fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Nevím jaký mám olej http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=1675 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | JanRypal [ 21 úno 2005 16:59 ] |
Předmět příspěvku: | Nevím jaký mám olej |
Auto je z bazaru, takže nevim, jaký je v něm olej. Podle originál nálepek z německého servisu ford nalepených všude po autě soudím, že auto bylo velmi dobře, pravidelně a odborně udržováno, takže by v něm neměla být nalitá žádná sračka. Výměnu oleje ale z finančních důvodů plánuju až na jaro. Problém je ten, že množství oleje se nebezpečně přibližuje značce MIN. Takže bych potřeboval tak půl litru dolít. Poraďte mi prosím co teď. Můžou se oleje mezi sebou míchat? Jaký tam mám nalít abych neodepsal motor? Díky. |
Autor: | Bendy&Macíček [ 21 úno 2005 17:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
V servisní knize, nebo někde v motoru je visačka s označením oleje (měla, či mohla by být) Jinak to asi nezjistíš. Projdi servisní knížku jestli tam něco píšou. Pokud ne, hlídej to a raději to vyměň dřív a nečekej na Jaro... stejně je to za měsíc |
Autor: | dj.DEKL [ 21 úno 2005 17:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud to jezdilo do Forda tak bys tam měl mít zřejmě 5W-30... |
Autor: | JanRypal [ 21 úno 2005 17:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
No to je právě ten problém. Není k tomu ani serviska. Jen ty nálepky. Sou úplně všude. Od motoru počínaje, přes kastli, elektriku, skla světla, filtry, vždyť oni snad kontrolovali i ošoupané potahy nebo co. Ale o oleji ani zmínka. |
Autor: | Bendy&Macíček [ 21 úno 2005 17:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
dj.DEKL píše: Pokud to jezdilo do Forda tak bys tam měl mít zřejmě 5W-30...
To asi nebude tolik rozhodující jako jetli to je polosyntetika, syntetika nebo minerál ... Hustoty by se případně snad smíchat mohli, max. by se to naředilo |
Autor: | Bendy&Macíček [ 21 úno 2005 17:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já mám jednu visačku s olejem v autě, je tam psáno něco jako " váměna oleje", typ oleje, poč stav km a další výměna. Něco podobného je na rozvodáku |
Autor: | JanRypal [ 21 úno 2005 17:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
No na tu cvíli na hustotě moc nezáleží. Ta trocha to zas tak moc nenaředí. Ale může se míchat syntetika a minerál? |
Autor: | dj.DEKL [ 21 úno 2005 17:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kup si 5l Castrol Magnatec 5W-40 a myslím, že nic nezkazíš. Dolej si to a na jaře máš 4,5l na výměnu. |
Autor: | Bendy&Macíček [ 21 úno 2005 17:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Právě to by se nemělo vůbec. nechal bych to bejt, min. zase tolik nehoří, jen to po dobu minima tolik nehon a jak píše dj.DEKL kup nějakou pětilitrovku a máš to, mě vyšla na 1200 od Texaca 5W-30 (prej jeden z dražších) a máš i potom na případné dolejvání. Ta max. tu vychází necelej 4,5l |
Autor: | JanRypal [ 21 úno 2005 17:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Přesně ten tam chci potom nalít. Tak to je fajn. Tu celkovou výměnu pak spojím i s výměnou ostatních náplní. Ale to až budou prachy. Kolik to tak může stát? Olej, servo, brzdovka, převodový olej, chladící kapalina + práce. Sám to dělat nebudu. Na to sem moc líný a do brzd radši nebudu drbat vůbec. |
Autor: | Bendy&Macíček [ 21 úno 2005 17:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já měnil jen motorový olej... zatím a ten byl za těch 1200, ale pokud půjdeš do toho rozhoď si to jinak protože k motorovému oleji i olejový filtr, palivový vzduchový atd. Bzzdovku asi měnit nemusíš ta je víceméně stálá a hlavně ovzdušňování je oříšek Servo je to samé a dal bych to opravdu někam kde to umí, s tím je to pak o hubu. |
Autor: | Toko [ 21 úno 2005 17:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
No zrovna brzdovka moc stálá není, protože absorbuje vzdušnou vlhkost a tím klesá její bod varu, tudíž i její použitelnost v létě. Tam bych nešetřil a měnil v běžně předepsaných 2 letech. To spíše tu chladící kapalinu, jak se tady už několikrát probíralo, by nemělo být nutné měnit, pokud je originál Ford, jak píšou i mauálu. Stejně tak bych zatím asi neměnil olej v servu. |
Autor: | JanRypal [ 21 úno 2005 17:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
servo sem musel taky dolít. Nalil sem tam podle rady chlápka ze servisu nějaký červený univerzál. Je to už měsíc, a bez problému. K tomu oleji samozřejmě počítám i filtry. No a vzduchové sou kupodivu nové. Ale pořád nějak nevim kolik peněz budu potřebovat z rozbitého prasátka. No uvidíme. |
Autor: | Bendy&Macíček [ 21 úno 2005 17:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Toko píše: No zrovna brzdovka moc stálá není, protože absorbuje vzdušnou vlhkost a tím klesá její bod varu, tudíž i její použitelnost v létě. Tam bych nešetřil a měnil v běžně předepsaných 2 letech.
To spíše tu chladící kapalinu, jak se tady už několikrát probíralo, by nemělo být nutné měnit, pokud je originál Ford, jak píšou i mauálu. Stejně tak bych zatím asi neměnil olej v servu. JJ ale u té se to dá změřit, zda-li je zralá na výměnu (nebo ne?) Něco jsme tenkrát měřili a ještě ten porichtung je někde doma.... |
Autor: | Toko [ 21 úno 2005 18:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Bendy: Ale jo, pokud to můžeš změřit, tak můžeš interval protáhnout. Ale když ne, tak je lepší pravidelně měnit. |
Autor: | Bendy&Macíček [ 21 úno 2005 18:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já jsem právě vycházel z toho měření, ale tak mě napadá, že jsem to u sebe neměril, ale brzdy neslábnou, tak snad dobrý... rozhodně to nebudu meřit ted v zimě na chalupě máme kvanta sněhu a to bych tomu moc neprospělo |
Autor: | Návštěvník [ 24 úno 2005 11:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mám k autu návod k obsluze a podle něj se pro dolejvání může použít takřka cokoliv 10W30 počínaje a 5W40 konče, akorát to musí splňovat patřičnou specifikaci API, ACEA.... |
Autor: | JanRypal [ 24 úno 2005 11:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak nakonec sem se rozhodl že to vyměním všechno. Dal sem tam SAE 5W-30. V servisu říkal že je ještě lepší než plněsyntetický. A s novým olejem a Shell V-Power to jede jak nové che che che........ |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |