fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku... http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=2332 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | B1rck0ff [ 27 dub 2005 17:35 ] |
Předmět příspěvku: | Přechod z plné syntetiky na polosyntetiku... |
Nazdar xlapi, jak už možná mnozí víte, mám od jisté doby problém s klapajícíma hydroštelama, který ztichnou až při zahřátém motoru. Bavil jsem se o tom se známým, který má doma maličkou autodílničku a jenom se smál se slovy: "To je normální, spousta lidí kvůli tomu hned mění všechny hydroštely. Stačí, když přejdeš s plné syntetiky na polosyntetiku a uvidíš, že to bude v pohodě." Tak nevím - nemáte s tím někdo zkušenosti??? |
Autor: | George V. [ 28 dub 2005 06:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Taky mi to radili.... Ale zatím se bráním. |
Autor: | Standa [ 28 dub 2005 06:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já jsem naopak přešel z oleje 10W-40 na5W-30 a musím říct že zdvihátka jsou po startu slyšet malinko víc. Se zavřenou kapotou ale ten rozdíl poznat není, prakticky je není slyšet. Na výfukových zdvihátkách mám ale najeto teprve 40t km. Ono se to těžko popisuje co jsou hlučné a co ne, člověk by to musel porovnat na dvou autech vedle sebe. Olej 10W-40 je stišší, ale s olejem 5W-30 si motor nechá líbit nižší otáčky a jede plynuleji, já bych za 10W-40 neměnil. |
Autor: | George V. [ 28 dub 2005 08:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
...a co takhle použít nějaký přípravek do oleje na ztišení zdvihátek; dělá je Wynn´s, Bishop, a jiní... |
Autor: | FIBO [ 15 čer 2005 11:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
J8 jsem taky přešel na GULF 10W/40, ale dnes jdu spátky na 5W/30 jelikož stoupla spotřeba a olej se peče do černa to mi u TEXCO 5W/30 nadělalo olej se zakalil, ale nezčernal. Známej říkal, že jsou na to eska choulostivý, ale stejný je to s alfou, fiatam tak nezoufej. |
Autor: | Alexa [ 16 čer 2005 08:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tyhle přípravky většinou jenom upraví viskozitu , čili zhruba stejný výsledek jako když přejdeš na olej s vyším viskozním indexem, oleje mají při zahřátí na provozní teplotu minimální rozdíly ve viskozitě (toto se netýká olejů lehkoběžných klasifikace A1 tyto mají viskozitu sníženou o cca 30%) a z toho vyplývá větší mechanická hlučnost motoru při jejich použití (tvoří se tenší olejový film který tak netlumí hluk). Při použití lehkoběžných olejů pozor na otáčky tyto oleje nemají rády nízké otáčky, vzhledem k jejich snížené viskozitě vytvářejí tenký film který není odolný proti vyším tlakům vznikajícím při nízkých otáčkách. |
Autor: | Nagant [ 16 čer 2005 08:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tohle je fakt s těmi nízkými otáčkami? Je pravda, že dnes už ten motor docela točím, zjistil, jsem že to chce, i když mne z toho občas bolí uši. Ze začátku jsem ovšem jezdil tak, že jsem držel otáčky kolem 2000. A olej tam mám Mobil 5W30. |
Autor: | Alexa [ 16 čer 2005 08:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Na holý pupek může dojít k vytlačení oleje z ložisek na klice pokud dospěješ do extrému, zrychlování z nízkých otáček na vysokémm rychlostním stupni s plným plynem jinak při plynulé jízdě po rovině to zase není tak drastické, ale tyto oleje jsou méně odolné na nízké otáčky něž oleje klasifikace A3 naopak vyšší otáčky jim svědčí a projevuje se u nich přednost snížené viskozity ve snížené spotřebě. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |