fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Muzu prejit z polosyntetiky na plnou sysntetiku?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=2166
Stránka 1 z 1

Autor:  Návštěvník [ 10 dub 2005 14:32 ]
Předmět příspěvku:  Muzu prejit z polosyntetiky na plnou sysntetiku?

Mam v motoru (1.8 16 Zetec) polosyntetiku Mobil Silver. Podle vyrobce, co mi rekli ve Fordu..tam ma prijit polosyntetika..ale jelikoz si chci svuj motor predchazet...chci mu doprat full :) Nekdo mi ale rikal, ze to nemuze doporucit..myslim ten pomer z horsiho ne lepsi. Prosim poradte? :roll:

Autor:  Eskláda [ 11 dub 2005 08:12 ]
Předmět příspěvku: 

taky jsem to chtěl udělat ale plno lidí mi to vymluvilo.. možnost skurvení motoru..

Autor:  Marpie [ 11 dub 2005 09:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Muzu prejit z polosyntetiky na plnou sysntetiku?

Matty píše:
Mam v motoru (1.8 16 Zetec) polosyntetiku Mobil Silver. Podle vyrobce, co mi rekli ve Fordu..tam ma prijit polosyntetika..ale jelikoz si chci svuj motor predchazet...chci mu doprat full :) Nekdo mi ale rikal, ze to nemuze doporucit..myslim ten pomer z horsiho ne lepsi. Prosim poradte? :roll:


No Mobil je kvalitní tak bych se až tak přechodu nebál. Je to 10W40? Pokud chcete syntetiku tak bych do ní šel jen bych 1. interval výměny zkrátil na polovinu. Pokud vím tak ale Ford má pro benzínové Escorty předepsaný 5W30 ACEA A1/B1 což je taky polosyntetika ale s vlastnostmi syntetiky. A jak jsem teď zjistil tak tuhle 5W30 koupíte velmi výhodně přímo u Forda. Pokud ale chcete syntetiku tak bych volil 5W40 s tím zkráceným intervalem. 0W40 nebo 0W30 bych nevolil ty už jsou moc řídké. Já osobně bych ale do benzíňáku zvolil 5W30. Do turbodiesla mi jej ve Fordu doporučili taky ale podle manuálu mám předepsaný ACEA A3/B3 tak radši zůstanu u něj a nepůjdu do A1/B1 které snad údajně šetří spotřebu paliva.

Autor:  Návštěvník [ 11 dub 2005 10:33 ]
Předmět příspěvku: 

Presne tak je to 10W40..daval jsem za 5l cca 1400,-

Takhle ve Fordu do roko tusim 97 davali polosyntetiku..a od roku 97 vyse uz full..pritom je motor stejnej (Zetec)...spis jde o to co v tom motoru je a aby se to nemixovala..co jsem se docetl, tak pry je lespi full dat do noveho motoru. Jestli to auto ma nalitano stejne vic jak 100t km, tak uz ten prechod na full nebude moc znat. Takze asi se na to vyprdim :wink: a zustanu u polosyntetiky.

Jaky mate treba nazor na ruzna aditiva? :) co se volne proadvaj, setri motor, potrebu, vyssi vykon atd... :?:

Autor:  carPWR [ 11 dub 2005 14:02 ]
Předmět příspěvku: 

...no, ohledne toho oleje, ja mam ted mobil super S 10W40 a budu davat castrol magnatec 10W40, to jsou naprosto srovnatelny oleje, ptal jsem se znamyho, co me delal rozvodak a rikal, ze 10W40 staci do Zeteca.

...jinak zadny dalsi sr**y bych misto oleje nelil!!!

Autor:  Marpie [ 11 dub 2005 14:45 ]
Předmět příspěvku: 

Matty píše:
Presne tak je to 10W40..daval jsem za 5l cca 1400,-

Takhle ve Fordu do roko tusim 97 davali polosyntetiku..a od roku 97 vyse uz full..pritom je motor stejnej (Zetec)...spis jde o to co v tom motoru je a aby se to nemixovala..co jsem se docetl, tak pry je lespi full dat do noveho motoru. Jestli to auto ma nalitano stejne vic jak 100t km, tak uz ten prechod na full nebude moc znat. Takze asi se na to vyprdim :wink: a zustanu u polosyntetiky.

Jaky mate treba nazor na ruzna aditiva? :) co se volne proadvaj, setri motor, potrebu, vyssi vykon atd... :?:


No za 5l polosyntetiky 1400,- je pěkná pálka. Ve Fordu teď do všeho dávají 5W30 a to je taky polosyntetika, ale s lepší mazací schopností než 10W40 a snad údajně ta 5W30 šetří spotřebu paliva. A 5l toho 5W30 je v ostravském Fordu Dankar za 850,- Takže já bych jednoznačně voli do benzíňáku tu Forďáckou 5W30. A aby se ty dva tedy 10W40 Mobil a 5W30 Ford moc nepobili tak bych asi první náplň 5W30 vyměnil dříve a nenechal ji celý interval.

Jinak co se týká aditiv do oleje tak já osobně jsem zcela proti. Kvalitní olej má aditiv dost. Jiné je to ale s naftou. U ní sám aditivum hlavně v zimě dávám.

Autor:  Návštěvník [ 11 dub 2005 23:26 ]
Předmět příspěvku: 

Tak ja na spotrebu moc nekoukam :) Proste to nak neresim jezdim jezdim tankuju tankuju. Takze olej kuli spotrebe menit nechci, spis mi jde o to, abych moturek moc netrapil v hornich otackach..tak jsem chtel dat full, ale dle nazoru..asi tedy zustanu u soucasneho mazani.

Dik

Autor:  Marpie [ 12 dub 2005 07:36 ]
Předmět příspěvku: 

Matty píše:
Tak ja na spotrebu moc nekoukam :) Proste to nak neresim jezdim jezdim tankuju tankuju. Takze olej kuli spotrebe menit nechci, spis mi jde o to, abych moturek moc netrapil v hornich otackach..tak jsem chtel dat full, ale dle nazoru..asi tedy zustanu u soucasneho mazani.

Dik


No dle mého názoru pokud olej šetří palivo, tak má lepší mazací schopnosti a šetří víc i ten motůrek. Takže já bych být Váma u polosyntetiky zůstal, ale šel bych do té 5W30 podle specifikace ACEA A1/B1.

Autor:  Návštěvník [ 12 dub 2005 09:06 ]
Předmět příspěvku: 

Marpie píše:
Matty píše:
Tak ja na spotrebu moc nekoukam :) Proste to nak neresim jezdim jezdim tankuju tankuju. Takze olej kuli spotrebe menit nechci, spis mi jde o to, abych moturek moc netrapil v hornich otackach..tak jsem chtel dat full, ale dle nazoru..asi tedy zustanu u soucasneho mazani.

Dik


No dle mého názoru pokud olej šetří palivo, tak má lepší mazací schopnosti a šetří víc i ten motůrek. Takže já bych být Váma u polosyntetiky zůstal, ale šel bych do té 5W30 podle specifikace ACEA A1/B1.


Kolik stoji ten Fordackej olej?

Autor:  Marpie [ 12 dub 2005 11:40 ]
Předmět příspěvku: 

Kolik stoji ten Fordackej olej?[/quote]

Ve Fordu Dankar v Ostravě jej měli minulý týden 5l za tuším 850,-

Autor:  Návštěvník [ 13 dub 2005 12:09 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to je super priese :) dik..´hned jak udelam spojku, tak se vrhnu na vymenu oleje.

Autor:  Návštěvník [ 28 črc 2006 06:29 ]
Předmět příspěvku: 

Plna syntetika je reklamni trik. Vsechny dnesni oleje sou polosynteticke (Každý olej má menší či větší podíl minerální složky). Muzes prechazet z 0W30 klidne na 20W60 a nic nezkurvis (teda krome oleju pro stare motory). Dnesni oleje mazou vechny tak dobre ze se nemuze ubec nic stat a jestlize ma jiny hodnoty pro cerpatelnost a viskozitu nic neznamena, ale mel bys dodrzovat hodnoty dane vyrobcem motoru. Je nesmysl ze 5W30 maze lip nez 10W40 proste fama. Stejne tak je nesmysl ze A1/B1 maze lip nez A3/B3. Naopak A1/B1 tvori slabsi film a zalezi na motoru jestli mu staci nebo ne (kdyz to reknu takle hodne laicky). Slabsi film zpusobuje ze de motor lehceji a muze mit teda nizsi spotrebu.

Autor:  ondrapb [ 28 črc 2006 10:58 ]
Předmět příspěvku: 

No cerpatelnost a viskozita jsou v zime pri -20 asi celkem zasadni vlastnost nemyslis?

Autor:  Návštěvník [ 28 črc 2006 14:50 ]
Předmět příspěvku: 

Rozhodne sou to dve velmi dulezity vlastnosti, ktery maji velky vliv na mazani, ale nelze rict ze sou nektery hodnty lepsi nebo horsi. Zalezi na typu motoru, stylu jizdy atd. Jinak aby asi zavodni auta nelily 10W60, 15W60 a tak podobne ale 0W30 nebo neco podobnyho. Mimoto cerpatelnost ma vliv na chod jenom chvilicku po strartu (sekundy?).

Autor:  ondrapb [ 29 črc 2006 14:49 ]
Předmět příspěvku: 

Myslim ze cerpatelnost a viskozita do doby nez se motor ohreje na nejakou rozumnou teplotu ne?

Autor:  balu [ 01 zář 2006 19:39 ]
Předmět příspěvku: 

Nech mu oves na který je zvyklý, Jestli chceš vyšší náklady za olej , to záleží na tobě. Já za 1900Kč vyměním olej 10W40 dvakrát i s filtry, nemusím čekat na 15000km.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/