fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Brzdova kvapalina
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=2634
Stránka 1 z 1

Autor:  Návštěvník [ 31 kvě 2005 12:53 ]
Předmět příspěvku:  Brzdova kvapalina

Caute, chcem sa spytat akak brzdova kvapalina ide do Fordu? alebo tam mozem naliat nejaku normal co je na pumpe? a treba spravit nieco specialne ak to dolejem, diky moc

Autor:  Standa [ 31 kvě 2005 13:16 ]
Předmět příspěvku: 

Ford má požadavek na použití brzdové kapaliny specifikace DOT4, která má tuším teplotu varu 265°C. Já jsem před 3 lety použil kapalinu SYNTOL DOT3 a ta má teplotu varu 235°C. Loni v létě jsem byl v Alpách a sjížděl hodně kopců, třeba s Kaprunu a brzdy byly 100%, ani jednou mi nezvadli a jezdil jsem v 5 lidech. No nicméně před týdnem jsem kapalinu vyměnil za SYNTOL DOT4 a můžu říct že původní kapalina už byla lehce zabarvená do hněda. Výměna se provede tak, že se nejprve odsaje stará kapalina s nádobky a doleje se novou. Pak jsem sundal všechna kola a nechal auto na špalkách. Tady už člověk potřebuje pomocníka, který bude šlapat na pedál brzdy a provede se odvdušnění brzd na všech kolech. Postup je popsán v knize "Jak na to !od Etzolda na str. 159-160. Jestli ji nemáš tak to zhruba popíšu:
Odvzdušnění se má začít na levém předním kole pak protilehlé zadní a pak zase zbylé přední a zadní. Já jsem odvzdušňoval napřed přední a pak zadní. Z odvzdušňovacího šroubu se sundá gumová krytka, nasadí se hadička jejíž druhý konec se dá do průhledné nádoby. Pak pomocník šlápne na brzdu, když drží na podlaze, tak se uvolní šroub a pedál se sešlápne až na doraz. Když přestane kapalina s hadičky vytékat, tak se šroub utáhne a pomocník pedál pustí a znovu opakovaně sešlápne na doraz a pedál drží, pak se opět povolí šroub a vypustí stará kapalina a tak pořád dokola, až teče čistá kapalina. Z předních brzd jsem odpustil asi 1,5 dcl se zadních 2 dcl. Na celou výměnu jsem použil 1l nové kapaliny.

Autor:  Návštěvník [ 31 kvě 2005 13:36 ]
Předmět příspěvku: 

Standa píše:
Ford má požadavek na použití brzdové kapaliny specifikace DOT4, která má tuším teplotu varu 265°C. Já jsem před 3 lety použil kapalinu SYNTOL DOT3 a ta má teplotu varu 235°C. Loni v létě jsem byl v Alpách a sjížděl hodně kopců, třeba s Kaprunu a brzdy byly 100%, ani jednou mi nezvadli a jezdil jsem v 5 lidech. No nicméně před týdnem jsem kapalinu vyměnil za SYNTOL DOT4 a můžu říct že původní kapalina už byla lehce zabarvená do hněda. Výměna se provede tak, že se nejprve odsaje stará kapalina s nádobky a doleje se novou. Pak jsem sundal všechna kola a nechal auto na špalkách. Tady už člověk potřebuje pomocníka, který bude šlapat na pedál brzdy a provede se odvdušnění brzd na všech kolech. Postup je popsán v knize "Jak na to !od Etzolda na str. 159-160. Jestli ji nemáš tak to zhruba popíšu:
Odvzdušnění se má začít na levém předním kole pak protilehlé zadní a pak zase zbylé přední a zadní. Já jsem odvzdušňoval napřed přední a pak zadní. Z odvzdušňovacího šroubu se sundá gumová krytka, nasadí se hadička jejíž druhý konec se dá do průhledné nádoby. Pak pomocník šlápne na brzdu, když drží na podlaze, tak se uvolní šroub a pedál se sešlápne až na doraz. Když přestane kapalina s hadičky vytékat, tak se šroub utáhne a pomocník pedál pustí a znovu opakovaně sešlápne na doraz a pedál drží, pak se opět povolí šroub a vypustí stará kapalina a tak pořád dokola, až teče čistá kapalina. Z předních brzd jsem odpustil asi 1,5 dcl se zadních 2 dcl. Na celou výměnu jsem použil 1l nové kapaliny.su
no diky, to pojdem radsej asi do servisu, takze misat sa to vobec nema

Autor:  MART.IN [ 31 kvě 2005 13:49 ]
Předmět příspěvku: 

Kup DOT4 a udělej to, jak popisuje Standa, neni to až tak složitý. Ten případnej nepatrnej zbytek starý kapaliny tam vůbec vadit nebude.

Autor:  mr.rus [ 31 kvě 2005 14:00 ]
Předmět příspěvku: 

No hezky jsi to popsal , Stando.
Ještě bych tam ze zkušenosti ještě tak týden před samotnou výměnou prosadil stříknutí odvzdušňováků WDčkem . . . .

Autor:  Návštěvník [ 31 kvě 2005 14:04 ]
Předmět příspěvku:  Diky

Diky moc chalani

Autor:  Karel [ 31 kvě 2005 15:16 ]
Předmět příspěvku: 

Dostane se pryc i kapalina co je u pistku?Podle me ne.A tam ta stara prave rozezira tesneni ne?Co vy na to.

Autor:  Návštěvník [ 31 kvě 2005 15:39 ]
Předmět příspěvku: 

Na mem Escu kapalina neni menena min.3roky.Brzdy vadnou jak svina...myslite ze to bude tim??? :cry:

Autor:  mr.rus [ 31 kvě 2005 15:46 ]
Předmět příspěvku: 

Ričrd píše:
Na mem Escu kapalina neni menena min.3roky.Brzdy vadnou jak svina...myslite ze to bude tim??? :cry:


Též bych to rád věděl . . . ale už jsem na tom začal dělat , kotouče už jsou koupené , dnes jsem objednal destičky . . . pak teda ještě při výměně vyměním kvapkalinu . . .

Autor:  Alexa [ 31 kvě 2005 16:17 ]
Předmět příspěvku: 

Je to tím a uvidíš jaký humus poteče z válečků.
Jinak pozor začínají se objevovat na trhu kapaliny LUCAS specifikace DOT 4 (což je jenom značení tetelné odolnosti) na miínerálni bázi je nazelenalá a leje se do brzdových soustav se zeleným víčlem ( prý nové škodovky)

Autor:  MV [ 31 kvě 2005 19:40 ]
Předmět příspěvku: 

mr.rus píše:
No hezky jsi to popsal , Stando.
Ještě bych tam ze zkušenosti ještě tak týden před samotnou výměnou prosadil stříknutí odvzdušňováků WDčkem . . . .


To je poměrně důležitý, dělám to taky. Zmenší se pravděpodobnost utržení odvzdušňováků při povolování, bývají zarezlý.
Pokud není k dispozici WD, tak lze použít pár kapek osvědčenýho petroleje.

Autor:  Návštěvník [ 31 kvě 2005 22:10 ]
Předmět příspěvku: 

Jo a ještě...tak jednou za 3 měsíce dolívám.Může se nějak vypařovat???Mam suchy prasátka i bubny i válečky i trubky a hadice,takže únik nenalezen...ale vždy po 3 měsících musím dolít-začína blikat kontrolka.

Autor:  MV [ 01 čer 2005 07:21 ]
Předmět příspěvku: 

Ričrd píše:
Jo a ještě...tak jednou za 3 měsíce dolívám.Může se nějak vypařovat???Mam suchy prasátka i bubny i válečky i trubky a hadice,takže únik nenalezen...ale vždy po 3 měsících musím dolít-začína blikat kontrolka.


Tak to máš docela problém - jsou to brzdy, tak se to snaž vyřešit. Brzdovka ubývat nesmí! Ani se nevypařuje(tedy samozřejmě mírně jo, asi jako olej, ale rozhodně to není na dolévání).

Autor:  mr.rus [ 01 čer 2005 07:24 ]
Předmět příspěvku: 

MV píše:
Ričrd píše:
Jo a ještě...tak jednou za 3 měsíce dolívám.Může se nějak vypařovat???Mam suchy prasátka i bubny i válečky i trubky a hadice,takže únik nenalezen...ale vždy po 3 měsících musím dolít-začína blikat kontrolka.


Tak to máš docela problém - jsou to brzdy, tak se to snaž vyřešit. Brzdovka ubývat nesmí! Ani se nevypařuje(tedy samozřejmě mírně jo, asi jako olej, ale rozhodně to není na dolévání).


Taky se mi to nelíbí , někudy ti prostě vytéká .
Zkusil bych stoupnout s autem na suchý asfalt a chvilku prošlapat pedál , pokud ti ubývá na dolívání , tak by jsi mohl mít na nějakou kapku ,,štěstí" .

Autor:  Návštěvník [ 01 čer 2005 10:58 ]
Předmět příspěvku: 

No,po výplatě musím koupit kotouče,obložení atd...tak to vemu všechno na ráz i s kapalinou a důkladnou prohlídkou... :shock:

Autor:  Návštěvník [ 03 čer 2005 18:52 ]
Předmět příspěvku:  hotovo

No dnes som to spravil, vymenil kvapalinu, odvzdusnil, vsetko islo hladko, aj ked tie odvznusnovaky isli povolit velmi tazko. ale povolili. Ked som dokoncil, skusil som jazdu. Brzdi dobre, ale teraz mi zabera az na spodu, sice dobre brzdi ale az na spodu, da sa to nejak spravit aby zabrerala vyssie? diky

Autor:  Karel [ 04 čer 2005 06:11 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud jsi jenom menil kapalinu a do niceho jinyho jsi nevrtal,tak ti tam zustalo trochu vzduchu.Znovu a poradne odvzdusnit! To je ma vlastni zkusenost,ale ne na Escu,brzdy jsou snad principem vsude stejny. :wink:

Autor:  Maskot [ 04 čer 2005 16:32 ]
Předmět příspěvku: 

Tak tak je to asi tim vzduchem,je to hrozna mrcha jak je ho i jen trocha.Zopakuj to jeste jednou a poradne,hlavne at Ti ten kdo slape nepovoluje pedal dokun neni odvzdusnovaci sroub poradne tesny.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/