fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Rizika při překročení intervalu výměny brzdové kapaliny
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=2964
Stránka 1 z 2

Autor:  -petr- [ 10 črc 2005 11:42 ]
Předmět příspěvku:  Rizika při překročení intervalu výměny brzdové kapaliny

Zdravím, potřeboval bych s vámi konzultovat následující věc. Mám v autě podle servisky kapalinu 4 roky, má se měnit po 3 letech. Bylo na ni najeto pouze cca 30tis. km, je stále velice čistá a nepociťuji ani žádný snížený účinek brzd, ani když musím občas brzdy trochu víc namáhat, ale žádnou extrémní zátěž jsem nezkoušel.
Zajímalo by mě, zda-li nemůže mít prodlužení intervalu výměny za následek nejaké poškození brzdového systému - myslím hlavně ABS, nemám s tím zkušenosti. Někde na fóru jsem zahlédl, že prý stará kapalina "bude žrát těsnění" ale to se mi nezdá, právě jsem se domníval, že nová kapalina je agresivní a stářím tuto agresivitu ztrácí ( kdysi mi mechanik radil, ať u 120tky měním radší později, neboť nová kapalina je agresivní a prožere prasátka - a stalo se ).

Autor:  Toko [ 10 črc 2005 12:00 ]
Předmět příspěvku: 

Myslím, že brzdovka se má měnit po dvou letech a ani tolik nezáleží na najetých kilometrech. Důvodem je to, že brzdovka absorbuje vzdušnou vlhkost, čímž se snižuje její bod varu, takže při intenzívním brždění pak může klesat brzdný účinek.

Autor:  -petr- [ 10 črc 2005 12:57 ]
Předmět příspěvku: 

Toko : Ano, to vím, ale jak jsem psal, s brzdným účinkem problém nemám. Spíše mě zajímají ta další rizika. U mého auta je v servisce předepsaný interval výměny 3 roky.

Autor:  dj.DEKL [ 10 črc 2005 14:07 ]
Předmět příspěvku: 

Nech si v servisu změřit kvalitu brzdovky...ale stejně bych jí radši maximálně po 4letech měnil.

Autor:  MV [ 10 črc 2005 16:33 ]
Předmět příspěvku: 

Díky hygroskopičnosti (pohlcuje vzdušnou vlhkost) brzdovky hrozí dvě rizika:
1. snížení bodu varu a tím možnost vzniku vzduchových bublin = zavdušnění systému+snížení účinku - to je známé.
2. zvýšení obsahu vody v brzdovce rovněž může způsobit zevnitř korozi brzdového vedení a dalších kovových částí brzd.

Autor:  Návštěvník [ 10 črc 2005 19:46 ]
Předmět příspěvku: 

MV píše:
Díky hygroskopičnosti (pohlcuje vzdušnou vlhkost) brzdovky hrozí dvě rizika:
1. snížení bodu varu a tím možnost vzniku vzduchových bublin = zavdušnění systému+snížení účinku - to je známé.
2. zvýšení obsahu vody v brzdovce rovněž může způsobit zevnitř korozi brzdového vedení a dalších kovových částí brzd.

velmi výstižné a přesné !! raději vyměnit není to tolik peněz. mohlo by to dopadnout hůř :!:

Autor:  Návštěvník [ 15 lis 2006 00:22 ]
Předmět příspěvku: 

Stará kapalina v sobě váže vodu která zpúsobuje korozi prasátek a brzdičú.

Autor:  carculka [ 15 lis 2006 12:42 ]
Předmět příspěvku: 

přesně tak,starší kapaliny vážou k sobě vodu a tudíž pak nastává problém,ale stačí ji měnit po 3 letech

Autor:  mad [ 15 lis 2006 20:36 ]
Předmět příspěvku: 

Hubert píše:
Stará kapalina v sobě váže vodu

A to se zjistí změřením bodu varu. Pokud je v normě, tak logicky nemůže obsahovat vodu a není třeba měnit.

Autor:  Návštěvník [ 15 lis 2006 21:15 ]
Předmět příspěvku: 

Ta kapalina se zahřívá a tudíž i opotřebovává v těch brzdíčích a prasátkách takže se nemusí měnit všechna ale stači jen to co jev těch válečkách takže stačí jen dúkladně odvzdušnit jednou za tři roky a jednou za deset let vyměnit komplet.Zase taková věda se s tím nedělá spousta lidí na to kašle úplně a brzdí to taky 10-15 rokú,pak se stejně musí udělat generálka brzd nebo auto vyhodit.

Autor:  Honzík [ 12 úno 2007 21:34 ]
Předmět příspěvku: 

hmm tam nejde o to kolik vydrží ale o to aby nedošlo k poškození systému korozí například hlavního brzdového válce a podobně už jsem měl možnost jich pár viděl

Autor:  Jimmy [ 12 úno 2007 21:56 ]
Předmět příspěvku: 

Hubert píše:
Ta kapalina se zahřívá a tudíž i opotřebovává v těch brzdíčích a prasátkách takže se nemusí měnit všechna ale stači jen to co jev těch válečkách takže stačí jen dúkladně odvzdušnit jednou za tři roky a jednou za deset let vyměnit komplet.Zase taková věda se s tím nedělá spousta lidí na to kašle úplně a brzdí to taky 10-15 rokú,pak se stejně musí udělat generálka brzd nebo auto vyhodit.


Kdybych nechtěl dělat zrovna tuhle variantu, tak se brzdovka mění jak? Celá se vypustí a dá asi nová co? Kolik se jí tam vleze?

Autor:  Honzík [ 12 úno 2007 22:06 ]
Předmět příspěvku: 

jen nevím jestli tímto postupem se nezavzdušní čerpadlo ABS to už by jsi asi nerozchodil

Autor:  Wizzy [ 12 úno 2007 22:23 ]
Předmět příspěvku: 

Přesně tak, žádné vypouštění/napouštění :smt018 , to by ABS čerpadlo udělalo pápá :smt039 .

Dělá se to tak, že se z nádržky pro brzdovku odsaje stará a naleje se nová. Potom se povolí odvzdušňovací šroub na jedné z brzd (pak se na něj nasadí hadička a ta se strčí do plechovky/flašky, aby ten sajrajt netekl všude možně) a brzdovým pedálem se pumpuje tak dlouho, až z odvzdušňováku teče nová brzdovka. Během toho procesu se kontroluje hladina v nádržce na brzdovku a podle potřeby se kapalina doplňuje. Potom se odvdušňovací šroub utáhne a postup se opakuje na dalších třech kolech. I na parkovišti před panelákem práce max. na hodinku se základním vercajkem. Nejhorší drbačka je na tom tělocvik s heverem a klíčem na kola, já jsem na to línej a raději to vrazím k mechošovi na zvedák s el. klíčem, kterej to má za 20 minut hotové.

Autor:  Honzík [ 12 úno 2007 22:37 ]
Předmět příspěvku: 

[quote="Wizzy"]Přesně tak, žádné vypouštění/napouštění :smt018 , to by ABS čerpadlo udělalo pápá :smt039 .

jak se třeba mění hadičky nebo posilovač :?:

Autor:  Wizzy [ 13 úno 2007 08:17 ]
Předmět příspěvku: 

Měl jsem na tohle téma včera večer debatu s Walkerem, konce jsme se nějak nedobrali (já ještě neměl důvod na žádném autě tyhle věci měnit :smt102 ), tak to zkusím zjistit u někoho fundovanějšího. Možná je celý ten problém se zavzdušněním ABS čerpadla jeden velký mýtus, no na svém autě s tím experimentovat nehodlám :-)

Autor:  Honzík [ 13 úno 2007 19:58 ]
Předmět příspěvku: 

taky mi to přijde celkem divný třebe když odejde samotné čerpadlo tak se přece musí vyměnit za nové a to určitě není napuštěné brzdovkou.Každopádně bych uvítal nějaké info o tomto problému.

Autor:  nat [ 18 úno 2007 10:20 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem kapalinu měnil kompletně takto:

-z brzdový nádržky jsem vycucnul co šlo
-nalil jsem tam novou a odvzdušňoval postupně všechna čtyři kola, dokud neteče čistší kapalina. ta stará byla žlutější, tak se to dalo docela dobře poznat. Je třeba tu starou pouštět do čistý průhledný skleničky (flašky), aby bylo znát ten rozdíl...

Celkem jsem vypustil necelý litr staré kapaliny, stejné množství dolil té nové. kolik je náplň ale nevím....

Největší pečliváci to ještě jednou procházejí s nastartovaným motorem, aby šel posilovač (podle mě to ale žádný význam nemá - ten nastartovaný motor), spíš ta jistota, že to převzdušní ještě jednou kolo po kole......

Poznámka k ABS: V Etzoldu píšou :
Při zabudovaném ABS musí stát vozidlo na kolech, jinak by nemohla být zadní kola a na váze nezávislý regulační ventil řádně odvzdušněny.

Čili to dělat na zdviži, kde auto sedí na kolech...oproti heveru, kde visí kola chcíple dolů (auto je zvedané za prahy....)

Autor:  Karel [ 18 úno 2007 11:44 ]
Předmět příspěvku: 

Posilovacem naslapes vetsi tlak a tim padem i lip vytlacis vsechen vzduch.

Autor:  Marpie [ 19 úno 2007 12:06 ]
Předmět příspěvku: 

Já mám vyměněno dle Standova návodu viz zde:
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=2634

Ale netuším jak je myšleno toto:
Poznámka k ABS: V Etzoldu píšou :
Při zabudovaném ABS musí stát vozidlo na kolech, jinak by nemohla být zadní kola a na váze nezávislý regulační ventil řádně odvzdušněny.


To je k tomu přístup i když se nesundá kolo? Když auto na kolech stojí tak přeci kola nejdou sundat.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/