fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Otazky kolem brzd.
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=15&t=9990
Stránka 1 z 2

Autor:  Mike.M [ 20 dub 2007 10:35 ]
Předmět příspěvku:  Otazky kolem brzd.

Nazdarec chlapi.

Na Favo sem uz brzdy menil, ale na escu este ne, kukal sem na to uz ale mam paru otazek a radej se zeptam nez neco bych mel dokurvit.

1. Takze se chystam vymenit desky, vsiml sem si ze na vnejsi strane smerem ven ma deska opotrebeni kurevne a je tam este asi 1-2mm vzora, a druha deska smerem k motoru ma asi 1cm. je to normalni?

2. Pred casem mi kopal kotouc, bylo to tim ze sem ho potrisnil šmyrem pri vymene homokloubu, ale ted sem to ocistil a je to omnoho lepsi, ale porad to na jedne strane malilinko zadira, kdyz mam kolo zvednute. Bude to asi tak 0,1mm jeikoz se kotouc od desek visualne nehne, ale po otoceni kotouce to trosku pridira. Je to nutne vymenit i kotouce?

3. Kotouc smerem od motora je dosti zrezively i ta leskla strana, jako by ta desticka nejak moc nezabirala a nelestila. proto bude i malo opotrebovana. Ale kamos mechanik co v tom jel, tak na brzdy nenadaval. Brzdi to pomerne dobre, asi nejlepe co sem v kdejakym aute jel.

4. Rika se ze je dobre vymenit jedno, zajet a pak druhe a opet zajet. Tak desky bych vymenil a zajel na starem kotouci. ten jeste rantlik na kraji nema. Je to chlazeny a je zo skoda vymenit.

5. Pri vymene desticek sjetych je pistek docela vyjety z trmenu, cim ho zatlacit zpet. Na Fa sem dal trmen zpet na kolo a zatlacil ho pakou co sem zaprel mezi kotouc a nej, na escu se bojim. Popripade pujde lepe zatlacit kdyz otevru nadobu s Brzd. kapalinou?

6. Zo jemne zakriveni kotouce nemuze delat napr i lozisko predku nebo cele to uchyceni? Bo jak sem menil homoklouby tak sem i docela pouzival hrubou silo. Popripade jak to zistit ci je sury kotouc ci cele kolo. Napadlo me kotouce prehodit levy na pravo a pravy na levo, ale jak to bude s tim ze desky mohly ty kotouce trochu jinak sjizdet a nemusi to pasovat.

7. Dovetek kdyz jedu rychle a brzdim jemne spise jen zkopce udrzovaci rychlost tak mi trosku skube volantem, jak nebrzdim tak neskube a jak zabrzdim vice tak zase prestane skubat a brzdi gut.

To je asi tak vse co bych rad vedel.



//juj to je dlouhe jak cert :roll:

Autor:  enjoy [ 20 dub 2007 10:41 ]
Předmět příspěvku: 

5) tusim kamarad co mi delal brdy zatlacoval pistky normalne sikovkama.

jinak,hrozne rad bych ti poradil vic,ale prijde mi,ze chces pouze vymenit desky a na to asi zase tolik rad nepotrebujes.

Autor:  Wizzy [ 20 dub 2007 10:52 ]
Předmět příspěvku: 

Esco má plovoucí brzdič, který má z vnitřní strany píst a zvenku brzdí vlastní těleso brzdiče "protisilou". Pokud jsou brzdy OK, tak se obě desky "ojíždějí" rovnoměrně, takže ten tvůj nesymetrický stav není dobrý. Kdyby to bylo orezlé z vnější strany a vnější deska byla silnější, než vnitřní, tak by byl zatuhlý ten pojezd celého brzdiče. Když je to na vnitřní straně, tak bych to viděl na zakouslou nebo nějak vzpříčenou vnitřní desku, chce ji vyndat, její lůžko vyčistit a zkontrolovat, jestli se deska může pohybovat směrem ke kotouči a ven. A pak vyměnit desky, obě resp. všechny čtyři. Pokud je ten vnitřek opravdu hodně prorezlý a leze to do hloubky, určitě by stálo za zvážení, jestli ten kotouč nenechat stočit na soustruhu, ale bacha, minimální tloušťka je 18mm, jak to bude slabší, tak je to na výměnu (hrozí zkroucení, prasknutí). Nebo to vyměnit rovnou. Pokud by se to měnilo celé rovnou, doporučuju vyměnit i tu vnitřní desku, přestože se zdá být ještě málo opotřebovaná, brzdy jsou brzdy a mít tam různě staré desky bych si nelajznul. Nehledě na to, že nový kotouč se zajíždí současně s novými deskami.
Zatlačit pístek dovnitř jde silou, nebo ještě větší silou, neboj se toho. Otvírat nádobku s brzdovkou nemusíš.
Kdybys zničil ložisko, projevovalo by se hlavně hlukem.
To kopání bych neviděl na zkřivený kotouč, to by kopalo i při intenzivním brzdění, spíš je tam nějaký zbytek mastnoty (vyčistit, odmastit), nebo spíš to poskakuje na té vnitřní zrezlé straně. Jo a ještě si udělej test, jestli ti to nedělají zadní brzdy, mě se stalo, že mi auto při trochu silnějším brždění cca z 80km/h a výš začalo poskakovat, nejdřív jsem myslel, že jsou taky kotouče v háji, ale pak jsem to zkusil jen s ručkou a ono to poskakovalo taky. Prý se to povede tak, že se při horkých brzdách zatáhne ručka a při chladntí se zkřiví bubny. Řešení jsou dvě, buď vyměnit bubny, nebo ty brzdy zkusit "srovnat", což se mi naštěstí povedlo - nějakou dobu jsem nebrzdil plynule, ale tak, že jsem na brzdu naskakoval, aby se fest prohřívaly, dával jsem si "rallye" přes kopce systémem plyn - hodně brzda a aplikoval jsem i jízdu se zataženou ručkou. Podařilo se, zas to brzdí, jak má. Nejspíš to nebude tvůj případ (když ti to kope do volantu), ale pro sichr.

Autor:  Mike.M [ 20 dub 2007 11:53 ]
Předmět příspěvku: 

Dik za vycerpavajici odpoved. No tu rucku jsem zkousel a ta je vpoho i pri 100km/h takze to jsou predni. Jinak nejsem zase taky abych nechavalnejake desky, to vis ze vymenim vsechny 4. Jinak kotouc zvnitrku je leskly ale ne po cele strane, u kraju to jako by moc nezabira. Pro pochopeni u obvodu vnejsim. No zkusim nafotit a dat to sem. Jinak deska sekla nejni, jde normalne vyndat. Zkusim pohybat cepy ve tremenech.

Autor:  Psyg [ 20 dub 2007 13:46 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravim, nechci zakladat nove tema tak to pisu tady.Sem asi debil ale muze mi nekdo popsat, jak mam nacpat do trmenu dve desticky, kdyz ma kazda tloustku 17mm?Me se to nepovedlo.Nevim co delam spatne.Rozebrat to umim ale za boha nemuzu prijit na to jak tam ty desticky nacpat.A jeste jednu otazecku, koupil sem i kotouce a oni sou cely od oleje, to se musi odmastit nebo se to ma nechat.Diky za vysvetleni. :smt120 :smt119

Autor:  Mike.M [ 20 dub 2007 14:11 ]
Předmět příspěvku: 

Psyg: No prvne musis zatlacit pistek do trmenu a tim udelat misto, prave ja se ptal jak to delaji bo to jde kurevne tezce. Pak se ti tam udela misto.

Kotouce. Take kotouce d oleje bych vratil.

Autor:  Psyg [ 20 dub 2007 14:14 ]
Předmět příspěvku: 

ehm ehm a jak prosimte ten pistek vypada?Fakt sem totalni amater sem to nikdy nemenil.A ty kotouce sou potazeny necim mastnym se na to muzu vys..t.Jak a cim ten pistek zatlacit?

Autor:  Petr H. [ 20 dub 2007 14:45 ]
Předmět příspěvku: 

Pístek ve třmenu je takový dutý váleček (průměr asi nějak kolem 40 - 50 mm), u kterýho kryje spojení mezi třmenem ještě gumová manžeta. Pístek jde docela dobře zatlačit třeba naplno rozevřenýma sikovkama.

Autor:  enjoy [ 20 dub 2007 15:17 ]
Předmět příspěvku: 

Psyg píše:
ehm ehm a jak prosimte ten pistek vypada?Fakt sem totalni amater sem to nikdy nemenil.A ty kotouce sou potazeny necim mastnym se na to muzu vys..t.Jak a cim ten pistek zatlacit?


tak selskym rozumem bych rekl,ze mastny jsou od toho,aby nezrezly jeste v krabici :wink:

Autor:  Psyg [ 20 dub 2007 15:19 ]
Předmět příspěvku: 

enjoy píše:
Psyg píše:
ehm ehm a jak prosimte ten pistek vypada?Fakt sem totalni amater sem to nikdy nemenil.A ty kotouce sou potazeny necim mastnym se na to muzu vys..t.Jak a cim ten pistek zatlacit?


tak selskym rozumem bych rekl,ze mastny jsou od toho,aby nezrezly jeste v krabici :wink:


to me taky napadlo, jenom sem se ptal jestli je to normalni

Autor:  Mike.M [ 20 dub 2007 15:43 ]
Předmět příspěvku: 

Psyg: No jeste tak, na aute sou nejdulezitejsi brzdy, takze pokud nevis jak vypada valecek a jak to vlastne funguje, nech to servisu. Ja sice taky nevim vse, ale uz sem menil u hadicky a odvzdusnoval, jen sem si chtel par veci ujasnit.

Autor:  Psyg [ 20 dub 2007 15:53 ]
Předmět příspěvku: 

Mike.M píše:
Psyg: No jeste tak, na aute sou nejdulezitejsi brzdy, takze pokud nevis jak vypada valecek a jak to vlastne funguje, nech to servisu. Ja sice taky nevim vse, ale uz sem menil u hadicky a odvzdusnoval, jen sem si chtel par veci ujasnit.


kdyz to necham servisu tak se to nikdy nenaucim

Autor:  Mike.M [ 20 dub 2007 17:25 ]
Předmět příspěvku: 

Kdyz neco prehlidnes a neudelas spravne tak to muze byt tve posledni. Nechci strasit, alespon napoprve si vem nejakeho kolegu mechanika. Jelikoz ja poprve delal taky a myslel sem si ze netreba ze to udelam sam, bo Etzolda jsem mel, ale stejne se vzdy vyskytne drobnost co cloveka zbrzdi. A pak muze byt pozde.

Autor:  Honzík [ 20 dub 2007 22:05 ]
Předmět příspěvku: 

To nestejnoměrné sjíždění kotouču a desek je velmi špatné určitě kup nové desky a kotouče nech stočit na soustruhu pokuď to ještě bude možné jinak nové. Taky bych se podíval na třmeny rozebral je a pořádně vyčistil pokuď budou ve vnitř vydřený nebo vyrezlý tak repasovat nebo sehnat jiný Mě se doma válí origo ford třmeny na Esco pro 240 mm Kotouče. Plně funkční.

Autor:  Mike.M [ 21 dub 2007 08:25 ]
Předmět příspěvku: 

Dik za rady. No a za kolik kdybych to mel pochroumane, by se ty trmeny daly zpenezit. Ale nevim ci je ten kotouc 240 ci 260. Mam asi jeste origo chlazeny.

Autor:  Honzík [ 21 dub 2007 12:10 ]
Předmět příspěvku: 

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
to by chtělo změřit jinak takhle vypadají

Autor:  Ultrafan [ 09 bře 2010 10:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otazky kolem brzd.

ahoj kluci chci se zeptat kdyz demontuju brzdic a desticky tak cim mam pri nasazovani desticek zatlacit pistky?? vzdy samy povyjedou ale rozumnou silou je nejde zatlacit a nevim cim to mam delat abych je nezkurvil...dekuju za rady

Autor:  Mike.M [ 09 bře 2010 11:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otazky kolem brzd.

Ja zeberu hasak a pistek nadsadim nejakou tenkou drevenou deskou a zmacknu. Ale ja kdyz menim desky tak zatlacim jen pistej jeste na namontovanych brzdach, odmontuju jednu cast trmenu vysunu, dam desky a nasroubuju tu mensi cast zpet. a je to nikdy mi nic nevyleze. je to cca 3minutky prace

Autor:  jacobsz1 [ 21 bře 2010 12:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otazky kolem brzd.

Mike.M píše:
7. Dovetek kdyz jedu rychle a brzdim jemne spise jen zkopce udrzovaci rychlost tak mi trosku skube volantem, jak nebrzdim tak neskube a jak zabrzdim vice tak zase prestane skubat a brzdi gut.


Tak jsem nahodil liťáky a vyskytl se stejný problém.Při dobžďování ale jen z určité rychlosti (cca 65-50) mi to pěkně kope do volantu.Když jsem měl zimní plechy tak to bylo ok.Teď v čem spočívá kámen urázu?Kola jsou vyvážená.Při nasazení jsem ale nesledoval jak jsou olůvka,může to být ono? :)

Autor:  gondekp [ 21 bře 2010 21:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Otazky kolem brzd.

chci se zeptat, měnil jste už někdo posilovač brzd? nebo ho lze nějak opravovat? pasuje posilovač brzd z focuse na escorta?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/