zdenal8 píše:
BATMAN píše:
Kdybych si to delal sam praci na CNC dal bych 12ku vrtak - prumer steftu je cca 11.9.
Tak to bych moc rád viděl, jak by ti to tam potom páslo. Ty si asi taky viděl strojnický tabulky jenom z rychlíku co? Sice je možný, že by si to dokázal udělat v nějakej velikej přesnosti (záleží na mašině a šikovnosti obsluhy), ale taky musíš počítat, že na tom autě to je taky udělaný s nějakou tolerancí a podle mě se prostě nemáš šanci trefit. Jako na díru si dle tebe dát vůli 0,1 mm na průměr, když na autě sou jak se řiká zemědělský tolerance. Na tom autě to zkrátka nějaká brutální přesnost nebude. Až sundáš kolo, tak vem za kotouč, jak je volnej a jaký sou v něm díry. Asi ví proč to tak maji udělaný. Na jednu díru se trefíš určitě, dvě možná, ale tři už ani náhodou. A to jsou na kole dokonce 4 šrouby.
Zemedelsky tolerance? Omg kde zijes?
Naboj, ze ktereho cuci srouby vyrabi plne automatizovane a presne stroje. Verim ze ty diry jsou v presnosti MAX +-0.1mm.
Diry do kterych se srouby zalisovavaji musi byt v presne toleranci co se prumeru tyce jinak by jsi tam ty stefty jen tezko dostaval, to znamena ze i zde musi byt vysoka presnost.
Ve finale vule na dirach 0.5mm je plne dostacujici.
Sam jsem si to pred mesicem overil kdyz jsem si delal pripravek abych zjistil ktery brzdovy kotouc mi haze. Byla to brousena deska se 4ma dirama o prumeru 12.5mm na roztecne kruznici 108mm a na kolo sla uplne v klidu nasadit a prisroubovat, takze to co tu pisu neni jen teorie, ale mam to i overene z vlastni praxe.
Jo a co se tyce strojnickych tabulek a jednotlivych trid uchylek, na kazdem vykrese je oznacena trida presnosti, tys videl nejaky strojni vykres naboje? V jake tride se dela? Asi ne, vid? Tak priste mlc a soupej nohama.
Jinak uz jsem psal ze ty diry muzou bejt klidne i 15ky, ale cim presnejsi tim lepsi.