fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

z 10w40 na 5w30
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=6165
Stránka 1 z 2

Autor:  potoks [ 04 čer 2006 14:21 ]
Předmět příspěvku:  z 10w40 na 5w30

vim ze na tohle tema tu uz padlo dost, ale.. jedna strana tvrdi ze ne (kvuli vyplavovani necistot atd), druha ze jo, ze se nic nestane (ze se ztisil motor atd).. ja auto kupoval pri 80tkm a ted tam je 120tkm.. celou dobu sem jezdil na polosyntetiku valvoline 10w40 a ted zvazuju o prejiti na plnou.. mam do toho jit ci ne? prave me ceka vymena. navic za necely mesic jedu do chorvatska tak aby me tam motor nerek ze dal nepojede.. dik za nazory

Autor:  otas.pe [ 04 čer 2006 14:32 ]
Předmět příspěvku: 

Jdi do toho, já jsem na tom naprosto stejně. Mám najeto 143 000 a doteď auto jezdilo na 10W40 ale při následující výměně (za 5 000 km) taky budu přecházet na 5W30. V zimě 10W40 nedělal dobře hydroštelům. Cvakali jak svině. Jednou jsem vezl maníka v autě a nebylo ještě zahřátý a von si myslel že mám pod kapotou kamna..... :roll: To mě přesvědčilo, že je potřeba udělat změnu.

Autor:  Alexa [ 04 čer 2006 19:13 ]
Předmět příspěvku: 

Klidně jdi pro klid duše použij Valvoline Durablend FE 5W30 oleje jsou od jedné firmy podobně aditivovány navíc tento olek má klasifikaci A5 jako long life olej pro benzíny.

Autor:  potoks [ 04 čer 2006 19:35 ]
Předmět příspěvku: 

tak to u me taky uz par lidi po startu typovalo ze mam ropaka :( pudu teda do toho a jen doufam ze to nic neudela. prece jenom s tim hned pojedu na jeden zatah kolem tisic km..

Autor:  code [ 04 čer 2006 19:54 ]
Předmět příspěvku: 

Taky jsem to resil, nakonec jsem koupil radeji 10w/40, protoze dost zalezi jestli do motoru byl davan celou dobu 10w/40, tak je podle me blbost davat 5w/30...

viz http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... highlight=

Autor:  AudioLukasino [ 05 čer 2006 11:27 ]
Předmět příspěvku: 

Taky se pripojim, mam Sierru, vzdy v ni byla 15w40, ted me ceka vymena a premyslim ze bych tam dal polosyntetiku 10w40, myslite ze je to dobry napad, nebo se na to radeji vykaslat?

Autor:  kordis [ 05 čer 2006 15:29 ]
Předmět příspěvku: 

potoks:to jsme dva co prechazeji na plnou syntetiku,taky doufam ze to bude OK :smt023

Autor:  dj.DEKL [ 05 čer 2006 16:28 ]
Předmět příspěvku: 

Já přecházel loni na podzim... zatím jezdím :wink:

Autor:  Nitro [ 06 čer 2006 07:19 ]
Předmět příspěvku: 

ja v zime presel taky na plnousyntetiku a zatim taky pohoda, ale je fakt ze jsem to proplachl.

Autor:  jan79 [ 10 čer 2006 14:55 ]
Předmět příspěvku: 

ja tam mam 5w-30 od tej velkej opravy pri 105t km...ine nez 5w-30 tam uz davat nikdy nebudem :!:
Edit : predtym tam bol 10w-40 :(

Autor:  Eskláda [ 11 čer 2006 10:21 ]
Předmět příspěvku: 

koukám samý benzíňáci se tady baví.. co já??TD mužu taky 5w30

Autor:  George V. [ 11 čer 2006 13:05 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli máš datum výroby po 8/98, tak je snad dokonce předepsaný. Pro starší motory TD je doporučen 10W40 ACEA A3-96/B3-96.

Autor:  Karel [ 12 čer 2006 20:23 ]
Předmět příspěvku: 

Myslim ze radsi 5W40 misto 5W30.A s tim rokem nevim??Jsou tu starsi auta co na to jezdi.

Autor:  nat [ 12 čer 2006 23:38 ]
Předmět příspěvku: 

no, starý mechanici vždycky na otázku jakej olej? říkali:

Hlavně aby tam vůbec nějakej byl.... :-D

Autor:  George V. [ 13 čer 2006 06:00 ]
Předmět příspěvku: 

To Karel:

Místo 10W40 u starších motorů určitě (můj kolega s VW 1,9TDi jezdí dokonce na 5W50). Já mám auto z roku 99 s českým manuálem a tam je 5W30 předepsán i pro diesel, takže předpokládám, že to platí pro auta od 8/98, kdy proběhla poslední větší modernizace.

Autor:  Marpie [ 16 čer 2006 13:00 ]
Předmět příspěvku: 

George V. píše:
To Karel:

Místo 10W40 u starších motorů určitě (můj kolega s VW 1,9TDi jezdí dokonce na 5W50). Já mám auto z roku 99 s českým manuálem a tam je 5W30 předepsán i pro diesel, takže předpokládám, že to platí pro auta od 8/98, kdy proběhla poslední větší modernizace.


JJ tak to je. Do dieslu do 7/98 je předepsán 10W40, 5W40 a ještě něco(asi 5W30) ale pozor jen A3/B3 kdežto od 8/98 je i pro diesel 5W30 ale A1/B1. Těžko ale říct jestli je to kvůli nějaké modernizaci auta, nebo tím že Ford prostě sjednotil olej pro diesly a benzíny. Nemyslím si že by v motoru TD např z r. 97 byla nějaká zásadní změna proti motoru z r. 99, tak to vidím spíš na sjednocení předepisovaného oleje. Ve Ford servisech - aspoň tam kde používají oleje Ford(přebalený Mobil) za velmi dobrou cenu tu 5W30 A1/B1 lijou snad úplně do všeho. Na centrále Fordu když jsem se ptal tak mi sdělili ať se držím manuálu platného pro mé auto a v něm je olej A3/B3. Schválně jsem teď zavolal do dvou servisů Ford a v obou to samé: pro mé TD z roku 97 doporučují 5W30 A1/B1 v obou to do escortů benzín i diesel lijí. Tak si vyberte :shock:

Autor:  George V. [ 16 čer 2006 13:43 ]
Předmět příspěvku: 

Změna tam být určitě musí, minimálně menší vůle v uložení klikovky a ojnic a jiné (těsnější) provedení pístních kroužků. 5W30 A1/B1 vytváří při vyšších teplotách tenčí mazací film, čemuž musí být motor po všech stránkách přizpůsoben, jinak by se asi brzo zadřel.

Autor:  plocca [ 21 čer 2006 19:00 ]
Předmět příspěvku: 

Já teď za měsíc taky budu měnit olej, mám naběháno 140 000km a do teď sem tam měl Texaco 10W-40, chci tam frkonout taky 5W-30, už jen proto,že to píšou v manuálu(ale 10W-40, může taky být...), jen sem někde přečetl nebo slyšel, že ty nečistoty e mohou uvolnit, tak je vhodný zkrátit interval výměny oleje, myslím tím tu první výměnu, pak už bych to nechal normálně ( 15 000km).

plocca

Autor:  nat [ 21 čer 2006 19:21 ]
Předmět příspěvku: 

for plocca, dej si dolů vizitku, ať víme, co máš za machine

Autor:  balu [ 09 črc 2006 12:51 ]
Předmět příspěvku: 

Na všech kárách máte nalítáno každý přez sto tisíc km a nyní laborujete, jaký olej dát???? Dávám takový, na který byla kára naučená celou dobu, maximálně polosyntetiku. Jestli si někdo myslí , že dá nejkvalitnější olej třeba 5w40 místo 15W50,a motor bude zase jako nový , bez klepání ventilů atd. je na velkém omylu. Každý motor je opotřeben na určitou vůli, ke které je součastná tloušťka olejového filmu při použití stejné hodnoty oleje. Dáte tam kvalitnější který má tenčí pracovní tloušťku filmu , a na průser máte zaděláno, nehledě uvolňování usazenin. Dál již nemusím pokračovat, každý ať si to přebere sám, jen dodávám , že všechny oleje jsou od jedné rafinérky, které prodává x dodavatelů v rozličných obalech . Prvenství samotného dodavatele oleje není o kvalitě ale o šikovnosti jednotlivého obchodního oddělení. Světové olejářské normy jsou pro každého stejné , takže základní složení oleje 10W40 u TEXACCO je stejné jako u 10W40 Slovnaftu s nějakýma firemníma tajnýma???? přísadama. Myslím, že komukoliv bych nalil do káry olej 8AD tak to nepozná, a někteří ho budou vychvalovat do nebes. Jde jen o psychologii na lidi.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/