fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Hlasité tření brzdy
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=892
Stránka 1 z 2

Autor:  Návštěvník [ 27 říj 2004 09:12 ]
Předmět příspěvku:  Hlasité tření brzdy

U Escorta 1.4. r.v. 1990 nový typ mám problém s brzdama. Když jsou brzdy studené, ozývá se při prvních tak 2 až 3 sešlápnutích z pravé strany slyšitelní tření - není to skřípání nebo něco takového, spíš jako když se táhne krabice po zemi. Pak to přestane.
Na 90% je to pravá zadní brzda. Na předních jsou destičky vyměněny loni.
Co to může být? Je to nebezpečné, hrozí poškození nebo to nestojí za cestu do servisu? Auto jinak brzdí OK.

<a href="mailto:petr.janu@post.cz">petr.janu@post.cz</a>

Autor:  m@rekR$ [ 27 říj 2004 09:23 ]
Předmět příspěvku: 

Zkontroluj oblozeni - jak vpředu, tak vzadu(JRovi vydrzi predni desky trebas jen 7tis. km) a pokud bude vše OK, tak bych to neřešil.

Autor:  Milan [ 27 říj 2004 09:40 ]
Předmět příspěvku: 

Typoval bych to zadní kolo - utržené (odlepené) obložení na pakně . Mělo by to být poznat, když zvedneš auto a zatočíš kolem na obě strany.

Autor:  Chorche [ 27 říj 2004 16:14 ]
Předmět příspěvku: 

To mi dela taky, vzadu mi uz chybi oblozeni :? . Uz prisel cas novyho. Poznas to tak, ze sundas buben a holt to bude videt.

Autor:  Monty [ 29 říj 2004 08:42 ]
Předmět příspěvku: 

a na kolikpa mám připravit svoji šraftofli? :shock:

Autor:  Chorche [ 29 říj 2004 14:43 ]
Předmět příspěvku: 

Na http://www.autoshop2000.cz na moji 1.4 96 kolem 800 za pakny. Nekdo tady na foru psal, ze je ma a je spokojenej. Jestli jsi alespon trochu sikovnej, vymnenis si to sam. Co za to chtej v servise, nemam paru. Ale tak do dvou hodin, maximalne. Po sundani kola drzi buben na 4 sroubech, alespon u me, sundas ho, vymnenis pakny, nasroubujes zpatky buben, nasadis kolo a opatrne jedes :-).

K mymu typu tam maj 2 druhy paken, musel jsem premerit prumer bubnu a mam ty kratsi.

Autor:  skaldal [ 30 říj 2004 19:01 ]
Předmět příspěvku: 

Cože? Buben na 4 šroubech? Mě teda buben drží pouze jedna středová matka ( tuším 30 ). Jak by se to otáčelo na 4 šroubech? :wink:

Autor:  skaldal [ 30 říj 2004 19:04 ]
Předmět příspěvku: 

A jinak cena kolem 800,- za pakny souhlasí. Mimochodem ve Ferodu výměnou za 400,- ale to je pro tebe trochu z ruky. Taky není na škodu vyměnit všechny ty pružinky a úchyty co pakny držej.

Autor:  Koci [ 30 říj 2004 21:16 ]
Předmět příspěvku: 

Me to delalo presne to same, problem byl v zaseklem samostavu co tam je a tim padem se uplne sjela jen jedna pakna, problem je ze musis koupit celou sadu. Take se obcas stava ze uhnije stredove uchyceni pakny, ta se pak vyhne a soura o okraj. Kazdopadne doporucuju sundat a podivat se. Jinak pakny QH v Autokelly 645 kc./na ten mensi prumer bubnu/

Autor:  Chorche [ 30 říj 2004 23:30 ]
Předmět příspěvku: 

skaldal píše:
Cože? Buben na 4 šroubech? Mě teda buben drží pouze jedna středová matka ( tuším 30 ). Jak by se to otáčelo na 4 šroubech? :wink:


U me to je opravdu na 4 sroubech. Ty povolujes na stitu brzdy zezadu. Na lozisku v bubnu je pak pridelanej takovej bazmek se 4 dirama (jestli si to dobre pamatuju, na brzdy jsem koukal pred vic jak mesicem), do kteryho ty srouby pri nasazovani pripevnis. Nejde to nasadit jinak, 1 dira je strcena trochu stranou. Buben se pak otaci na lozisku, ktery je pres ten bazmek pridelany napevno pres stit k naprave. Vic se doctes v Etzoldovi na str. 156.

Autor:  Honza Čelda Čelechovský [ 04 led 2008 23:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlasité tření brzdy

Monty píše:
U Escorta 1.4. r.v. 1990 nový typ mám problém s brzdama. Když jsou brzdy studené, ozývá se při prvních tak 2 až 3 sešlápnutích z pravé strany slyšitelní tření - není to skřípání nebo něco takového, spíš jako když se táhne krabice po zemi. Pak to přestane.
Na 90% je to pravá zadní brzda. Na předních jsou destičky vyměněny loni.
Co to může být? Je to nebezpečné, hrozí poškození nebo to nestojí za cestu do servisu? Auto jinak brzdí OK.

<a href="mailto:petr.janu@post.cz">petr.janu@post.cz</a>


Co to, prosím tě, nakonec bylo ?
Mám ve svém voze podobné symptomy, a tak by mě to moc zajímalo. (Viz taky http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=13579)

Díky.

Autor:  like.n0.other [ 05 led 2008 12:09 ]
Předmět příspěvku: 

mne to dela taky, ale zatim si s tim nak nedelam hlavu, brzdi to docela dobre (ne ze by nemohlo lip, ale kdyz potrebuju,zastavim)...jinak podle me kdyby byla v haji jedna brzda tak by to melo bejt znat na chovani auta ne? ja sem to zkousel zadupnout na snehu a auto se drzi v rovnym smeru

Autor:  Honza Čelda Čelechovský [ 05 led 2008 14:14 ]
Předmět příspěvku: 

Jak už jsem psal v jiném vlákně (http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=13579):
Nevím, jak moc symetricky to brzdí, když to "drhne". Ale poté, co se to za chvíli "obrzdí", tak to tutově brzdí dobře a symetricky - prošel jsem v tomhle stavu technickou a osobně jsem to viděl na válcích.
Ale k tomu, abych se rozhodl, že to budu v klidu ignorovat bych přesto rád věděl, co to způsobuje.

Autor:  pivasek [ 13 led 2008 21:54 ]
Předmět příspěvku: 

mě to dělá taky, příjde mi že to dělá vlhkost a chladno, minulou zimu to samý jako letos a mezi tím v létě nic.. Párkrát zabrzdím, zahřeje se to a nic, brzdí zas parádně a bez zvuků..

Autor:  Frank Dux [ 13 led 2008 23:30 ]
Předmět příspěvku: 

pivasek píše:
mě to dělá taky, příjde mi že to dělá vlhkost a chladno, minulou zimu to samý jako letos a mezi tím v létě nic.. Párkrát zabrzdím, zahřeje se to a nic, brzdí zas parádně a bez zvuků..


Tak mě to dělá taky, když to stojí přes noc venku tak to pak drhne dokud párkrát nezabrzdim a pak to stichne a taky se to dělá hlavně když je vlhko. Ve čtvrtek jedu k jednomu klukovi co se mi na to koukne tak dám vědět. ;-)

Autor:  Samantus [ 14 led 2008 02:36 ]
Předmět příspěvku: 

Chorche píše:
skaldal píše:
Cože? Buben na 4 šroubech? Mě teda buben drží pouze jedna středová matka ( tuším 30 ). Jak by se to otáčelo na 4 šroubech? :wink:


U me to je opravdu na 4 sroubech. Ty povolujes ....Vic se doctes v Etzoldovi na str. 156.


A sakra, takze ty vlastne povolujes celej unasec, hm a jak se u tvyho systemu meni lozisko?

Autor:  Krtek-NA [ 14 led 2008 09:17 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud to nedělá po chvíli provozu tak je to jen orezlý a je to naprosto normální jev. Nicméně to zkontroluj a dívím se že nevíš jak na tom máš auto. :wink: Takovýhle věci já kontroluji preventivně :wink:

Autor:  Honza Čelda Čelechovský [ 14 led 2008 10:18 ]
Předmět příspěvku: 

Krtek-NA píše:
Pokud to nedělá po chvíli provozu tak je to jen orezlý a je to naprosto normální jev. Nicméně to zkontroluj a dívím se že nevíš jak na tom máš auto. :wink: Takovýhle věci já kontroluji preventivně :wink:


Taky jsem myslel, že je to oreznutí, ale překvapují mě dvě věci:
1) Dělá to, i ikdyž auto po předchozí jízdě stojí třeba jen hodinu ! (To to tak rychle zase orezne ??)
2) První rok po výměně paken to nedělalo a pak to najednou začlo. (Proč to nedělalo hned od začátku ?)

Autor:  pivasek [ 18 led 2008 22:07 ]
Předmět příspěvku: 

takže všechno jinak, začalo se to zhoršovat, zítra to rozeberu a dám vědět

Autor:  pivasek [ 19 led 2008 21:21 ]
Předmět příspěvku: 

tak vám nic novýho zatím nepovím, nepovedlo se mi do toho dostat, nejdou mi povolit ty 4 šrouby zezadu.. Přes ložisko jsem šel minule a musel jsem koupit nový, na to už kašlu..

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/