fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

slabá účinnost brzd, nefunguje ABS
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=859
Stránka 1 z 1

Autor:  Návštěvník [ 22 říj 2004 08:23 ]
Předmět příspěvku:  slabá účinnost brzd, nefunguje ABS

Zdravíčko!

Mám ve svém esku trochu problémy s brzdama, můžete mi prosím někdo poradit co s tím?

1. Asi nejzávažnější problém je, že při prudkém bržděním mě začne táhnout doprava :? . V servise brzdy vyčistili a vyměnili přední brzdové destičky a tvrdili, že by to mělo být OK.....ale neníííí. Geometrie OK, tlumiče OK, silen bloky a pneu se taky zdájí být OK. Máte někdo tucha v čem je problém?

2. Účinnost brzd se mi zdá být na mojem esku dost slabá, nemulvě o tom, když se brzdy zahřejou :evil: . Při intezivnějším brždění musím vyvíjet fakt dost velkou sílu na brzdový pedál, aby se začlo něco dít. Je možné, že by bylo něco s posilovačem? Dá se to nějak zkontrolovat? Mám poněkud zarezlý regulátor brzdového účinku pro zadní nápravu, mohl by to mít na svědomí on?

3. Nefunguje mi ABS. Po zapnutí zapalování kontrolka ABS po pár sekundách normálně zhasne a už se během jízdy nerozsvítí, ale stejně ABS nefunguje. Asi budu muset na diagnostiku ABS, že?

Jelikož brzdy jsou to nejdůležitější na celém autě, tak předem děkuji za každé info.

Autor:  Standa [ 22 říj 2004 08:52 ]
Předmět příspěvku: 

1) Jestli jsou přední brzdy OK a táhne doprava tak bych se podíval na brzdu levého zadního kola. Ovšem také to může dělat přidřený třmen na levém předním kole.

2) Posilovač cv Escortu není tak účinný jako v novějších autech a je potřeba na pedál přitlačit trochu víc než třeba v Octávce, Fabií, Mégané a pod. Nejlepší by bylo svést se jiným Escortem a porovnat. Na mém se mi třeba zdají brzdy naprosto v pohodě.

3) Jak si ověřil že ABS nefunguje? Při poruše ABS by kontrolka měla stále svítit. Co se týče opravy ABS ať už ŘJ nebo hydraulického modulu, tak jsou tak nákladné že je výhodnější jezdit bez ABS, nebo koupit jiné auto, které ho má funkční.

Autor:  Láďa [ 22 říj 2004 09:01 ]
Předmět příspěvku: 

Já měl podobný problém a po vyměnění snad všeho,jsem zjistil,že je špatná gumová hadička ke třmenu.Byla ve vnitř nějak zduřelá a proto brzdilo každý kolo jiným účinkem a auto táhlo k jedné straně!Po výměně OK.

Autor:  Návštěvník [ 22 říj 2004 09:25 ]
Předmět příspěvku: 

To Standa: Na mokré rovné vozovce jsem asi v 60ce zkusil sešlápnout brzdu až na doraz, ABS nezabralo, kola se zablokovala a místo přímočarého pohybu mě to začalo táhnout ke krajnici.

Souhlasím, že oprava ABS se fakticky neoplatí. Vrtá mi ale hlavou, proč kontrolka hlásí, že je vše OK. Třeba to bude nějaká blbost a třeba taky ne, řešit to teď asi nebudu. Rád bych ale před zimou odstranil alespoň to táhnutí do strany, ať se někde na sněhu nezrámuju.

To Láďa: Oooops, no to je přesně čemu se chci vyhnout - vyměnit všechno, abych zjistil podobnou botu. Každopádně dík za info.

Autor:  Ondrej [ 22 říj 2004 10:07 ]
Předmět příspěvku: 

A co treba nova brzdova kapalina, muze bejt nekde v trubickach nejakej bordel a uz to na kazdym kolech brzdi jinak.

Autor:  m@rekR$ [ 22 říj 2004 12:22 ]
Předmět příspěvku: 

no, ja kdyz koupil auto a pri brzdeni me to tahlo doprava. Bylo to vycachtanyma silentblokama ramen. - jednoduchej test - jed pomalinku, nedrz volant a zkus zabrzdit a pak pridat plyn - pokud ti to skubne doleva a pak doprava(nebo obracene), tak bych se podival na ty ramena.

Jinak co jsem si trosku pohral se zanim oblozenim a konecne mi brzdi taky zadni naprava, tak je do fuckt jedovka - ty brzdy - malem sem zezral volant pri zkouseni.

Autor:  Láďa [ 22 říj 2004 12:30 ]
Předmět příspěvku: 

Kotouče vzadu,to je asi paráda,viď Máro?Taky bych je bral!Jinak mi kámoš nabízí komplet přední brzdy z Mondea za 1000Kc.Tuším,že jsou to taky 260mm,ale nevím,jestli by pásly na esco.Nechce je někdo?

Autor:  m@rekR$ [ 22 říj 2004 12:36 ]
Předmět příspěvku: 

no, kotouče na mondeu maj vetší zális než u esca...........jinak pokud by to bylo možná i s brzdičema.........by to chtělo vyzkoušet namontit - pak bys věděl.....eventuelně brzdič vypodložil(ale bal bych se o pevnost matroše)

Autor:  Láďa [ 22 říj 2004 12:41 ]
Předmět příspěvku: 

Aha.To by chtělo vyzkoušet.Jinak vypodložení je v poho.Dával jsem přední brzdy z Coswortha(280mm),vypodkládal jsem brzdič asi o 5mm a uplně v poho.Nechal jsem si vysoustružit podložky,udělat delší a víc jak půl roku to je OK.

Autor:  m@rekR$ [ 22 říj 2004 12:47 ]
Předmět příspěvku: 

Láďa píše:
Aha.To by chtělo vyzkoušet.Jinak vypodložení je v poho.Dával jsem přední brzdy z Coswortha(280mm),vypodkládal jsem brzdič asi o 5mm a uplně v poho.Nechal jsem si vysoustružit podložky,udělat delší a víc jak půl roku to je OK.



Stejne 280ky brzdy v 15"ce kole je vodržku..........nepreju ti, aby ti mezi kolo a brzdic vletel kaminek jako me v zime na 14"kach(vzadu jsou 270mm a mezi brzdičem a kolem nebyl ani pul milimetru mista) a hotovka - oprava za 50 litru:-(

Autor:  Láďa [ 22 říj 2004 13:00 ]
Předmět příspěvku: 

Na zimu budu dávat origo brzdy,protože se mi tam nevejdou plecháče.Ale i tak dík za upozornění,Máro!

Autor:  futura [ 22 říj 2004 13:03 ]
Předmět příspěvku: 

Podle mne kotouce na zadku nejsou az zase takovej rozdil proti bubnum, jen min vadnou a nastupujou ostreji. Stejne brzdi cca 75%predek, esco ma nejen relativne malej prumer kotouce, ale i pistek brzdice ma jen 54mm, takze to chce kvalitni komponenty a vic se opirat. Kdyz das kotouce 260, musis k tomu i prislusnej brzdic a ten ma treba u RS 2000 60mm, tahle kombinace je sakra znat. Pokud ti nabizi mondacky brzdy za tuhle cenu i s trmenama, urcite to vyzkousej, pokud trmeny budou pasovat na uchyty tvy tehlice je to pohoda, kotouc ma o chloupek odlisny osazeni, tam se da dat cca 3mm podlozka tusim. Kdyby mel nahodou kotoucovej zadek v podobny relaci, mel bych zajem.

Autor:  ACEMajky [ 30 led 2005 09:34 ]
Předmět příspěvku: 

Tak a ted ja:

Vymenil jsem brzdovku (teda delal to kamos, je zima a neni cas) - rikal po telefonu ze ji vyslapal, tak nevim, jakym zpusobem to menil (snad nezavzdusnil ABS)!

Takze pred vymenou byli brzdy jakoby gumove (jako kdyby jste mezi pedal brzdy a posilovac dali kus gumy, prez kterou by jste brzdily - ovladali posilovac - proste kdyz jste brzdili malo, slapali jste normalne na pedal a kdyz jste potreboval vice, museli jste na nej zatlacit silneji (ne jenom ho vice seslapnout). Tuhle prijel bratranek s Fiatem Meriva (ci co to bylo) a jel jsem se s tim svest a malem jsem polibyl pristrojovku, pak sedl on ke me a rikal, ty vole, to nebrzdiiiii (kdyz to opravdu seslapnu, tak jsem schopen i ABSko aktivovat - rekneme ze i na suchy vozovce)


No po vymene brzdovky skoro zadna zmena (spise mi to pride o trochu horsi), na co se zamerit, jak otestovat posilovac - ten se asi tezko da rozdelat ze?

Autor:  bibo [ 30 led 2005 11:12 ]
Předmět příspěvku: 

brzdy musej odvzdušnovat dva jeden šlape a druhej povoluje a utahuje + dolejvá kapalinu

Autor:  ACEMajky [ 30 led 2005 13:58 ]
Předmět příspěvku: 

Jojo, delali to ve 2, ale u kamose na dilne (zaroven mi delal svody na turbo, takze jsem mu to dal, at to udela pri jednom

Autor:  bibo [ 30 led 2005 16:15 ]
Předmět příspěvku: 

ACEMajky píše:
Jojo, delali to ve 2, ale u kamose na dilne (zaroven mi delal svody na turbo, takze jsem mu to dal, at to udela pri jednom

ty máš asi vzadu bubny co
možná by stačilo nastavit ty samostavy v bubnech aby to líp brzdilo nemáš tvrdší pedál když zatáhneš ručku
:wink:

Autor:  ACEMajky [ 30 led 2005 20:07 ]
Předmět příspěvku: 

No to zkusim s tim pedalem pri zatazeny rucce - dneska jsme radili na snehu a kdyz dupnu na brzdu, zacne kopat ABS a ve chvili, kdy zastavim, tak najednou pedal jakoby povoli a jde jeste kus seslapnout (neco jako kdyz odvzdusnujes brzdy a ten druhej ti povoli odvzdusnovak. Jinak jsme zjistili, ze nemam vzadu zatezak? A vzadu mam bubny...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/