fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Výměna oleje
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=1779
Stránka 1 z 6

Autor:  Návštěvník [ 04 bře 2005 08:16 ]
Předmět příspěvku:  Výměna oleje

Potřebuji vyměnit olej, věřím že to zvládnu sám, ale přece jen nejsou s tím spojené nějaké záludnosti? Najdu vypouštěcí otvor bez manuálu? Povolím snadno olejový filtr bez klíče na něj? Měl bych motor něčím vypláchnout?
Escort rv. 95 1.8 16V zetec

Autor:  Tom69 [ 04 bře 2005 08:23 ]
Předmět příspěvku: 

Použij Hledání už se o oleji tady psalo hodně např. http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... 3988#13988

Autor:  Návštěvník [ 04 bře 2005 08:32 ]
Předmět příspěvku:  Výměna oleje

O olejích se tady hodně mluvilo, ale nenašel jsem nic o postupu výměny. Nejsem sice úplnej nešika, ale přece jen nějaký návod by neškodil. Olej už mám doma, jen ho nalít.

Autor:  Standa [ 04 bře 2005 08:38 ]
Předmět příspěvku: 

Výměna oleje je vcelku snadná věc, přesto je dobré dodržet několik zásad. Olej vypouštět vždy na teplém motoru po jízdě, tak aby se odplavily i rozvířené nečistoty. Vypouštěcí šroub je dole na vaně na starně spolujezdce. Než ho povolím tak napřed nadzvednu pravé přední kolo, tak abych se dostal pod auto. Šroub je potřeba na konci závitu povolovat pomalu a nádobu na vypouštění umístit dál pod auto, protože olej teče tak 20cm dál od místa vypouštění. Taky je potřeba dávat pozor na teplý olej, aby se člověk nepopálil. Když tedy olej už vytéká, tak auto spustím na kola a nechám asi 30 min v klidu. Pak opět vyzvednu pravou stranu a jdu povolit filtr. Používám řetězový klíč ze supermarketu a jde to vcelku lehce. Většinou se obal trochu zdeformuje. Když už je filtr povolený tak ho vyšroubuji rukou ale musíš dávat pozor ať ho nevytočíš tak aby ti z něj vytekl olej. Pak už vytáhnu nový filtr a tesníci gumu namažu tenkým filmem motorového oleje. NOVÝ FILTR SE UTÁHNE JEN RUKOU. Na těsnicí šroub dám nový těsníci kroužek,(kupuju vždy filtr oleje i s kroužkem ve Fordu) a šroub utáhnu. Také není potřeba utahovat nějak moc, jen tak ať se kroužek lehce zdeformuje. Auto spustím na kola a nakonec naleju nový olej, asi tak 3,5 l a zkontroluji na měrce. Když mám mezi ryskama tak nastartuji a nechám motor chvíli běžet. Po asi 20 min od zhasnutí motoru zkontroluji hladinu oleje a doleju na horní rysku.

Autor:  Návštěvník [ 04 bře 2005 08:42 ]
Předmět příspěvku:  výměna oleje

To je přesně co jsem potřeboval, moc dík. :o)

Autor:  ACEMajky [ 04 bře 2005 10:16 ]
Předmět příspěvku: 

Standa opet zajedna - kolik te stoji ten filtr s krouzkem ve fordu, ja kupuju championa asi za 180 bez toho krouzku na sroub - mozna by neskodilo jednou za cas to vymenit i s tim krouzkem

Autor:  filip [ 04 bře 2005 10:36 ]
Předmět příspěvku: 

Taky by mě zajímalo, jaký olej od fordu?.Oni doporučujou Mobil 5W30, který je dost drahý, protože není v 4l balení. Filtr stojí kolem 200.
Taky se chci zeptat jaký je ten vypouštěcí šroub.Skoušel jsem to 12 i 13, a jenom jsem protočil hrany šrouby, a musel jsem koupit za 100 nový šroub.Udělali mi to pak v servisu, ale já jsem se je blbec zapomněl zeptat.Nevím jestli jsem mněl na h.... klíče, nebo co vlastně.

Autor:  Standa [ 04 bře 2005 12:19 ]
Předmět příspěvku: 

Filtr EFG 600 pro motor Zetec stojí i s kroužkem na vypouštěcí šroub cca 210,- peněz.

Vypouštěcí šroub je myslím na klíč 13 mm a povoluji ho ořechem na ráčně. Vždy bez problému. Olej používám Texaco 5W-30 kanystr 5l za 1030,- Kč.

Autor:  Alexa [ 04 bře 2005 12:31 ]
Předmět příspěvku: 

Zkus se podívat sem www.maziva.webz.cz/aut_oleje.html a jinak třeva Valvoline cca 180 za litr

Autor:  carPWR [ 04 bře 2005 12:39 ]
Předmět příspěvku: 

filip píše:
Taky by mě zajímalo, jaký olej od fordu?.Oni doporučujou Mobil 5W30, který je dost drahý, protože není v 4l balení. Filtr stojí kolem 200.
Taky se chci zeptat jaký je ten vypouštěcí šroub.Skoušel jsem to 12 i 13, a jenom jsem protočil hrany šrouby, a musel jsem koupit za 100 nový šroub.Udělali mi to pak v servisu, ale já jsem se je blbec zapomněl zeptat.Nevím jestli jsem mněl na h.... klíče, nebo co vlastně.




..hodne lidu taky pouziva castrol magnatec 10W40 nebo 5W40, cena 200-250Kc/l. (prodava se 4l i 5l baleni, co sem tak videl)

Autor:  carPWR [ 04 bře 2005 12:43 ]
Předmět příspěvku: 

Standa píše:
Filtr EFG 600 pro motor Zetec stojí i s kroužkem na vypouštěcí šroub cca 210,- peněz.

Vypouštěcí šroub je myslím na klíč 13 mm a povoluji ho ořechem na ráčně. Vždy bez problému. Olej používám Texaco 5W-30 kanystr 5l za 1030,- Kč.


...muzu se pls zeptat, jakou ma texaco 5W30 API? dikes

Autor:  filip [ 04 bře 2005 12:44 ]
Předmět příspěvku: 

Ten šroub byl možná už před tím ohlodaný, chtěl jsem vědět, jestli není třeba placový, nebo tak.Já jsem koupil ten Mobil1 za 210/litr, a určitš by byl levnější v 4/5l balení.Porovnával jsem to s tou cenou valvoline.

Autor:  filip [ 04 bře 2005 12:46 ]
Předmět příspěvku: 

Ale když taky kupuješ tak drahej olej, klidně ho budu brát dál i já.Jen jsem myslel že je to až moc.

Autor:  carPWR [ 04 bře 2005 12:50 ]
Předmět příspěvku: 

filip píše:
Ale když taky kupuješ tak drahej olej, klidně ho budu brát dál i já.Jen jsem myslel že je to až moc.


...jestli to bylo na me, tak me se cena 220Kc/l za magnatec zda docela v pohode, ja mam jeste 120tku a do ty leju za 85Kc/l....15W40, kterej by teoreticky mel kousnoput i escort, ale ja ho mam rad :-)

Autor:  ACEMajky [ 04 bře 2005 13:33 ]
Předmět příspěvku: 

ESCORT TD ma predepsany 10W40!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nechci videt to turbo (pokud se jedna o TD) s olejem 15W40 - brrrr

Autor:  Standa [ 04 bře 2005 13:42 ]
Předmět příspěvku: 

carPWR píše:
...muzu se pls zeptat, jakou ma texaco 5W30 API? dikes


SAE 5W-30 API SL, EC
ACEA A1/B1-02
FORD WSS-M2C 913-B
Jaguar: WSS-M2C 913-B
ILSAC GF-3
Vysoce výkonný motorový olej špičkové kvality vhodný do všech typů zážehových i vznětových motorů. Je vyroben speciální technologií, která umožňuje úsporu paliva až o 6% (CEC-L-54-T-96, M 111FE)

Autor:  Nagant [ 10 črc 2005 10:17 ]
Předmět příspěvku: 

Asi blbý dotaz, ale - lze nějak poznat, že byl motorový olej opravdu vyměněn? Za pár tisíc kilometrů mne to čeká a po svých zkušenostech se servisy začínám být docela paranoidní :smt086 . Takže řeším, zda to nechat vyměnit ve Fordu, nebo si tam radši jen koupit olej a filtr a hledat někoho kdo mi to vymění za mé asistence.
Sám si na to netroufám, určitě bych udělal víc škody než užitku.

Autor:  -petr- [ 10 črc 2005 11:20 ]
Předmět příspěvku: 

to Nagant: Nový olej je na měrce pěkně světlý a čirý, postupem času tmavne až černá, takže krátce po výměně musíš mít na měrce olej skoro stejné barvy jak jsi měl v kanystru. Nemyslím si, že by si někde, zvlášť u Forda, dovolili nevyměnit olej nebo jeho část. Krom toho určitě to zvládneš sám podle Standova perfektního návodu, já se na to také chystám a s autama mám společné akorát to, že v nich jezdím.

Autor:  Návštěvník [ 10 črc 2005 19:41 ]
Předmět příspěvku: 

Nagant píše:
Asi blbý dotaz, ale - lze nějak poznat, že byl motorový olej opravdu vyměněn? Za pár tisíc kilometrů mne to čeká a po svých zkušenostech se servisy začínám být docela paranoidní :smt086 . Takže řeším, zda to nechat vyměnit ve Fordu, nebo si tam radši jen koupit olej a filtr a hledat někoho kdo mi to vymění za mé asistence.
Sám si na to netroufám, určitě bych udělal víc škody než užitku.

pokud nejsi po obrně nebo nemáš tulení nemoc tak to dáš jako prd :-D

Autor:  ACEMajky [ 11 črc 2005 11:29 ]
Předmět příspěvku: 

Nemate nekdo zkusenost s olejem Starline Vision 10W40 - prodava ho auto kelly, cena 530,-/5l (za to ho kupuju ja), je na nem napsano ze je vhodnej i do TD motoru....


z hlavy si pamatuju, ze ma specifikaci ACEA A3/B3 - ale asi bych se mel podivat, co doporucuje ford ze?

jo uz jsme to nasel:

polosynteticky univerzalni lehkobezny olej pro benzinove a naftove motory osobních a lehkych uzitkovych vozu.
ACEA - A3/B3
API - SL/CF/EC

Stránka 1 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/