fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 01:55

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Brzdova kvapalina
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2005 12:53 
Caute, chcem sa spytat akak brzdova kvapalina ide do Fordu? alebo tam mozem naliat nejaku normal co je na pumpe? a treba spravit nieco specialne ak to dolejem, diky moc


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2005 13:16 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Ford má požadavek na použití brzdové kapaliny specifikace DOT4, která má tuším teplotu varu 265°C. Já jsem před 3 lety použil kapalinu SYNTOL DOT3 a ta má teplotu varu 235°C. Loni v létě jsem byl v Alpách a sjížděl hodně kopců, třeba s Kaprunu a brzdy byly 100%, ani jednou mi nezvadli a jezdil jsem v 5 lidech. No nicméně před týdnem jsem kapalinu vyměnil za SYNTOL DOT4 a můžu říct že původní kapalina už byla lehce zabarvená do hněda. Výměna se provede tak, že se nejprve odsaje stará kapalina s nádobky a doleje se novou. Pak jsem sundal všechna kola a nechal auto na špalkách. Tady už člověk potřebuje pomocníka, který bude šlapat na pedál brzdy a provede se odvdušnění brzd na všech kolech. Postup je popsán v knize "Jak na to !od Etzolda na str. 159-160. Jestli ji nemáš tak to zhruba popíšu:
Odvzdušnění se má začít na levém předním kole pak protilehlé zadní a pak zase zbylé přední a zadní. Já jsem odvzdušňoval napřed přední a pak zadní. Z odvzdušňovacího šroubu se sundá gumová krytka, nasadí se hadička jejíž druhý konec se dá do průhledné nádoby. Pak pomocník šlápne na brzdu, když drží na podlaze, tak se uvolní šroub a pedál se sešlápne až na doraz. Když přestane kapalina s hadičky vytékat, tak se šroub utáhne a pomocník pedál pustí a znovu opakovaně sešlápne na doraz a pedál drží, pak se opět povolí šroub a vypustí stará kapalina a tak pořád dokola, až teče čistá kapalina. Z předních brzd jsem odpustil asi 1,5 dcl se zadních 2 dcl. Na celou výměnu jsem použil 1l nové kapaliny.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2005 13:36 
Standa píše:
Ford má požadavek na použití brzdové kapaliny specifikace DOT4, která má tuším teplotu varu 265°C. Já jsem před 3 lety použil kapalinu SYNTOL DOT3 a ta má teplotu varu 235°C. Loni v létě jsem byl v Alpách a sjížděl hodně kopců, třeba s Kaprunu a brzdy byly 100%, ani jednou mi nezvadli a jezdil jsem v 5 lidech. No nicméně před týdnem jsem kapalinu vyměnil za SYNTOL DOT4 a můžu říct že původní kapalina už byla lehce zabarvená do hněda. Výměna se provede tak, že se nejprve odsaje stará kapalina s nádobky a doleje se novou. Pak jsem sundal všechna kola a nechal auto na špalkách. Tady už člověk potřebuje pomocníka, který bude šlapat na pedál brzdy a provede se odvdušnění brzd na všech kolech. Postup je popsán v knize "Jak na to !od Etzolda na str. 159-160. Jestli ji nemáš tak to zhruba popíšu:
Odvzdušnění se má začít na levém předním kole pak protilehlé zadní a pak zase zbylé přední a zadní. Já jsem odvzdušňoval napřed přední a pak zadní. Z odvzdušňovacího šroubu se sundá gumová krytka, nasadí se hadička jejíž druhý konec se dá do průhledné nádoby. Pak pomocník šlápne na brzdu, když drží na podlaze, tak se uvolní šroub a pedál se sešlápne až na doraz. Když přestane kapalina s hadičky vytékat, tak se šroub utáhne a pomocník pedál pustí a znovu opakovaně sešlápne na doraz a pedál drží, pak se opět povolí šroub a vypustí stará kapalina a tak pořád dokola, až teče čistá kapalina. Z předních brzd jsem odpustil asi 1,5 dcl se zadních 2 dcl. Na celou výměnu jsem použil 1l nové kapaliny.su
no diky, to pojdem radsej asi do servisu, takze misat sa to vobec nema


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2005 13:49 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 úno 2005 10:03
Příspěvky: 1464
Bydliště: Plzeň
Kup DOT4 a udělej to, jak popisuje Standa, neni to až tak složitý. Ten případnej nepatrnej zbytek starý kapaliny tam vůbec vadit nebude.

_________________
-Kuga 2,0 TDCi Black Panther 2011-
-Ford Focus MK I FL Black Panther 1.8 2002-
--Ford Escort MK V; 1.4 1992--


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2005 14:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 úno 2005 09:56
Příspěvky: 240
Bydliště: Zlín
No hezky jsi to popsal , Stando.
Ještě bych tam ze zkušenosti ještě tak týden před samotnou výměnou prosadil stříknutí odvzdušňováků WDčkem . . . .

_________________
Ford Escort Combi 1,6 16V Zetec 06/96
Zes Rodek (zemřel 21.9.2006) , ovály Focal , 165 Spectron , SW Sony , Cap . . .
mr.rus@seznam.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Diky
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2005 14:04 
Diky moc chalani


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2005 15:16 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Dostane se pryc i kapalina co je u pistku?Podle me ne.A tam ta stara prave rozezira tesneni ne?Co vy na to.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2005 15:39 
Na mem Escu kapalina neni menena min.3roky.Brzdy vadnou jak svina...myslite ze to bude tim??? :cry:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2005 15:46 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 úno 2005 09:56
Příspěvky: 240
Bydliště: Zlín
Ričrd píše:
Na mem Escu kapalina neni menena min.3roky.Brzdy vadnou jak svina...myslite ze to bude tim??? :cry:


Též bych to rád věděl . . . ale už jsem na tom začal dělat , kotouče už jsou koupené , dnes jsem objednal destičky . . . pak teda ještě při výměně vyměním kvapkalinu . . .

_________________
Ford Escort Combi 1,6 16V Zetec 06/96
Zes Rodek (zemřel 21.9.2006) , ovály Focal , 165 Spectron , SW Sony , Cap . . .
mr.rus@seznam.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2005 16:17 
Offline
Forďák

Registrován: 06 kvě 2004 18:11
Příspěvky: 188
Bydliště: Orlová
Je to tím a uvidíš jaký humus poteče z válečků.
Jinak pozor začínají se objevovat na trhu kapaliny LUCAS specifikace DOT 4 (což je jenom značení tetelné odolnosti) na miínerálni bázi je nazelenalá a leje se do brzdových soustav se zeleným víčlem ( prý nové škodovky)

_________________
Ford escort combi 1.6.16V 66KW94


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2005 19:40 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
mr.rus píše:
No hezky jsi to popsal , Stando.
Ještě bych tam ze zkušenosti ještě tak týden před samotnou výměnou prosadil stříknutí odvzdušňováků WDčkem . . . .


To je poměrně důležitý, dělám to taky. Zmenší se pravděpodobnost utržení odvzdušňováků při povolování, bývají zarezlý.
Pokud není k dispozici WD, tak lze použít pár kapek osvědčenýho petroleje.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 kvě 2005 22:10 
Jo a ještě...tak jednou za 3 měsíce dolívám.Může se nějak vypařovat???Mam suchy prasátka i bubny i válečky i trubky a hadice,takže únik nenalezen...ale vždy po 3 měsících musím dolít-začína blikat kontrolka.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 čer 2005 07:21 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Ričrd píše:
Jo a ještě...tak jednou za 3 měsíce dolívám.Může se nějak vypařovat???Mam suchy prasátka i bubny i válečky i trubky a hadice,takže únik nenalezen...ale vždy po 3 měsících musím dolít-začína blikat kontrolka.


Tak to máš docela problém - jsou to brzdy, tak se to snaž vyřešit. Brzdovka ubývat nesmí! Ani se nevypařuje(tedy samozřejmě mírně jo, asi jako olej, ale rozhodně to není na dolévání).

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 čer 2005 07:24 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 úno 2005 09:56
Příspěvky: 240
Bydliště: Zlín
MV píše:
Ričrd píše:
Jo a ještě...tak jednou za 3 měsíce dolívám.Může se nějak vypařovat???Mam suchy prasátka i bubny i válečky i trubky a hadice,takže únik nenalezen...ale vždy po 3 měsících musím dolít-začína blikat kontrolka.


Tak to máš docela problém - jsou to brzdy, tak se to snaž vyřešit. Brzdovka ubývat nesmí! Ani se nevypařuje(tedy samozřejmě mírně jo, asi jako olej, ale rozhodně to není na dolévání).


Taky se mi to nelíbí , někudy ti prostě vytéká .
Zkusil bych stoupnout s autem na suchý asfalt a chvilku prošlapat pedál , pokud ti ubývá na dolívání , tak by jsi mohl mít na nějakou kapku ,,štěstí" .

_________________
Ford Escort Combi 1,6 16V Zetec 06/96
Zes Rodek (zemřel 21.9.2006) , ovály Focal , 165 Spectron , SW Sony , Cap . . .
mr.rus@seznam.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 čer 2005 10:58 
No,po výplatě musím koupit kotouče,obložení atd...tak to vemu všechno na ráz i s kapalinou a důkladnou prohlídkou... :shock:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: hotovo
PříspěvekNapsal: 03 čer 2005 18:52 
No dnes som to spravil, vymenil kvapalinu, odvzdusnil, vsetko islo hladko, aj ked tie odvznusnovaky isli povolit velmi tazko. ale povolili. Ked som dokoncil, skusil som jazdu. Brzdi dobre, ale teraz mi zabera az na spodu, sice dobre brzdi ale az na spodu, da sa to nejak spravit aby zabrerala vyssie? diky


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 čer 2005 06:11 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Pokud jsi jenom menil kapalinu a do niceho jinyho jsi nevrtal,tak ti tam zustalo trochu vzduchu.Znovu a poradne odvzdusnit! To je ma vlastni zkusenost,ale ne na Escu,brzdy jsou snad principem vsude stejny. :wink:

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 čer 2005 16:32 
Offline
Forďák

Registrován: 25 říj 2004 22:23
Příspěvky: 73
Bydliště: Českokrumlovsko
Tak tak je to asi tim vzduchem,je to hrozna mrcha jak je ho i jen trocha.Zopakuj to jeste jednou a poradne,hlavne at Ti ten kdo slape nepovoluje pedal dokun neni odvzdusnovaci sroub poradne tesny.

_________________
1,8 TD CLX Combi 1996/05,ABS,klima,2xairbag,


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz