fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Kritický stav oleje
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=19148
Stránka 1 z 1

Autor:  Pajky [ 17 zář 2008 16:48 ]
Předmět příspěvku:  Kritický stav oleje

Dnes sem se podíval na stav oleje a docela sem se zhrozil, hladina nedosahuje ani minimálního množství. Je na úrovni - viz obrázek. Vůbec nesvítí kontrolka mazání, tak mě ani nenapadlo že by ho tam bylo tak málo. Chtěl bych se proto zeptat zkušenějších CO a KOLIK tam toho dolejt. Na konci příštího tejdne jdu na servisní prohlídku, ale přece jenom do té doby najedu pár stovek km. Nerad bych o ten motor přišel. Motor se podle mě chová normálně, nikdě nic nebouchá, nevrže, běží jak po másle - až se tomu po tomhle zjištění divím. Měřeno vícekrát na různých místech, ale vždy na rovině a v době kdy auto dýl stálo a nikdy sem pod autem nenašel žádnou známku toho že by olej vytekl.

Předem děkuji za odpověď.

Obrázek

Autor:  kenny [ 17 zář 2008 18:34 ]
Předmět příspěvku: 

určitě dolej trochu oleje- typoval bych to tak na třičtvrtě litru až litr. Jinak samozřejmně to neni dobře, když je ho tam takle málo, mohli by ti odejít hydroštely, máznout se motor až se zadřít. Až se ti olej ztrácí tak ti ho to asi už trochu žere, já dojevám tak 0,5l každých 1200 km.
Co - jde o to co tam máš za olej 10W-40, 5W-30 - asi nejčastější v escortech.

Autor:  Mikesh [ 18 zář 2008 12:44 ]
Předmět příspěvku: 

Mě by teda spíše zajímalo, v jakém momentě se tedy rozsvítí kontrolka mazání?

Autor:  Standa [ 18 zář 2008 12:57 ]
Předmět příspěvku: 

Kontrolka mazání je tlakové čidlo umístěné na hlavním kanále od olejového čerpadla. Kontrolka se rozsvítí tehdy, když nebude v hlavní větvi dostatečný tlak oleje pro mazání.

Autor:  skaldal [ 18 zář 2008 13:02 ]
Předmět příspěvku: 

Kontrolka většinou svítí až když už na měrce není nic. Mezi rysku min a max se vejde cca 1l oleje, takže tady se vejde tak litr a půl. Některý lidi na to se.ou, např. můj kámoš s Mondeem TD, který minulý týden přijel, ať mu doleju olej, že už mu v zatáčkách svítí kontrolka, měrka samozřejmě suchá, kouknu na tacho, tam 201.000km a v motoru štítek příští výměna při 185.000km :-D Holt někomu to prostě nevysvětlíš, pak přijde, že mu kleknul motor a bude chtít do druhýho dne nový. :roll:

Autor:  like.n0.other [ 20 zář 2008 23:34 ]
Předmět příspěvku: 

ty motory vydrzej behat dost dlouho i s minimem oleje, ale ne vzdycky bez nasledku...ja jsem taky dlouho jezdil a kdyz uz auto zacalo blbe tahnout i kdyz jsem jel sam, zjistil jsem, ze ho tam chybi cca 2 litry..od ty doby kontroluju castejs...

Autor:  Mlynec [ 21 zář 2008 13:54 ]
Předmět příspěvku: 

Ja mám na toto asi šťastie. Kúpil som "mačku vo vreci", ESCO dovezené z Talianska. Vymenil som olej, odvtedy 6 tis. km a neubudlo ani deci. Minulý týždeň som pre istotu vymenil rozvody a zasa šok. Španovacia kladka ako nová. Takže talian sa asi staral....:-)

Autor:  Mikesh [ 22 zář 2008 11:16 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to jsi měl skutečně štěstí, protože taliáni jsou na auta pěkný dobytci :-) .

Autor:  Mlynec [ 22 zář 2008 11:44 ]
Předmět příspěvku: 

No to som počul aj ja. Ale zostal som fakt prekvapený. Okrem rozvodov nové zadné bubny (pravdepodobne aj obloženie) a tak isto nové kotúče a nové platničky. Fakt som oči otváral...:-)

Autor:  angličák [ 06 říj 2008 01:13 ]
Předmět příspěvku: 

...no nevim jestli bych ti italy takhle podcenoval..par aut odtamtud sem videl a nevim jestli to neni jen pomluva...

Autor:  futura [ 06 říj 2008 14:20 ]
Předmět příspěvku: 

Uchylaci na Lancie nekupujou jinde, nez u talosu a nektery fiataci si je taky chvalej. Prasata se najdou i v rajchu. A nizka hladina oleje se muze projevit v ostrejsi zatacce, odleje se to, cerpadlo nasaje vzduch, rozsviti se kontrolka, nic prijemnyho.

Autor:  RiciPredator [ 29 led 2009 19:54 ]
Předmět příspěvku: 

po precteni tohoto tema musim taky pripsat po vcerejsku a dnesku muj problem.Vcera jsem pri jizde zaslechl ze mi jakoby klapou ventily a dneska jsem koukl na stav oleje a bylo tam sucho aniz by me taky upozornila kontrolka mazani.Musel jsem tam dolejt 1,5L oleje abych se dostal na merce mezi min. a max.Auto hned po doliti oleje prestalo klepat tak doufam ze to nebude mit nejake dalsi nasledky.Chyba byla taky ve me ze jsem koukal naposled na stav oleje minimalne pred pul rokem ale zajimalo by me kolik ma motor obsah oleje kdyz je na max nebo na min. protoze kontrolka mazani signalizuje asi az kdyz je pozde.

Autor:  Rosťa-RS [ 25 úno 2009 07:13 ]
Předmět příspěvku: 

tak to mně olej mizí taky ale mám pocit že jen tehdy když to vydáčím,tak nevím :? jinak mněl jsem mazdu 323f a na ní jsem mněl taky hluboce pod ryskou ale tak jezdil jsem s tím jelikoš jsem chtěl mněnit olej a pak jsem z toho doslova a dopísmene vypustil 0,7litů,nevěřil jsem vlatním očim plná náplň tam byla 3,5l ono jde o to aby nezačla svítit kontrlka jinak do té doby by mnělo být vše ok pokud je vše ok tam dole :D

Autor:  Wolfi [ 04 čer 2009 13:00 ]
Předmět příspěvku: 

RiciPredator píše:
po precteni tohoto tema musim taky pripsat po vcerejsku a dnesku muj problem.Vcera jsem pri jizde zaslechl ze mi jakoby klapou ventily a dneska jsem koukl na stav oleje a bylo tam sucho aniz by me taky upozornila kontrolka mazani.Musel jsem tam dolejt 1,5L oleje abych se dostal na merce mezi min. a max.Auto hned po doliti oleje prestalo klepat tak doufam ze to nebude mit nejake dalsi nasledky.Chyba byla taky ve me ze jsem koukal naposled na stav oleje minimalne pred pul rokem ale zajimalo by me kolik ma motor obsah oleje kdyz je na max nebo na min. protoze kontrolka mazani signalizuje asi az kdyz je pozde.

Asi mám naprosto totožnou zkušenost, též jsem se spoléhal na kontrolku a na měrce sucho. Někdy si říkám zlaté staré auta, tam když kontrolka blikla v zatáčce tak byl čas dolít olej.

Autor:  Fisico [ 04 čer 2009 13:29 ]
Předmět příspěvku: 

No ja osobne si myslim ze spolehat na kontrolku je absolutni blbost a totalni lenost jednou za cas zvednout kapotu a zmerit si olej, a pokontrolovat vsechny ostatni kapaliny. Pak se jen jezdi, jezdi a jezdi. Nakonec se uz jen nadava..

Autor:  Lubak [ 04 čer 2009 13:30 ]
Předmět příspěvku: 

jj asi tak, pak všichni nadávají jaký jsou fordi sračky:-)

Autor:  Jimmy [ 04 čer 2009 15:13 ]
Předmět příspěvku: 

Fisico píše:
No ja osobne si myslim ze spolehat na kontrolku je absolutni blbost a totalni lenost jednou za cas zvednout kapotu a zmerit si olej, a pokontrolovat vsechny ostatni kapaliny. Pak se jen jezdi, jezdi a jezdi. Nakonec se uz jen nadava..


To jsi vystihl naprosto přesně.....100% souhlas. Chápu, že 95%lidí jsou jen uživatelé, ale přece není problém tu měrku zkontrolovat.

Já třeba olej kontroluju vždycky, když se nějak nudím a ocitnu se v garáži. Někdy je to tak i 2x do týdne. Prostě jen tak, zvednu kapotu, mrknu na olej, doleju ostřikovače, mrknu na nádobky serva, brzdovky a chladící kapaliny. Otázka 1-2min.

Autor:  spooon [ 09 čer 2009 22:36 ]
Předmět příspěvku: 

Jimmy -> asi tak, taková zběžná prohlídka, a myslím, že u tak starých aut, která všechny máme to je občas prostě potřeba...člověk nikdy neví, kdy se co protrhne, upadne, uštípne...

A vzhledem k tomu že tak 2x - 3x do týdne chodíme s kamošema ke mě do garáže na pivko, tak to dělám docela často :-D vždycky když na ně čekám

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/