fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Vyplachování motoru
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=547
Stránka 1 z 1

Autor:  Návštěvník [ 16 srp 2004 21:14 ]
Předmět příspěvku:  Vyplachování motoru

Ahoj všichni,
dočetl jsem se, že je vhodné při výměně horšího oleje (polosyntetika nebo minerál) za lepší (syntetika) nechat vypláchnout motor. Mám turbodiesela a nevím co v něm bylo a rád bych dal syntetiku 5W-40. Opravdu se vypláchnutím odstraní všechny usazeniny nebo se odplavují postupně? Není lepší dát syntetiku a např. dvakrát nebo třikrát po cca 2 - 3 tisících olej včetně filtru vyměnit? Nebo je lepší se pro jistotu držet "horších" olejů např. polosyntetiky 10W-40 a nechat motor dál postupně "zarůstat"? Motor má najeto něco přes 105 000. Děkuji. Michal

Autor:  Návštěvník [ 17 srp 2004 10:27 ]
Předmět příspěvku: 

Zůstaň u typu oleje, který používáš, příp. změň značku , nebo výkonnostní třídu (motor vypláchni každopádně), ale do syntetiky NELEZ. Vypláchnutí Ti nepomůže, maximálně tak generálka a manuální vyčištění motoru. Syntetické oleje mají jiné složení aditiv, takže Ti odstraní i ty nečistoty, které horší oleje nerozpouští, takže by se mohlo stát, že by se Ti mohly ucpat mazací kanálky a té generálce by ses nevyhnul. To je sice ten nejhorší možný případ, ale obecně se přechod na lepší olej z horšího NEDOPORUČUJE, opačně to možné je.

Autor:  Návštěvník [ 18 srp 2004 07:48 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud vím ford do svých dieselů dopručuje SAE 10W40,API SH,ACEA A3-96 což Ti splňuje každá dobrá polosyntetika. Nekombinuj kup kvalitní polosyntetiku (navíc nevíš co tam bylo) a budeš mít vystaráno. S těmi usazeninami to není zas tak horké ten výplach bych považoval za zbytečné vyhazování peněz. Spíš bych hledal olej který má schvalovací protokol ford. něco máí Valvoline.Fuchs.

Autor:  Návštěvník [ 18 srp 2004 10:05 ]
Předmět příspěvku: 

To API SH je totální konina, to platí pro benzíny; pro diesely platí API Cx (pro Forda bych tipnul tak CF)

Autor:  Návštěvník [ 18 srp 2004 10:28 ]
Předmět příspěvku: 

Omlouvám se zapoměl jsem dopsat lomítko takže SH/CF což je obvyklá kombinace (v 99 % případů) pokud nekupuješ speciál pro zážehové motory.

Autor:  Návštěvník [ 18 srp 2004 10:43 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě jednou omluva obvyklé u stávajících olejů je SJ/CF k SH/CE

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/