fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Výmena brzdove kapaliny
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=923
Stránka 1 z 1

Autor:  ACEMajky [ 31 říj 2004 20:26 ]
Předmět příspěvku:  Výmena brzdove kapaliny

Zdarec, chci si vymenit sam brzdovku, jelikoz si myslim, ze mi ji pred rokem nevymenili, ale nevim jakou koupit a jak na to - mam ABS

Autor:  dj.DEKL [ 31 říj 2004 21:14 ]
Předmět příspěvku: 

Koupil bych nějakou Castrol Racing a z nádobky bych vycucnul starou brzdofku,dolil novou a začal odvzdušňovat...stará za chvíli vyteče a je to...

Autor:  Karel [ 31 říj 2004 21:15 ]
Předmět příspěvku: 

dj.DEKL píše:
Koupil bych nějakou Castrol Racing a z nádobky bych vycucnul starou brzdofku,dolil novou a začal odvzdušňovat...stará za chvíli vyteče a je to...

No nejsem si jistej jestli je to tak i s ABS!

Autor:  ACEMajky [ 31 říj 2004 21:31 ]
Předmět příspěvku: 

Svagr nevi, ale rikal vycucnout starou z nadobky a pak povolit odvzdosnovaky a vyslapat starou a pak nalit novou, kvuli ABS nastartovat a zacit odvzdusnovat

Autor:  Návštěvník [ 01 lis 2004 18:09 ]
Předmět příspěvku: 

Je to tak vytáhnout z nádobky starou brzdovku, nalít novou používám Bendix syntetic DOT4, a u ABS nastartovat motor a odvzdušňovat.

Autor:  ACEMajky [ 01 lis 2004 23:44 ]
Předmět příspěvku: 

A jak poznam, ze uz jsem vytlacil vsechnu starou kapalinu z okruhu?

Autor:  Návštěvník [ 01 lis 2004 23:50 ]
Předmět příspěvku: 

Většinou když je stará kapalina tak je tmavší než-li nová, to je jediný podle čeho to poznáš. A jinak si zjisti obsah brzdový soustavy řekl bych že nebude větší jak 1l a ten prostě musíš všechen vytlačit ven.

Autor:  ACEMajky [ 02 lis 2004 00:03 ]
Předmět příspěvku: 

No a co nejdrive vypumpovat tu starou - vyprazdnit ten okruh a pak tam cpat novou - nebo je to blbost?

Autor:  futura [ 02 lis 2004 08:48 ]
Předmět příspěvku: 

Ono jde udelat asi oboji, vycucnout dolejt a potom vytlacovat s dolejvanim novy, nebo i vypumpovat vsechnu a potom nalejt, ale tu druhou moznost jsem nezkousel, nebyl jsem si jistej, jestli by tam treba nebyly problemy s nejakou bublinou, radsi jsem delal to prvni, jak rikali kluci nahore. V okruhu je cca 0,5l kapaliny, kdyz koupis litr, musis vymenit tutove vsechno. Jo, nekde jsem zahlidnul, ze pokud je to s ABS, melo by se odvzdusnovat kdyz to stoji na kolech, ne zvednuty kola. Asi kvuli zatezovymu regulatoru pocitam. Ale ABS nemam, takze pouzivam postupy z pocatku minulůyho stoleti.

Autor:  MV [ 02 lis 2004 10:44 ]
Předmět příspěvku: 

Slyšel jsem, že se může poškodit čerpadlo ABS, pokud v něm zůstane po výměně brzdovky bublina vzduchu. Prý celý okruh musí být dobře odvzdušněný ještě před aktivací ABS (tj před zapnutím zapalování!). Pozor na rozdíl brzdových systémů s/bez ABS.

Autor:  Ondrej [ 02 lis 2004 10:59 ]
Předmět příspěvku: 

Ja kdyz jsem menil brzdovku na facku tak jsem potom musel vymenit zadni prasatka, protoze jak se z toho vytlacil vsechen bordel tak to tam teklo kolem tesneni (u obou kol) a vubec to nebrzdilo, kdyz jsem se na to ptal tak se to stava celkem bezne. Tak radsi to poradne zkontroluj.

Autor:  ACEMajky [ 02 lis 2004 11:54 ]
Předmět příspěvku: 

MV píše:
Slyšel jsem, že se může poškodit čerpadlo ABS, pokud v něm zůstane po výměně brzdovky bublina vzduchu. Prý celý okruh musí být dobře odvzdušněný ještě před aktivací ABS (tj před zapnutím zapalování!). Pozor na rozdíl brzdových systémů s/bez ABS.


No a na co si dat pozor u ABS - pises o rozdilech, ja slysel ze u ABS odvzdusnovat s nakopnutym motorem

Autor:  Návštěvník [ 02 lis 2004 14:29 ]
Předmět příspěvku: 

Tak že přesná odpověď na odvzdušňování brzd: pokud není ABS tak odvzdušňuješ 1. brzdový třmen(váleček) vzadu vpravo, 2. brzdový třmen(váleček) vzadu vlevo, 3. brzdový třmen vpředu vpravo, 4. brzdový třmen předu vlevo. Tj bez ABS
S ABS 1. brzdový třmen vpředu vpravo, 2. vpředu vlevo, 3. vzadu vpravo, 4. třmen (váleček) vzadu vlevo. ¨
Pokud je na autě záťěžový regulátor, mělo by být auto na zemi, ne zvedlé na heveru.
Jinak nádobka na zachycení brzdové kapaliny by měla být při odvzdušňování asi 30cm nad odvzdušńovacím šroubem aby se zabránilo pronikání vzduchu do brzdové soustavy závitem odvzdušňovacího šroubu, ael není to podmínkou. Jinak čistota všeho je podmínkou určitě.
Jo ještě jak bylo psáno, že občas dojde k tomu, že začné téct prasátko tak to bych raději zkontroloval před výměnou brzdovky popř. vyměnil gumičky nebo prasátko, ale na Fáčkách a celkově Škodovkách se stává také hlavně to, že prasátko je vyžraný od brzdovky, já mám Forda Esc. 88 a prasátko mělo jen vyběhaný gumičky, dal jsem nový a brzdí to jak ďas. Pokud si nebudeš vědět rady napiš nebo zavolej na č. viz níže.

Autor:  ACEMajky [ 02 lis 2004 15:13 ]
Předmět příspěvku: 

To je zajimavy, ja myslel ze odvzdusnovat krizem a ne dokola.... zase jsem chytrejsi - a proc to je jednou zepredu a podruhy zezadu - co ma na to vliv?

Co u toho ABS, ma to byt nastartovany nebo ne?

Je mozny ze na escu 1,8TD 66kW r.v.1997 combajn nemam vzadu zatezak - doufam ze ho mam hledat na zadni naprave pod autem - zhruba uprostred auta (zleva doprava)

Autor:  Milan [ 03 lis 2004 00:27 ]
Předmět příspěvku: 

Vyměňoval jsem způsobem "vytáhnout" starou kapalinu z nádržky a dolít novou. Jelikož mám ABS, tak jsem nechtěl riskovat nějaké potíže s odvzdušněním jednotlivých okruhů event. oživováním ABS. Koupil jsem brzdovku DOT4.
To Acemajky: Táhlo zátěžáku mám umístěný uprostřed zadní nápravy a je spojeno se zátěžovým regulátorem na karoserii.

Autor:  ACEMajky [ 03 lis 2004 05:15 ]
Předmět příspěvku: 

Milan - dik i tobe - mam pocit ze tam zatezak vubec nemam

Autor:  Standa [ 04 lis 2004 14:24 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem kapalinu měnil asi před dvěma roky a mám auto s ABS. Použil jsem brzdovku DOT 3, ale to jenom proto, že jsem se nepodíval do manuálu, kde doporučujou DOT 4. Z nádržky jsem předem neodsával, ale začal jsem odvzdušnovat zadní nápravu. Vždy se má začínat u nejdelšího vedení. Hlídal jsem si ale výšku hladiny v nádobce, protože kdyby se dostala do modulu ABS vzduchová bublina tak je údajně po něm. Tvrdil mi to mechanik od VW - AUDI, ale asi se to týká aut s ABS obecně. Když bylo v nádobce u dna tak jsem nalil novou kapalinu a postupně odvzdušnil odzadu dopředu všechna kola. Auto jsem měl na špalcích a motor vypnutý. Pro vlastni výměnu kapaliny nastartovaný být nemusí, brzdy tak fungujou jako klasické dvouokruhové bez ABS. Po výměně kapaliny vše OK. Letos jsem brzdy otestoval při sjíždění alpských hřebenů a neměl jsem s naloženým kombíkem sebemenší problém. Při zpáteční cestě z Kaprunu jsem se honil s bavorákem a jev přehřátých brzd neznám a to i s kapalinou DOT 3 která má nižší bod varu než DOT 4. Příští rok dám při výměně kapaliny pro jistotu DOT 4.

Autor:  Ondrej [ 04 lis 2004 14:48 ]
Předmět příspěvku: 

Me napadla jeste jedna vec, kdyz se doleva pri vymene kapaliny nova brzdovka do nadrzky tak by se mela chvilku nechat ulezet aby se bublinky, ktere se tam nalevanim vytvorily nedostaly do brzdoveho systemu. Podle me se tam nejaka ta byblina vytvori i kdyz se to tam leje velmi opatrne.

Autor:  ACEMajky [ 04 lis 2004 16:19 ]
Předmět příspěvku: 

Dik, udelam to taky tak, jen musim sehnat spalky, nebo az pude za 14 dni auto na predelavku turba a bude se strikat i spodek, tak kdyz bude na zvedaku, tak to zrovna necham vymenit

Autor:  pinot [ 04 lis 2004 20:12 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravím, jestli to chceš mít fakt čistý, tak to vypláchni lihem, starou vytáhni z nádobky, dolej líh a odvzdušňovákama vypusť a jak říkal Standa hlídej si hladinu..a pak stejně vypusť líh a dej tam novou, taky mě to čeká-asi DOT 4..

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/