fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 06 led 2025 12:51

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 čer 2005 12:20 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Určitě při naloženém autě a jízdě do kopce je klima dost poznat. Co se týče rozjezdů, tak nic takového nepozoruji. Jestli ji mám zaplou nebo vyplou tak se auto rozjíždí stejně. Možná jsem jen zvyklý dávat více plynu a proto to necítím.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 čer 2005 13:06 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Aha, tak to asi tak úplně normální nebude. Dělá mi to i na rovině a v autě jsem jen sám a auto se fakt skoro vůbec nechce utrhnout. Kde může být zrada?
Mimochodem, klimatizace v těch posledních vedrech moc nechladila, asi ji budu muset dát zkontrolovat a doplnit. I tak se mi ovšem podařilo onemocnět nějakou virózou, asi k tomu ta klima také trochu přispěla.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 čer 2005 13:31 
Offline
Forďák

Registrován: 25 říj 2004 22:23
Příspěvky: 73
Bydliště: Českokrumlovsko
Nagant píše:
Aha, tak to asi tak úplně normální nebude. Dělá mi to i na rovině a v autě jsem jen sám a auto se fakt skoro vůbec nechce utrhnout. Kde může být zrada?
Mimochodem, klimatizace v těch posledních vedrech moc nechladila, asi ji budu muset dát zkontrolovat a doplnit. I tak se mi ovšem podařilo onemocnět nějakou virózou, asi k tomu ta klima také trochu přispěla.
Nejsi sam pri zaple klime mne take nezbyva nic jineho nez se rozjizdet trochu vic pod plynem.Je to hodne znat hlavne pri popojizdeni.asi to bude normalni.

_________________
1,8 TD CLX Combi 1996/05,ABS,klima,2xairbag,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 čer 2005 14:10 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
Standa píše:
Určitě při naloženém autě a jízdě do kopce je klima dost poznat. Co se týče rozjezdů, tak nic takového nepozoruji. Jestli ji mám zaplou nebo vyplou tak se auto rozjíždí stejně. Možná jsem jen zvyklý dávat více plynu a proto to necítím.


Otazka je, kolik kW ta klima ubira. 3 kW podle me uz znat budou. ale urcite hraje roli, jak se kdo rozjizdi, ja se rozjizdim z nejakych 1200 ot/min a tam kdyz se uberou 3kW (nebo kolik to ma), tak musi sakra byt znat. Nebo je moje uvaha nesmyslna??

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 čer 2005 15:08 
Offline
Mušketýr

Registrován: 20 úno 2005 15:46
Příspěvky: 2593
Bydliště: Praha
hmmm je to zvlastni ale ani ja moc nepozoruju nejaky ubytek vykonu HLAVNE pri popojizdeni ve meste - prijde mi to jako beze zmeny. Naopak na delsi ceste po okreskach to znat bylo ukrutne - hlavne kdyz se clovek rozhodne predjizdet nekoho do kopce a nema na to dostatecny otacky - normalne by to pod plynem ferdik rozdejchal a rychle nabral rychlost ale s klimou je nutne fakt byt na vetsich otackach. Ovsem jak rikam - pri jezdeni po meste nepozoruji nejake velke rozdily a AC nebo bez.

_________________
Když to nejde po dobrém, dělej to násilím. Jestliže se to ulomí, šlo o vadnou součástku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 čer 2005 15:14 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
No, tak to jsem trochu na rozpacích. Nevím, zda je ten úbytek výkonu tak znát pokaždé, zatím jsem tu klimatizaci dlouhodobě nepoužíval. Ale když jsem jel v pondělí domů, musel jsem zastavit za odbočujícím autem a při rozjíždění jsem měl pocit, že motoru chybí třetina, ne-li polovina výkonu. Po rozjetí a přeřazení na trojku, čtyřku a pětku už to docela šlo, ten pokles tahu motoru nebyl nijak enormní.
Chvíli jsem přemýšlel, jak je vůbec možné mít klimatizaci třeba ve Fabii se 40 kW motorem.
Ještě mne napadá, mohl by se na tom podílet akumulátor? (Zatím jsem ho nabíječkou nenabíjel, možná je nejvyšší čas ho po zimě nabít)

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 čer 2005 15:26 
Offline
Mušketýr

Registrován: 20 úno 2005 15:46
Příspěvky: 2593
Bydliště: Praha
mno ja mam klimosku zapnutou fakt furt a 90% jezdim po meste - asi se s tim muj ferdik nejak dobre vyrovnava pac to jak tady ctu se mu zatim moc nepodoba.

_________________
Když to nejde po dobrém, dělej to násilím. Jestliže se to ulomí, šlo o vadnou součástku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 čer 2005 18:44 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
U me je to poznat hlavne pri predjizdeni,ale ten ubytek je malej.Ale pro muj vykon (51kW :( ) staci mit i o konika min.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 čer 2005 20:28 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
nekde jsem cetl, ze klima ubira 8 koni (tj. 6kw) ale slysel jsme to u felicii, tak nevim no...

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 čer 2005 07:19 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
Nagant píše:
No, tak to jsem trochu na rozpacích. Nevím, zda je ten úbytek výkonu tak znát pokaždé, zatím jsem tu klimatizaci dlouhodobě nepoužíval. Ale když jsem jel v pondělí domů, musel jsem zastavit za odbočujícím autem a při rozjíždění jsem měl pocit, že motoru chybí třetina, ne-li polovina výkonu. Po rozjetí a přeřazení na trojku, čtyřku a pětku už to docela šlo, ten pokles tahu motoru nebyl nijak enormní.
Chvíli jsem přemýšlel, jak je vůbec možné mít klimatizaci třeba ve Fabii se 40 kW motorem.
Ještě mne napadá, mohl by se na tom podílet akumulátor? (Zatím jsem ho nabíječkou nenabíjel, možná je nejvyšší čas ho po zimě nabít)


no polovina, tretina vykonu, to uz je fakt dost... u mne je to dost znat, ale takhle zase ne. Nejvic, jak uz tu nekdo psal, je to znat v kopci, jsou kopce, ktere bez AC vyjedu na petku dost pod plynem a s AC se tomu moc na petku nechce...

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 čer 2005 13:09 
ja teda citim kdyz ji zapnu jak to auti zpomali a ztrati vykon


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 čer 2005 09:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 říj 2004 21:19
Příspěvky: 55
Bydliště: Brno
Nevim, co je na tom pravdy, ale nekde jsem slysel, ze kdyz je zapnuta klima a prudce a hlavne hodne se dupne na plynovy pedal, tak se odpoji, aby auto melo "normalni" zrychleni. Pry je to tak udelano kvuli kritickym situacim jako predjzdeni, proste kdyz potrebujete nahle 100% vykonu.

_________________
Escort95, Hatchback 5 doors, 1996/11, CLX, Zetec 1.6 EFI (90ps), BC/MTX/IB5 (5 speed), 2WD, With AIR Conditioner, MOONDUST SILVER, Ford-Werke Aktiengesellschaft, Koeln, Germany
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 čer 2005 09:59 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
...k tomu, ze vam to nejede do kopce, no, tak kdyz ma ta felicie 1.3 klimu, nekdy prej majitele musi vypnout kdyz nechti jet do vetsiho kopce na 1cku :-)

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 čer 2005 07:54 
Offline
Nováček

Registrován: 01 čer 2005 07:55
Příspěvky: 31
Bydliště: Frýdek-Místek
Ahoj. Včera jsem byl v servisu s klimou. Tekl mi kondenzátor (chladič), bylo to poznat, kapal z něj sv. zelený olej, který je v oběhu spolu s chladivem. Možná, že tyhle informace budou pro někoho užitečné. Dělali mi to v jednom servisu v Ostravě. Celkem solidní jednání, díly zajistili rychle, vše bylo podle domluvy :
Nový kondenzátor (chladič) 3300,- Kč (zn. AVA Benelux, NL)
Nová hadice 600,- Kč (byl stržený závit, ale tam to neteklo),
Práce-výměna 3 hod 1200,-Kč, Plnění klimy 1200,-Kč,
takže celkem 6300,-Kč s DPH

Jinak cenově přijatelný je ještě chladič od firmy GERI (Německo) asi za 3.800,-Kč s DPH. Zjišťoval jsem to před opravou.
Do letování chladiče jsem se raději nepouštěl, navíc vzhledem ke strženému závitu na jedné přívodní hadici (amatérská práce dovozce auta) by to stejně nešlo. V jiném servisu mi navíc řekli, že tento typ zaletovat nelze. Co se týče celkové ceny za opravu, není do zadarmo, ale myslím že to mohlo být horší. Na šrotišti mi jeden dobrák nabízel starý chladič za 2.500,-!!! Blázen. Tak teď jenom doufám, že to bude fungovat a že nemám díru i jinde. Dehydrátor jsem neměnil.

_________________
Ford Mondeo combi, r.v. 9/2005, 1.8 92kW, LPG Lovato Easy fast Smart


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 črc 2005 15:14 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Takže oproti minulosti mám nové rozvody, klínový řemen a svíčky. A už to dokonce vcelku jede i s klimatizací, na jedničku či dvojku to není taková hrůza co dřív, kdy to auto nebylo k utržení. Na chodu motoru teda ta klimatizace je docela znát, občas nějaká drobná nepravidelnost a mírná ztráta výkonu.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Klimatizace
PříspěvekNapsal: 07 srp 2005 11:38 
Offline
Forďák

Registrován: 21 črc 2005 14:00
Příspěvky: 80
Bydliště: Beroun
lojza píše:
Zdravím, prosím o radu. Po nastarování motoru se ihned spustí motor klimatizace. Poznal jsme to podle toho, že se zvýšila hladina hluku v kabině a při manuálním zapnutí spínače klimatizace nedojde skoro k žádnému zvukovému projevu - tak jak tomu bylo doposud. Nevíte někdo čím by to mohlo být způsobeno?


Zdravim vsechny, mam na zkousku pujceneho Escorta 1.6 16v 1995. Je sice zrezly, ale zatim jsem na zadne temer zadne vady neprisel - pouze se mi zda ze ma stejny problem s klimou - nikdy jsem klimu v aute nemel, ale po zapnutí spínače se sice rozsvítí kontrolka, ale zadny zvuk ani pokles vykonu se nekona - klima chadi, ale vypada to ze porad :(. Chci se tedy zeptat Lojzy jak problem odstranil. Diky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 srp 2005 11:41 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5741
Bydliště: Praha
Zkus změřit teplotu u výdechu... měla by bejt tak 6-7 stupnů při správném výkonu klimatizace.

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: klima + spínání větráku
PříspěvekNapsal: 29 zář 2005 12:37 
Je pravda,že sepnutí klima na výkonu taky pocejtím,ale zas to trošku vyženu do otáček a není to tak hrozný(spíš bude hrozná ta spotřeba :shock: )
Ale já mam jinej problém,teda jestli je to problém.Když mam klima vyplou tak mi větrák spíná celkem v poho(sepne okolo M,ochladí a zas vypne),ale když zapnu klima tam mi větrák spiná pořád.I kdyz je motor studej,sepne se,jede tak 5 sekund a zas vypne a po pul minutě znova a pořád dokola.Mám esko teprv tejden a klima poprvý tak nevim.Co vy na to?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 zář 2005 12:50 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 16 dub 2004 13:03
Příspěvky: 510
Bydliště: nedaleko FM
imhotep: Tak to ti funguje, tak jak má. Akorát si myslím, že to fouká déle než 5 vteřin, ale přesně jsem to neměřil. A na chod motoru za studena to vliv nemá mít, protože termostat by neměl do chladiče žádnou kapalinu pouštět.

_________________
Toko

Kia XCeed GT-line 1,5 T-GDI/118 kW, šedá Penta Metal, 09/2023
Opel Corsa Enjoy 5D, 1,2-16V/63 kW, 05/2014, Sunny Melone
Kia Ceed SW 1,6 GDI/99 kW, 11/2013, šedá metalíza - prodáno
Ford Mondeo 5D, 1.8 SCi 96 kW - 6 kvalt, 01/2005, stříbrná Machine - prodáno
Nissan Almera HB N16, 1.5-16V/66 kW, 12/2000, modrá perleť - prodáno
Ford Escort Turnier 1.8, 16V-85 kW, Ghia, 11/1997, Tourmallard Green - budiž mu vrakoviště lehké


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 zář 2005 13:44 
Toko píše:
imhotep: Tak to ti funguje, tak jak má. Akorát si myslím, že to fouká déle než 5 vteřin, ale přesně jsem to neměřil. A na chod motoru za studena to vliv nemá mít, protože termostat by neměl do chladiče žádnou kapalinu pouštět.


No mě zarazilo že to takhle spíná jenom když je zapla klimačka,bez ní to jde tak jak sem byl zvyklej z feliny.Řikam,mam klima poprvý v autě tak sem z toho trochu vykulenej :shock: Jinak díky moc za odpověď.


Nahoru
  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz