fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 06 led 2025 12:55

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Klima
PříspěvekNapsal: 18 říj 2004 22:04 
Ahojky, mám auto s klimatizací jako novinku a nemám žádní zkušenosti. Je vhodné klima pouštět kldykoliv a pokud ano jakým způspbem. Má význam zapnutí tomení a vymáčknutí klima ? Nebo klima musí být vždy poloze větrání ???
Díky za rady : Defakto mě jde jak jej používat správně :o))


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: fakt díky
PříspěvekNapsal: 19 říj 2004 13:54 
Je tak vážně díky....... za rady .............. :(


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 říj 2004 14:05 
Online
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 584
Bydliště: okr. Svinibrod
nebud hned tak vopruzenej........

dle me mas "malou zimu", takze kdyz topis, je zbytecne mit klimu pustenou. kdyz chces chladit, tak teprve pustit klimu. Je hloupost topit a mit pustenou klimu.Pokud vim, tak kolecko na vetrak ma 3stupne doprava a 3 stupne doleva - ted nevim, kterej smer je zapinani klimy.

_________________
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2002, zlatavě-stříbrná metla
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2001, Pepper červená, LPG, Ghia
Ford Escort RS 2000 2,0L 16V 150PS, léta páně 1994, limuzina, vybava GHIA, barva Moondust silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 říj 2004 14:41 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 16 dub 2004 13:03
Příspěvky: 510
Bydliště: nedaleko FM
Klima se zapíná zmáčknutím přepínače ventilátoru. Tento má tři polohy doleva - pouze vnitřní cirkulace - vhodné pro rychlé ochlazení/vytopení interiéru, nevhodné pro dlouhodbé použití (omezení čerstvého vzduchu). Tři polohy doprava jsou klasický přívod venkovního vzduchu přes systém topení nebo klimatizace (pokud jsou zapnuty).
Při použití klimy je možno zároveň topit. Není to obvyklé, ale pokud člověk nemá automatickou klimu s nastavením teploty, tak je to řešení, jak si nastavit vhodnou teplotu klimatizovaného vzduchu. Já to tak v létě občas používám, pustím klimu a lehounce topím.
Občas v létě v případě vlhčího vzduchu se stane, že klima takzvaně zamrzne. Namrzne na ní příliš vody a ona přestane chladit. Je nutno ji na chvílí vypnout, ať odmrzne.
V zimě je použití klimy vhodné k osušení zevnitř zamlžených skel. Klima totiž vzduch vysušuje, takže tento pak rychleji vstřebá vlhkost z oken. Jinak dlouhodobější používání klimy v zimě snad jedině pro eskymáky nebo ty, kteří chtějí zvětšit spotřebu :wink:
Jednou za měsíc by se měla klima zapnout i v zimním období na minimálně půl hodiny (jak píše příručka) na promazání klimatizace.
Uf, to jsem se rozepsal, snad to bude k pochopení.

_________________
Toko

Kia XCeed GT-line 1,5 T-GDI/118 kW, šedá Penta Metal, 09/2023
Opel Corsa Enjoy 5D, 1,2-16V/63 kW, 05/2014, Sunny Melone
Kia Ceed SW 1,6 GDI/99 kW, 11/2013, šedá metalíza - prodáno
Ford Mondeo 5D, 1.8 SCi 96 kW - 6 kvalt, 01/2005, stříbrná Machine - prodáno
Nissan Almera HB N16, 1.5-16V/66 kW, 12/2000, modrá perleť - prodáno
Ford Escort Turnier 1.8, 16V-85 kW, Ghia, 11/1997, Tourmallard Green - budiž mu vrakoviště lehké


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 říj 2004 14:47 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
Kolečko klimy má 3 stupně doprava a 3 doleva... doprava je větrání zvenku, doleva vnitřní oběh. Klima se zapíná stisknutím toho kolečka.

Uvádí se, že klima pěkně odmlží skla (protože vysušuje vzduch), takže to mnozí používají v zimě... Nemůžu posoudit, nikdy jsem to nezkoušel, nějak si vystačím i bez toho, ale fungovat by to mělo.

Když chci v létě chladit, tak to střídavě zapínám a vypínám (nejraději zapínám nahoře na kopci a chladím cestou dolů). Jde to samozřejmě i zapnout nafurt a trochu do toho studenýho vzduchu přitopit, aby z toho lezla příjemná teplota, ale vzhledem k tomu, že mých 90 HP stačí akorát tak na rozumnou jízdu bez klimy, tak tohle nepraktikuju.

Doporučuju použít hledání na fóru a přečíst si ty klasický všeobecný rady o klimatizaci (že by se měla tu a tam pustit i přes zimu, občas doplnit atd...)

Jinak Etzold se klimatizaci myslím taky docela věnuje a tohle se tam dočteš.

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 říj 2004 14:58 
Tohle je z knihy o obsluze vozidla

Zapnuti klimatizace
Klimatizační soustava se zapíná krátkým stisknutím přepínače ventilátoru. Rozsvítí se integrovaná kontrolka.
Chlazeni venkovním vzduchem
při suchém počasí a vysoké venkovní teplotě zapněte klimatizaci a otočte ventilátor na přívod venkovního vzduchu. Nastavte rozvod vzduchu, aby vyhovoval Vašim individuálním požadavkům.
Chlazeni s cirkulaci vzduchu
V případě vysoké vlhkosti vzduchu a vysoké venkovní teploty používáme tuto polohu za účelem rychlého ochlazeni vyhřátého vnitřního prostoru nebo zamezení pronikání nepříjemného zápachu zvenku.
Maximálni chladici výkon
Zapneme klimatizaci a otočíme přepínač ventilátoru úplně proti směru hodinových ručiček. Rozděl. vzduchu: přívod vzduchu do bočních a středních mřížek (mřížky musí být úplně otevřeny). Po dosažení příjemné teploty upravíme výkon ventilátoru a rozdělení vzduchu dle potřeby a přepneme zpět na chlazeni venkovním vzduchem.
Zahřátí a zbavení klimatizovaného vzduchu vlhkosti
Pokud pociťujeme proud vzduchu jako chladný, otočíme ovladačem teploty ve směru hodinových ručiček, až je teplota vzduchu příjemnější. Ventilátor nastavíme na venkovní vzduch nebo cirkulaci vzduchu. Rozdělení vzduchu by mělo být nastaveno tak, aby vyhovovalo Vašim individuálním potřebám.
Snížení vzdušné vlhkosti v poloze OKNO, nebo OKNO a NOHY
Zapnutím klimatizace je vzduch zbavován vlhkosti a ze skel se rychleji odstraní orosení . Proto zapneme klimatizaci za vlhkého počasí. jestliže teplota je vyšší než +4 0C. Natavíme ventilátor a teplotu tak, aby vyhovovaly Vašim individuálním požadavkům.
Cirkulace vzduchu při vypnuté klimatizaci
Cirkulaci vzduchu upřednostňujeme pouze v případě nepříjemného zápachu pronikajícího zvenku. V případě provozu s cirkulaci vzduchu se mohou skla rychleji orosit. Co nejdříve přepneme na přívod venkovního vzduchu nebo při teplotách nad +4 O°C zapneme klimatizaci.
Poznámka: Klimatizace zbavuje ochlazovaný vzduch vlhkosti (kondenzace). Proto je zcela normální, jestliže se pod zaparkovaným vozem vytvoří malá kaluž vody
[/b]


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Hezkyyyyyyyyy
PříspěvekNapsal: 19 říj 2004 15:16 
Cauky přátele....moc seomlouvám za prvotní šťouchnutí.... mrzelo mě, že se semnou nikdo neba... Ale vynahradili jste mě to..... informace je plně vyčerpávající a suprrrrrrr :shock: Je vážně vidět, že je tu klub přátel a kamarádů... protože to tu vážně funguje !!! :D
Ještě jednou díky za info s ...klimou... je to moje první zkušenost a hodně lidí mě od ní zrazovalo. Netesnost, nefunkčnost a jen a jen problémy.... Tak jsem se jim chtěl vyvarovat !!! Takže ještě jednou díky a ať Vám to fajn jezdí !!! :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 říj 2004 20:53 
Online
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 11:36
Příspěvky: 584
Bydliště: okr. Svinibrod
pokud klima netesni, unika, nechladi, tak jsou s tim velke trable a starosti, ale pokud se o to clovek trochu stara a ta klima funguje tak jak ma, tak dvojnasobny radost a uzitek urcite!!!

_________________
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2002, zlatavě-stříbrná metla
Ford Mondeo, 2,0i 16V, 145PS, Duratec, 2001, Pepper červená, LPG, Ghia
Ford Escort RS 2000 2,0L 16V 150PS, léta páně 1994, limuzina, vybava GHIA, barva Moondust silver


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Unik chladiva
PříspěvekNapsal: 10 úno 2005 09:34 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
Teď se mi stalo, že jsem našel pod autem loužičku, těsně pod předním nárazníkem, po bližším ohledání jsem usoudil, že se jedná o chladivo z klimatizace. Nevím, kolik toho vyteklo, spousta toho mohla a asi i zustala v plastovem podběhu pod naraznikem. Hledal jsm s baterkou jak idiot odkud to vyteklo, nic zjevného jsem nenašel, až potom možná vlevo (řidičova strana) dole uplne u masky, ale není tam vidět, co tam je...Bylo to tak najednou, ze dne na den (možná vlivem velkych mrazů ??).
Klima už mi předtím nefungovala, ale chladivo jsem nechal testovat a bylo ho tam tehda dost. Asi to bude třeba přetěsnit a zjistit proč nechladí. Vypadá to na drahou opravu......fuj.....Stalo se vám to taky někomu ?
Neznáte slušný servis autoklimatizací na Forda za rozumnou cenu v Brně a okolí ?
Dík

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 úno 2005 16:23 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
A ses si jistej ze je to z klimatizace??? Kompresor je dole a nechapu jak se to mohlo dostat do podbehu?A je krytej krytem ,takze vytect to muze akorat na zem, ale urcite ne do podbehu,aspon u me .

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 úno 2005 16:45 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
Vše do fora -> Motor -> Klimatizace

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Dodo - únik chladiva
PříspěvekNapsal: 21 bře 2005 10:45 
No chladivo by teda docela určitě neudělalo louži pod autem, to se v případě úniku hned odpaří. Při větší díře bejvá okolí díry od oleje. Ta louže bude spíš kondenzát z výparníku, pokuď to předtím chladilo. To je docela v pořádku, když to chladí, tak to kape :)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 dub 2005 17:21 
to Dodo:Jestli s tím budeš mít problémy,tak u nás ve škole na to mají celkem dobrej přístroj na tu klimu!Dělám automobilku...domluvil bych ti to tam a za hodně rozumnou cenu..jestli bys měl zájem tak každej čtvrtek mě najdeš pod ústředňákem a nebo napis zde...
auto nepřehlídneš(doufám) :wink:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 dub 2005 08:10 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
xtutys píše:
to Dodo:Jestli s tím budeš mít problémy,tak u nás ve škole na to mají celkem dobrej přístroj na tu klimu!Dělám automobilku...domluvil bych ti to tam a za hodně rozumnou cenu..jestli bys měl zájem tak každej čtvrtek mě najdeš pod ústředňákem a nebo napis zde...
auto nepřehlídneš(doufám) :wink:

Díky to je výborný, chladivo mi neuniká, ale jak píšu ve fóru - Klimatizace-nejede- elmag. spojka - schema zapojeni tak mi nespina elmag spojka. Elektrika do ní jde to jsem měřil, akorát se prostě magneticky nepřicucne. V jakým stavu je kompresor nevím, protože se tímpádem netočí ale věřím žeje OK. Jen ta spojka chce buď vyčistit, opravit, repasovat, nová.... nevím.
Na to byste se uměli taky kouknout ? To bych byl rád.

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 dub 2005 12:55 
Dodo píše:
xtutys píše:
to Dodo:Jestli s tím budeš mít problémy,tak u nás ve škole na to mají celkem dobrej přístroj na tu klimu!Dělám automobilku...domluvil bych ti to tam a za hodně rozumnou cenu..jestli bys měl zájem tak každej čtvrtek mě najdeš pod ústředňákem a nebo napis zde...
auto nepřehlídneš(doufám) :wink:

Díky to je výborný, chladivo mi neuniká, ale jak píšu ve fóru - Klimatizace-nejede- elmag. spojka - schema zapojeni tak mi nespina elmag spojka. Elektrika do ní jde to jsem měřil, akorát se prostě magneticky nepřicucne. V jakým stavu je kompresor nevím, protože se tímpádem netočí ale věřím žeje OK. Jen ta spojka chce buď vyčistit, opravit, repasovat, nová.... nevím.
Na to byste se uměli taky kouknout ? To bych byl rád.


jo jo..určitě by se s tím dalo něco dělat...myslím,že to zvládnem...vsak rikam,kdyztak se ozvi,domluvim ti tu termin nebo muzem se tu sejit a zajit na prijem spolu...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Tak už klimatizuju
PříspěvekNapsal: 13 kvě 2005 08:43 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 čer 2004 09:24
Příspěvky: 546
Bydliště: Brno
Tak mám konečně funkční klimatizaci - závada byla sice "banální", nicméně jsem na ni nepřišel... přelomený drát vedoucí k elmag. spojce. Je zajímavé, že jsem ho svého času proměřoval, dokonce i do spojky šlo 12V (nejsem blbý, vidím co ukazuje voltmetr..), ale zřejmě to byla náhoda, jak jsem s tím kroutil, tak jsem ho zrovna spojil. Hlavní zlom byl v pravém podběhu. Trochu mě mrzí, že jsem na to nepřišel sám, protože přesně tímto sem se zabýval, ale nemám k tomu vybavení (garáž, hever, lampu a pod.) takže to je naprd. V servisu to měl za půl hodinky hotovo.
Pak už jen doplnit chladivo a chladím na 6 st. Celsia.
Za týden ještě na kontrolu úniku pod UV lampu.
Btw: Pro brňáky a okolí, opravovali mi to v Autovox (http://www.autovox.cz) na ulici Skořepka,Brno. Jediný servis co jsem našel přímo na klimy.

_________________
Ford C-Max Trend Plus Ecoboost 1.0, 100HP, barva metalíza hnědá Lunar Sky - nový, 2014

Dříve: (prodáno)
Ford Escort combi 1.6 16V Zetec,EFI, 90HP, 04/1996, klima,2x airbag,centrál,alarm,el.přední okna, stříbrný
original bílé budíky, original kožený 3-ramenný volant
úpravy : palubní počítač zabudovaný do palubky, indikátor lambda sondy,zadní plast. podběhy, přední zástěrky, dojezdy oken Jablotron, odskok 5-tých dveří na DO


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz