fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
olej 10w40 http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=2018 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | zetor [ 28 bře 2005 09:53 ] |
Předmět příspěvku: | olej 10w40 |
nazdarek mam escorta r.v. 92 1.8 DOhc ma nalitano nejakych 190tis leju tam olej Havoline Texaco 10w40, nekdo tu zase doporučuje 5w30, prosím zda mi tedy poradíte co tam dávat, a jestli nevadí pokud bych přešel na ten 5w30 díky |
Autor: | Alexa [ 28 bře 2005 10:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Bez problémů přejdeš, je celkem široký sortiment olejů které splňují specifikace Ford MOBIL, Valvoline, Q 8, TEXACO, je sice dost problematické dostat se k fordovým specifikacím ale např. WSS M2C 913 A je pro benzín pokud je tam B jsou vhodnější pro naftu. Např. Mobil a Q 8 splňuje přímo normu 912 A1. cena okolo 200 za litr. Valvoline splňuje 913 A cena 685 Kč za 4 l na www.oleje.cz, Texaco 913B cena okolo 200Kč/l. Všechno polosyntetiky 5W30. je fakt že mi klesla spotřeba a motor se ztišil. |
Autor: | zetor [ 28 bře 2005 12:59 ] |
Předmět příspěvku: | olej |
čaues, takže když tědka pojedu vymenit olej a flaknu tam 5w30 dejme tomu nejaky ten texaco misto 10w40 tak to bude v pohode nepokazim tim nic, v čem je vlastně lepší ten 5w30 pro motor oproti 10w40 ja sem laik tak tomu nerozumim díky |
Autor: | Alexa [ 28 bře 2005 13:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nejedná se o to v čem je lepší viskozita 5W30 po stránce viskozity jsou lepší oleje 5W40 5W50 0W40. ale jedná se o parametry ACEA A1 v této viskozní třídě jsou vyráběny lehkoběžné motorové oleje se sníženou kinetickou viskozitou a přesně o tom to je, tyto oleje požaduje výrobce pro zetec. Tyto oleje umožňují extrémní ( ve vztahu k ostatním olejům) úspory paliva někteří olejáři udávají až 8%, olej lépe plní mazané části motoru. Je zde ale nebezpečí že proti Klasifikaci ACEA A3 může vzrůst spotřeba oleje pokud má motor nějaké vnitřní netěsnosti( např. gufera na ventilech) Já mám pouze pozitivní zkušenosti jezdím od výměny k výměně a nalévám do motoru 4l při výměně) Nalil jsem tento olej po 2 výměnách po výměně ventilu před tím nevím co tam bylo auto dovezeno z Reichu. neměl jsem k dispozici manuál. |
Autor: | George V. [ 28 bře 2005 16:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Určitě bych se při přechodu na jiný olej držel stejné značky (stejné složení aditiv). Texaco není špatný olej, také ho používám. |
Autor: | zetor [ 28 bře 2005 17:48 ] |
Předmět příspěvku: | olej |
ok díky za rady, zitra ho vymenim za 5w30 texaco a uvidime díky |
Autor: | Wolf [ 28 bře 2005 18:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ještě při tý výměně bych tam nalil nějakej ten přípravek na čištění ať to pořádně pročistí ,hlavně kanálky a td. Stojí to kolem 150 kč naliješto před výměnou do motoru, necháš to 5 min. na volnoběh a pak to vypustíš. |
Autor: | Návštěvník [ 28 bře 2005 19:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mno já taky teď budu řešit problém. Koupil jsem fiestu 1.3 z r92 a teď je tam nějaký olej neznámé značky 15W-40. Vůbec nevím, za co to vyměnit. Co byste mi doporučili? Potřeboval bych vyměnit i svíčky, tak nevím jestli založit nové téma nebo to hodit všechno sem. |
Autor: | Standa [ 29 bře 2005 07:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Wolf píše: Ještě při tý výměně bych tam nalil nějakej ten přípravek na čištění ať to pořádně pročistí ,hlavně kanálky a td. Stojí to kolem 150 kč naliješto před výměnou do motoru, necháš to 5 min. na volnoběh a pak to vypustíš.
Nepovažuji za vhodné používat přípravek pro čištění motoru při přechodu z oleje 10W-40 na 5W-30. Při vypouštění z motoru tam vždycky něco zbude a určitě je lepší mít tam zbytky oleje jiné viskozity než přípravku na čištění. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |