fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Olej
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=2399
Stránka 4 z 52

Autor:  ROBERTO [ 12 pro 2004 12:18 ]
Předmět příspěvku: 

A co firma TEXACO lejete ho někdo ??? Mohu ho sehnat za 135.- litr to ae mě zdá na kvalitu hodně málo, myslím : pols. 10W40

Autor:  Standa [ 13 pro 2004 07:22 ]
Předmět příspěvku: 

OLEJE TEXACO používám do svého Escortu 2 roky a plná spokojenost. Je to dobrá kvalita za slušnou cenu. Nákupní cena polosyntetiky Havoline 10W-40 je 570,- Kč za 5litr kanystr. Teď jsem ale přešel na Havoline Energy 5W-30 a motor má vyrovnanější chod a to zvláště v nižších otáčkách. Když se teď rozjíždím s autem do stoupání, tak se nestává že by se přidusil a chtěl přidat plyn. Když sundám nohu z plynu tak motor brzdí méně a je také méně hlučný. K této změně jsem se rozhodl po přečtení manuálu k Escortu 98 a také po zadání mého VIN do Microcatu, kde pro servis byl vybrán olej 5W-30.

Autor:  johan [ 13 pro 2004 10:52 ]
Předmět příspěvku: 

Texaco asi nebude problém. Spíš naopak... kvalita. A jak píšete, za rozumnou cenu... Asi na něj od příště přejdu a už u něj zůstanu.

Autor:  ROBERTO [ 17 pro 2004 17:03 ]
Předmět příspěvku: 

Motorové oleje pro osobní automobily

Produkt Specifikace Použití
Havoline Synthetic 506.01
SAE 0W-30 VW 503.00
VW 506.00
VW 506.01 long life II oil Plně syntetický, střihově vysoce stabilní, velmi výkonný motorový olej nejvyšší kvality. Splňuje požadavky specifikací VW 503 00/506 00 a zároveň VW 506 01, což znamená, že je vhodný pro všechny vozy koncernu VW s prodlouženými intervaly výměny, včetně motorů typu čerpadlo-tryska.
Havoline Synthetic
SAE 0W-30 VW 503.00
VW 506.00 Plně syntetický motorový olej vhodný do všech typů motorů osobních vozů. Byl speciálně vyvinut pro motory VW s prodlouženými výměnnými intervaly.
Havoline Synthetic DS
SAE 0W-30 ACEA A3-02/B3-98/B4-02
VW 503.01
BMW longlife 98, MB 229.3 Plně syntetický, motorový olej špičkové kvality vhodný pro nejvýkonnější zážehové a vznětové motory a to jak atmosferické tak i přeplňované. Byl vyvinut zejména pro nejvýkonnější motory VW/Audi koncernu určený pro prodloužené výměnné intervaly.
Havoline Synthetic
SAE 0W-40 API SJ/CF Plně syntetický, vysoce výkonný motorový olej nejvyšší kvality vhodný pro celoroční použití v atmosferických i přeplňovaných zážehových a vznětových motorech.
Havoline Energy
SAE 5W-30 API SL, EC
ACEA A1/B1-02
FORD WSS-M2C 913-B
Jaguar: WSS-M2C 913-B
ILSAC GF-3 Vysoce výkonný motorový olej špičkové kvality vhodný do všech typů zážehových i vznětových motorů. Je vyroben speciální technologií, která umožňuje úsporu paliva až o 6% (CEC-L-54-T-96, M 111FE).
Havoline Synthetic
SAE 5W-40 API SJ/CF
ACEA A3-98/B3-98
VW 502.00/ 505.00,
ŠKODA, PORSCHE,
MB 229.1,BMW longlife -98 Plně syntetický, víceúčelový motorový olej nejvyšší kvality vhodný pro nejvýkonnější zážehové a vznětové motory osobních automobilů (i s katalyzátory a turbodmychadly). Spoří palivo, prodlužuje životnost motoru.
Havoline 505.01
SAE 5W-40 ACEA A3/B3
VW 500.00/ 505.00
VW 505.01
Ford M2C917A Plně syntetický, vysoce výkonný, střihově vysoce stabilní motorový olej určený do osobních naftových motorů vybavených systémem přímého vstřikování paliva „čerpadlo–tryska“.
Havoline Ultra
SAE 5W-40 API SL/CF
ACEA A3-02/B3-98/B4-02
VW 502.00 a 505.00
MB 229.3, BMW longlife –98
GM-LL-B-025 Vysoce výkonný, střihově vysoce stabilní motorový olej vyrobený na hydrokrakovém základě, určený pro osobní automobily zážehových a lehčích vznětových motorů. Je zvlášť vhodný pro naftové motory vybavené systémem přímého vstřikování paliva.
Havoline Extra
SAE 10W-40
SAE 15W-50 API SL/CF
ACEA A3-02/B3-98/B4-02
VW 505.00, ŠKODA,
MB 229.1, ROVER Polosyntetický, vysoce výkonný motorový olej vhodný pro všechny typy motorů osobních automobilů (zážehové i vznětové, atmosferické i přeplňované). Spoří palivo.
Havoline Premium
SAE 15W-40
SAE 20W-50 API SL/CF
ACEA A2-98, B2-96
VW 505.00, ŠKODA, MB 229.1 Motorové oleje vysoké kvality pro použití v zážehových i vznětových motorech osobních automobilů a to i přeplňovaných s katalyzátory. Jsou vhodné pro celoroční použití.
Havoline
Diesel Extra
SAE 10W-40 API SL/CF
ACEA A3-02/B3-98/B4-02
VW 505.00, MB 229.1 Polosyntetický, vysoce výkonný motorový olej nejvyšší kvality vhodný pro nejvýkonnější vznětové motory moderních osobních automobilů (i s turbodmychadly a katalyzátory).
Havoline Diesel
SAE 15W-40 API SL/CF
ACEA A2-96/B2-98
VW 505.00, MB 229.1 Víceúčelový motorový olej vyrobený na minerální bázi vhodný především do vznětových (zážehových) motorů osobních automobilů i s turbodmychadly a katalyzátory

Autor:  Návštěvník [ 21 pro 2004 21:58 ]
Předmět příspěvku:  Olej

Nejdřív jsem používal syntetiku Magnatec a teď jsem ho vyměnil za 5W-40 Texaco. Vyšel mě na 1000Kč , takže zatím spokojenost. Před dvěma lety to prý dávali jako prvonáplň do všech Fordů.

Autor:  ACEMajky [ 22 pro 2004 15:57 ]
Předmět příspěvku: 

futura píše:
No,cena dost podobna jako jiny stejny viskozity, ja se sice experimentum moc nevyhejbam, ale zrovna tady bych byl asi opatrnejsi a protoze cenovy rozdil neni tak velky, dal bych tam neco od osvedceneho vyrobce. Asi to mas v dobrym stavu, byla by skoda riskovat.


No rikal mi kamos, ze jeho spoluzak (byvaly) dela v chemicce a ze testovali oleje vesmes vsechny vysli stejne, takze je jedno, co tam lejes (jako jakou znacku), ze je lepsi koupit levnejsi a menit casteji

Autor:  Karel [ 23 pro 2004 10:18 ]
Předmět příspěvku: 

No ja menim po 10000km.Kdys bych menil casteji, tak si spocitej 2x filtr a 2x olej .Teda ne takhle doslova ,ale po prepoctu na urcity km.

Autor:  Wolf [ 27 pro 2004 21:53 ]
Předmět příspěvku: 

Do své Fiestičky liji pouze 5W40 do teď Castrol Magnatec (cena pro mě 1080kč za 4l) a od teď Halvoline 5W40 (cena 900kč za 5l). Auto jsem koupil když mělo najeto 80tis.km a hnedka po koupě jsem motor vypláchnul a nalil 5W40 no a po ujetí každých 15 tis.km ho pravidelně měním.Teďka má auto najeto 170 tis.km a je bez problému.
Segra má Felicii (r.v.96) kterou koupila když měla najeto 60tis.km a byla tam polosyntetika.Hnedka se olej vypustil a nalil se tam 5W40 Castrol.Olej mění po každých 20tis.km a žádnej problém a žádné velké dolejvání poze cca. 0,3l za 20tis.km.(každý den najede cca od 150 do 250km) Teďka má Felina nalítáno 260 tis.km. Jo kvalitní olej se pozná !!!!!!!

Autor:  ACEMajky [ 28 pro 2004 10:37 ]
Předmět příspěvku: 

Dovolil bych si oponovat, jak vis ze kvalitni olej se pozna, kdyz nemas srovnani s autem, kam by jsi lil obyc olej a jezdil stejnym stylem, jako jezdis..... (ale to jenom tak na okraj)

Autor:  Wolf [ 28 pro 2004 12:40 ]
Předmět příspěvku: 

Ono hovoří za vše,když s autem najedeš za 4 roky 200tis.km a výměnu děláš po ujetí 20 tis,km a dolejváš pouze cca 0,3l za 20tis.km. Už to vidím jak to uděláš třeba s Mogulem ,nebo s nějakým nonamem.
No ,ale hlavně že to jezdí. A ať si jezdí každý na co chce,třeba na FRITOVACÍ OLEJ ,když mu to pojede. Toť můj názor !!!!

Autor:  ACEMajky [ 29 pro 2004 01:13 ]
Předmět příspěvku: 

Wolf: doufam ze jsi moji reakci nebral jako rejpani, pouze diskutuji

Autor:  Návštěvník [ 31 pro 2004 16:44 ]
Předmět příspěvku: 

ACEMajky píše:
Wolf: doufam ze jsi moji reakci nebral jako rejpani, pouze diskutuji
Já to taky beru jako diskuse.Jinak do nového roku hodně štěstí na silnici a hodně štastně ujetých kilometrů.

Autor:  FIBO [ 01 led 2005 16:09 ]
Předmět příspěvku: 

No já nevim, ale já mám zetec 1,6 16V a v příručce je že tam má bejt olej 10-30W a jen pro skandináviji je doporučen 5-30W.Jenže já tam měl olej z německa co tam byl když jsem ho dotáhl tak podle servisky měl výměnu dělanou u Forda orig.Motorcraft 10-30W a ještě 3000km jsem mohl najezdit a motor běhal olej se ani nehnul.Další výměnu jsem dal jelikož jsem nechtěl šetřit TEXACO 5-30W specifikaci forda mělo a motor byl hlučnější, netáhl tolik a olej mizel po 5000km jsem dolejval 0,5l oleje.Tak jsem se radil s lidma co do toho dělaj a všichni tvrdili, jestliže tam byla polosintetika tak ten motor ja na ní zviklej a plná sintetika je pro něj řídká a proto motor olej spaluje.Tak teď jsem ta dal 10-40W HECRA(česká firma)supr cena v akci 5l za 469Kč normálně 790kč a motor jede jak drak ujel jsem 1500km a olej se ani nehnul.Tak to je moje zkušenost s olejem do Eskorta 96/8,zetec 1,6 16V.

Autor:  Nagant [ 09 led 2005 14:20 ]
Předmět příspěvku: 

Podle měrky mám oleje cca 4-5 mm nad Max. Motor kničemu netáhne. Mohl vysoký stav oleje způsobit nějaký problém, nebo nedejbože, poškození motoru?
Každopádně se to chystám odsát a do tý doby s tím jezdit nebudu.

Případně, mohl nastat nějaký problém po výměně oleje za Mobil 5W-30? Netuším so v tom bylo předtím (?např. to nemusela to být syntetika, nevím co tam cpou Italové :?: ). Výměna oleje 14.12., cca 14 dní to jezdilo dobře, nyní to jede jak přidušená Felda.

Autor:  Standa [ 10 led 2005 08:22 ]
Předmět příspěvku: 

To Nagnat: 4-5mm nad horní rysku by ti žádný problém nemělo spůsobit. Uvaž že hladina oleje se ve vaně motoru mění podle sklonu vozidla, potažmo vozovky a nějaká rezerva tam musí být. Pro jistotu bych to odpustil, ale problémy které popisuješ budou mít nejspíš jinou příčinu. 5mm nad ryskou je asi 1/2 l oleje a jde to odpustit vypouštěcím otvorem. Musíš jen šroubek pomalu povolovat rukou a přitom ho tlačit směrem k motoru. Když vyskočí se závitu tak začne ukápávat olej a stačí ho jen spodem trochu odehnout, čímž vytvoříš škvíru a vypustit potřebné množství. Změna oleje z polosyntetiky10W-40 na 5W-30 u mne žádný problém neudělala. Motor se naopak chová lépe a po ujetí 1200 km žádný úbytek oleje není. Většinou jezdím do 20 km a nejdelší cesta byla asi 50 km vkuse. Navíc klesla spotřeba benzínu asi o 0,6 dc na 100 km. Jezdím teď za rovných 8 l a předtím to v zimě bývalo 8,6l /100km.

Autor:  Nagant [ 10 led 2005 23:07 ]
Předmět příspěvku: 

Díky Stando, už jsem klidnější, navíc jsem i v příručce našel, že teplý olej může být i několik mm nad rysku Max. Za normálních okolností bych si s tím vůbec nedělal hlavu, ale jelikož mne teď ten motor zlobí, hledám možnou příčinu i tam, kde by asi neměla být.

Autor:  kupis [ 11 led 2005 20:56 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravím,

chtěl bych se zeptat, zda jsem něco nezvoral, když jsem do svého Escorta 91 1.4 nalil Castrol Magnatec 10W40. Původní majitel říkal, že tam byl "nějaký mineral". Dík

Autor:  Xfield [ 11 led 2005 22:10 ]
Předmět příspěvku: 

kupis píše:
Zdravím,

chtěl bych se zeptat, zda jsem něco nezvoral, když jsem do svého Escorta 91 1.4 nalil Castrol Magnatec 10W40. Původní majitel říkal, že tam byl "nějaký mineral". Dík


No nejsu si jistej, jesti to bylo to nejlepší. 10W40je posyntetika (jestli se nepletu). Když už je z nějakého důvodu nutná změna, tak přecházet by se mělo od "lepšího" k "horšímu", tzn.: syntetika -> polosyntetika -> minerál. Když nahradíš minerál polosyntetikou, může dojít k uvolňování nečistot usazených v motoru a to je špatný. Možná by pomohlo před takovou výměnou vypláchnout motor.
Nejsu žádnej odborník, tak to moje tvrzení ber s rezervou :roll:

Autor:  bibo [ 11 led 2005 23:14 ]
Předmět příspěvku: 

hodně záleží kolik na ten minerál bylo najeto kolikrát ho tam ten majitel dal dvakrát třikrát se skoro nic neusadí ale ten vyplachovací olej by to sneslo :roll:

Autor:  Alexa [ 12 led 2005 06:44 ]
Předmět příspěvku: 

Buď v klidu mezi minerálem a polosyntetikou není zas takový rozdíl klidně jezdi a pouze o něco zkrať při první výměně polosyntetiky nájezd km.

Stránka 4 z 52 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/