fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Total
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=1086
Stránka 1 z 1

Autor:  Návštěvník [ 25 lis 2004 00:10 ]
Předmět příspěvku:  Total

Jaky mate nazor na oleje Total? Pry jsou to jedny z nejlepsich oleju na trhu, dle specifikaci jdou i do fordu...

Autor:  futura [ 25 lis 2004 08:19 ]
Předmět příspěvku: 

Blby urcite nebudou, Citrousi na ne jezdej bezne, ja mam uz druhou napln polosyntetiky a nestezuju si.

Autor:  Návštěvník [ 10 úno 2005 23:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Total

Luk píše:
Jaky mate nazor na oleje Total? Pry jsou to jedny z nejlepsich oleju na trhu, dle specifikaci jdou i do fordu...


No ja jsem po letech syntetickych v Castrolu 5W40 loni na podzim do sveho Escortika 1,8TD(51kW), r.v. 1997 nalil polosyntetiku Total Rubia Polytrafic 10W40 coz pry mela byt nejlepsi polosyntetika pro diesel, ale zatim bych spis rekl, ze se letos pri silnych mrazech vyrazne zhorsila startovatelnost. (do -15 v pohode ale jak je v noci nad -15 tak je zle). Driv to bylo v klidu i pri -20. Baterkou to ale neni, ta je v pohode. Motor toci a dymi ale ne a ne naskocit - az po dlouhe dobe. A pripada mi ze mi po vymene oleje stoupla spotreba nafty. Loni v zime byla nizsi. Ale je mozne ze je to necim jinym nez olejem. Jsem naprosty laik pres motory tak bych asi mohl objektivne hodnotit kdyby se mi na auto mrkl nejaky fajnsmekr Escortu a sikula. Do Fordu odmitam jet, mam spatne zkusenosti.

Autor:  futura [ 11 úno 2005 09:23 ]
Předmět příspěvku: 

Myslim, ze to nebude znackou, ale specifikaci, ta 5/40 je v mrazu prece jen lip cerpatelna a ridsi, nez 10/40, sice ne o tolik, ale v -15 uz to asi znat bude.Samozrejme muze bejt urcitej problem i jinde, ale ropakum nehovim, mozna nekoho neco napadne.Rekl bych, ze kolem -5 by se to melo chovat s novym olejem stejne, jako s puvodnim, jestli ne, videl bych chybu jinde.

Autor:  futura [ 11 úno 2005 09:24 ]
Předmět příspěvku: 

Sorry, ne specifikace, ale viskozita.

Autor:  Alexa [ 11 úno 2005 12:57 ]
Předmět příspěvku: 

Zkuste si najet www.aral.cz je tam viskoziometr, který velice zjednodušeně ale srozumitelně, ukazuje rozdíly mezi jednotlivými viskozními třídami v závislosti na teplotě.

Autor:  JanRypal [ 21 úno 2005 16:54 ]
Předmět příspěvku: 

Alexa píše:
Zkuste si najet www.aral.cz je tam viskoziometr, který velice zjednodušeně ale srozumitelně, ukazuje rozdíly mezi jednotlivými viskozními třídami v závislosti na teplotě.

Hmmmmm. Pěkná hračička :P :P :P

Autor:  Sembdner [ 24 bře 2005 13:18 ]
Předmět příspěvku:  Total Rubia Polytrafic

Já si osobně myslím že spíš byla chyba v tom přecházet ze syntetiky na polosyntetiku a ještě od jiného výrobce. Možná se aditiva trochu popraly a nový olej zřejmě ještě rozpustil nějaký karbon. Pokud ještě máte zbytek oleje zkuste si porovnat viskozitu s olejem z motoru. Stačí šikmá plocha kápnout na ní olej a porovnat jak rychle teče. Asi bude třeba ho dřív vyměnit. Potom už by to mělo být v pořádku. Jinak tento olej by měl být opravdu velice dobrý co se týká mazných vlastností a to jak pro benzin tak naftu. Já ho používám také a problémy jsem v zimě nepozoroval. Ono záleží i jak často se s autem jezdí atd. A co se týká startování v zimě tak na tom se olej moc nepodílí. Pokud startér s motorem točí stejně rychle jako předtím je třeba se asi spíš zaměřit na naftu možná i na palivový filtr a žhavicí svíčky. A pokud vám špatné startování přetrvává i v nynějších teplejších dnech tak bych si typnul na zavzdušňování systému.

Autor:  Marpie [ 04 dub 2005 12:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Total Rubia Polytrafic

Sembdner píše:
Já si osobně myslím že spíš byla chyba v tom přecházet ze syntetiky na polosyntetiku a ještě od jiného výrobce. Možná se aditiva trochu popraly a nový olej zřejmě ještě rozpustil nějaký karbon. Pokud ještě máte zbytek oleje zkuste si porovnat viskozitu s olejem z motoru. Stačí šikmá plocha kápnout na ní olej a porovnat jak rychle teče. Asi bude třeba ho dřív vyměnit. Potom už by to mělo být v pořádku. Jinak tento olej by měl být opravdu velice dobrý co se týká mazných vlastností a to jak pro benzin tak naftu. Já ho používám také a problémy jsem v zimě nepozoroval. Ono záleží i jak často se s autem jezdí atd. A co se týká startování v zimě tak na tom se olej moc nepodílí. Pokud startér s motorem točí stejně rychle jako předtím je třeba se asi spíš zaměřit na naftu možná i na palivový filtr a žhavicí svíčky. A pokud vám špatné startování přetrvává i v nynějších teplejších dnech tak bych si typnul na zavzdušňování systému.


Za tepla mi to startuje suprově. Jedno nažhavení (vetšinou ale preventivně žhavím 2x) jedno otočení klíčem bez plynu a motor naskočí. Ale v těch mrazech(při dlouhodobějších stačilo i -10) to byla hrůza. Teď v teplejších dnech spotřeba klesla ale rozdíl mezi letošní zimou a létem byl litr a mezi letošní zimou a loňskou zimou půl litru. Takže teď jsem na úrovni loňské zimy ale ještě 0,5 l mi chybí k jarní, letní a podzimní spotřebě. Ještě uvidím co udělá výměna pneu na letní. Jo a jsem naprostý laik tak je to možná blbost, ale radši se zeptám. Může spotřebu zvýšit děravý výfuk? Měl jsem děravý koncový díl, který jsem nechal minulý týden vyměnit a menší díra byla i ve středovém dílu před 1. tlumičem - to nebylo zatím třeba měnit a je to svařené.

Autor:  Sembdner [ 05 dub 2005 06:26 ]
Předmět příspěvku:  výfuk

U TD se narozdíl od benzínu asi moc výfuk na spotřebě nepodílí. Já jsem najezdil tak 200 - 300km s upadlým výfukem (prasklo to mezi tlumiči). Zvýšenou spotřebu jsem nepozoroval ani se příliš nezvýšila hlučnost. Ono turbo udržuje vcelku tlak jak sací tak výfukových plynů a navíc to hodně ztlumí. A ani na výkonu to nebylo znát

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/