fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 15 kvě 2024 21:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1033 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 52  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 zář 2004 18:39 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
To zdeňa: není výměna po 18tis.km a dvou letech dlouho? Má se měnit po 10-15tis.km (podle doporučení výrobce motoru a oleje), ale taky po jednom roce, i když najedeš třeba jen 2000km. Prostě olej v motoru stárne, i když nejezdíš.
Osobně používám do CVH polosyntetiku 10W-40, dodržuju výměny po 10tis.km a jednom roce, což u mě vyjde tak nastejno.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 zář 2004 09:08 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2004 14:07
Příspěvky: 3137
Bydliště: kousek od Dvora Králové nad L.
Ohledně těch olejů, já osobně měním olej tak v rozmezí 10 -15 tis. mám tam plnou syntetiku castrol magnetec a musím říct že po výměně se motor trošku stišil a jelikož jezdím na krátký tratě tak to je řekl bych to pravý.

_________________
lubak
Escort RS 2000
POZOR !!! - všechny nové vozy(např.Focus,Mondeo, S-Max, Kuga, Transit, Custom) za exklusivní ceny (více info SZ nebo e-mail)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 zář 2004 11:08 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Mluvil jsem s několika lidmi ohledně stárnutí oleje... bylo mi řečeno,že je jedno zda mám olej v motoru rok nebo dva - kvalita je pořád stejná. Jelikož já najedu tak 5000km ročně tak budu znovu měnit za dva roky...
Používám polosynt. Castrol Magnatec 10W-40

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 zář 2004 16:11 
To MV: já jsem tím chtěl jen říci, že se to ani s těmi oleji nemusí přehánět. Podívej se event. na www.oleje.cz. V podstatě tam říkají, že mezi oleji stejné výkonstní kategorie není velký rozdíl (vyjma cenového). Aditiva údajně dělají asi tři výrobci a ti ostatní dělají základy a hlavně marketink. (Tak nějak to je i v ostatních oblastech-80% všeho je reklama a obaly).
Pro CVHčka byl předepisován 10W-40 ,API-SF, pokud se do něho dnes leje API-SJ ,myslím si ,že se dá lehce přetáhnout i výměnná lhůta.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 zář 2004 17:58 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Dík za informace. Tím líp, že se nemusí až zas tak dodržovat ten rok na výměnu oleje. Prostě tak nějak spíš hlídat kilometry na výměnu a je pohoda, ne?
Mně třeba říkal kámoš, že na nový Oktávce mají předepsanou první výměnu oleje po 20tis.km. Ale tam je určitě nějakej spešl olej za bůhví kolik peněz.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 07:02 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
To Zdena: nebral bych to až tak na lehkou váhu.

1) Oleje Mogul vyráběné z Ruské ropy se musí z motoru po roce vylít.
2) To že používaš olej vyšší výkonostní třídy neříka nic o tom že vydrží déle
3) Jestli jezdí auto často na krátké vzdálenosti se studeným motorem, je potřeba předepsanou výměnou lhůtu zkrátit o 1/3.

Oleje které nejsou vyráběné z ruské ropy, je možné v mototu ponechat déle, třeba i ty 2 roky. Určitě ale nemůžu najet na oleji více než 2/3 předepsaných km pro výměnu. Jestli má motor CVH předepsanou výměnu po 10 000km, měl bys měnit po cca 7 000, jestli ovšem nejezdíš pravidelně tratě 100 km a delší.
Jinak doporučuji přečíst článek oleje od pana Čecha na : http://mondeo.fordclubs.org/

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 16:49 
Co se týká provozu auta na krátké vzdálenosti se studeným motorem, někde jsem slyšel, že je lepší používat oleje "lepší" viskozní třídy, tedy pokud je pro dané auto doporučována polosyntetika 10W40, používat např. 5W40, apod. Také jsem po "generálce" svého motoru váhal, jestli použít na radu mechanika polosyntetiku 10W40 (která by vzhledem k najetým kilometrům naprosto dostačovala), nebo pokračovat v syntetice. Nakonec jsem zůstal u 5W30, vzhledem právě k těm krátkým trasám.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 říj 2004 17:27 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Já právě jezdím krátký trasy s 10W40 a zdá se mi to takový... no... takový udušený. Pak už se to rozehřeje a rozvášní, ale ten začátek je jak kdyby se to točilo v medu... samozřejmě přeháním.

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 říj 2004 19:57 
To je u Zmetka celkem normální. Dokud se neohřeje, není s ním řeč..


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 říj 2004 21:52 
O té ruské ropě to jsou pěkné kydy, záleží na tom jak je ropa zpracovaná a u nás se ropa zpracovává už dobrých 25 let hydrokrakováním, což je v podstatě cílené rozložení ropy na určité uhlovodíkové řetězce Dalo by se říc že se jedná o základní postup výroby syntetických opejů a paliv.
Co se týká síry, tak ropa se čistí od jejich přísad.
Olej musí mít určité vlastnosti při určité klasifikaci, tyto vlasnosti jsou dost hlídané jak výrobci tak zkušebnami .
Další kapitolou jsou přísady které vylepšují vlasnosti ty si výrobci hlídají a svorně prohlašují že jejich jsou ty nejlepší.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 říj 2004 10:05 
to lexa:

Když jsou to kydy, tak laskavě srovnej dobu použitelnosti, která je udávána na balení. U olejů z ruské ropy (Paramo) to nikdy nebude víc jak 3 roky, u zahraničních olejů bývá udáváno bežně 5 let...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 říj 2004 08:17 
zkus si porovnat starší i soudobou techniku balení olejů, toto se vztahuje i na kvalitu obalů a zda je olej balený v ochranné atmosvéře nebo ne, tato podmínka je naplněna pouze u balení v neporušeném originálním obalu, proto nekupuji oleje od neověřených zdrojů ze sudů, Jo a pokud se nepletu kdysi se prodával Super Mogul v hermeticky uzavřené plechovce a skladovatelnost před rokem 89 byla několik let. podotýkám že se nejednalo o syntetiku, ale výše bylo řečeno každý ať si vybere olej který je jeho srdci a peněžence bližší, jo a pokud si myslíš že od rusáku kupuje ropu pouze bývalý východní blok tak si to mysli klidně dál


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 říj 2004 06:33 
Srovnávám shodné balení - měl jsem možnost srovnávat: na jedné straně nějaký Mogul Racing... 5W40 - skladovatelnost 3roky, a Texaco Havoline Energy 5W30 - skladovatelnost 5let. Obojí běžná plastová flaška. Rusové samozřejmě ropu dodávají kdekomu, ale určitě ne k výrobě kvalitních olejů; k výrobě nafty a asfaltu se hodí velmi dobře :D .


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 říj 2004 14:16 
Tak nám ještě řekni do které lékárny si chodíš pro benzín, protože já bych si to Texaco Halvoline Energy nenechal ředit kyselinou sírovou ze spáleného ruského benzínu ,co se kupuje běžně na stojanu.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 říj 2004 06:09 
Co se týká kyseliny sírové - to je snad problém nafty, ne? Já proti ruské ropě nic nemám, ale nemusím zrovna používat olej vyrobený z ní, obzvláště pokud s tím autem nenajedu víc jak 10000 ročně. A to TEXACO taky není žádný zázrak, je to prostě olej s dobrým poměrem cena - výkon (220,-/l)...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 říj 2004 08:08 
Pokud dokážeš posoudit techniku balení podle toho že jukneš na obal ( dokážeš poznat zda je baleno např v ochrané atmosvéře, zda je kanystr zataven hliníkovou fólií), pokud si přesvědčen olej vyráběný z kvalitnější čili dražší ropy, v zemi kde je dražší pracovní síla, s přísadami které jsou kvalitnější čili dražší se prodává laciněji, no moje děti věřily do 3 let na ježíška,
jinak doba skladovatelnosti celkem nevypovídá ani tak o kvalitě základového leje jako o tom jak dlouho si směs oleje a PŘÍSAD udrží své namixované vlasnosti
ale jinak se touto diskuzí o ....... celkem bavím takže mažte každý dle svého přesvědčení zkušeností mažu tedy jedu. Já sám používám Vallvolone durablend FE 5W 30 což je polosyntetika a to proto že má homologaci fordu a odpovídá tomu co požaduje výrobce. I když je dost mastná.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 říj 2004 08:31 
Co si tak matně vzpomínám, tak hlavním problémem trvanlivosti olejů je jejich oxidace, kterou právě "ruské" oleje trpí víc. Jen tak mimochodem, ruskou ropou je míněna ropa ze Sibiře, ropa od Kaspického moře bude asi přeci jen kvalitnější, ale tu nám asi nedodávají.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 říj 2004 09:56 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2543
Bydliště: Opava
jen něco z velkoobchodního ceníku. Ceny jsou bez DPH:

Havoline ENERGY SAE 5W-30
API SL, EC; ACEA A1 / B1 - 02
FORD WSS-M2C 912-A1, 913-A; ILSAC GF-3

12x 1 L 174,90 Kč
4x 5 L 845,50 Kč
--------------------------------------------------------

DURABLEND FE 5W-30
Polosyntetický lehkoběžný olej.

12x1 ltr 135,00 Kč
4x4 ltr 516,00 Kč
----------------------------------------------------------

MOGUL FORTE RACING PRO
SAE 5W-40
API SJ/CF/EC, ACEA A3/B3, VW 500.00/505.00, ŠKODA AUTO a.s.

12x1 ltr 195,50 Kč
3x4 ltr 782,00 Kč

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 říj 2004 10:26 
Dovoluji si upřesnit - Havoline ENERGY SAE 5W-30 od letošního roku už vyhovuje specifikaci FORD WSS-M2C 913-B/Jaguar: WSS-M2C 913-B.

Ten MOGUL FORTE RACING PRO jsem vloni kupoval u pumpy 1l za cca 260,-. Nedávno jsem si koupil flašku Havoline ENERGY na příp. dolejvání v Autodílech za 220,-. NO COMMENT


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 říj 2004 12:56 
mě zajímá spíš malobchos s DPH a v době kdy jsem chtěl nakupovat mi byl nabídnut Havoline enrgy 5W30 5l za 650 Kč (možná to byl ten 5 let starý) je možné že ta cena byla akce
Vallvoline 5W30 4 lza cca 750 kč
Mogul forte 10W40 4 l za cca 450 Kč
Jinak tohle jsou polosyntetiky a Mogul forte racing FE 5w 40 je syntetika cca 950 kč za 4 l pokud se pamatuji tak jsi kdysi Stando měl nějaké problémy s usazeninami v souvislosti s mogulem mi polosyntetický mogul vyčistil celkem pěkně motor ( když jsem ale viděl jak rozpoští usazeniny a maže se tak šel po 5 000 ven ) po koupi auta,
kolega zase měl s mogulem problémy s pěněním a s emulzí ( bál se že mu někde teče voda do oleje ) to by odpovídalo tomu že paramo nedokáže udržet kvalitu.


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1033 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 52  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz