fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Unik olej
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=16&t=9261
Stránka 1 z 2

Autor:  Mike.Czech [ 11 bře 2007 18:13 ]
Předmět příspěvku:  Unik olej

Mám takový menší problém teda on je o něco větší jak se to vezme. Nikde mi uniká značná část oleja nemůžu na to přijít kde. Mam starýho Ford Escort 89. Ale když sem otevřel karburátor jak je vzducový filt tak tam trochu oleje bylo což je dost divný. Nemůžete mi nikdo poradit nebaví mi každej měsíc kupovat novej olej

Autor:  Jimmy [ 11 bře 2007 20:55 ]
Předmět příspěvku: 

Jako lajk bych řekl, že jsou špatné pístní kroužky a olej se Ti spaluje. Nečoudí Ti nějak víc auto???

Autor:  Mac Háček [ 11 bře 2007 23:44 ]
Předmět příspěvku: 

můžou bejt taky špatný gufera u ventilů

Autor:  Mike.Czech [ 13 bře 2007 14:47 ]
Předmět příspěvku: 

Jimmy píše:
Jako lajk bych řekl, že jsou špatné pístní kroužky a olej se Ti spaluje. Nečoudí Ti nějak víc auto???


No čoudí to trochu víc asi než normál auto. No zkusim si stím nějak pohrát uvidíme co z toho vyleze. :D

Autor:  Mike.Czech [ 13 bře 2007 14:48 ]
Předmět příspěvku: 

Mac Háček píše:
můžou bejt taky špatný gufera u ventilů


Gufera gufera něco mi to říká ale.....

Autor:  PADY [ 13 bře 2007 15:40 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud to teče okolo ventilů ,je modro po nastartování když auto déle stojí.
Když je smrad a modro hlavně po přidání plynu,jde to odspodu kolem kroužků.

Autor:  Mike.Czech [ 13 bře 2007 20:09 ]
Předmět příspěvku: 

jj to asi bude ono smrad to je docela pořádně, no jediný čeho sem si všiml že je modrý je obloha :-D Ne dělam si srandu ale kouří to trochu víc nž by to mělo. Ale nevim jestli je to modrej kouř to fakt zatím nevim příště se kouknu ale podle mě to bude jak říkáš

Autor:  Jimmy [ 13 bře 2007 20:49 ]
Předmět příspěvku: 

Takže to vypadá jak jsem psal. Spaluje se Ti olej, tzn. že špatně "stírají" pístní kroužky.

Autor:  George V. [ 31 bře 2007 09:48 ]
Předmět příspěvku: 

to Mike.Czech

Ten kouř nesmí být bílý; oblaka bílého kouře za chladného rána jsou úplně normálním jevem i u naprosto zdravého auta. Souvisí to s kondenzováním vody v dlouhém výfuku...

Autor:  Buchtič [ 14 led 2008 18:51 ]
Předmět příspěvku: 

Tak v tom případě mě to musí olej téct jinde, protože žádný kouř ani smrad z výfuku nepozoruji. Měsíčně těch 1600km najezdím a tak ten +-litr tam tak měsíčně doleju (vypočítáno z počtu najetých km a počtem l oleje, protože to delejvám ve větších množstvích. Jednou na tyčce není olej skoro žádnej, když na to kouknu po vychladnutí po jízdě, tak tam zase je). A je fakt, že občas pod motorem najdu na zemi malou loužičku.

Autor:  Jimmy [ 14 led 2008 19:12 ]
Předmět příspěvku: 

No to že se díváš na tyčku hned po jízdě je taky nesmysl - musš počkat až Ti olej steče dolů ze všech součástí. A pokud najdeš loužičky oleje pod autem, tak Ti to někde netěsí a musíš najít kde. Může být třeba jen povolený olejový filtr. Pořádně se podívej pod auto - bude to asi nějaké těsnění.

Autor:  Buchtič [ 14 led 2008 21:17 ]
Předmět příspěvku: 

Sem neřekl rovnou po jízdě. Přijedu odpoledne, kouknu se večer a něco tam je, ale ráno to defacto nic neukáže.
Každopádně to bude chtít zkouknout kde přesně to teče.

Autor:  Mike.Czech [ 15 led 2008 18:39 ]
Předmět příspěvku: 

Buchtič tak to máme stejný problem. Mě se to taky stáva. Ale zjistil sem že se mi olej dostává do vzduchového filtru. A když stojím z kopce tak mi to docela tam mam taky louži ale né malou.

Autor:  davka [ 27 kvě 2008 23:03 ]
Předmět příspěvku: 

Mike.Czech píše:
Buchtič tak to máme stejný problem. Mě se to taky stáva. Ale zjistil sem že se mi olej dostává do vzduchového filtru. A když stojím z kopce tak mi to docela tam taky louži ale né malou.


Tak já měl stejný problém jako Vy.... Unikal mi olej tak 3/4 litru na 1000km a nemohl jsem přijít na to kde. Autoopravář mi poradil silikonovou směs do motoru ať se utěsní případné nerovnosti a netěsnosti v motoru. Po nalití směsy se motor velice ztišil a byl o malinko pružnější. nicméně olej unikal dále. Dal jsem auto do serviu a tam zjistili, že jsou vadné pístní kroužky. To znamená (alespoň jestli jsem to pochopil správně), že olej uniká přes nalévací víčko. Pokud je auto zaparkované např. z kopce tak olej vždycky rychle ztéká a vytváří loužičku pod autem. Pokud máte ten stejný problém, měli by jste mít na kovovém bloku motoru známky oleje. Tj jak je nalévací víčko tak kolem něj a taky v tom žlábku jak jsou šrouby, které drží horní část motoru. Já měl taky od oleje tu část mezi poslední svíčkou a servem (tu část na motoru). Doufám, že jsem to napsal aby jste mě pochopili. Jinak opava by mne stála dost peněz okolo (20.000,-), takže bude Mondeo.

Autor:  George V. [ 28 kvě 2008 06:22 ]
Předmět příspěvku: 

Vadné pístní kroužky znamená (krom toho, že špatně utěsňují spalovací prostor a tím snižují kompresi), že kroužky špatně stírají olej ze stěn válce a ten se pak spaluje. Cena opravy odpovídá. Ale v tomhle případě je lepší koupit na vrakáči jiný motor. Oprava totiž může být riskantní záležitostí. Pokud ty kroužky už jsou poškozené déle, můžou být už poškrábané stěny válce, což znamená nové vložky nebo výbrus.

Autor:  davka [ 28 kvě 2008 09:50 ]
Předmět příspěvku: 

George V. píše:
Vadné pístní kroužky znamená (krom toho, že špatně utěsňují spalovací prostor a tím snižují kompresi), že kroužky špatně stírají olej ze stěn válce a ten se pak spaluje. Cena opravy odpovídá. Ale v tomhle případě je lepší koupit na vrakáči jiný motor. Oprava totiž může být riskantní záležitostí. Pokud ty kroužky už jsou poškozené déle, můžou být už poškrábané stěny válce, což znamená nové vložky nebo výbrus.


V těhlevěcech se moc nevyznám, ale není třeba možné, že by olej, který nezteče dolů, tak ho píst vinese nahoru a ten může následně vytékat????

Autor:  George V. [ 28 kvě 2008 10:05 ]
Předmět příspěvku: 

To ne, takový olej se výhradně spaluje, a proto ten úbytek... Kdyby ten úbytek byl jenom těma netěsnostma, tak by oprava nestála 20000,-

Autor:  davka [ 06 čer 2008 21:57 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě bych měl jeden dotaz. A to je: jestli ty vadné pístní kroužky mají nějaký vliv na opotřebení, nebo dokonce poškození motoru. I když budu dolévat olej a udržovat rysku.

Autor:  Floki [ 07 čer 2008 01:10 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud to auto neplánuješ mít jen měsíc tak se ti oprava vyplatí,vyjde to levněji než dolejvat olej

Autor:  George V. [ 07 čer 2008 19:50 ]
Předmět příspěvku: 

To davka:

Dost výrazně. Stěny válce jsou z výroby opatřeny speciální jemnou drážkovou strukturou. Technologii, kterou se to provádí, se říká honování. Jejím úkolem je udržovat při provozu motoru na stěnách válce olejový film. Bezvadné pístní kroužky jsou pružné, mají volný pohyb kolem pístu a mají za úkol jednak utěsňovat válec a jednak udržovat pohyb pístu přesně středem válce. Pokud pístní kroužky pružnost ztratí (třeba tím že se "zalepí" karbonem), má píst tendenci stěny válce brousit, čímž zanikají i stopy honování. Pokud bys jezdil s vadnými kroužky delší dobu, pak by nepomohla ani jejich výměna. Motor by totiž olej žral i nadále a navíc by se i nové kroužky po čase opět zalepily karbonem. Někteří odborníci (např. p. Čech ze Škoda Tech Webu, či jak se to jmenuje..)dokonce doporučují neprovádět jenom čistou výměnu kroužků, ale rovnou provést i výbrus.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/