fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 15 kvě 2024 07:31

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 24 bře 2007 16:32 
Stojí jen 299 v Tescu, nemluvě o akcích (až k 240i Kč!),je to 5L solidní černý kanystr,údajně Made in France (že by Elf,Total pod jiným názvem,v tom plněný?) ,zajímavá specifikace i pro benzín (benzínová "verze" má specifikaci pro benzín stejnou,ale pro naftu "jen" CC, což je málo,stojí ale 383,90-5L což je o hodně víc),má s ním někdo zkušenost? Prodává se již delší dobu...do starého ropáčka, co má 187tkm, předepsáno API CD, by možná mohl stačit, navíc je "Diesel". Mimochodem Shell dělá ve žluté dóze i Helix Diesel v základu 15W-40, sem se ale nevozí...Dík za zkušenosti...Dík, Z.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 bře 2007 20:04 
15W40 leda tak do skodovky, ani to ne. Do Forda neee!!!!!!


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 bře 2007 21:05 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2006 12:35
Příspěvky: 2896
Bydliště: poblíž Hodonína
Většina lidí tady dává 5W-30 a pokud můžu poradit tak na oleji nešetřit !!!!!!! Ono to pak stojí daleko víc!!!

A oleje z Tesca, Hypernovy, Lidlu apod. - no nemám s nima vůbec žádné zkušenosti a ani nikdy mít žádné nebudu... :-) chápeš co tím myslím....

_________________
1)Ford Mondeo MKIII 2,5 V6
2)Ford Escort MKVII 1.8 16V, NA PRODEJ r.v. 06/97, 85kW,klima,servo,ABS,2xairbag,2xel. okna, ALU 15", rádio pioneer, modré podsvícení palubky, alarm s DO a odskokem,palubní PC, SuperSport 40/40, rozpěra př. tlumičů, čirá zadek, čirá předek+xenony


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 bře 2007 15:39 
Dík za názory,hoši,jenže starší ropáci mají předepsáno ,že tam stačí 15w40 API CD, čili CF překračuje, s rezervou, přes léto by se určitě na to mělo dat jezdit. V zimě bych do starého roopáka (187tkm) šel možná do polosynti 10w40, ale v létě bych to neviděl tragicky.
Vidím jiný problém. Francie je známa, že je drahá skoro ve všem. Dobrý olej, pokud nemá být namíchán až 50% z recykl.použitých olejů,je také drahý. Kdo nešetří, používá oleje Total-Fina-Elf, franc.-belgického olejářského kolosu.Nebo jde do Castrolu. Jestli to má být Made In France, což dnes se už většinou uvádí Made In EU, to France je prý nepovinné, tak je to podezřele levné a zavání to částečným recyklátem. Ten prý lze také dát,splňuje-li API Cx,hlavně v létě bez obav,ale je lepší dřív měnit,o nějaký ten tisíc km. Dále je zde aspekt že nákupči v Tescu občas opravdu dávají něco sakra levně,viděl jsem autobaterky (i 55Ah)za 500,start. kabely za 50 (120A),pár stěračů za 40 atd...
Vyzkouším ho a řeknu.Jenže dát pak vzorek při další výměně na tribologický rozbor,nato nemám.Vyžádám si k tomu na Tescu tech. a bezp. listy.Zatím,Z.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 bře 2007 21:59 
Do takle starého auta stačí polosintetika 10/40 na značce až tak nezáleži,měnit po 8-10 tisících a hotovo,tohle není žádný závoďák abys tam musel lejt sopermoderní drahé oleje.Já tam ted mám Total qartz 7000 za 750kč/5litru,klidně tam mužeš dat i mogul nedo madit.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: MMM...Mogul, Madit a nase oleje
PříspěvekNapsal: 27 bře 2007 11:52 
tak ten Mogul ještě SNAD, ale slovenské oleje raději moc ne, oni dokonce vyrábějí "levnější" řadu, ktera je API CB az CC,hrůza,jestli to někdo omylem koupí a přitom v té řadě dělají i 10W-40. Tak jestli to někdo riskne a třeba i přes zimu...Možná na dolití přes léto...Mám tam teď syntetiku od starého majitele, dolíval jsem ji Elf Formula 5W-40 (to je dobrý olej)a chystám se tam dát Hekru 10W-40 Diesel tu lepší řadu,dávali to kdysi na veletrhu Autotecu v Brně ke kartě UAMK,když si ji člověk koupil, i k levnější, za 590, tehdy ji měli -15% za 500 tak se to určitě vyplatilo. Vybrat se dalo i benzín. Karta podražila (služby sice rozšířily),kdo má ale auto poj. u Kooperativy, tak má jakous zákl. asistenci taky a hlavně žádných 5L oleje kanystr už nikdo ke klub. kartě nedává...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 bře 2007 20:20 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
No osobně bych ani do ropáka z roku 90 horší olej než 10W40 nedal. A Carex z Tesca bych nedal ani do škodovky. Pokud už teda 15W40 tak leda osvědčenou a známou značku ale ne z těch předražených jako Castrol nebo Shell. Pokud už ten Shell máš tak na léto ho tam dej ale pokud předchozí majitel jezdil na 5W40 tak bych opravdu do horšího než 10W40 nešel. To že je v manuálu API CD je proto že v té době to byla nejvyšší norma co existovala.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: normy na oleje-specifikace v roce 90
PříspěvekNapsal: 28 bře 2007 10:29 
V tom roce snad byly technologie dál než obohatit olej pro diesel jen na CD, muselo být určitě aspoň CE když dnes jsou CF , CG. Jasně že polosyntetika je vyvážený střed, nic se jí nepokazí, ale mě jde o ty přechody : z 5w40 pak 10w40 Hekru diesel pak přes léto vypotřebovat ten Shell 15w40,zbavit se ho a pak na zimu jít zas do polosyntiky 10w40 a zůstat u ní,takhle by to snad mohlo jít i bez aditiv a vymývání motoru...Co Vy na to. Do syntetiky u tak starého auta už nepůjdu, i kdybych měl litr za 100 Kč.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 bře 2007 10:44 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
N netu je toto:
norma CF - (platí od roku 1994) nahrazuje klasifikaci CD
Takže dle mne opravdu pro osobáky v té době lepší norma nebyla.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Carex
PříspěvekNapsal: 09 led 2009 13:17 
Offline
Nováček

Registrován: 09 led 2009 13:03
Příspěvky: 3
Bydliště: Plzeň
Zdravím,
nevím, co máte proti Carexu. Z tesca byl jednu dobu za 209,- za 5 l.
Jezdím s tím bez problému ve všech mercedesech, v dodávce a do escorta bych nic dražšího nelil, navíc, jak má auto před 200tkm, tak leju 15W místo 10W, Úspora značná při větším autoparku a nájezdech, nejdůležitější není ani tak jaký olej jako nepřejíždět a včas měnit. Jediný, do čeho se vyplatí kupovat něco lepšího jsou vysokootáčkový motorky, formule, automaty a šetřit se nevyplatí taky na LHM

_________________
Escort 1995 1.8D 44kw
Scorpio 2.5TD 1997 85kw
Xantia Break 1.8i 2000 66kw
Mercedes Benz W124 200D 53kw
MB W201 250D 66kw
MB W124 300D Automat 88kw
Renault Laguna 1997 2,0i 83kw
Renault Trafic 2,5D 55kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 led 2009 17:32 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2006 01:04
Příspěvky: 673
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Jak to tu pročítám tak 50% vašich příspěvků je pravdivá když přimhouřím obě oči :-)

Jinak Carex bych do auta opravdu nelil

_________________
Mercedes-Benz SLK 230 kompressor, kupékabriolet, 2001, 200hp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 led 2009 13:43 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
Tak nám tedy napiš co je a co není pravda.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 led 2009 19:24 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2006 01:04
Příspěvky: 673
Bydliště: Žďár nad Sázavou
takže
total, elf srovnávat nebo říkat že je stejnej jako ten tesco olej je blbost
99% oleju 10w40 polosyntetiku ani nevidělo
Recyklace oleje je velice náročná a drahá, proto se asi do levných olejů moc přidávat nebude (neříkam že se přidává do drahých)
dál se mi to nechce zkoumat.

jinak nezapomeňte že máte auta pro EVROPSKÝ trh a rozháníte se tu normamy AMERICKÝMI.v americe je na olej uplně jinej nárok než na oleje v evopě .takže ne api ale acea

_________________
Mercedes-Benz SLK 230 kompressor, kupékabriolet, 2001, 200hp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 led 2009 20:40 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
Tak to jsem si oddychl neb v mých příspěvcích by žádná nepravda být něměla. Je fakt že API je americká ale v manuálech se jí ohání i evropští výrobci aut takže bych ji úplně nezatracoval. Na pojmy syntetika polosyntetika minerál si nehraju a ani je ze zásady nepoužívám protože i olej 5W40 dělaný HC technologií (a to je dnes řekl bych většina) má se syntetikou společného pramálo.

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 led 2009 18:18 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2006 01:04
Příspěvky: 673
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Tvý příspěvky jsou pravdivé :-)
btw:
Někde jsem tu dával odkaz na seznam olejů který se opravdu skládaj ze syntetických zákl. olejů.Ale nikdy nebude olej 100% syntetika.Jinak jak říkáš díky nejmenované firmě se může říkat hc olejů oleje syntetické ale boužel po chemické stránce synetické nejsou.
Jen dodám že pár firem aspoň ty "syntetické" HC oleje hydrokrakují dvakrát pak je olej kvalitnější než pouze jednou.(a dražší) :-)

_________________
Mercedes-Benz SLK 230 kompressor, kupékabriolet, 2001, 200hp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 led 2009 21:07 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 23 úno 2005 23:23
Příspěvky: 678
Bydliště: Ostrava
Proč nejmenované, já se ji zveřejnit nebojím a taky tu značku oleje nějak rád nemám. CASTROL

_________________
Minulost: Escort CL 5dv. 1,8TD (51kW)
Současnost: Opel Astra G Combi 1,7 DTi
K mé smůle jsem na auta totální laik.Teď už trochu informovaný laik. Petr
Escort dne 13.2.2009 změnil majitele a po už více než 3 letech musím písnout, že je stále jezdí ke spokojenosti nového majitele.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 led 2009 11:54 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2006 01:04
Příspěvky: 673
Bydliště: Žďár nad Sázavou
:-)

_________________
Mercedes-Benz SLK 230 kompressor, kupékabriolet, 2001, 200hp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 led 2009 11:18 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Regály s autodoplňkama v těchto krámech radši přecházím, maximálně si tam koupím voňavej stromeček. :!:
Stačí ti to jako odpovědˇ??

Jinak bych se nedivil kdyby na tom oleji bylo napsáno - "není schváleno pro provoz na pouemních komunikacích" a hlavně u tohot oleje by MUSELA vypadnout věta "určeno pouze pro sportovní ůčely" :lol: :!:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 dub 2009 21:32 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 10 dub 2007 13:36
Příspěvky: 166
Bydliště: Most
tyhle oleje tam určitě nelej

_________________
Volkswagen Passat 1.9TDi 81kW 99
BMW 320TD 100kW 02
Ford Fiesta 1.1i 37kW 90
Ford Escort 1.8TD 51kW 98
Ford Focus 1.8TDdi 66kW 01


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 dub 2009 09:05 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2007 13:42
Příspěvky: 768
Bydliště: Žerotice
já bych to do tohodle staryho dieslu dal pokud už má najeto přes 200tisíc,ale rozhodně bych měnil olej po 10tisících

_________________
Ford Escort MKVI 1.6 16V 66kw,r.v. 07/93, servo,2xairbag,2x el. zrcátka,RS packet, ALU 14"


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz