fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Výměna brzdovky svépomocí - jde to vůbec? http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=11834 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | kluk [ 09 srp 2007 14:30 ] |
Předmět příspěvku: | Výměna brzdovky svépomocí - jde to vůbec? |
Nerad zakládám nový téma, ale výměna brzdovky svépomocí, pokud mám možnost najet na rampu a klidně i půlden tam bejt, jde to? A samozřejmě, pokud mám vercajk a dostatečný množství nový brzdovky...Je někde návod, pro Esco 1.8D r.v.89, kde je taky psaný, kolik brzd. systém obsahuje kapaliny? Taky by mě zajímal rozměr šroubu na výpust oleje, když jsme u toho.Jakej klíč na něj? |
Autor: | Mike.M [ 09 srp 2007 16:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
No ja si to nedavno menil a muzu rict ze ti staci 2 flasky DOT4 (pullitrovky). Navod: Vem si strikacku inekcni, vysaj vsechnu kapalinu z nadobky az temer na sitko. dolej novou at po rysku MAX. Nezavirej vicko. Pak sundej kolo prvne predni leve a povol odvzdus sroubek. POzor vytece kapalina stara, tak dej na ni hadicku a dej to odtekat do nejake nadobky, ja dal prazdnou od brzdovky. Hadicka od odvzd sroubku musi jit nahoru, aby to nenatahlo bublinky. Zasroubuj sroubek. No a ted zajdi do auta, napumpuj 5x brzdu a nech seslapnutou, treba nejakou cihlou a pak povol ten sroubek a kdyz vytece stara tak ho zase pritahni, pak zase napumpuj a povol. Opakuj tak dlouho, dokud nepotece cista bila. Nezapomen po kazdem jednom kole zkontrolovat nadobku a dolit brzdovlu do ni. Lepsi kdyz sou 2 jeden pumpuje slape a druhy otaci odvzdusnovakem. Pak das protilehle zadni tak stejno. pak predni a pak to ctvrte a mas vymeneno. |
Autor: | midnight_man [ 09 srp 2007 17:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
jo jo fakt ono sa oplati ked su tam dvaja..nahodou bude tehla mala..a na konci sa ti zdvihne pedal a cels robota v hajzly.....a ten druhy nemusi mat ani technicke znalosti staci ked mu budes vraviet ze stlac pedal a tak |
Autor: | Mike.M [ 09 srp 2007 17:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak tak, me pomahala moja zenuska. jen sem rikal 5x slapni a tlac. pak uz jen povol, a znova 5x slapni, naslapaka ale prestala tlacit, tak i tlac sem ji furt musel rikat. |
Autor: | Belous [ 23 srp 2007 22:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ahoj na Mondeo Klubu jsem s dotazem neuspel, zkusim to tady. Chystam se na vymenu brzdovky a koupil jsem brzdovku anglicke znacky Comma s DOT 5.1 (pro moje Mondeo urcena podle jejich katalogu v obchodu). Nasledne jsem zjistil v Etzoldovi, ze spravne tam ma jit DOT 4, Velvana na svych strankach doporucuje pro Fordy obecne taky Syntol s DOT 4. Podle Wikipedie ma DOT 5.1 vyssi bod varu proti DOT 4 a jsou misitelne (coz mi pak potvrdil i prodavac). DOT 4 prodavaji taky a je i levnejsi. 1)Lze to pouzit, kdyz uz to mam? 2)Je mozne svepomoci vymenit brzdovku beznym zpusobem ma-li auto ABS? |
Autor: | enjoy [ 24 srp 2007 01:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Belous píše: Ahoj na Mondeo Klubu jsem s dotazem neuspel, zkusim to tady.
Chystam se na vymenu brzdovky a koupil jsem brzdovku anglicke znacky Comma s DOT 5.1 (pro moje Mondeo urcena podle jejich katalogu v obchodu). Nasledne jsem zjistil v Etzoldovi, ze spravne tam ma jit DOT 4, Velvana na svych strankach doporucuje pro Fordy obecne taky Syntol s DOT 4. Podle Wikipedie ma DOT 5.1 vyssi bod varu proti DOT 4 a jsou misitelne (coz mi pak potvrdil i prodavac). DOT 4 prodavaji taky a je i levnejsi. 1)Lze to pouzit, kdyz uz to mam? 2)Je mozne svepomoci vymenit brzdovku beznym zpusobem ma-li auto ABS? jestli ti teda nikdo neporadi.. ,tak ja bych to zkusil,pokud to teda uznas za relevantni totiz v kotoucovkach na kole mam DOT 5.1 a je na nich uvedeno,ze pri vymene muze byt zamenena za DOT 4. tak takhle |
Autor: | nat [ 24 srp 2007 12:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
ad 1) ano........dot vlastně udává bod varu kapaliny. ikdyž dvě smícháš, maximálně snížíš bod varu tý kvalitnější. ale měly by mít stejnou barvu ad 2) ano, musíš vycucnout vše z nadobky, nalít novou. pak postpně odvzdušńovat kola, dokud z každýho neteče ta nová čistá. při odvzdušňování musíš mít mít pomocníka na sešlapování pedálu brzdy. |
Autor: | Belous [ 24 srp 2007 12:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Diky vam obema, pujdu do toho tedy bez bazne. Jen jeste poznamka, ze DOT3, 4 a 5.1 nesmi michat s 5tkou, ktera obsahuje jiny zakladni sajrajt. |
Autor: | angličák [ 01 zář 2007 00:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jinak k tý cihle, lepčí je vzepřít nějakej klacek nebo něco o sedačku řidiče...to je na fest...a na jistotu.... |
Autor: | milos.l [ 01 zář 2007 15:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
A poctivě kontrolujte hladinu v nádobce, se nám stalo předevčírem... pak to naštve dělat celé znovu. A ještě nestačila kapalina, bohužel Castrol SRF nemaj v běžnejch mototechnách a ač jde míchat s běžnejma tak se mi to nechtělo... 2dny zdržení |
Autor: | Martin 1,6 [ 01 zář 2007 21:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Když se tu tak bavíte o té výměně. Mě se minulý týden vyměnila sama. Prostě praskla prorezavělá trubka nad nádrží. A to jsem si říkal, že Fordy nejsou Š120 a trubky něco vydrží. Prdlajs. Všechny totálně shnité. Nicméně už mám po dvou dnech práce všechny trubky vyměněné. Co mě potrápilo nejvíc, je že Ford nedodává trubky jako díl k určitému typu vozu. Mají to jen v šestimetrových délkách a musíte si je sami naohýbat. Ostuda! Jinak kdyby jste to někdo někdy měnili nedoporučuju trubky od Forda, ale od Lucase. Je to taky na délku ale dají se narozdíl od Těch Fordích krásně ohýbat a nepraskají. Na celé auto (4 trubky) mě to přišlo na 900Kč. |
Autor: | DbAlesh [ 07 zář 2007 21:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jenom malý doplněk k odvzdušňování : 1) když odvzdušňuješ brzdy, tak vždy začínej tím kolem, který je nejdál od nádobky na brzd. kapalinu!!! takže začíná se u pravého zadního, pak levé zadní, pravé přední...... 2) sam odvzdušňuješ když si se- ženeš set na brzdy, máme ho v práci, funguje to na principu že napíchneš na nádobu vzduch z kompresoru a pod- tlakem ti odsává starou kapa- linu a ty doléváš novou, je to uplně jednoduchý ale to chápu, že to nemá každej v garáži, taky sem čuměl |
Autor: | Martin 1,6 [ 08 zář 2007 12:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já bych spíš volil odvzdušňování tzv. do kříže. Pravé zadní + levé přední a naopak. Když odvzdušníš pravé zadní a jdeš k levému zadnímu, tak se může z levého předního dostat vzduch při odvzdušňování, nebo při výměně stará kapalina zpátky do trubky pravého zadního kola. |
Autor: | catrr [ 08 zář 2007 19:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
pánové jak píše kolega brzdy jsou dvouokruhové.1 okruh pravé přední a levé zadní a 2 okruh levé přední a pravé zadní. |
Autor: | Belous [ 27 říj 2007 19:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vymeneno, funguje. Snad jen dodam, ze u mych P a Z kotoucovek bylo treba asi 0,8l ( pouzil jsem tu DOT 5.1) a potreboval jsem mimo jine 2m pruhledne hadice svetlosti 6mm. Stacilo zvednout stridave zadni kola a predni vytacet. Zacinal jsem u PL kola, pak ZP, PP a ZL. Nadobka chytajici pouzitou kapalinu by podle meho soudu mela byt o neco nad trmenem a ne vyse nez zasobni nadrzka. Jo a pritelkyne/manzelka na pedalu je velmi vhodna. |
Autor: | Mike.M [ 28 říj 2007 19:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Belous: O tej manzelce, pritelkyni a jine cicine souhlasim. taky sem ji od pradla vzdy zavolal na slapani pedalu |
Autor: | skaldal [ 29 říj 2007 10:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mike.M píše: tak tak, me pomahala moja zenuska. jen sem rikal 5x slapni a tlac. pak uz jen povol, a znova 5x slapni, naslapaka ale prestala tlacit, tak i tlac sem ji furt musel rikat. Tak to je přesně to samý, jako můj brácha (kuchař), to je taky talent jak má bejt.
Poslední zásek byl, když za mnou přišel, že za hodinu jede do práce a má píchlý kolo - prej kdo mu to teď opraví - tak mu říkám, jestli nemá rezervu, nebo co? A on na to: "Ajóóó, to mě vůbec nenapadlo." |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |