fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 21 kvě 2024 12:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 říj 2007 19:29 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 25 úno 2007 14:23
Příspěvky: 3609
http://www.ford-escort.cz/


Naposledy upravil fonz dne 21 úno 2012 02:00, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 říj 2007 08:59 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Mě tam na tom obalu zaujal symbol kohoutku. Zajímalo by mne, zde je to doporučeno ředit destilovanou vodou, nebo vodou z vodovodu (s rozumnou mineralizací).
Ve FORDu mi technik řekl, že destilkou, ale lze použít i vodu z vodovodu.

Přitom Fuchs Fricofin G12 Plus (snad vyhovující stejné specifikaci, lze-li věřit http://www.fuchs-oil.hu/ateli/index.html :?:) se má ředit vodou z vodovodu (důvody shrnuje uživatel Miro zde http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=424 )

Jen hledám důvod, proč nám to spoutě po výměně teče (hlavně v zimě) a musíme do toho přidávat nějaké přípravky. :evil:

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 20 říj 2007 22:55 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Já při ředění rozhodně používám destilku, vždycky jsem jí používal, navíc těch pár litrů destilky nestojí čerta. Podle mě jsou nesmysly, že při ředění je nutný používat vodu z vodovodu, že směs potřebuje z vody minerály nebo kdovíco. Když se rozhlédnu na netu a najdu info o etylenglykolu(ten obsahuje většina dnešních nemrznoucích kapalin), tak je zmiňováno ředění a chemický rovnice s H2O a nic o dalších příměsích z normální vody.
Obyčejnou vodu bych do chladiče nikdy nedal(možná v nouzi na dolití), mám strach z vodního kamene(stačí mi vidět po čase rychlovarnou konvici) - sice to asi nebude kritický, ale usazeniny časem budou trochu zhoršovat účinnost výměníků(chladič, topení). Zeptejte se topenářů, jak i malá vrstvička vodnho kamene z obyč vody dokáže zhoršit funkci tělesa kotle.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 říj 2007 00:18 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 zář 2005 08:17
Příspěvky: 1922
Bydliště: Strakonice
já to tak neprožívám.
hlavně aby bylo chl. kapaliny dost - po rysku. (stejně jako olej - viz oleje v motoru)

_________________
FORD Escort 1.8 TD combi (X/97)....trippling, lakované plynové vzpěry na kapotě, folie okna, zapomenutá světla=melodie, neony, plastíky v barvě laku, zásuvka v kufru, manometr turba, teploměr, voltmetr, K+N filtr vzduchu - zůstává v rodině...

nově Suzuki Jimny


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 říj 2007 11:53 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 úno 2006 00:02
Příspěvky: 96
Bydliště: Dubňany
Karel píše:
Tak jsem si konecne vzpomnel v garazi. :-)
Obrázek
Obrázek


tak tu jsem taky pred mesicem daval do esca,tady u nas(hodonine) chteli 100,-/litr
no po naredeni 1:1-je takova naruzovela,jsem ji pak meril a byla fakt na -40°C.

_________________
Escort 1.6 16V zetec,r.v.10/97


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 říj 2007 19:59 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Ja to naredil a je to furt zeleny.Jak muze byt ze zeleny po naredeni ruzova??? :smt017 Panove asi nemate tu samou co ja.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 říj 2007 20:19 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Mě je to celkem šumafuk, mám od výroby růžovku, ale nedá mi to, proč tolik bazírujete na barvičkách?

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 říj 2007 21:40 
Offline
Forďák

Registrován: 07 dub 2007 10:25
Příspěvky: 99
Bydliště: Slovensko
V knihe jak na to je napisane že kto ma modro zelenou chladici kvapalinu tak moze pouzit aj so specifikaciou Ford ESDM-97B49-A.

Aral Antifreeze T
Nemrznúca zmes na báze etylénglykolu vhodná pre všetky známe typy
nákladných vozidiel. Je neobmedzene použiteľná aj do motorov s nízkym podielom hliníkových častí. Zaisťuje vysokú odolnosť proti mrazu, vynikajúcu ochranu proti korózii. Zvyšuje bod varu chladiacej zmesi. Zabraňuje kavitačnému opotrebeniu a vzniku vodného kameňa. Znáša sa dobre s tesniacimi materiálmi. Je miešateľná s obdobnými kvapalinami. Mrazuvzdornosť pri 33% objemu chladiacej kvapaliny v chladiacej zmesi do - 18°C a pri 50 % objeme chladiacej kvapaliny v chladiacej zmesi do - 38°C. Farba žltá.
Špecifikácie / klasifikácie: Deutsche Bundeswehr (TK-BA2-3-6850-007) • Scania • DAF • Iveco • John Deere • Steyr • Ford ESDM-97B49-A • MAN norma 324 • MB list 325.2 • MTU schválené 210 / l
60 / l
20 / l 195,-
Takze Ford escort ma maly podiel hlinikovych casti alebo je to nakladiak. :D

_________________
Ford escort 1.8 tdi 90hp 10/1997
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 říj 2007 22:29 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Karel: já jenom konstatoval, že máme v naprosto stejný lahvi se stejnými popisky a složením jinak barevnou kapalinu - předpokládám tedy dobarvování(ale u ostatních výrobců je kapalina stejnýho složení většinou zelenomodrá). Problém to asi není, pro mě určitě ne.
Jinak jsem tu kapalinu vyměnil, původní už tam byla kdoví kolik let, vzal jsem to jedním vrzem s výměnou čidla teploty. Kapalina byla slabě růžová, po naředění 1:1 s destilkou je skoro bezbarvá. Naštěsí - růžovou barvu nemám rád :-D

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 říj 2007 15:50 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
A na kolik let je ta ruzova od forda?Jiny vyrobce ruzovou dava na 5 let.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 říj 2007 18:25 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Naprosto stejná flaška, jako ta tvoje zelenomodrá, takže napsáno na ní je 10 let.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 říj 2007 19:05 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 črc 2005 10:16
Příspěvky: 3568
Bydliště: Roztoky u Prahy
Kluci help :( Vypustil jsem chladici okruh,namichal smes. Nalil, ovzdusnil a zacal me tect chladic :( Vzdy mam pod autem flek vody. Predtim to nedelalo. To je ta smes takovy svinstvo nebo co se mohlo pokazit?

_________________
->Shnilý eskort s uřezanejma pérama a řepkový mondeo f paketu<-


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 říj 2007 07:53 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
A nezůstal ti nějaký hnus kolem toho vypouštěcího šroubu na chladiči - že by úplně dobře nedosedal a netěsnil?

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 říj 2007 17:28 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 črc 2005 10:16
Příspěvky: 3568
Bydliště: Roztoky u Prahy
Ee tamtudy to netece, nechapu to pred vymenou to nedelalo. Vypada to ze to tece dole v chladici jak jsou ty trubicky. Vubec to nechapu proc :(

_________________
->Shnilý eskort s uřezanejma pérama a řepkový mondeo f paketu<-


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 říj 2007 10:41 
Offline
Forďák

Registrován: 31 kvě 2005 21:46
Příspěvky: 228
Bydliště: Bílovec
Měl bych takový dotaz. Proč je vlastně doporučeno menit chladící směs? Mám doma celkem 13 motorů ve kterých je chladící směs a polovina z toho jsou navíc traktory, Liza a kombajn, kde je nezřídka víc jak 30 litrů. Řadu let to řeším tak, že to změřím hustoměrem a případně doliju jenom 5 litrů na požadovanou hustotu. Kdybych to měl všechno měnit, tak bych se nedoplatil. Pokud hustoměr ukazuje požadovanou hustotu, tak to mrazuvzdorné je ne? Nebo ne?

_________________
dříve Favorit, Fiesta, Escort,Mondeo

Mitsubishi Pajero 2,8TD Wagon
Focus 1,8 TDDI Ghia (model for Argentina)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 říj 2007 14:04 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Ona asi nebude problém mrazuvzdornost, ta s věkem asi moc neklesá(pokud se při úbytku nedolejvá jen vodu), ale vyčerpávají se inhibitory koroze.
Já jsem kapalinu z chladiče vypouštěl asi třikrát - kvůli termostatu(původní se choval v hrnci dobře, ale v autě otevíral dřív. Druhej koupenej otevřel většinou dobře, ale zavíral nízko, nakonec třetí koupenej jiný značky je OK) a vždycky jsem tam kapalinu vrátil, přefiltrovanou kvůli bordelu nachytaným při vypouštění.
Teď jsem kapalinu jen pro jistotu vyměnil(včetně propláchnutí okruhu), protože auto mám už 5 let a nevím, kdy byla předtím měněná.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 16 lis 2007 23:41 
Offline
Forďák

Registrován: 07 dub 2007 10:25
Příspěvky: 99
Bydliště: Slovensko
Na tuto co poviete?
http://www.slovnaft.sk/sk/jazdite_s_nam ... kvapaliny/

_________________
Ford escort 1.8 tdi 90hp 10/1997
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 lis 2007 19:12 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2006 20:52
Příspěvky: 1138
Bydliště: Most
nemrznoucí směs Ford ESD-M97B49-A je dá nahradit Antifreeze G 48 má ty samé parametry.

_________________
BMW,AUDI,ESCORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 lis 2007 16:45 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 srp 2007 14:14
Příspěvky: 953
Bydliště: Východní Čechy
Tak se mi dneska měřila kapalina..mám takovou tmavě zeleno-modrou. A prej můžu jet i na sibiř. Skoro do -40. To mám radost, alespoň něco nemusím měnit. A mám ji skoro plnou nádržku. Teda po těch opravách co proběhli a proběhnou je tohle 1. dobrá zpráva :wink: :)

_________________
Peugeot 206 RC...zkus mě chytit :-P
Peugeot 206 GTI <- Audi Coupe quattro <- Audi Coupe <- Ford Orion 1.6i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 říj 2008 20:06 
Offline
Nováček

Registrován: 24 říj 2008 11:18
Příspěvky: 9
Bydliště: B.Nemcovej 18, 93401 LEVICE, SR
zdravim vas vsetkych

potreboval by som poradit je to hlupa otazka, mam ford escort 1,6 16V zetec combi, v chladici ma taku ruzovu zmes to je celorocna? a tie motory zetec su hlinikove? dakujem,
V garazi sa mi povaluje nemrznuca zmes ALICOL to je dobra pre tie motory, alebo mam radsej kupit ten fridex.

_________________
"Až zemřu, pohřběte mě tváří dolů, aby mi celý svět mohl políbit prdel."


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 91 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz