fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Geometrie
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=821
Stránka 1 z 3

Autor:  Návštěvník [ 17 říj 2004 11:07 ]
Předmět příspěvku:  Geometrie

Nevíte někdo, jak má bát nastavena geometrie na Escortu? Dělali mně geometrii a teď se mně zdá, že autu mnohem hůř sedí předek na silnici, zvlášť na mokru. Sjížděli se mi pneumatiky zevnitř a prý jsem měl velkou rozbíhavost. Vím, že některý auta mají mít sbíhavost, některá rozbíhavost., tak jestli to nenastavili špatně.

Autor:  Návštěvník [ 17 říj 2004 22:51 ]
Předmět příspěvku: 

No pokud se ti sjížděli vnitřní hrany tak jsi měl rozběh, FOrd by měl mít sbíhavost a pokud mají dobrý zařízení nastaví si i typ auta a teoreticky to nemůže zmršit. Mělo by to sedět. Ale jestli jsi jezdil dýl s rozbýhavostí tak potom je trochu znát rozdíl. Přinejhorším zkus ještě někoho jiného, ale jen tehdy když bude ta nestabilita hodně znát.

Autor:  Standa [ 18 říj 2004 06:54 ]
Předmět příspěvku: 

Esco od roku 95 má mít na přední nápravě sbíhavost 0,5° až 1,5°na kole. při 14" discích to je celková sbíhavost 1 - 3 mm měřená mezi disky. To že auto hůř sedí budou mít na svědomí špatné sjeté pneu, jak píšeš (zevnitř). Jestli jsi je nepřezul za jiné, tak teď nesedí celou plochou na vozovce.

Autor:  Návštěvník [ 18 říj 2004 09:17 ]
Předmět příspěvku: 

Díky za odpovědi. Počkám až přezuju na zimní gumy a uvidim. Na suchu je to dobrý.

Autor:  Návštěvník [ 10 bře 2005 06:07 ]
Předmět příspěvku:  Odklon

caute mam takz problem mam jedno koleso vycapene von aj mi dere zle gumy aj mne dere v nutrajsok robili mi geometriu ale len zbiehavost neviete mi niekdo poredit ci sa da ne escu r.v.95 nastavit aj odklon kolies alebo popripade cim by to mohlo byt.dik

Autor:  Návštěvník [ 10 bře 2005 06:09 ]
Předmět příspěvku:  odklon

to som zase ja este som chcel jeden chlapik v servise mi povedal ze to moze byt aj tlumicom ze vraj je zohnuty ale tomu sa mi nechce velmi verit.dik

Autor:  Návštěvník [ 22 kvě 2005 17:51 ]
Předmět příspěvku: 

To ze autu sedel predek mnohem hur na silnici mela za pricinu opravdu spatne udelana geometrie. Po 10000 km jsem mel opet predni pneu sjety zevnitr. Pricinou bylo, ze se jim ohnul nejaky stojanek na serizovani geometri e vsimli si toho az ted nekdy nedavno. Pry s tim ohnutym stojankem udelali cca 40 aut !!! A ja byl bohuzel mezi nima. Ted ji udelali znovu a jizdni vlastnosti auta jsou tisickrat lepsi. Pry byla rozhozena o 3 mm. Nikdy bych neveril, co to udela s jizdnima vlastnostma auta...

Autor:  Jason [ 10 úno 2006 01:36 ]
Předmět příspěvku:  klepání volantu

Ahoj odborníci.....při pomalé ustálené rychlosti kolem 20 - 40km/h i při vyřazeném kvaltu se mi lehce klepe volant.Byl jsem na kontrole čepů na tý třasavce a čepy jsou prý O.K., dále jsem zajel do pneuservisu - kola nehází, jsou vyvážená, ale gumy mírně sjeté zevnitř.Myslíte že je špatná geometrie (rozbíhavost)????. Nikam do stran to netáhne ani při akceleraci ani při brždění.Volant je mírně asi o 5minut dle hodinových ručiček do prava.Co vy na to??? díky.

Autor:  zdenal8 [ 10 úno 2006 09:00 ]
Předmět příspěvku: 

Určitě si nech udělat geometrii. Kromě těch vibrací volantu sem to měl stejný. Geometrii sem nechal udělat v servisu Bosch a seřídili i ten volant. Bylo to loni a auto pořád sedí perfektně.

Autor:  benzínek [ 10 úno 2006 09:04 ]
Předmět příspěvku: 

Měl jsem to samé, bádal jsem a nakonec to byly brzdové kotouče. Kolegovi v práci skrze to machýrkove v servisu vyměnili komplet tlumiče (pálka jako sviňa) a výsledk žádný.

Autor:  benzínek [ 10 úno 2006 09:06 ]
Předmět příspěvku: 

Předchozí odpověď pro Jason

Autor:  Jason [ 10 úno 2006 09:22 ]
Předmět příspěvku: 

benzínek píše:
Měl jsem to samé, bádal jsem a nakonec to byly brzdové kotouče. Kolegovi v práci skrze to machýrkove v servisu vyměnili komplet tlumiče (pálka jako sviňa) a výsledk žádný.

Možná, že to je i kotoučema,ale to by asi kopalo do pedálu při brždění.Má to přesně projevy jako když háže disk, nebo je boule na plášti...ale to je vše O.K., tak zkusím ještě tu sbíhavost....díky za názory.

Autor:  benzínek [ 10 úno 2006 09:26 ]
Předmět příspěvku: 

Neumím to vysvětlit, ale já to v pedálu necítil. Přišel jsem na to tak, že jsem přestružoval kotouče, pak jsem zjistil, že je jeden prasklý a když jsem koupil nové tak náhle pohoda -cukání volantem přestalo.

Autor:  Jason [ 10 úno 2006 09:39 ]
Předmět příspěvku: 

benzínek píše:
Neumím to vysvětlit, ale já to v pedálu necítil. Přišel jsem na to tak, že jsem přestružoval kotouče, pak jsem zjistil, že je jeden prasklý a když jsem koupil nové tak náhle pohoda -cukání volantem přestalo.

Zkusim udělat tu geometrii, pokud to nepomůže vrhnu se na kotouče....je fakt, že jsou dost vomydlený, kdoví, jestli půjdou ještě stočit a nic jinýho už mě nenapadá....dík

Autor:  George V. [ 10 úno 2006 11:09 ]
Předmět příspěvku: 

Seřízení odkolonu - moje zkušenost.

Také jsem měl problém se sjížděním vnitřní části běhounu předních pneumatik. V lednu jsem auto strčil do autodílny na roční kontrolu + výměnu oleje a požádal jsem, ať se mi na ty odklony podívají.

Diagnóza č. 1 ohnuté tlumiče = výměna (nakonec všechny 4 (jeden zadní tekl) - plynokapalinové Monroe.

Pravé kolo se srovnalo, levé stále mimo toleranci

Diagnóza č.2 ohnutá těhlice = výměna (z vrakáče) - zlepšení o cca 0,5°, ale stále mimo toleranci

Definitivní řešení - rozbroušení nýtů uchycení spodního čepu na rameni, posazení čepu směrem dovnitř (zvětšení děr) + zajištění šrouby.

Geometrie - sbíhavost seřízena asi na 2mm.

Jen tak mimochodem, model Escort Mk. VII má mít sbíhavost 0°. Myslím, že je to i v Etzoldovi, ale jisto jistě mi to takhle nastavili na laserové stolici před dvěma roky u Forda.

Autor:  Bendy&Macíček [ 10 úno 2006 11:15 ]
Předmět příspěvku: 

Ahojky, nevím jestli se to liší dle typu motoru, ale já na 1,8 mám mít taky nulovou sbíhavost. Když už se mi sjížděl vzorek tak zvenku :cry:

Autor:  George V. [ 10 úno 2006 11:25 ]
Předmět příspěvku: 

Sorry, omlouvám se za flameware. V Etzoldovi je to přesně naopak. Starší modely mají sbíhavost 0 +-1mm, od 10/95 sbíhavost 2mm +-1mm. Tak to mi to před dvěma roky pěkně zvorali.

Při zvýšeném opotřebení vnitřních stran předních kol se i u starších modelů pak nastavuje sbíhavost 2mm.

Autor:  Standa [ 10 úno 2006 11:25 ]
Předmět příspěvku: 

George V. píše:

Jen tak mimochodem, model Escort Mk. VII má mít sbíhavost 0°. Myslím, že je to i v Etzoldovi, ale jisto jistě mi to takhle nastavili na laserové stolici před dvěma roky u Forda.


Etzold opět kecá Mk7 má sbíhavost 0,5° až 1,5° jak jsem už uvedl výše. Navíc laserové stolice mají toto nastavení pro Mk 7 uvedené, leda že by obsluha neuvedla správný typ auta.

To Bendy: máš Mk6 a tam sbíhavost není.

Autor:  Bendy&Macíček [ 10 úno 2006 11:30 ]
Předmět příspěvku: 

To standa: Jak není? Jsem se na to ptal v servise a reklimi, ze se nastavuje na jako nulová.... :cry:

Autor:  George V. [ 10 úno 2006 11:40 ]
Předmět příspěvku: 

...jestliže sbíhavost není, tak je přeci nulová...

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/