fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

olej ve vzduchovém filtru
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=24659
Stránka 1 z 2

Autor:  Bigmic [ 20 črc 2009 22:59 ]
Předmět příspěvku:  olej ve vzduchovém filtru

Zdarec eskorťáci..mám problém (asi)..při vyndávání převodovky jsem při rozebrání vzduchového filtru zjistil že z něj je filtr olejovej :D
Obrázek
a pod nim taky brutus
Obrázek

Autor:  Bigmic [ 20 črc 2009 23:01 ]
Předmět příspěvku: 

Kua..sry za velikostr fotek :D

nevíte někdo co s tím...předesílám že oleje jsem neměl nad max nikdy..spíš jsem tak po 1000 km musel min litřík ddolejvat....(motor suchej,vana suchá..z vejfuku pohoda..emise v poho....pls o radu....když už to mám rozdělaný.

Dík.

Autor:  tomin [ 21 črc 2009 00:12 ]
Předmět příspěvku: 

Mam stejny problem. Pri posledni vymene filtru jsem na nej koukal jak vydra na kalnou vodu.
Bere se to tam tim rohovym molitanem - odsavani par od vika ventilu. Nekde tady jsem nasel ze tam lidi davaj nahoru k viku papirovej filtr (benzinovy) aby ten olej zachytil.
Uz ho mam v garazi par mesicu pripraveny, ale nebyl cas. Kdo s tim ma zkusenost, dejte prosim vedet jestli je to s tim papirakem v ceste ok ?
Diky.

Autor:  Perňa [ 21 črc 2009 05:44 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem dával papírový filtr jen do cesty mezi ventil odvětrání klikovky a volnoběžákem.....,ale v tom airboxu jsem vždt akorát vyměnil ten molitánek......
Nevím jestli jsis to nespletl s tímhle filtrem.

Autor:  Wizzy [ 21 črc 2009 07:33 ]
Předmět příspěvku: 

Nejsem až takový odborník, ale jako první bych zkusil vyměnit regulátor tlaku oleje, to není nějaká extra velká položka. Jeden je na bloku, ale neřeknu přesně kde, tipnul bych někde kolem olejového filtru (určitě Standa bude mít fotku), je to šroubek, pod ním pružinka s ventilem. Druhý - podle neověřených informací - je v palici, ale ten je myslím stejně nastavený napevno. No a pak bych se zaměřil na ventilová gufera.

Autor:  tomin [ 21 črc 2009 07:52 ]
Předmět příspěvku: 

To Wizzy: myslim ze jediny, co jde primo do airboxu je odvetrani ventilu, ne ? To nemuze souviset s tlakem oleje.
Ten "prepad" je az uplne nahore na ventilech - tedy mel by tam jit jen vzduch s olej.parama.
Ale tech olej.par (spis kapek oleje) tam jde nejak moc.
Mozna se to projevi na motorech, ktere uz vic profukuji krouzkama do karteru a je tedy v motoru vetsi tlak vzduchu.

Autor:  Wizzy [ 21 črc 2009 08:14 ]
Předmět příspěvku: 

Tys nikdy neviděl, jak vačice kolem sebe cákají olej? ;-) A když je ho tam nahoře hodně, co to dělá?
Pokud by motor funěl přes kroužky, tak to pobere odvětrání klikovky a ne ventildeklu ;-)

Autor:  tomin [ 21 črc 2009 09:14 ]
Předmět příspěvku: 

Ale joo, to jsem videl - jsem pak cistil brejle. :-)
Ale jestli by ten motor o neco vic tlakoval, coz pri unavene pruzine v regul.tlaku by asi bylo spis naopak, tak to tak stejne necham.
Neco uz ma kluk za sebou, tak at to ten olej vymezuje. :-)

Tak myslite ze muzu na tu hadici k airboxu fouknout ten papirak bez nejakych dopadu ?

Autor:  Wizzy [ 21 črc 2009 09:47 ]
Předmět příspěvku: 

A co třeba zkusit zbastlit nějaký jednoduchý odlučovač oleje? Stačí nějaká PETka, z ventildeklu dlouhá hadice dovnitř, krátká do boxu...

Autor:  Mišan26 [ 21 črc 2009 10:57 ]
Předmět příspěvku: 

j koupil odvetravaci ventil a ted mi to nic nezasira ve filtru. a mam po starostech :)

Autor:  tomin [ 21 črc 2009 11:34 ]
Předmět příspěvku: 

Mišan26 píše:
j koupil odvetravaci ventil a ted mi to nic nezasira ve filtru. a mam po starostech :)


Co to je ? To je nejak zasunute v tom vendilovem deklu ?

Autor:  Standa [ 21 črc 2009 12:47 ]
Předmět příspěvku: 

Na Fotce je jasně vidět že odlučovací pryž je už rozpadlá a hadice má volný průchod do boxu. Když si koupíte nový filtr ve Fordu tak je k němu přibalený i ten hranolek pro odlučování oleje a je po problému se zaolejovaným filtrem.

Autor:  Bigmic [ 21 črc 2009 16:20 ]
Předmět příspěvku: 

Standa píše:
Na Fotce je jasně vidět že odlučovací pryž je už rozpadlá a hadice má volný průchod do boxu. Když si koupíte nový filtr ve Fordu tak je k němu přibalený i ten hranolek pro odlučování oleje a je po problému se zaolejovaným filtrem.




takže jestli chápu,tak s novým vzduchovým filtrem dostanu ještě nějakej hranolek kterej dám do tý díry v tom plastovým boxu ?

Ale vyřeší to že tam jde tolika oleje z motoru ??

Je pravda že motor jsem ještě rozdělanej neměl a o nějakých tlakových ventilech nemám ani ponětí.

Kdyby jste k tomu měl kdokoliv ještě něco ,nebo foto či nějaký návod,radu,tak písněte.

dík

Autor:  miki21 [ 21 črc 2009 16:29 ]
Předmět příspěvku: 

pokud hranolek nebude u filtru,tak kup houbičku na nádobí za 2,50,přistřihni na požadovaný rozměr a prdni ji do toho chlívku :-D
Ps:jakpak to je dávno co jsi ten filtr naposledy kontroloval,případně měnil?

Autor:  Bigmic [ 21 črc 2009 21:19 ]
Předmět příspěvku: 

miki21 píše:
pokud hranolek nebude u filtru,tak kup houbičku na nádobí za 2,50,přistřihni na požadovaný rozměr a prdni ji do toho chlívku :-D
Ps:jakpak to je dávno co jsi ten filtr naposledy kontroloval,případně měnil?


Chlívek :D...to už je skoro vyčištěný,,to jsi to měl vidět když jsem to odklopil...bylo to jak 100 let nemytej friťák :D


Mám auto rok z toho na něm od února dělám...ted jsem došel až k filtrům...takže neměnil a nekontroloval co to mám.....no divim se že to s takovým filtrem lítalo jak to lítalo :D


Stále mám ale otázku proč mi tam jde tolik oleje.....fakt jsem cca 1 až 2 měsíce dolejval cca litr oleje (nalítám tak 2000 za měsíc) ..jak jsem již psal motor suchej,nikde ani kapka...z vejfuku nečudí a emise v klidu....já chci mít vzduchovej filtr na vzduch a ne z něj mít olejovej filtr.

Děkuji za případné konstruktivní řešení + kdyžtak obsáhlejší info o těch ventilech co tu proběhlo.

Autor:  Mišan26 [ 21 črc 2009 21:31 ]
Předmět příspěvku: 

tomin píše:
Mišan26 píše:
j koupil odvetravaci ventil a ted mi to nic nezasira ve filtru. a mam po starostech :)


Co to je ? To je nejak zasunute v tom vendilovem deklu ?

http://tuning.autodoplnky.cz/air-intake ... -s18025722

to je toto

Autor:  Honza [ 21 črc 2009 21:35 ]
Předmět příspěvku: 

Jsou dvě možnosti. Buď vynecháš tu hadici a dáš tzv "oddechový filtr" na přímo. A nebo se vkládá tzv "odlučovač olejových par".

Autor:  Mišan26 [ 21 črc 2009 21:40 ]
Předmět příspěvku: 

Toje co??

odlučovač olejových par.

Autor:  Honza [ 21 črc 2009 21:47 ]
Předmět příspěvku: 

je to taková nádobka ve které se ten olej kondenzuje a zůstává na dně. Vkládá se místo toho filtříku co je na odvětrání. A jednou za čas se vylije. Něco podobného bývá třeba na rozvodech vzduchu na odloučení vzdušné vlhkosti. Jeden čas je vyráběl Bidrin z nerezu. A mám pocit, že Kes@m to má ve své Fiáně, ale nejsem si jistý.
Mám na mysli rozvod vzduchu třeba v lakovně. Tam se odlučuje i voda i olej, aby nešel do stříkací pistole a do laku. Jsou to takové ty skleněné nádobky. A u autí se používá něco podobného.

Autor:  Honza [ 21 črc 2009 22:28 ]
Předmět příspěvku: 

Tohle je vončo:
http://tuning.autodoplnky.cz/chromove-n ... z-s1462093

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/