fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 00:15

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: z 10w40 na 5w30
PříspěvekNapsal: 04 čer 2006 14:21 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 bře 2005 21:51
Příspěvky: 205
Bydliště: Brno
vim ze na tohle tema tu uz padlo dost, ale.. jedna strana tvrdi ze ne (kvuli vyplavovani necistot atd), druha ze jo, ze se nic nestane (ze se ztisil motor atd).. ja auto kupoval pri 80tkm a ted tam je 120tkm.. celou dobu sem jezdil na polosyntetiku valvoline 10w40 a ted zvazuju o prejiti na plnou.. mam do toho jit ci ne? prave me ceka vymena. navic za necely mesic jedu do chorvatska tak aby me tam motor nerek ze dal nepojede.. dik za nazory

_________________
ted jezdim na kole:D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 čer 2006 14:32 
Jdi do toho, já jsem na tom naprosto stejně. Mám najeto 143 000 a doteď auto jezdilo na 10W40 ale při následující výměně (za 5 000 km) taky budu přecházet na 5W30. V zimě 10W40 nedělal dobře hydroštelům. Cvakali jak svině. Jednou jsem vezl maníka v autě a nebylo ještě zahřátý a von si myslel že mám pod kapotou kamna..... :roll: To mě přesvědčilo, že je potřeba udělat změnu.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 čer 2006 19:13 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2004 18:11
Příspěvky: 188
Bydliště: Orlová
Klidně jdi pro klid duše použij Valvoline Durablend FE 5W30 oleje jsou od jedné firmy podobně aditivovány navíc tento olek má klasifikaci A5 jako long life olej pro benzíny.

_________________
Ford escort combi 1.6.16V 66KW94


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 čer 2006 19:35 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 bře 2005 21:51
Příspěvky: 205
Bydliště: Brno
tak to u me taky uz par lidi po startu typovalo ze mam ropaka :( pudu teda do toho a jen doufam ze to nic neudela. prece jenom s tim hned pojedu na jeden zatah kolem tisic km..

_________________
ted jezdim na kole:D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 čer 2006 19:54 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 28 dub 2006 09:44
Příspěvky: 259
Bydliště: Brno
Taky jsem to resil, nakonec jsem koupil radeji 10w/40, protoze dost zalezi jestli do motoru byl davan celou dobu 10w/40, tak je podle me blbost davat 5w/30...

viz http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... highlight=

_________________
Ford Escort MKVI 95.rok 1,8D - pracant :)
Ford Escort MKVI 95.rok, 1,8, RDA, GHIA - pryč
Opel Kadett 1.6 55KW, cerveny 88.rok - zesrotovan
Ford Escort MKV, 92/02, 1,8 105HP (16V, RDA, CLX) - prodan
Opel Kadett 1.6 55KW 90.rok, stirbna metla - prodan


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 čer 2006 11:27 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 04 čer 2006 15:39
Příspěvky: 10
Bydliště: Praha/Celakovice
Taky se pripojim, mam Sierru, vzdy v ni byla 15w40, ted me ceka vymena a premyslim ze bych tam dal polosyntetiku 10w40, myslite ze je to dobry napad, nebo se na to radeji vykaslat?

_________________
Ford Scorpio 2.9 Cosworth, 152kW, 5dv., ...
Ford Sierra 2.0 OHC 74kW, rv88, 4dv....
Fiat Uno 1.5ie, 55kW. 5dv., ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 čer 2006 15:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 úno 2006 00:02
Příspěvky: 96
Bydliště: Dubňany
potoks:to jsme dva co prechazeji na plnou syntetiku,taky doufam ze to bude OK :smt023

_________________
Escort 1.6 16V zetec,r.v.10/97


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 čer 2006 16:28 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Já přecházel loni na podzim... zatím jezdím :wink:

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 čer 2006 07:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 zář 2004 10:03
Příspěvky: 344
Bydliště: Brno
ja v zime presel taky na plnousyntetiku a zatim taky pohoda, ale je fakt ze jsem to proplachl.

_________________
Ford Escort CLX 1.6 16V, 66KW, 11/96, 1x airbag, ABS, el. okna, el. kufr, červený, výfuk Laityng, Alu Borbet 195/50/15, NA PRODEJ

Opel Vectra 2.0 16V, 100KW, rv. 99, plná nálož, krom kůže


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 čer 2006 14:55 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 pro 2005 09:40
Příspěvky: 195
Bydliště: PHA 5
ja tam mam 5w-30 od tej velkej opravy pri 105t km...ine nez 5w-30 tam uz davat nikdy nebudem :!:
Edit : predtym tam bol 10w-40 :(

_________________
The old times... Escort Tournier Ghia, 1.6 16V, Amparo Blue, 199

Nowadays : Mitsubishi Lancer Wagon 1.6i 72kw 2005 (invite), metalic black...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 čer 2006 10:21 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 led 2005 10:24
Příspěvky: 812
Bydliště: Chodov u KV
koukám samý benzíňáci se tady baví.. co já??TD mužu taky 5w30

_________________
ford S-max http://www.CARSFOLIE.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 čer 2006 13:05 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Jestli máš datum výroby po 8/98, tak je snad dokonce předepsaný. Pro starší motory TD je doporučen 10W40 ACEA A3-96/B3-96.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 čer 2006 20:23 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Myslim ze radsi 5W40 misto 5W30.A s tim rokem nevim??Jsou tu starsi auta co na to jezdi.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 čer 2006 23:38 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
no, starý mechanici vždycky na otázku jakej olej? říkali:

Hlavně aby tam vůbec nějakej byl.... :-D

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 čer 2006 06:00 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
To Karel:

Místo 10W40 u starších motorů určitě (můj kolega s VW 1,9TDi jezdí dokonce na 5W50). Já mám auto z roku 99 s českým manuálem a tam je 5W30 předepsán i pro diesel, takže předpokládám, že to platí pro auta od 8/98, kdy proběhla poslední větší modernizace.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 čer 2006 13:00 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
George V. píše:
To Karel:

Místo 10W40 u starších motorů určitě (můj kolega s VW 1,9TDi jezdí dokonce na 5W50). Já mám auto z roku 99 s českým manuálem a tam je 5W30 předepsán i pro diesel, takže předpokládám, že to platí pro auta od 8/98, kdy proběhla poslední větší modernizace.


JJ tak to je. Do dieslu do 7/98 je předepsán 10W40, 5W40 a ještě něco(asi 5W30) ale pozor jen A3/B3 kdežto od 8/98 je i pro diesel 5W30 ale A1/B1. Těžko ale říct jestli je to kvůli nějaké modernizaci auta, nebo tím že Ford prostě sjednotil olej pro diesly a benzíny. Nemyslím si že by v motoru TD např z r. 97 byla nějaká zásadní změna proti motoru z r. 99, tak to vidím spíš na sjednocení předepisovaného oleje. Ve Ford servisech - aspoň tam kde používají oleje Ford(přebalený Mobil) za velmi dobrou cenu tu 5W30 A1/B1 lijou snad úplně do všeho. Na centrále Fordu když jsem se ptal tak mi sdělili ať se držím manuálu platného pro mé auto a v něm je olej A3/B3. Schválně jsem teď zavolal do dvou servisů Ford a v obou to samé: pro mé TD z roku 97 doporučují 5W30 A1/B1 v obou to do escortů benzín i diesel lijí. Tak si vyberte :shock:

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 čer 2006 13:43 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Změna tam být určitě musí, minimálně menší vůle v uložení klikovky a ojnic a jiné (těsnější) provedení pístních kroužků. 5W30 A1/B1 vytváří při vyšších teplotách tenčí mazací film, čemuž musí být motor po všech stránkách přizpůsoben, jinak by se asi brzo zadřel.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 čer 2006 19:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 13 říj 2005 13:06
Příspěvky: 52
Bydliště: Pardubice
Já teď za měsíc taky budu měnit olej, mám naběháno 140 000km a do teď sem tam měl Texaco 10W-40, chci tam frkonout taky 5W-30, už jen proto,že to píšou v manuálu(ale 10W-40, může taky být...), jen sem někde přečetl nebo slyšel, že ty nečistoty e mohou uvolnit, tak je vhodný zkrátit interval výměny oleje, myslím tím tu první výměnu, pak už bych to nechal normálně ( 15 000km).

plocca

_________________
Ford Escort combi 1,6 16V, r.v.98, 2x airbag, ABS, klimatizace, tónovaná okna - černé folie, dálkový centrál, loketní opěrka, Bixenony H4, Al kola Ford 15", Barum Bravuris 195/50R15...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 čer 2006 19:21 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
for plocca, dej si dolů vizitku, ať víme, co máš za machine

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 črc 2006 12:51 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Na všech kárách máte nalítáno každý přez sto tisíc km a nyní laborujete, jaký olej dát???? Dávám takový, na který byla kára naučená celou dobu, maximálně polosyntetiku. Jestli si někdo myslí , že dá nejkvalitnější olej třeba 5w40 místo 15W50,a motor bude zase jako nový , bez klepání ventilů atd. je na velkém omylu. Každý motor je opotřeben na určitou vůli, ke které je součastná tloušťka olejového filmu při použití stejné hodnoty oleje. Dáte tam kvalitnější který má tenčí pracovní tloušťku filmu , a na průser máte zaděláno, nehledě uvolňování usazenin. Dál již nemusím pokračovat, každý ať si to přebere sám, jen dodávám , že všechny oleje jsou od jedné rafinérky, které prodává x dodavatelů v rozličných obalech . Prvenství samotného dodavatele oleje není o kvalitě ale o šikovnosti jednotlivého obchodního oddělení. Světové olejářské normy jsou pro každého stejné , takže základní složení oleje 10W40 u TEXACCO je stejné jako u 10W40 Slovnaftu s nějakýma firemníma tajnýma???? přísadama. Myslím, že komukoliv bych nalil do káry olej 8AD tak to nepozná, a někteří ho budou vychvalovat do nebes. Jde jen o psychologii na lidi.

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz