fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 06 led 2025 13:31

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 úno 2005 13:13 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
Tak omlouvam se všem za mystifikaci - nechal auto prohlednout v jednom no name servisu,tak klimatizace to nastesti neni,tekla chlad.kapalina v chladici,ale pouze mirne,je tam prechod hlinik-plast a ten vlivem nizkych teplot mohl zpousobit rozdilnou roztaznost.Nasypal tam nejaky tesnici prasek,za par tydnu by se to melo obnovit a vymenit kapalina.Oprava zatim za 110 Kc,pohoda.
Pokud by to melo dale tect tak je to na novy chladic. Ale teklo to asi opravdu trochu, kapaliny v nadrzce znatelne neubylo.

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 úno 2005 17:27 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Tak to bud rad .Ale pokud ti nejede klima,tak se servisu na klimy asi nevyhnes.A to prijde na vic nez na 110Kc. Teda pokud se na to nevy...... a budes otevirat okno.Jinak kontrolu klimy, pokud vis na 100% ze ma tlak si udelas i sam pokud vis jak.Vetsinou je to chyba nekde v elektrice.Ja mel prodrenej drat ,ale nastesti jsem ho nasel a chladim.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 úno 2005 08:50 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
Jo, chci se na elektrickou kontrolu vrhnout až bude tepleji. Doufám, že to najdu, v těch svazcích něco najít.....jak jsem psal, chladivo bylo při kontrole OK.

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: uz klimatizuju
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2005 09:06 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
Tak mám konečně funkční klimatizaci - závada byla sice "banální", nicméně jsem na ni nepřišel... přelomený drát vedoucí k elmag. spojce. Je zajímavé, že jsem ho svého času proměřoval, dokonce i do spojky šlo 12V (nejsem blbý, vidím co ukazuje voltmetr..), ale zřejmě to byla náhoda, jak jsem s tím kroutil, tak jsem ho zrovna spojil. Hlavní zlom byl v pravém podběhu. Trochu mě mrzí, že jsem na to nepřišel sám, protože přesně tímto sem se zabýval, ale nemám k tomu vybavení (garáž, hever, lampu a pod.) takže to je naprd. V servisu to měl za půl hodinky hotovo.
Pak už jen doplnit chladivo a chladím na 6 st. Celsia.
Za týden ještě na kontrolu úniku pod UV lampu.
Btw: Pro brňáky a okolí, opravovali mi to v Autovox (www.autovox.cz) na ulici Skořepka,Brno. Jediný servis co jsem našel přímo na klimy.

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2005 09:38 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
Nezabýval jste se někdo jak do vypínače klimy integrovat indikaci, že je seplý kompresor ? Uvažuju o dvoubarevné LED diodě (nebo 2 LED vedle sebe) místo žárovky co tam je. Přemýšlím ještě, odkud bude nejlepší vytáhnout signál, že je seplá spojka (kompresor)...

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2005 10:07 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
Dodo píše:
Nezabýval jste se někdo jak do vypínače klimy integrovat indikaci, že je seplý kompresor ? Uvažuju o dvoubarevné LED diodě (nebo 2 LED vedle sebe) místo žárovky co tam je. Přemýšlím ještě, odkud bude nejlepší vytáhnout signál, že je seplá spojka (kompresor)...


No ja to docela dobre poznam na plynu :lol: predpokladam, ze kdyz jedu a nekdo me jakoby chtyne za prdel, ze to je ten kompresor, nebo ne? :lol:
To bych chtel videt, jak to pocitujou treba takovy 1,2ky ve fobiich... to musi byt des...

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2005 10:49 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Já taky poznám chod klimatizace na chodu motoru, auto mírně ztratí na výkonu a občas si mírně, ale opravdu jen mírně škubne. Proto tu klimatizaci moc nepoužívám. Tedy - používám ji takto:
Přijdu k rozpálenému autu, za jízdy ho vyvětrám otevřenými okny, okna zavřu, zapnu klimatizaci, trochu to vychladím a pak větrám ventilátorem bez zapnuté klimatizace. Zatím to v tomto období jde.
A dotaz - je tu na fóru někde přesně popsán princip klimatizace v Escortu?

(A jen připomínám, ptal se tu Dodo na na indikaci chodu kompresoru.)

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2005 10:52 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
Já neříkám, že nepoznám když sepne, navíc s tím "chycením za prdel" ještě slyším relátko (nebo to relé je při vypnutí??) ale někdy jen pro zajímavost, jak termostat často spíná kompresor, někdy člověk neví jestli je zrovan teď zaplá vyplá, pořád se mi nechce pamatovat si, jestli mě to chytlo za prdel nebo už pustilo :-)

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2005 10:54 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
To Nagant - el. schemata klimatizace jsou v sekci Download.

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2005 11:10 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Mně snad nejde ani tak o schéma, v tom se stejně hrabat nebudu. Spíš o ten princip a zakomponování do motorového prostoru, jak to funguje - kde proudí to chladivo, kde se předává odpadní teplo, jak funguje ta magnetická spojka atd. To jsem zatím v Etzoldovi nějak nenašel.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2005 11:43 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
Nagant píše:
Já taky poznám chod klimatizace na chodu motoru, auto mírně ztratí na výkonu a občas si mírně, ale opravdu jen mírně škubne. Proto tu klimatizaci moc nepoužívám. Tedy - používám ji takto:
Přijdu k rozpálenému autu, za jízdy ho vyvětrám otevřenými okny, okna zavřu, zapnu klimatizaci, trochu to vychladím a pak větrám ventilátorem bez zapnuté klimatizace. Zatím to v tomto období jde.
A dotaz - je tu na fóru někde přesně popsán princip klimatizace v Escortu?

(A jen připomínám, ptal se tu Dodo na na indikaci chodu kompresoru.)


Tak takhle tu klimosku taky poustim, jen by me zajimalo, zda ta min. pulhodina behu klima behem mesice se mysli v kuse, nebo muze byt i po castech.

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2005 15:27 
Offline
Mušketýr

Registrován: 20 úno 2005 15:46
Příspěvky: 2593
Bydliště: Praha
se s tim moc mazlite... ja sednu po ceste z prace do roztaveneho auta - otevru okna a vyvetram na prvni krizovatku (furt do kopce) - tam zapnu klimku a zavru okna a "mrznu" az do krizovatky kde jsem zhruba 4 minuty od cile kde ji vypinam (cinim tak na rady zdejsi jiz zkusenejsich aby se stihla klima "rozmrazit")

_________________
Když to nejde po dobrém, dělej to násilím. Jestliže se to ulomí, šlo o vadnou součástku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2005 20:27 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
O mazlení nejde. Spíš to s tou klimatizací moc nejede, především při nižších rychlostech (v obci) to je dost znát.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2005 22:21 
Offline
Mušketýr

Registrován: 20 úno 2005 15:46
Příspěvky: 2593
Bydliště: Praha
no mas pravdu ze zapnuta klimka neni na nejaky zavodeni pri rozjezdu od semaforu ale to stejne neni pro mne - mam rad svuj komfort cestovani a jedu si pekne v poklidu maximalne tech 50-60 km/h a je mi krasne a jen se usmivam na ty lidi v tramvaji kde se na sebe propoceny lepi v 50 stupnich, nebo na ty nebohe skodovkare se stazenymi okny a propocenym volantem .... je to proste pohoda a nerekl bych ze je nejak extreme auto line - je to znat ale naopak ze pri te nizsi rychlosti se to ztrati - trebas pri ceste ted do prahy na sraz kdyz jsem dohanel sedlone kterej prede mnou svistel 180 km/h tak mi nezbylo nic jineho nez vypnout klimu a potit se.

_________________
Když to nejde po dobrém, dělej to násilím. Jestliže se to ulomí, šlo o vadnou součástku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 kvě 2005 22:59 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Hnata píše:
...je to znat ale naopak ze pri te nizsi rychlosti se to ztrati - trebas pri ceste ted do prahy na sraz kdyz jsem dohanel sedlone kterej prede mnou svistel 180 km/h tak mi nezbylo nic jineho nez vypnout klimu a potit se.

Jo my bez klimy jsme aspoň byli od pánaboha obdařeni šíbrem :D
(ale klimu bych v autě snes, to musim uznat)

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2005 11:24 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
..ja si nestezuju, ze nemam klimu, mam sibr, ten me auto vyvetra, ja totiz kdyz jedu v aute s klimou, tak pak me hned boli z toho v krku a mam hned rymu, takze pro me by klima v aute spis na obtiz...

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2005 12:30 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2005 10:51
Příspěvky: 280
Bydliště: Děčín přechodně Liberec
Nagant píše:
Mně snad nejde ani tak o schéma, v tom se stejně hrabat nebudu. Spíš o ten princip a zakomponování do motorového prostoru, jak to funguje - kde proudí to chladivo, kde se předává odpadní teplo, jak funguje ta magnetická spojka atd. To jsem zatím v Etzoldovi nějak nenašel.


Obrázek

koukni sem http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 5&rubrik=1

_________________
Ford Escort Combi 1,8 TD 66kW r.v. 5/99 klima 195/50/15


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 kvě 2005 14:46 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Výborně, díky, to je ono! :)

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 čer 2005 10:22 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Ještě doplňuji, jak to s tou klimatizací nejede. Pokud mám zapnutou klimatizaci a jsem nucen někde přibrzdit nebo dokonce zastavit, pak to auto hrozně těžce na jedničku či dvojku rozjíždím, skoro se zdá, že to ten motor nezvládne. :( Je to normální - je nutné klimatizaci zapínat jen u rozjetého auta? Nebo někde něco "drhne" víc než je zdrávo?

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 čer 2005 10:46 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
Nagant píše:
Ještě doplňuji, jak to s tou klimatizací nejede. Pokud mám zapnutou klimatizaci a jsem nucen někde přibrzdit nebo dokonce zastavit, pak to auto hrozně těžce na jedničku či dvojku rozjíždím, skoro se zdá, že to ten motor nezvládne. :( Je to normální - je nutné klimatizaci zapínat jen u rozjetého auta? Nebo někde něco "drhne" víc než je zdrávo?


Mne to dela taky tak... kdyz jedu do kopce a potrebuju jet, tak klimu vypinam a je to strasne znat... a rozjezdy taky, jednicka a dvojka, jde to fakt ztezka...

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz