.DEKL píše:
Myslel jsem ve velkým TP.

Walker: vyfoť to :!:
Rád bych ale není čím. A jak soudím dle zájmu je kromě mého vozu kuriozita i jeho techničák. Tak tedy pouze slovem,mám onu známou zelenou plachtu. Nevím zda to má nějaký vliv na tu zvláštnost ale dle kolonky úř. záznamy je to duplikát TP za popsaný. Pak je vše v normálu(doufám) a pokračuje to kolonkou Poznámka, a tam stojí " Brzdy: Přední- diskové Zadní - bubnové Altrnativní pneumatiky 175/70 R 13 82 T na ráfcích 5,5Jx13 Stat. zatížení na kouli ISO 50 - 50kg Vyjímky z vyhlášky blabla není symbol zvuk. výstražného zařízení není kontrolka nouzové zasoby paliva. Tak to zde psáno, u jinejch aut (Cordoba, Almera) je tato kolonka prázdná. Jo a vydáno Okr. řed. Louny - dopr,inspektorát.

Autor:  mrazik [ 23 kvě 2006 08:28 ]
Předmět příspěvku: 

Walker no to čumim, úředníci byli nějaký horlivý a poctivý. Ještě tam měli popsat obsah schránky u spolujezdce :D .
Já tam nic takového nemám, ale i kdybych měl, nevidím důvod, proč by mě měli vyhodit z STK, pokud to všechno brzdí jak má.
Jinak mě ještě včera napadlo, že zadní kotouče nemají ABS u verze RS25000, takže i bez toho omezovače tlaku tam nejde takový tlak, který je zablokuje. Vždy se zablokují nejdříve přední.

Autor:  Wochomurka [ 13 čer 2006 10:06 ]
Předmět příspěvku: 

Nebylo by lepší, než předělávat brzdy na zadní nápravě, dát na předek nějaký pořádný kotouče s destičkama? Třeba sportovní sadu od Galferu, nebo vrtaný OZ Zimmermany? stejně nějakejch 80-90% brzdnýho účinku máš na předku a zbytek na zadku. koukám že celá sada na moje TD od Galferu stojí necelých 17000kč a sou tam 2 kotouče, desky, brzdová kapalina a karbonové protihlukové shiny. Jeden OZ Zimmerman stojí nějakejch 2500kč.
Hlavně maj ty sady homologaci, takže s STK by to mělo bejt vpohodě.

Autor:  m@rekR$ [ 13 čer 2006 10:56 ]
Předmět příspěvku: 

Wochomurka píše:
Nebylo by lepší, než předělávat brzdy na zadní nápravě, dát na předek nějaký pořádný kotouče s destičkama? Třeba sportovní sadu od Galferu, nebo vrtaný OZ Zimmermany? stejně nějakejch 80-90% brzdnýho účinku máš na předku a zbytek na zadku. koukám že celá sada na moje TD od Galferu stojí necelých 17000kč a sou tam 2 kotouče, desky, brzdová kapalina a karbonové protihlukové shiny. Jeden OZ Zimmerman stojí nějakejch 2500kč.
Hlavně maj ty sady homologaci, takže s STK by to mělo bejt vpohodě.



Jed a zabrzdi si ve standartní 1,6ce s bubnama a pak jed a zabrzdi si v mrazikove 1,6ce s RS brzdama........kdo neridil, nebrzdil, neveri.

Autor:  mrazik [ 13 čer 2006 11:17 ]
Předmět příspěvku: 

Wochomurka jak píše marek, kdo nezkusil, nepochopí. Ono to není jen o větším účinku brzd, ale o lepším dávkování. Auto díky zadním kotoučům nejde tolik na předek. Hlavně není potřeba vyvíjet velkou sílu. Nevím v čem je problém s homologací, když u mě ta konverze je originál od Forda a v podstatě se takto montovala na RS2000 ?

Autor:  Wochomurka [ 14 čer 2006 11:34 ]
Předmět příspěvku: 

Ok už mlčím, jen sem chtěl poradit, jak vylepšit účinnost brzd bez zásahu do konstrukce auta. Jinak ty Galfery sou prakticky závodní brzdy, myslím si, že ty OZ by botahě stačily. Jinak jak tu někdo psal, tak si myslím, že na tak malej výkon 1,3l motoru jsou zadní kotouče zbytečnost.

Autor:  mrazik [ 14 čer 2006 14:35 ]
Předmět příspěvku: 

Wochomurka ale to není nějaký zásah do konstrukce. Escort RS2000 má nápravy úplně stejné jako ostatní Escorty, všechno krásně pasuje, takže podle mého je to ta nejlepší a hlavně vyzkoušená výměna, jaká se může uskutečnit.

Autor:  Libor L4B [ 09 zář 2006 10:56 ]
Předmět příspěvku: 

Zkušenost u mého bývalého vozidla VW Passat.... Co se týče výměny zadních brzd za kotoučovky, na STK jsem neměl problém, technik mě navedl dovnittř, prohlédl spodek, čepy, řízení, zjistil účinnost brzd a jel jsem dál. V TP jsem zapsáno nic neměl (jako že bám origo bubny vzadu). Auto se mi nekousalo, nepředbíhala mě prdel, brzdilo to líp, nehledě na to, že to vypadalo na AL kolech líp, než bubny. Těžko se však sháněly nábojky, které by měly nulové opotřebení, ložiska stály babku a kotouče taky, o lancí ruční brzdy a hadicích či kratších trubkách nemluvě, vše se dalo sehnat relativně zadarmíko. Vzhledem k tomu, že mám prvního Forda, poví někdo, zda se dá překopat stejným způsobem i brzdy na MKIV, je tam nějaká vychytávka?Díkes....

Stránka 1 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/