fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

ESCO 92rok(1,8) Přechod z 10w/40 na 5w/30 - uškodím motoru?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=5809
Stránka 1 z 2

Autor:  code [ 05 kvě 2006 18:20 ]
Předmět příspěvku:  ESCO 92rok(1,8) Přechod z 10w/40 na 5w/30 - uškodím motoru?

Koupil jsem si olej Texaco Havoline Energy 5W-30 a zitra se chystam na vymenu, nyni mam v ESCU 10W/40 a zajimalo by me jestli nejak motoru neuskodim, kdyz tam naliju prave 5W/30.

Znami me rikal, ze kdyz tam dam olej ktery ma vic aditiv tak se motor odkarbonuje a celej se tema usazenejma sragorama zalepi...

Dekuji za jakekoliv rady

Autor:  dj.DEKL [ 05 kvě 2006 18:25 ]
Předmět příspěvku: 

Bude to v pohodě...

Autor:  code [ 05 kvě 2006 18:30 ]
Předmět příspěvku: 

Jo? Tos me potesil... Ale praveze ten znamej delal mechanika asi 15 let, a neznam nikoho kdo by rozumnel lepe autum... Jeste me doporucoval, ze bych mohl zkusti nejakou sragoru co se lije do stareho oleje - je to neco na rozpousteni karbonu..

Takze myslis ze se doopravdy nic nestane?! Trochu se toho porad bojim...

Jeste dodam, ze ten olej 10w/40 co mam ted v motoru ma nalitano nejakych 9000 tisic KM a barvu ma porad docela peknou (do hneda)

Autor:  dj.DEKL [ 05 kvě 2006 18:56 ]
Předmět příspěvku: 

No hlavně do oleje nepřidávej žádný srágory... víc škody než užitku :!:

Autor:  cendler [ 05 kvě 2006 19:12 ]
Předmět příspěvku: 

mělo by to být v pohodě, jinak tvůj známej měl trochu pravdu, jinak 5 je dost řítká, takže když ti to třeba někde neteklo z 10 tak z 5 může stím musíš taky počítat

Autor:  code [ 05 kvě 2006 19:49 ]
Předmět příspěvku: 

cendler píše:
mělo by to být v pohodě, jinak tvůj známej měl trochu pravdu, jinak 5 je dost řítká, takže když ti to třeba někde neteklo z 10 tak z 5 může stím musíš taky počítat


Ty mas v aute co za olej?

Autor:  cendler [ 05 kvě 2006 20:53 ]
Předmět příspěvku: 

code píše:
cendler píše:
mělo by to být v pohodě, jinak tvůj známej měl trochu pravdu, jinak 5 je dost řítká, takže když ti to třeba někde neteklo z 10 tak z 5 může stím musíš taky počítat


Ty mas v aute co za olej?


teď mám 10W40 před tím jsem měl 15W40 a nemohl jsem si stěžovat, mám olej od aralu, takže myslím že kvalita

Autor:  code [ 05 kvě 2006 23:01 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsme se o tom bavil s dalsim znamym a ten me rekl, ze by to taky radeji nezkousel (navic by prej olej mohl tect, jak uz se zde nekteri zminovali--), ze at si radeji koupim klasickou 10w/40, takze na to asi kaslu, timto chci teno olej prodat, jedna se o

Texaco Havoline Energy 5W-30 - 5 litrů, dal jsem za nej 1060Kč, mam k nemu i danovy doklad, cenu bych si predstavoal tak 900Kč.

Viz. topic: http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=5810

Autor:  dj.DEKL [ 06 kvě 2006 12:00 ]
Předmět příspěvku: 

Dělej jak myslíš...klidně bych ho tam dal a navíc je předepsanej.

Autor:  code [ 06 kvě 2006 12:02 ]
Předmět příspěvku: 

Vim, ze je predepsanej, i kdyz na druhou stranu jsem nikdy nevidel zadny papir, ze by byl naprikal predepsan pro muj motor, ale jde spis o to, ze kdyz se do motoru lije celou dobu 10w/40, tak je pak docela problem tam nalit 5w/30..

A ber to taky tak, ze ty mas motor z 97 a ja z 92..

Autor:  Xfield [ 06 kvě 2006 16:12 ]
Předmět příspěvku: 

Já bych do toho raděj taky nešel - tvůj známej má s tím rozpouštěním usazenin pravdu - mohl bys motoru spíš uškodit. 10W-40 je olej vhodnej pro tyhle motory a pokud je provoz s ním bezproblémovej, je zbytečný nějak experimentovat.

Autor:  Alexa [ 07 kvě 2006 07:28 ]
Předmět příspěvku: 

Oleje jsou což se týče rozpouštění ale hlavně zamezení usazování nečistot v motoru podobně aditivovány, pokud jsi používal oleje aral(myslím že jsi se o nich zmiňoval) pak žádné uvolńování karbonu nehrozí protože v motoru prostě nejsou. Tyto zkazky o uvolňování usazenin a ucpávání kanálků se tradují z doby používání olejů řady A a přechodu na oleje AD, popřípadě doby kdy byly používány nízko aditivované oleje a přecházelo se na vysoce aditivované oleje. Pokud není motor znečištěn z důvodu např. úniku chladící směsi a pod. nehrozí žádné nebezpečí.

Autor:  achab [ 07 kvě 2006 16:19 ]
Předmět příspěvku: 

Alexa píše:
Oleje jsou což se týče rozpouštění ale hlavně zamezení usazování nečistot v motoru podobně aditivovány, pokud jsi používal oleje aral(myslím že jsi se o nich zmiňoval) pak žádné uvolńování karbonu nehrozí protože v motoru prostě nejsou. Tyto zkazky o uvolňování usazenin a ucpávání kanálků se tradují z doby používání olejů řady A a přechodu na oleje AD, popřípadě doby kdy byly používány nízko aditivované oleje a přecházelo se na vysoce aditivované oleje. Pokud není motor znečištěn z důvodu např. úniku chladící směsi a pod. nehrozí žádné nebezpečí.


Souhlasím,přešel jsem z 10W/40 na 5W/30 a je to v pohodě,olej je čistý,a
přestalo mi vyskakovat olejové víčko

Autor:  achab [ 07 kvě 2006 16:30 ]
Předmět příspěvku: 

http://www.cztuning.cz/index.php?action=detail&zboid=25

Autor:  otas.pe [ 07 kvě 2006 16:56 ]
Předmět příspěvku: 

Já také mám v plánu přejít z 10W-40 na 5W-30 protože poté co mi dali do auta 10W-40 se mi zdá, že začali cvakat hydroštely. Minimálně na zimu, což asi vyjde akorát, ho tam chci dát, protože jezdím krátký trasy do 20 km. Myslím, že se nemusím bát nějakýho rozpouštění usazenin, když jsem tam před tím nelil M6A.... :-D

Autor:  otas.pe [ 07 kvě 2006 16:58 ]
Předmět příspěvku: 

achab píše:
http://www.cztuning.cz/index.php?action=detail&zboid=25


jo a přesně do tohodle půjdu, protože teď tam mám taky Q8, ale 10W-40 ;-)

Autor:  pupik [ 15 kvě 2006 15:47 ]
Předmět příspěvku: 

přechody z polosyntetiky na plnou syntetiku se dělat nemají a nedoporučují se. I když v případě, že předchozí 10W-40 byl kvalitní, tak se asi nic tak hrozného nestane, určitě ne hned. Zajímala by mně ale jiná věc: proč?? Běžně se přechází po najetí určitého velkého počtu kilometrů z plné syntetiky na polosyntetiku kvůli únikům, ceně oleje atd. Ale naopak, znovu se ptám Proč? Tedy pokud si ten 5W-40 někde neukrad.

Autor:  code [ 15 kvě 2006 16:01 ]
Předmět příspěvku: 

pupik píše:
přechody z polosyntetiky na plnou syntetiku se dělat nemají a nedoporučují se. I když v případě, že předchozí 10W-40 byl kvalitní, tak se asi nic tak hrozného nestane, určitě ne hned. Zajímala by mně ale jiná věc: proč?? Běžně se přechází po najetí určitého velkého počtu kilometrů z plné syntetiky na polosyntetiku kvůli únikům, ceně oleje atd. Ale naopak, znovu se ptám Proč? Tedy pokud si ten 5W-40 někde neukrad.


Neukrad?! To byl jen vtip, ze?! Koupil jsem ho za 1100KC ale nastesti jsem se s firmou domluvil, ze ho vymenim za 10W-40.

A ptas se proc?! Protoze me zde vetsina lidi doporucovala 5W-30, ze je pry pro ZETECy nejlepsi...

Autor:  pupik [ 15 kvě 2006 16:25 ]
Předmět příspěvku: 

code píše:
pupik píše:
přechody z polosyntetiky na plnou syntetiku se dělat nemají a nedoporučují se. I když v případě, že předchozí 10W-40 byl kvalitní, tak se asi nic tak hrozného nestane, určitě ne hned. Zajímala by mně ale jiná věc: proč?? Běžně se přechází po najetí určitého velkého počtu kilometrů z plné syntetiky na polosyntetiku kvůli únikům, ceně oleje atd. Ale naopak, znovu se ptám Proč? Tedy pokud si ten 5W-40 někde neukrad.


Neukrad?! To byl jen vtip, ze?! Koupil jsem ho za 1100KC ale nastesti jsem se s firmou domluvil, ze ho vymenim za 10W-40.

A ptas se proc?! Protoze me zde vetsina lidi doporucovala 5W-30, ze je pry pro ZETECy nejlepsi...

Nejlepší možná je, ale to se myslí pro nový a zánovní motor, což v autě z roku 92 máš asi těžko. S tou krádeží to byl pochopitelně vtip. Sám mám ZETEC 1,6 16V z roku 98, najeto 150 000 km a leju tam ESSO 10W-40, cena 120 Kč/l.

Autor:  skaldal [ 15 kvě 2006 19:21 ]
Předmět příspěvku: 

cendler píše:
mělo by to být v pohodě, jinak tvůj známej měl trochu pravdu, jinak 5 je dost řítká, takže když ti to třeba někde neteklo z 10 tak z 5 může stím musíš taky počítat

Tak o tom bych polemizoval, mě se potvrdilo u Omegy přesně to, co kámošoj u 406ky, že po změně z 10W-40 na 5W-40 přestal olej tolik mizet :wink:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/