fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Mizí voda z chlad. systému
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=3579
Stránka 1 z 2

Autor:  VláďaTP [ 26 zář 2005 15:54 ]
Předmět příspěvku:  Mizí voda z chlad. systému

Ahoj lidi,
mám následující problém. Před pár měsíci mi začala mizet voda z chladícího systému. Jediné místo, kde byl znát únik, bylo kolem víčka nádržky. Vyměnil jsem tedy víčko, ale únik pokračoval (cca. 2 l/ 100 km). Zkusil jsem koupit utěsňovač chladiče (takovou tu modrou srágoru na benzínce), únik na cca. 200 km přestal. Pak začal znovu. Mám podezření na prasklé těsnění pod hlavou, jelikož v chlad. systému je velký tlak - když zastavím a vypnu motor, slyším syčení od víčka, jak propouští vzduch přes pojist. ventil. Jinak teplota motoru nekolísá, olej je čistý atd.
Tak zkuste poradit, kde by mohl být problém. V případě jakýchkoliv upřesňujících dotazů jsem k dispozici.
Jinak motor je 1.8 TD 66kW.

Díky
Vláďa

Autor:  cendler [ 26 zář 2005 19:16 ]
Předmět příspěvku: 

teda nevím co jsi kupoval, ale já jsem koupil takový stříbrný prášek - vypadalo to jako špony. A to stálo asi kolem 60Kč a mám to všude v pohodě.

Autor:  Karel [ 26 zář 2005 19:30 ]
Předmět příspěvku: 

Ja mel oboje zavady a projevovalo se to tak, ze kdys jsem za chodu motoru sundal vicko od nadrzky vody,tak to tam dost bublalo a voda stoupala(hladina).Pro diesla je nejhorsi vec to prehrat,ne uvarit, ale jen prehrat!!Radsi vypnout motor a nerikat si, to dojedu.A netece ti voda pumpou?Je to dost blbe videt.

Autor:  Lubak [ 27 zář 2005 07:36 ]
Předmět příspěvku: 

Jo taky se mi projevoval unik kapaliny nejrpve jsem prolezl všechny hadice a to bylo ok, pak jsem zjistil že kape vodní pumpa sice jen trošku tak sjem zaejl ke známému a byl špatně nasazenej řemen a šponoval, tak ho přesadl zpět a vše ok.

Autor:  balu [ 27 zář 2005 08:59 ]
Předmět příspěvku: 

Vyšrubuj svíčky, a podívej se jaký mají povrch. Nemám přesně popis jak vypadají po přítomnosti vody ve spalovacím prostoru. Již jsem se s tím setkal , ale nevybavuji si jak vypadaly. Mám tušení, že svíč ky byly nafoceny na webu nějakého výrobce s popisem závady motoru, která to zapříčiňuje.

Autor:  VláďaTP [ 01 říj 2005 10:01 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj,
diky za tipy...

Cendler: Zkusil jsem dva ruzny pripravky a vzdycky to pomohlo jen na chvili.

Karel: Taky mi ta voda hodne bubla a syci to skrz vicko, ale teplomer je v tu dobu v normalu.

Lubak: Vsechno jsme opakovane kontrolovali a nikde nic:-(

Balu: Zkusim se na ne podivat, stejne je budu muset nejspis pred zimou vymenit. V pripade, ze jde voda do motoru, tak pak by to asi byla hlava nebo tesneni?

Diky.

Autor:  mrazik [ 01 říj 2005 13:05 ]
Předmět příspěvku: 

Panove jestli vam bubla voda v nadrzce a syci skrze vicko, pak se obavam nejhorsiho a to praskleho bloku nebo hlavy. Toto jsou typicke priznaky. POZOR v oleji nic byt nemusi, ale nemate bily povlak na vicku oleje na ventilovem viku ? Ta voda se do oleje dostane, ale z oleje se po zahřátí vypaří a usadí se zespodu na ventilovém víku, kde tvoří bílý povlak.
Voda může také unikat z nekterého spoje k chladiči, kde se dostane až v horkém stavu a protože se horká voda velice dobře odpařuje, nemusí se uník hned najít.
Já měl mokro u levého dolního rohu chladiče a vyřešil to prostředek na utěsnění a drží už přes rok a půl.

Autor:  skaldal [ 01 říj 2005 16:02 ]
Předmět příspěvku: 

Taky mrkni jestli nemáš mokrej koberec u spolujezdce, mě to teklo radiátorem.

Kdyžtak si hoď do nádobky kus hovězího na polívku, když už tam máš papiňák :-D :-D :-D

Autor:  VláďaTP [ 02 říj 2005 20:40 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj,
mokryho nikde nic neni, to jsme mnohokrat kontrolovali a na vicku oleje taky neni bily povlak...
Mate nejake dalsi napady?

Diky.

Autor:  Alexa [ 03 říj 2005 05:46 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud je lehce fouklé těsnění pod hlavou nemusí se do vody vůbec dostávat olej. Nechej změřit tlaky a pokud bude malý na jednom válci může to být ono, v horším případě někde rupla hlava a je tam pouze únik tlaku. Pokud prasklina nezasahuje do olejového kanálku tak se to neprojeví olejem ve vodě a naopak.

Autor:  Karel [ 03 říj 2005 19:53 ]
Předmět příspěvku: 

Napadla me jedna zavada,ale tam se neztracela voda,ale kdovi?Na Bavoraku se mu to prehrivalo a bublalo to dost do nadrzky,tak jsem vymenil tesneni pod hlavou(hlava byla O.K.) a porad stejny.Nakonec se prislo na to, ze ma omlety lopatky na v.pumpe,tim padem to necerpalo vodu (dostatecne) a proto se to prehrivalo a probublavalo ven.Byl to ale benzin.Podle me to bude neco z toho jak pise Mrazik.Pokud je prdla hlava do vody(okruhu)tak se do oleje voda nedostane,ale jelikoz jsou tam velky tlaky, tak se to tlaci pres okruh chlazeni ven.Nech udelat kontrolu tlaku(jak pise Mrazik).

Autor:  VláďaTP [ 03 říj 2005 21:29 ]
Předmět příspěvku: 

Vzhledem k tomu, ze se to ani neprehriva, jen je tam velky tlak a mizi voda, tak mi to opravdu pripada na to tesneni pod hlavou nebo hlavu. Necham zmerit tlaky a uvidi se. Kazdopadne diky za rady.

Autor:  Návštěvník [ 04 pro 2005 17:38 ]
Předmět příspěvku:  mizí voda

Tak co Vládˇo?Jak to dopadlo s Tvým Escortem?Dlouho si nenapsal.Bylo to fakt to těsnění pod hlavou?

Autor:  Nagant [ 05 pro 2005 11:12 ]
Předmět příspěvku: 

Tak včera přijedu z projížďky, motor již zahřátý. Zkusil jem na místě přidat plyn a auto víc kouřilo (oproti jindy, kdy dým od výfuku prakticky nevidím). V nádržce mi ubylo několik dl chladicí kapaliny (dolil jsem 0,5 l destilované vody). Už to snad nedělá, do nádržky to nijak netlakuje (bubliny apod.), prostě zatím se to tváří, že vše OK.

Autor:  JaneCk [ 05 pro 2005 14:43 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj lidi, mě se začala taky ztrácet voda, ale prostě tak, že mám pod autem kaluž. Už jsem z toho zoufalý, nemůžu nic najít, všechny spoje jsou suché a čisté, alespoň jsem si ničeho nevšimnul. Akorát převodovka je vždycky mokrá a ráno pod autem mokro. Nevíte, je nějaká finta jak na to přijít? Díky za rady.

Autor:  Návštěvník [ 05 pro 2005 15:44 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud mas kaluz pod autem tak je to rozhodne mnohem lepsi, nez kdyz se voda ztraci nekde v utrobach auta, nedej boze v motoru. Pokud mas rano pod autem kaluze staci jit preci kolmo smerem nahoru a hledat nejvyssi mokre misto. U me napriklad prdlo bakalitove teleso termostatu.

Autor:  JaneCk [ 06 pro 2005 08:45 ]
Předmět příspěvku: 

No jasně, hloupý dotaz. Ale bývají i hloupější :) . Akorát, když jsem ho nechal teplý nastartovaný, tak se ta voda asi stačí vypařovat, že to je všechno suché. Myslel jsem, že to prostě uvidím. Vypadá to taky na nějakou prasklinku v tom bakelitu od termostatu.

Autor:  VláďaTP [ 11 pro 2005 21:04 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj lidi,
tak u me to bylo tesneni pod hlavou. Bylo v jednom miste trochu spatny, ale jen velmi malo, takze to ani mereni tlaku v jednotlivych valcich neodhalilo. Kazdopadne ho mam vymeneny a od te doby jsem najel cca. 7 tis. km a je klid!

Autor:  RADE [ 08 říj 2007 19:09 ]
Předmět příspěvku:  Mizí voda

Ahoj
Prosím o radu mizí mě voda s chladícího systému po autem mokro nemám dolívám ta na 100km tak 1,5 až 2l vody nemáte stím někdo zkušenost svíčky jsem vyšruboval a jsou v pořádku akorát mi do jedneho z válců jde ještě olej ale na víkonu to poznat nejde auto táhne joko diví a prudší kopce mě tahá na pětku myslím si že mám prasklí těsnění po hlavou doufám že to nebude prasklá hlava prosím o radu
Děkuji

Autor:  Návštěvník [ 10 říj 2007 19:00 ]
Předmět příspěvku: 

Při praskle hlavě a pri takovém ubytku by to asi bylo videt v oleji ta voda.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/