fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
výměna manžety poloosy http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=649 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Návštěvník [ 17 zář 2004 20:48 ] |
Předmět příspěvku: | výměna manžety poloosy |
[size=18]Potřebuju radu prosim.... Chtěl sem vyměnit manžety , tak sem sundal kolo, kotouč, brzdový třmen, povolil sem matici na náboji ale stahovákem sem už (ani boha)nemohl sundat ten náboj, našponovanej sem ho měl fest a rány kladivem sem malý taky nedával. Je v tom nějakej fígl? nebo sem úplnej kopyťák. Jo a nevíte jestli sou v náboji předního kola kuželíkový ložiska? nebo kuličkový?[/size] |
Autor: | Návštěvník [ 17 zář 2004 23:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Wagusi, při výměně manžet postupuji následovně: 1. zvednout předek auta, odmontovat kolo 2. odšroubovat kloub řídící tyče a vytlač ho ven (potřeba stahovák) 3. z výkyvného ložiska uvolnit a vyndat čep příčného ramena, příčné rameno vytlačit pákou (majzlík atd.) dolu z výkyvného ložiska (opatrně, aby se neporušila manžeta kulového kloubu) 4. povolit spony na staré manžetě tak, aby byl přístup k pojistnému kroužku kloubovému hřídele 5. roztáhnout pojistný kroužek a poloosu vytáhnout z unašeče vnitřního kloubu 6. zkontrolovat, zda je dostatek vazelíny (Ford používá speciální s příměsí grafitu - nebo co to je), event. vyčisti unačeš a vazelínu vyměň 7. vyměnit manžetu a postupovat opačným postupem (pojistný kroužek by se měl vždy vyměnit za nový - doporučeno, ale je problém je sehnat u Forda), naštěstí jsem je sehnal. Pokud by se nechal původní (v případě , že neprasknul), asi by se nic nestalo, ale raději dávám nové. Pokud by si měnil ložiska musíš ještě odmontovat kotouče + brzdový třmen, čidlo ABS, povolit nábojovou matici, vytlačit kloubový hřídel z náboje kola (stahovák). Já sundávám celé výkyvné ložisko tzn. ještě odmontovat (vytáhnou) spodek tlumiče. Staré ložisko se odlisuje (staré ložisko se rozpadne, a většinou tam zůstane vnitřní díl ložiska, to je potřeba rozříznout - opatrně a vyndat). Nalisuje so ložisko nové. Já lisuju a odlisovávám pomocí hydrauliky (u souseda), možná by to taky šlo nějakým upraveným stahovákem - to jsem nikdy nezkoušel. Doufám, že jsem na nic podstatného nezapomněl a že se v tom zorientuješ. |
Autor: | Milan [ 18 zář 2004 21:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ten horní příspěvek je můj. Nebyl jsem přihlášenej. |
Autor: | Návštěvník [ 29 zář 2004 13:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Potřeboval bych postup jak vyměnit manžetu u kola. Výše popsaný postu se mi zdá na výměnu manžety u motoru. Je to Tak, a jaký je tedy postup. Opravte mě jesli jsem to jen nepochopil a mám si poposednout. Ford Escord Sedan, Chia, rv 96, 1.6 Zetec EFI 16V |
Autor: | futura [ 29 zář 2004 15:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
To je fakt postup na manzetu u kola. Mooc peknej a podrobnej. To hledani pojistnyho krouzku v kloubu je fakt dobry, radsi si vyndej vazelinu, at vidis, jak je to delany a jestli zabiras na spravnym miste. Jinak neni co dodat. |
Autor: | Milan [ 29 zář 2004 15:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud chceš vyměnit manžetu na levé straně u převodovky a kola, tak stačí postupovat podle bodu 1 - 3 tj. sundat kolo, kloub řídící tyče a uvolnit příčné rameno. Potom povolit spony na staré manžetě, vytáhnout poloosu z kloubu u převodovky (je tam volně, není tam pojistka) a manžetu(y) vyměnit. Na pravé straně u převodovky je postup obdobný. U pravého kola je třeba vytáhnout poloosu z unašeče vnitřního kloubu (musí se roztáhnout pojistka). |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |