fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Výměna chladící kapaliny
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=523
Stránka 6 z 7

Autor:  zde. [ 05 dub 2011 20:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna chladící kapaliny

No ale to mi teď povězte co s tím, obyčejná voda zanáší, destilka odnáší.. :D
Co pívo? To by asi tlakovalo do expansky co :smt102

Autor:  c.w.o.k. [ 06 dub 2011 07:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna chladící kapaliny

pívo zanáší jiný trubky:D

Autor:  Nagant [ 07 dub 2011 08:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna chladící kapaliny

A to se tu ještě (asi) nezačla rozebírat deionizovaná voda.

Autor:  dymONE [ 07 dub 2011 09:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna chladící kapaliny

No zalezi od toho, ze kolko roznych kovov je v celom okruhu v ktorom prudi voda. Staci ze su tam 2 rozne a okamzite bez pridania glycolu (obsahuje kazda chladiaca kvapalina) nastava galvanicka korozia, ktora bez problemov znici za kratky cas material ako je hlinik alebo med.

A to ze akakolvek voda (destilka, demineralizovana, ...) berie do seba nieco z kovu okrem naboja je nezmysel. Samozrejme ak hovorime o pozorovalenych javoch a casticiach. Nejake mikroskopicke ciastocky moze zobrat, ale to ciste prudenim kvapaliny .. nie jej cistotou.
Destilka sa tam pridava iba vdaka jej cistote .. aby sa zbytocne nedostavali do obehu nejake sracky a chemikalie (vodny kamen, chlor..) ktore obsahuje voda z vodovodu.

Autor:  Micko [ 07 dub 2011 10:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna chladící kapaliny

Řešením by bylo použití obětované elektrody, jako je v boilerech nebo na lodích :o)

Autor:  Wizzy [ 07 dub 2011 12:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna chladící kapaliny

Já nad tím už nějakou dobu přemýšlím, co se tu ta debata strhla a nemůžu si pomoct. Jak se vlastně liší obyčejná voda (z kohoutku, potoka, kaluže, atd.) od destilované? Z 99,9% vůbec! Jen neobsahuje nějaké příměsi jako jsou chlorové ionty Cl- (vodovod), různé pevné částečky - prach, hlína, kamenná drť (voda z kaluže) a rpzpuštěné minerály, hlavně CaCO3 (uhličitan vápenatý, náš oblíbený vodní kámen) a trochu občas Fe2(CO3)3 - to když je ta voda trochu rezavá. Všechny tyto příměsi kvalitu vody z hlediska použití jako chladícího média ji ZHORŠUJÍ. Zanáší, tvoří usazeniny, mají abrazivní účinky. mechanicky poškozují.. Mohou zmenšit účinný průřez trubek, chladiče, zhoršit odvod tepla v chladiči (vodní kámen v chladiči funguje jako izolant, teplo z vody musí prolézt přes něj a teprve potom přes kov ven), podobně v motoru... O chemických účincích by se dalo polemizovat, přeci jen toho v té obyč. vodě není tolik, aby se to výrazně projevilo...
Proč...Gumové hadice jsou bez debat, ty dřív prasknou a zteří působením vnějších vlivů a spíš vlastní dilatací a únavou materiálu, než aby je rozežrala blbá voda. Litinový blok...ano, železo ve vodě koroduje, ale zdaleka ne tak rychle jako jen ve vlhku, oxidace železa, naše dobrá známá koroze, nejrychleji působí pouze ve vlhku, za přístupu vzduchu (a ten my v chladícím okruhu z mnoha důvodů nechceme), mnohem rychleji zrezaví motyka, když ji necháte na poli, než když ji zahodíte do potoka..a litin asama o sobě rezaví pomaleji, než motyková ocel. Měděný (resp. spíše mosazný) chladič...Měď koroduje stejně jako ocel, do hloubky, ale mnohem mnohem pomaleji, než ocel...bez debat. No a co ta naše hlava..hliníková.. (k hliníku to má taky dost daleko, čistý hliník je měkký jak bláto, ale to necháme být..) Hliník koroduje velmi snadno a velmi rychle. Bez keců. To známe všichni, na jaře vyndáme na světlo boží naše krásné liťáky, po zimě zašlé až hrůza, pěkně je naleštíme a jak skončíme s posledním, tak by nás trefil šlak myokardu, bo s tím prvním už abychom začali znovu.. Protože už není krásně stříbrolesklý, ale šedý. Hliník na vzduchu velmi rychle oxiduje na Al2O3, oxid hlinitý (a stejně tak ve vodě), který má šedočernou barvu (leštěním ho odstraníme a zbyde na hadře jako černý flek). Proto jsou hliníkové disky lakované, aby na ně nemohl vzduch a ta stříbrolesklost jim vydržela. Ale zpět k oxidu...oxid hlinitý je velmi (!) odolný a chemický stabilní, odolává kyselinám, hydroxidům, je tepelně velmi stabilní a elektricky nevodivý... čili když nám vodní kanálky v hliníkové hlavě prakticky hned po výrobě pokryje, tak o ně opravdu nemusíme mít další starost.. Ještě jedna věc...destilovaná voda se chová malinko schizofrenně. Ona to není úplně čistá voda, jak jsem říkal na začátku. Pouhopouhé H2O. Ona trpí jevem, kterému se říká autoprotolýza vody, kdy se mezi houfem molekul H2O prohání i pár nezbedů H3O+ a OH-. Čili ona ta destilka je tak trochu kyselina i hydroxid zároveň. Ale zdůrazňuju, to je jev téměř zanedbatelný.
Takže co..čistá destilka má na chladící okruh ve své podstatě menší destruktivní účinky, než "voda". Mimochodem i proto, že destilka sama o sobě téměř nevede elektrický proud, nemá co ho tam vést, těch pár H3O+ a OH- nabitých částic toho moc nepřenese. Jen voda s příměsmi a rozpuštěnými solemi je vodivá.
Jenže nic není ideální a jen s čistou vodou si v chladícím okruhu moc nevystačíme, ona tam opravdu díky různým kovům (železo, hliník, měď) vzniká galvanická koroze a to je ten prevít a té je potřeba zamezit..proto jsou součástí směsí, které se dávají do chladičů, i inhibitory koroze atd.. Nehledě na to, že se směs míchá tak, aby nemrzla při 0°C, ale mnohem méně a když už mrzne, aby netvořila souvislý led, ale spíš jakýsi rosol, který motor jen tak neroztrhne.

Autor:  LeMans [ 18 dub 2011 15:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna chladící kapaliny

Líbí se mi, jak tu řešíte takovou cipovinu jako jestli nalít čistou vodu nebo destilovanou vodu, protože se nám ty auta zvenku rozpadnou dřív než to vyřešíte a mnoohem dřív než by to stihla destilka zevnitř :D

Autor:  zde. [ 18 dub 2011 16:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna chladící kapaliny

Pravda, dokonce c.w.o.k. tam psal něco o náklaďácích a beztak žádnej nemá :roll:

Autor:  fonz [ 19 dub 2011 20:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna chladící kapaliny

http://www.ford-escort.cz/

Autor:  c.w.o.k. [ 20 dub 2011 19:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna chladící kapaliny

zde. píše:
Pravda, dokonce c.w.o.k. tam psal něco o náklaďácích a beztak žádnej nemá :roll:



napsal sem snad něco že nějakej mám??? chtělo by se to naučit číst :smt006 :roll: :roll: :roll:

Autor:  spooon [ 21 dub 2011 17:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna chladící kapaliny

já myslím, že to zde. myslel jako srandu :smt039

Autor:  c.w.o.k. [ 21 dub 2011 19:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna chladící kapaliny

já vim jak to zdeněk myslel. 8)

Autor:  anthAn [ 05 lis 2011 22:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna chladící kapaliny

Já podle nálepky na nádržce chladiče mam napsáno
50% nějaké fordí kapaliny (nechce se mi to tam teď jít hledat)
50% (obrázek vodovodního kohoutku)

Autor:  Standa [ 07 lis 2011 08:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna chladící kapaliny

Ten symbol vodovodního kohoutku s hodnotou 50% je vidět i na etiketách nádobek s originální kapalinou FoMoCo. Na ředění používám ale vždycky destilku.

Autor:  Lubak [ 07 lis 2011 22:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna chladící kapaliny

přesně jak píše Standa, na ředění vždy destilku

Autor:  Marcel [ 17 lis 2011 02:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna chladící kapaliny

Jak jsem již vyčetl, Ford užívá růžovou chl.kapalinu.
Nevím jaká tam je, zjistím zítra.
Pokud budu mít zelenou (modrou), doplním takovou.
Pokud budu mít růžovou, dá se koupit jen u Forda? Nebo mohu koupit klasiku červenou K12?

Autor:  Marcel [ 09 zář 2013 03:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna chladící kapaliny

Není i výpušťák na bloku motoru?

Rád bych to vypustit všechno, kapalina = rezavá voda. :(

Autor:  dj.DEKL [ 09 zář 2013 06:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna chladící kapaliny

Udělej proplach vodou a je to...

Autor:  tomelektron [ 09 zář 2013 13:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna chladící kapaliny

proplachnout s vyndanym termostatem 3x obycejnou vodou, posledni proplachnuti destilovanou vodou, tu pak vylejt a naplnit 50 na 50.

Autor:  Malfis [ 09 zář 2013 16:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výměna chladící kapaliny

Naopak napustit vodou, nechat vrčet motor aby to kolovalo přes pumpu.

Stránka 6 z 7 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/