fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Prevodovy Olej, vymenit ci nevymenit.
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=8587
Stránka 5 z 7

Autor:  catrr [ 12 srp 2007 19:23 ]
Předmět příspěvku: 

i když budeš jen dolejvat protože uniká nikdy tam nedávej něco jiného,vždy jen co tam patří,na jedné straně bys ušetřil na druhé dáš za opravu tolik že z toho zcvokneš.

Autor:  Karel [ 12 srp 2007 20:00 ]
Předmět příspěvku: 

dj.DEKL píše:

Olej do serva a automatu určitě NELEJ do manuální převodovky.

To se mylis,protoze ten olej(co jsem dal odkaz) je do automaticke prevodovky
a je urcenej do manualni MTX75 .Je to primo ta Fordi specifikace.

Autor:  Chuck [ 12 srp 2007 23:08 ]
Předmět příspěvku: 

Takze říkáš ze je to jedna z těchto dvou specifikací? Ford M2C 200-C nebo B5 Ford SQM-2C 9008-A? To je psano na obalu?

Autor:  Karel [ 13 srp 2007 16:08 ]
Předmět příspěvku: 

FORD ESD-M2C 186-A a to je např. OMV ATF D II.Presne ten tam mam.Doliti, kdyz nevis co tam je, je jen na tobe.Snad ti to nic neudela do opravy.

Autor:  Marpie [ 16 srp 2007 17:57 ]
Předmět příspěvku: 

Do MTX75 NALEJ olej pro automatické převodovky a to např. ten co doporučuje Karel. To není vůbec nic neobvyklého že do manuální převodovky výrobce auta doporučuje olej pro automatické převodovky.

Autor:  W50L [ 16 srp 2007 19:52 ]
Předmět příspěvku: 

Dík, právě jsem se na to chtěl zeptat. Nalil jsem tam první lepší co mi přišlo pod ruku (našel v dílně) a pak koukám, že je to především pro automatické převodovky.
Takže bych tím neměl ničemu ublížit.

Autor:  Niraj [ 26 srp 2007 22:29 ]
Předmět příspěvku: 

Jsem z těch převodovek krapet vedle: BC, B5, MTX,.... kdoví co ještě. Můžete mi poradit, co za převodovku budu mít nejspíš já a jaký olej do ňho?
Taky bych ho chtěl vyměnit, aby se mi líp řadilo a trošku to ztichlo.
Díky moc.

Autor:  Marpie [ 27 srp 2007 11:57 ]
Předmět příspěvku: 

No podle motoru předpokládám že máš MTX75. To poznáš podle toho jak řadíš zpátečku. Pokud řadíš zpátečku zároveň se zdvihnutím kroužku tak je to MTX75 určitě. Do MTX 75 přijde olej dle normy FORD ESD-M2C 186-A a to je např. OMV ATF D II který je za dobrou cenu např. na www.olejservis.cz

Autor:  Niraj [ 27 srp 2007 20:13 ]
Předmět příspěvku: 

Díky, díky, zpátečku řadím přesně jak říkáš (zvednutý kroužku). Takže MTX75. Supr, díky moc. Nějak jsem si to myslel podle příspěvků tady, ale měj jsem v tom maglajz a navíc Etzold píše, že MTX75 převodovky jsou v modelech s vyšším výkonem (130 a 150 PS), což můj případ není a tak jsem nevěděl.

Autor:  Marpie [ 27 srp 2007 22:11 ]
Předmět příspěvku: 

Na Etzolda se ve všem spolehnout nelze. Ono je to totiž kniha stará 15 let a např. do TD doporučuje motorový olej 15W40 což bych do svého TD v životě nedal. A já mám ještě slabší motor než Ty a mám taky MTX75.

Autor:  Niraj [ 27 srp 2007 22:33 ]
Předmět příspěvku: 

Jejej. 15W40 do motoru ne? Já před měsícem měnil právě motor olej a tuším že právě za 15W40 :( Krom Etzolda mi to doporučili i v prodejně auto-moto. A v manuálu je to myslím taky tak. Mrknu....ne 10W40 tam píšou. Tak teď nevím, co jsem tam nalil, ráno mrknu na pixlu. A jakej olej je pro tyhle motory "gut"?
10W40 a 15W40 je velkej rozdíl? Neznám tyhle věci, vím jen že ve viskozitě, ale víc .... předtím jsem škodovkařil, takže AD olej vše vyřešil :-)

Autor:  Marpie [ 27 srp 2007 22:47 ]
Předmět příspěvku: 

No projednou se nic nestane ale pokud bude zase po teplé zimě tuhá tak bych radil do zimy pojezdit na to co tam máš a na zimu a pak i nastálo vyměnit minimálně za 10W40 popř. 5W40. Já osobně používám 5W40 a dokud ho rapidně auto nežere tak ho budu používat nadále. Ten 0,5 až 1 litr za interval mne nezabije.
A jak tak koukám do Tvého podpisu, že ti spotřebička roste, nenarostla náhodou právě po výměně oleje?Ale buď v klidu něco málo přes 6 litrů u Escorťáckého TD je naprosto v normě. Holt koncernový 1,9 TDi 81kW(popř. 66kW) se spotřebou do 5 to není. A těch 5,5 co jsi měl je na to auto sqělá.

Autor:  Niraj [ 27 srp 2007 22:55 ]
Předmět příspěvku: 

No, narostla po výměně. Teda já toho v posledním měsíci měnil víc, olej, pneu, .... A trošku ot vyskočilo. Teď jsem vyměnil vzd. filtr a taky palivovej a začal přidávat aditivum do nafty (VIF) a podle předběžnýho zkouknutí ručky na paůivoměru a ujetých km bych řek, že se to zlepšilo. Ale jistota bude až po natankování plný, nejlíp opakovaně.
Jak by souvisel olej se spotřebou?
A vůbec, vyděsils mě, jdu na tu pixlu od oleje mrknout ještě teď.

Autor:  Niraj [ 27 srp 2007 22:59 ]
Předmět příspěvku: 

Tak snad dobrý, měnil jsem za 10W40 zn. VATOIL, polosyntetika, specif. ACEA A3/B4, API SL/CF (to myslím je dle doporučení Fordu pro tyhle diesly ... teda opět dle Etzolda, tak snad ale jo).
Ten 5W40 co používáš je asi řidší, co? Nebo v čem je ještě rozdíl od 10W40?

Autor:  Niraj [ 27 srp 2007 23:04 ]
Předmět příspěvku: 

Jinak olej mi to vůbec nežere, od nakupu auta do výmeny komplet oleje (najeto mnou 3000 km za 2 měsíce) jsme nemusel dolejt ani kapku a po výměně jsem tam měl krapet nad MAX rysku, myslel jsem, že to krapet "odžere" a bude to dobrý. Ale od tý doby najeto dalších 2000km a ani se to nehlo, tak jsem předevčírem radši půllitr odpustil, aby se mi to tam nějak nepošpatnilo. Takže kdybych tam dal lepší a dražší olej, jak píšeš, taky bych tam toho během jednoho intervalu asi moc nedolejval.

Autor:  Marpie [ 28 srp 2007 07:25 ]
Předmět příspěvku: 

No 5W40 je řidší ale spíš za nižších teplot a má význam hlavně na zimu kdy mnohem rychleji promaže. Jinak přes léto to je celkem jedno jestli máš 10 nebo 5W40. Ten 10W40 je ale v pohodě taky i celoročně. Ford ho do našich TD předepisoval jako hlavní a ten 5W40 jako možnou alternativu. Já ten 5W40 Total (který patří údajně k nejlepším) mám za dobrou cenu a to mé auto na 5W40 jezdilo od počátku krom prvonáplně u které netuším co tam bylo a jednoho intervalu na 10W40 po němž jsem se zase vrátil na 5W40.

Autor:  Niraj [ 28 srp 2007 10:44 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem ráno vlítnul do "mototechny", že se jako zeptám na ceny pár věcí vč. převodovýho oleje a případně ho i koupím a vyměním. No, a když jsem řekl, že chci ten OMV ATF D II, tak se chlapík začal hned křižovat, že chci lejt převoďák pro automaty do manuálu. Říkal jsem mu o shodný fordí specifikaci a o debatě tady, ale zkrátka tvrdil, že převoďák pro automaty je pro automaty, a do manuálu že jedině 75W90. Tak jsem zas vycouval a z odhodlání vyměnit ten převoďák jsem trošku vychladnul. Já furt teda nevím. Byl jsem pro ten OMV rozhodnutej, ale nerad bych tam něco počunil. Aby to nebylo pak hlučnější, nešlo hůř řadit a tak. Navíc se blíží zima, olej tuhne ......... help

Jo jinak říkal, že na doživotní olej v převodovce taky nevěří, že prej optimál je výměna po 80 tis. km To se mi zdá rozumný.

Autor:  Marpie [ 28 srp 2007 15:57 ]
Předmět příspěvku: 

Niraj píše:
Tak jsem ráno vlítnul do "mototechny", že se jako zeptám na ceny pár věcí vč. převodovýho oleje a případně ho i koupím a vyměním. No, a když jsem řekl, že chci ten OMV ATF D II, tak se chlapík začal hned křižovat, že chci lejt převoďák pro automaty do manuálu. Říkal jsem mu o shodný fordí specifikaci a o debatě tady, ale zkrátka tvrdil, že převoďák pro automaty je pro automaty, a do manuálu že jedině 75W90. Tak jsem zas vycouval a z odhodlání vyměnit ten převoďák jsem trošku vychladnul. Já furt teda nevím. Byl jsem pro ten OMV rozhodnutej, ale nerad bych tam něco počunil. Aby to nebylo pak hlučnější, nešlo hůř řadit a tak. Navíc se blíží zima, olej tuhne ......... help

Jo jinak říkal, že na doživotní olej v převodovce taky nevěří, že prej optimál je výměna po 80 tis. km To se mi zdá rozumný.


Nic si z toho nedělej a zajdi si do Fordu. Tam ti řeknou to samé co v té mototechně že tam patří 75W90. Je ale tragédie že ani servisy Ford neví co tam patří. Zeptej se catrra ten dal na radu Forda dal tam tuším právě 75W90 a řazení se zhoršilo. Když se ale poptal ve Fordu v Německu tak mu potvrdili ten olej pro automaty. Dal ho tam a libuje si. Stejně tak Karel použil ten samý OMV ATF II a taky si to pochvaluje. A já až se rozhodnu pro výměnu tak do převodovky půjde na 100% tento případně jiný olej splňující stejnou normu. Takže se neboj ani toho co říkali v mototechně ani co by ti tvrdili ve fordu, klidně kup ten OMV ATF II a dej ho tam. A manuál hovoří jasně: pro převodovku se zdvihacím kroužkem doporučuje olej právě podle té fordí normy kterou má ten OMV ATF II.

Autor:  catrr [ 28 srp 2007 20:01 ]
Předmět příspěvku: 

Niraj ten olej tam nedávej 75W pokud máš MTX převodovku dej tam olej do automat. převodovek. Parametrama je ten OMV a řazení supr. Když jsem tam dal jiný zhoršilo se to,taky jsem tomu nevěřil ale Karel mi otevřel jedno oko

Autor:  Niraj [ 28 srp 2007 20:51 ]
Předmět příspěvku: 

OK, vím že teorie nesedí vždy s praxí, dám na zkušenost praktiků, šoupnu tam ten OMV. Ale jestli se to pos..e, tak vám tu převodovku přinesu. Každýmu kousek :lol:
Díky moc za radu, Niraj

Stránka 5 z 7 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/