fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

plný rejd u TD - problém?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=8057
Stránka 1 z 1

Autor:  ly-lu [ 15 lis 2006 17:41 ]
Předmět příspěvku:  plný rejd u TD - problém?

kdysi mi při plnym rejdu něco pískalo u motoru, mechanik mi řekl že nesmim u TD dávat plnej rejd že to píská řemen ... moc se mi to nezdá .. co by měl plnej rejd společnýho s řemenem?
každopádně to opravil..
no a včera se mi to po několika měsících ozvalo znova, plnej rejd a zase to začalo pískat jak o život ..
co to je? je to fakt řemen? proč nemůžu dávat plnej rejd? jak mám proboha parkovat bez plnýho rejdu?

Autor:  Wizzy [ 15 lis 2006 18:14 ]
Předmět příspěvku: 

Protože ti řemen pohání i čerpadlo posilovače řízení a když to tlačíš do plného rejdu, tak tlak z čerpadla nejde do posilovače (už není kam posilovat), ale přes ventil zpět do nádržky. No a proto, že to přes ventil musí jít tíž, než přes posilovač (aby to vůbec fungovalo), tak to znamená i větší odpor čerpadla vůči klíňáku a ten může prokluzovat a pískat. Není to jen na TD, tak to funguje všude a obecně se radí plnému rejdu se raději vyhýbat.

Autor:  ly-lu [ 15 lis 2006 19:30 ]
Předmět příspěvku: 

aha...a je to problem když mi to teď zase začalo pískat?

Autor:  Wizzy [ 15 lis 2006 19:33 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli je to, co píská, opravdu klíňák, tak bych se podíval, jestli je dobře napnutý a dál bych to neřešil. Kdyby to dělalo něco v servookruhu (čerpadlo, ventily), bylo by to horší. Já ale tipuju ten řemen.

Autor:  Homer [ 15 lis 2006 22:39 ]
Předmět příspěvku: 

Nemusí to pískat jenom řemen. Spíš než řemen bych to viděl na ventil. Mě to dělalo taky a řemen to nebyl. On ten ventil píská, když je v oleji vzduch. Tímhle způsobem se i odvzdušňuje servo při výměně oleje. Několikrát protočíš volantem naplno doleva a doprava. U mě se to uklidnilo zhruba po roce provozu. Předtím bejvalej najitel auto opravoval zhruba 4 měsíce a po tu dobu to bylo bez oleje. Než se všechno pročistilo a uvolnilo, tak to pořád lehce napěňovalo olej a v plným rejdu to pískalo. Asi bych z toho neměl strach.

Autor:  ly-lu [ 15 lis 2006 22:45 ]
Předmět příspěvku: 

zvláštní je že mě to prostě začalo dělat jen tak z ničeho nic ... :roll:
ale spíš bych to viděla na ten řemen, protože to tak jako prohvízdává v intervalech jako když se něco točí... jako když se něco o sebe šoupe .. :-D

Autor:  Lancelote [ 16 lis 2006 10:09 ]
Předmět příspěvku: 

ly-lu píše:
zvláštní je že mě to prostě začalo dělat jen tak z ničeho nic ... :roll:
ale spíš bych to viděla na ten řemen, protože to tak jako prohvízdává v intervalech jako když se něco točí... jako když se něco o sebe šoupe .. :-D


mě to dělá taky a je to ten zpětný ventil, nemusíš mít strach, prostě dokud to servo jde, můžeš být klidná... :-D

Autor:  ly-lu [ 16 lis 2006 13:25 ]
Předmět příspěvku: 

to lancelote: :-D paráda :-D až nepůjde tak co ? :-D

radši nebudu dávat plnej rejd :-D ikdyž nevim jak potom budu parkovat u nás před prací...

Autor:  George V. [ 16 lis 2006 19:47 ]
Předmět příspěvku: 

Neřešil bych to...

Autor:  Homer [ 16 lis 2006 19:51 ]
Předmět příspěvku: 

ly-lu píše:
to lancelote: :-D paráda :-D až nepůjde tak co ? :-D


Tak se nic hroznýho nestane. Teda pokud se týká auta. Půjde ti trochu hůř řízení, ale utáhnout se to za jízdy dá v pohodě. Na místě je to docela posilovna. Před pěti dny jsem řídil Tatru bez nastartovanýho motoru (nešlo servo) a taky jsem to uřídil, dokonce chvílema jenom jednou rukou :-)
A pokud se týká tvojí peněženky, tak to bude o novým servu, no ;-)

Teď mě tak napadá, že kdyby to měl bejt řemen, tak by se to ozývalo i když se třeba zvýší spotřeba elektriky (zatíží se alternátor), nebo při studeným běhu motoru.

Autor:  Lancelote [ 17 lis 2006 13:35 ]
Předmět příspěvku: 

Homer píše:
ly-lu píše:
to lancelote: :-D paráda :-D až nepůjde tak co ? :-D


Tak se nic hroznýho nestane. Teda pokud se týká auta. Půjde ti trochu hůř řízení, ale utáhnout se to za jízdy dá v pohodě. Na místě je to docela posilovna. Před pěti dny jsem řídil Tatru bez nastartovanýho motoru (nešlo servo) a taky jsem to uřídil, dokonce chvílema jenom jednou rukou :-)
A pokud se týká tvojí peněženky, tak to bude o novým servu, no ;-)

Teď mě tak napadá, že kdyby to měl bejt řemen, tak by se to ozývalo i když se třeba zvýší spotřeba elektriky (zatíží se alternátor), nebo při studeným běhu motoru.


Přesně tak, měl jsem esco van 1,8D, rv 96 a tam nebyl posilovač a šlo vše v pohodě. Takže nemusíš mít strach. Říkám dokud půjde, nejsou starosti :wink:

Autor:  ly-lu [ 17 lis 2006 14:06 ]
Předmět příspěvku: 

super, to jste mě teda uklidnili .. :-D jednou jsem s tim jela bez nastartovanýho motoru a málem jsem to neukroutila, já holt nemám svaly jako vy... :-D

Autor:  Homer [ 17 lis 2006 15:41 ]
Předmět příspěvku: 

Já mám svaly, ty máš čáry.
Ne vážně. Pokud jedeš hodně pomalu, tak je jasný, že to půjde těžce, ale se vzrůstající rychlostí se zlehčuje řízení. Tím samozřejmě nechci říct, že s tím máš lítat. :-)
Ale fakt bych se toho tolik nebál. Servo je poměrně robusní zařízeníčko a ten ventil toho vydrží skutečně hodně.

Autor:  vašík [ 17 lis 2006 19:11 ]
Předmět příspěvku: 

Dneska jsem si toho všimnul taty,Stojím s nastartovaným motorem a musím dát plný rejt na vyjetí,Když šel volant na doraz tat začel posilovač hučet ale stačilo trochu povolit a přestalo to.Jak tu někdo psal prostě to pouští přepoušťák nebo jinej bazmekt .Tak že pohoda a klídek prostě funguje. :lol: :P

Autor:  yakuza [ 14 pro 2006 01:27 ]
Předmět příspěvku:  pfff

taky jsem s tim zapasil. Kazdou chvili to hvizda v plnym rejdu. Pri rozjezdu doleva na plnej mi navic caka homokloub, jeste by se mohlo vys*at treba lozisko. Pak bych vydaval pri rozjezdu zvuky jako cirkusak :smt118

Autor:  yakuza [ 14 pro 2006 01:28 ]
Předmět příspěvku:  ...korektura

...cvaka homokloub...melo byt

Autor:  nat [ 15 pro 2006 18:57 ]
Předmět příspěvku: 

mně to píská taky, ale neřekl bych řemen, spíš prostě je v konci posilovač a ventilky to musí přepustit, jinak by asi popraskaly hadice, či co???

ještě to zjistim a ozvu se....

Autor:  nat [ 23 pro 2006 12:19 ]
Předmět příspěvku: 

tak je to skutečně řemen !

Podle etzolda mají vozy s klimou aut. šponování, takže s tím nic neudělám. Odpovídá tomu i fakt, že když vydržím s nervama a chvíli to v té krajní poloze držím, tak to přestane.

Kdo nemá klimu, ten by to mohl přišponovat. Ale jak píše ly-lu v prvním příspěvku, je to jen na chvíli. nebo dal ten mechanik nový řemen?

Autor:  Karel [ 23 pro 2006 13:56 ]
Předmět příspěvku: 

Myslisli remen klika-klima-altik nebo cerpadlo-posilovac,tak oba sponovani maji!A rozvodak snad piskat ani neumi . :D Krome kladek.

Autor:  nat [ 07 pro 2009 10:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: plný rejd u TD - problém?

tak pískání definitvní konec.... spolu s rozvodama šly nový řemeny příslušenství. pískaly furt, tak jsem srazil hranky řemenic
viewtopic.php?f=25&t=26558
jak u dolního, tak i horního řemene, je klid....

ještě něco - pokud píská v plném rejdu - je to ten horní řemen (čerpadlo-servo)
pokud píská za studena při rozjíždění, je to dolní řemen (klika-altík-klima)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/