fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Prevodovy Olej, vymenit ci nevymenit.
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=8587
Stránka 1 z 7

Autor:  Mike.M [ 15 led 2007 17:48 ]
Předmět příspěvku:  Prevodovy Olej, vymenit ci nevymenit.

Nazdar lidi.
Vcera sem menil manzety na homokloubech a kdyz mi vytekl olej z prevodovky byl taky nejaky cerny, jak grafit ci uhli. Pisou ze se tam dava SAO 80 ale ja nevim jaou by to melo mit barvu. Takze se ptam je to zrale na vymenu, ci je to normalni barva. Auto sem kupil cca mesic zpet z bazaru, takze nevim

Autor:  skaldal [ 15 led 2007 18:14 ]
Předmět příspěvku: 

Olej se měnit nemusí, ale pokud už ti vytekl, tak bych tam rozhodně nalil nový.

Autor:  Mike.M [ 15 led 2007 18:42 ]
Předmět příspěvku: 

skaldal píše:
Olej se měnit nemusí, ale pokud už ti vytekl, tak bych tam rozhodně nalil nový.

No samozdrejme sem mel pod poloosou nachystan lavor aby vytek do nej. no nalil sem ho zpet to co vyteklo. Jen me udivila ta barva. byla to vlastne tekuta vazelina co se dava na homokloub. Stejne barvy. Sem myslel ze uz je po smrti. Ja totiz ve fa sem mel uplne taky pruhledny olej teler jak lukanu, alespon barvu, kdyz sem jej menil. To me zmatlo.

Autor:  Hurdis [ 15 led 2007 20:53 ]
Předmět příspěvku: 

No tak zpět bych ten olej určitě nevracel když už byl jednou venku. Převodovka je sice bezúdržbová, ale těch 250 Kč/l za 75w-90 není tolik.

Když jsem kupoval esco, zjišťoval jsem stav převodového oleje dolitím na hranu kontrolního šroubu. Ke svému překvapení jsem tam koňskou injekční stříkačkou doplnil hrozivých 1,35 litru! Auto ovšem předtím 3 roky téměř stálo a o bezúdržbovou převodovku se při servisních prohlídkách nikdo nestaral. Od té doby průběžně kontroluju stav, protože lehce sáknou gufera, ale zjistil jsem, že měsíčně ztratím +/- 10 ml převodového oleje, což při počtu najetých km je naprosto zanedbatelné a hlavně díky téměř nové náplni jde na převodovce po 102 tkm řadit úplně lehce.

Autor:  Nagant [ 15 led 2007 23:23 ]
Předmět příspěvku: 

Nový převodový olej od FORDa má, řekněme, barvu podobnou tmavšímu medu.

Autor:  Mike.M [ 16 led 2007 08:47 ]
Předmět příspěvku: 

Tak ja ho teda vymenim. No kdyz mate pod prevodovkou nadobu do ktere se to vyleje a nalejete zpet tak to preci neni tak strasne. Jinak jak mam dolit olej kdyz ho nemam, jen ten co vytek.Ale taky sem to tam vse nalil a asi tam bude treba jeste dolit. No ja mam nalitane 135tis a taky jde uplne lehce, sic jsou trosku vylitane ty plasove kolecka na saltrpace, ta co ji drzu v kloubu na podvozku dile, ale vse jde jak ma.

Nagant píše:
Nový převodový olej od FORDa má, řekněme, barvu podobnou tmavšímu medu.

Tak to ten muj vych prirovnal k takemu grafitovemu cosi, podobne ani nevim cemu. Ale maze jeste dobre.

Autor:  catrr [ 17 led 2007 11:19 ]
Předmět příspěvku: 

dnes jsem byl u Forda a za litr převovového oleje chtěli 475 kč. a ani mi nechtěli říct co je tam za olej nevíte někdo na diesla převodovka MTX co se tam dává

Autor:  Karel [ 17 led 2007 19:10 ]
Předmět příspěvku: 

catrr: http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... l&start=20
Ja osobne bych sel do toho Castrolu. :D

Autor:  Alexa [ 18 led 2007 09:46 ]
Předmět příspěvku: 

pro převodovku IB5 SAE 80 GL 4 pro MTX 75 se používá ATF Dextron II
Někdteré zdroje chtějí pro IB SAE 75-90,75-80 ale GL 4, GL5 má jiné složení aditiv a může poškodit výstelky ložisek a synchrony. Jinak olej doporučuji vyměnit něco jiného je plánovaná životnost vozidla a skutečná životnost.

Autor:  Wizzy [ 18 led 2007 11:08 ]
Předmět příspěvku: 

Ono to pětimístné počítadlo kilometrů hovoří za vše, že jo :-D

Autor:  Michal-MS [ 18 led 2007 11:29 ]
Předmět příspěvku: 

Já mám podobné zkušenosti jako lidi z moďackého fora, po výměně převodového oleje (mám MTX75) mi při řazení z 1 na 2 za studena trošku hrkne v řadičce. Původní olej byl strašně řídký, a měl červenou barvu. Já jsem nalil co mi podle katalogu doporučil známý ve fordu, nějaká plná syntetika 75W90. Po zahřátí je vše OK, takže ještě že je letos zima tak teplá
:lol: jinak by to bylo asi horší.

Autor:  Alexa [ 18 led 2007 12:52 ]
Předmět příspěvku: 

To je právě problém doporučených olejů od některých značkových servisů, barva původní náplně i její viskozita jasně ukazuje na ATF kapalinu proto i to špatné řazení za studena. A ATF kapliny v převodovce nejsou specialitou fordů používají je i jiné automobilky.

Autor:  Michal-MS [ 18 led 2007 14:57 ]
Předmět příspěvku: 

Na téhle stránce je přímo typ oleje do převodovky MTX75.
Jinak tam jsou oleje i do TD motorů.

http://berater.liqui-moly.de/liqui/liqui

Autor:  PADY [ 18 led 2007 16:22 ]
Předmět příspěvku: 

Michal-MS píše:
Na téhle stránce je přímo typ oleje do převodovky MTX75.
Jinak tam jsou oleje i do TD motorů.

http://berater.liqui-moly.de/liqui/liqui


Mě se nic nezobrazí :( a co Vy? Docela by se mi to hodilo.

Autor:  vendiik [ 18 led 2007 16:40 ]
Předmět příspěvku: 

mně se taky nic nezobrazí, zdrojový kód té stránky je:

<html><head></head><body></body></html>

No, takže je vlastně všechno v pořádku. :smt044

Autor:  Michal-MS [ 18 led 2007 16:58 ]
Předmět příspěvku: 

jo taky jsem to zjistil, nějak to zkusím poslat lépe...

Autor:  Michal-MS [ 18 led 2007 21:03 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem zkopiroval co bylo o tom oleji napsano, je to sice německy, ale snad to stačí.
Jinak je to na teto strance, v odražce najít olej, mělo by to už jít...

http://www.liqui-moly.cz/

Schalttransaxle 5/1 MTX 75 (Systemkapazität: 2.6l)
ATF ll E
Vollsynthetisches Automatikgetriebeöl gemäß GM-Spezifikation Dexron II E für den Einsatz in Automatikgetrieben. Sorgt für ein optimales Reibverhalten, verfügt über ein gutes Luftabscheidevermögen, gute Schaumdämpfung und ist sehr alterungsbeständig.

Einsatz:
Für Schalt- und automatische Getriebe, Hydraulik und Lenksystemen in PKW und NFZ. Die Betriebsvorschriften der Hersteller sind zu beachten.

Automobilfreigaben:
GM DEXRON II E
LIQUI MOLY empfiehlt dieses Produkt zusätzlich für Fahrzeuge, für die folgende Spezifikationen gefordert werden:
Allison C-4, Caterpillar TO-2, Ford Mercon M2C 166H, M2C 138-CJ, MAN 339-D, MB 236.8, Voith 55.6336.32 (früher G 1363), Voith 55.6335.32 (früher G 607), ZF TE- ML 09A, 14 C

Autor:  Marpie [ 30 led 2007 14:57 ]
Předmět příspěvku: 

catrr píše:
dnes jsem byl u Forda a za litr převovového oleje chtěli 475 kč. a ani mi nechtěli říct co je tam za olej nevíte někdo na diesla převodovka MTX co se tam dává


Do MTX 75 přijde olej dle normy FORD ESD-M2C 186-A a to je např. OMV ATF D II který je za dobrou cenu např. na www.olejservis.cz

A nebál bych se asi použít i jiný olej bez té fordí normy ale jen ATF tj. přednostně do automatů podle normy Dexron II. A nebát se toho že je to olej pro automaty. Má to tak více automobilek.

Autor:  catrr [ 30 led 2007 17:20 ]
Předmět příspěvku:  olej

Koupil jsem OMV přesně podle parametrů s Ford 560 Kč 3 litry dodání poštou

Autor:  Marpie [ 30 led 2007 18:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: olej

catrr píše:
Koupil jsem OMV přesně podle parametrů s Ford 560 Kč 3 litry dodání poštou


To jsi koupil na tom www.olejservis.cz? A kdy jsi to koupil?

Stránka 1 z 7 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/