fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 29 dub 2024 12:54

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: barva oleje
PříspěvekNapsal: 26 bře 2011 12:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 bře 2005 21:51
Příspěvky: 205
Bydliště: Brno
http://img35.imageshack.us/g/26032011122.jpg/

je to normalni u noveho oleje?

_________________
ted jezdim na kole:D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: barva oleje
PříspěvekNapsal: 26 bře 2011 12:34 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
To je úplně nový?Co to je za olej-z toho kanystru?Barva mi příjde dost černá na nový olej.

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: barva oleje
PříspěvekNapsal: 26 bře 2011 13:48 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
U normálního oleje to normální není, ten musí být krásně čirý (průhledný), ale tohle je nějaký speciální olej s přísadou MoS2 (sulfid molybdeničitý,používaný jako lubrikant v prostředích s externím tlakovým namáháním), takže proto má asi takovou barvu.

Připadá mi to jako nový olej smíchaný s grafitovou vazelínou. :-D



Viz:
Vše o olejích

Každý výrobce motoru má dané požadavky na olej. Oleje je zatříděny do tříd podle API/ACEA a viskozity oleje.

Co je to API?
API (American Petroleum Institute)
- Americká norma
- první písmeno určuje typ motoru. S - benzín , C - diesel
- druhé písmeno určuje úroveň kvality v řadě od nejnižší. Kategorie zavedené v listopadu 2004 je SM a září 2002 CI-4

ACEA
ACEA (Asociation des Constructeurs Européens d´ Automobiles
- Evropská norma
- kombinace písmena a číslice určuje druh motoru a jeho bližší specifikaci.
A1-A5 benzínové motory
B1-B5 dieselové motory osobních automobilů, dodávek a lehkých užitkových vozidel
E1-E7 dieselové motory těžkých užitkových vozidel
C1-C3 zážehové a vznětové motory osazené čističovými filtry.

Co je to SAE?
SAE (Society of Automotive Engineers)
- viskozita - se určuje jak u motorových i převodových olejů. Viskozita vyjadřuje míru vnitřního tření kapaliny a velmi silně závisí na teplotě. Olej 0W-40 znamená 0W zimní třída a 40 je letní třída použitelnost tohoto oleje je v rozsahu -35˚C až do +35˚C

Co jsou to Firemní normy?
Všichni výrobci motorů požadují na výrobcích motorových olejů dodatečné požadavky, které mají ve svých firemních normách.

Mercedes-Benz: MB 228.1, MB 228.3,MB 228.5 pro dieselové motory užitkových vozidel.
MB 229.1, MB 229.3, MB 229.5 pro benzínové a dieselové motory osobních vozidel.

Volkswagen: VW 500.00 pro lehkoběžné oleje, VW 501.01 pro benzínové a atmosférické benzínové motory, VW 505.00 pro dieselové přeplňované motory, VW 505.01 pro dieselové motory se systémem vstřikování “pumpa-tryska“, VW 502.00 pro benzínové motory se zvýšeným výkonem, VW 503.00/506.00/506.01 pro benzínové, dieselové motory vstřikovacího systému “pumpa-tryska“ s prodlouženými intervaly výměny oleje od modelového roku 2000, VW 506.01 pro dieselové motory se systémem vstřikování “pumpa-tryska“ s prodlouženými intervaly výměny olejů od modelů května 2001.

Co je to NORMA EURO 4?
Po začátku platnosti evropské směrnice na snížení emisí EURO 4 v roce 1.1.2005 došlo k určení ke snížení emisních limitů pro dieselové motory až na 57% současného stavu. Toho nelze dosáhnout jen technickými změnami v motorové technologii nebo dodatečnými úpravami výfukových plynů, ale i oblasti vývoje mazacích látek odpovídajícím náročným požadavkům stanovenou normou.

Co jsou to Aditiva?
Aditiva jsou chemické látky, které zlepšují a dodávají oleji nové vlastnosti. Antioxidanty zlepšují odolnost proti stárnutí. Aditiva pro snížení opotřebení chrání motor před vysokým opotřebením, čistící aditiva dodávají oleji čistící účinky. Podle určení použití oleje a jeho požadovaných vlastností se aditiva přidávají v různé kombinaci a množství. Toto se nazývá legování oleje. Podíl aditiv u moderních motorových olejů je mezi 15-30%.

Minerální oleje
Standardně se motorové oleje vyrábějí z minerálních olejů. Tyto oleje jsou ale díky stoupajícím požadavkům, jako jsou prodloužené intervaly výměny oleje, vysoké výkony motorů a požadavky na lehkoběžné vlastnosti, ve svém použití omezeny. Typické viskozity : 10W-40, 15W-40, 20W-50

Hydrokrakové oleje
Jsou to minerální základové oleje, které se v rafinerii nákladným způsobem ještě dále upravují. Dlouhé řetězce molekul se štěpí a navazují se na ně atomy vodíku. Tím získávají vlastnosti syntetických mazacích olejů. Typické viskozity jsou: 5W-30, 5W-40, 10W-40.

Polo syntetické oleje
Jsou to minerální oleje s obsahem syntetických komponentů. Mají zlepšené vlastnosti při studených startech motoru, udržují čistotu vnitřku motoru a zaručují výbornou ochranu před opotřebením. Typické viskozity jsou: 5W-40, 10W-40.

Plně syntetické oleje
Syntetické základní oleje tvoří základ pro motorové oleje se zřetelně zlepšenými vlastnostmi. Plně syntetické motorové oleje jsou použitelné v benzínových i dieselových motorech a nabízejí optimální ochranu proti opotřebení, velmi dobrý rozvod oleje při studených startech, lehkoběžné vlastnosti a výtečnou čistotu motoru. Splňují nejvyšší standarty kvality předepsané API,ACEA a firemními normami jednotlivých výrobců vozidel. Obzvláště doporučené jsou pro dlouhé intervaly výměny oleje. Typické jsou: 0W-30, 0W-40, 5W-40.

Oleje pro diesely
V současnosti nejvyšší požadavky na dieselové motory osobních vozidel a na přeplňované diesel motory turbodmychadly popisují předpisy ACEA B3, příp.B4 a firemní norma VW 505.00. Oleje jsou optimální pro použití v atmosféricky plněných dieselových motorech i turbodmychadlem přeplňovaných dieselmotorech s i bez chlazení stlačeného vzduchu. Tyto požadavky splňují pouze vysoce jakostní motorové oleje, jako je např. olej LiQUi MOLY Diesel Synthoil.

Lehkoběžné oleje
Lehkoběžné oleje mají příznivou tekutost při nízkých teplotách, vyznačují se nízkou čerpací prací a vysokou tepelnou zatížitelností. Mají proto pozitivní vliv na spotřebu pohonných hmot. Typické viskosity: 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-40.

Celoroční oleje
Vícestupňové (vícerozsahové) motorové oleje se mohou v našem mírném klimatu celoročně používat. Tyto oleje nejsou v zimním období příliš husté a v letním období při vysokých teplotách motoru příliš řídké. Typické viskozity: 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-40, 15W-40, 20W-50.

Lehkoběžný olej s MoS2
MoS2 (molybdendisulfid) vytváří na dotykových kluzných plochách v motoru vysoce zatížitelný mazací film. Dané lehkoběžné vlastnosti oleje zaručují lehčí běh motoru, zmenšují opotřebení motoru a snižují možnost provozních poruch.. Vědecké pokusy dokázaly snížení spotřeby oleje a pohonných hmot a zřetelně nižší opotřebení v motoru. Firma Liqui Moly nabízí lehkoběžný prostředek s MoS2 ve výrobcích jako přísadu do motorového oleje - Ochrana před opotřebením (Oil Additiv), nebo jako hotový motorový olej - MoS2 Leichtlauf 10W-40.


zdroj: LIQUI MOLY

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: barva oleje
PříspěvekNapsal: 26 bře 2011 13:52 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5739
Bydliště: Praha
Likvid :lol: má tmavou barvu co sem viděl...

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: barva oleje
PříspěvekNapsal: 26 bře 2011 14:08 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 bře 2005 21:51
Příspěvky: 205
Bydliště: Brno
miki: jj je úplně nový

skaldal: dík, uklidnil jsi mě. právěže sem byl vždy zvyklý na klasickou žlutou průhlednou barvu tak tady mě to dost zaskočilo.. barva je úplně šedá, ale focený mobilem.. dával jsem ho na doporučení do almery (předtím 5W40, ale ten je prý do almery moc řídký, taky ho to žralo) no tak uvidím jestli to trošku pomůže ikdyž si myslím že za to můžou trochu i pístní kroužky..

_________________
ted jezdim na kole:D


Naposledy upravil potoks dne 15 črc 2011 22:19, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: barva oleje
PříspěvekNapsal: 26 bře 2011 17:50 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 zář 2007 10:38
Příspěvky: 1642
Bydliště: pro zloděje všude daleko
kolega nissaňák :-D
já liju do sunnyho total quarz 9000 5W-40 taky lidi říkali, že to je moc řídké, ale motor nesežere ani deci...

_________________
NISSAN SUNNY N14 GTI...malé, rychlé, hlučné...co víc si přát


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: barva oleje
PříspěvekNapsal: 28 bře 2011 01:55 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2008 15:00
Příspěvky: 1169
Bydliště: Liberecko
5W40 a 10W40 mají za tepla (tedy většina času) stejnou viskozitu. 10W40 je hustší jen za studna, takže je jedno jakej tam dáš, z hlediska žraní oleje. Spíš bych si přikláněl k 5W40 kvůli lepšímu mazání za studena.

_________________
Ford Focus 1999, zetec 1.8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: barva oleje
PříspěvekNapsal: 28 bře 2011 08:20 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 bře 2005 21:51
Příspěvky: 205
Bydliště: Brno
jj, je přítelkyně ale i já si v něm vozím zadek :-D

spooon: nečekám že se olej přestane ztrácet úplně.. tu 10W40 tam dávám proto že mě na nissanforu pomalu vynadali že tam tu 5W40 leju :lol:

_________________
ted jezdim na kole:D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: barva oleje
PříspěvekNapsal: 28 bře 2011 11:21 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2008 15:00
Příspěvky: 1169
Bydliště: Liberecko
aha :-D ale opravdu je lepší 5W40 z hlediska mazání za studena a z hlediska hustoty za tepla jsou na tom ÚPLNĚ stejně, ale asi jim to tam nemá cenu vysvětlovat, co? :-D

Ná téma motorové oleje sem už přečetl několik desítek článků (což ze mě samozřejmě nedělá světovýho znlace a odborníka) ale základní vlastnosti už mám docela v merku...

_________________
Ford Focus 1999, zetec 1.8


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz