fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 05 led 2025 14:24

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 102 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 bře 2008 14:30 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 srp 2007 14:14
Příspěvky: 953
Bydliště: Východní Čechy
Uf...stříkačka to je, ale to je všechno co o vstřikách na tomhle motoru vím... :cry: ani mě nenapadá kde to zjistit...hmm jdu mrknout do Etzolda.. :-D

P.S.: co všechno jsi tam šteloval? :smt100

_________________
Peugeot 206 RC...zkus mě chytit :-P
Peugeot 206 GTI <- Audi Coupe quattro <- Audi Coupe <- Ford Orion 1.6i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 bře 2008 13:50 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Panter: ne, to není KE.JETRONIC, ten motor už má normální EFi, čtyřbodový, akorát ne sekvenční(SEFi), jako mají motory Zetec.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 dub 2008 13:18 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 srp 2007 14:14
Příspěvky: 953
Bydliště: Východní Čechy
Jo je to EFI...nějak nevím, proč jsem to nevěděl... :-D

Ale..měřil jsem měřil a zjistil že na pinu č. 1 ŘJ není žádný napětí..ani při natartovným motoru, ani při jízdě..prostě je to mrtvý...

Pojistky se vizuálně zdají OK, ovšem nevím který maj být zapojený a který ne :-D čili tenhle problém může být delšího trvání...

Po opětovné konzultaci s mistrem Mrazíkem, který nahlédl do svých zdrojů, jsem zjistil, že napájení jde přes pojistkovku...někudy přez podlahu pod sedadly. Ovšem už nikdo neví, kam přesně to do té pojistkovky jde. :cry: takže se ptám nevíte to náhodou někdo? Ušetřil bych dost času..hledat to prý bude maso..

Další problémy

1.- auto jezdí poměrně dobře, avšak má slabší chvilky...zhoupnou se otáčky k 500 a níž..a občas to rozdejchá a občas ne...tipuji, že odchází volnoběžný ventil

2.-po 1. startování(2-3 otoční) ráno chcípne-leda že šáhnu na plyn, druhý startování (na brnk) a drží...-nechápu :smt017

3.-mám pocit že mi motor, když jedu konstatní rychlostí jakoby lehce trhá, háže, vynechává...???Není to nic drastického, ale já to cítím,přítule třeba ne, ale..?!? - že by tlaky? nebo v souvislosti s bodem 2 zapalovací cívka? :smt017

4. mám pocit že mi hučí benzínové čerpadlo i při jízdě, ale jakoby potichu... to má hučet stále? Nějak jsem si toho dřív nevšimnul...


:smt100 Čili nemáte někdo pro moje otázečky odpovědi?? :smt100

_________________
Peugeot 206 RC...zkus mě chytit :-P
Peugeot 206 GTI <- Audi Coupe quattro <- Audi Coupe <- Ford Orion 1.6i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 dub 2008 09:35 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 srp 2007 14:14
Příspěvky: 953
Bydliště: Východní Čechy
Tak posun dále...propláchnul jsem ten hříbek-odlučovač olejových par- a auto přestalo chcípat.Drží perfektní volnoběh, KONEČNĚ :-D :smt026

Ovšem výměna odlučovače mě nemine, neb jsem zjistil že jeden vývod byl zapečený,ucpaný a prasklý a tudíž jsem ho urval :oops: a ten druhej je taky načlej...mám takový pocit, že je snad ještě původní, nebo velmi velmi starý..

_________________
Peugeot 206 RC...zkus mě chytit :-P
Peugeot 206 GTI <- Audi Coupe quattro <- Audi Coupe <- Ford Orion 1.6i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 čer 2008 11:12 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 srp 2007 14:14
Příspěvky: 953
Bydliště: Východní Čechy
Tak se na to vykašlu...po měsíci hledání a zkoušení stále nemám ŘJ pod stálým napětím..pin 1 mrtev. :smt102

Nemáte někdo schémata zapojení elektřiny na Ford Orion III r.v. 1991, 1.6i 77kW???? :smt100

_________________
Peugeot 206 RC...zkus mě chytit :-P
Peugeot 206 GTI <- Audi Coupe quattro <- Audi Coupe <- Ford Orion 1.6i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 čer 2008 09:36 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 25 čer 2008 00:48
Příspěvky: 24
Bydliště: okres Přerov
Zdravím, já bych to řešil přímo přemostěním těch kabelů, normálně vem kus drátu, pokud možno nového,ať máš jistotu, napoj jeden konec na + pól baterky a druhý konec na pin 1 řídící jednotky...pak proveď naučení řídící jednotky,jak je tady někde popsané a uvidíš.....elektrika v autě je strašná věc,zlaté škodovky.

_________________
Ford SMax 2010 2.0 TDCi 100kW
Ford Mustang 2006
________________________________
VW Passat Variant 1.6
Ford Mondeo kombi MKI 1995 1.6i 16V
Daewoo Matiz 1999 0.8i
Ford Fiesta MKIII 1989, 1.1i
Skoda 120 LS 1988


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 čer 2008 09:57 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 srp 2007 14:14
Příspěvky: 953
Bydliště: Východní Čechy
No jo, to mě taky napadlo, ale ten kabel jde někde přes pojistkovku, a určitě z dobrého důvodu... :cry:

Tak kdyby jste náhodou někdo měl někde ty schémata... :wink:

_________________
Peugeot 206 RC...zkus mě chytit :-P
Peugeot 206 GTI <- Audi Coupe quattro <- Audi Coupe <- Ford Orion 1.6i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 čer 2008 10:42 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 25 čer 2008 00:48
Příspěvky: 24
Bydliště: okres Přerov
pokud tam máš EEC-IV řídící jednotku,tak to bude stejné i na mondeu s EEC-IV,což jsem už dělal,takže pokud máš strach z té pojistky,tak napoj ten káblík ne přímo na + baterii ale ještě přes tu pojistku,takže pojistku vyndej,jeden její konec spoj s + baterií,druhý její konec spoj s pinem 1 na EEC a máš to úplně stejné jako orig. vedení.

_________________
Ford SMax 2010 2.0 TDCi 100kW
Ford Mustang 2006
________________________________
VW Passat Variant 1.6
Ford Mondeo kombi MKI 1995 1.6i 16V
Daewoo Matiz 1999 0.8i
Ford Fiesta MKIII 1989, 1.1i
Skoda 120 LS 1988


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 čer 2008 10:45 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 25 čer 2008 00:48
Příspěvky: 24
Bydliště: okres Přerov
v origo pin 1 - constant power supply from battery, takže jednoduše stálých 12 voltíků od baterky,nic mezi tím tam není :wink:

_________________
Ford SMax 2010 2.0 TDCi 100kW
Ford Mustang 2006
________________________________
VW Passat Variant 1.6
Ford Mondeo kombi MKI 1995 1.6i 16V
Daewoo Matiz 1999 0.8i
Ford Fiesta MKIII 1989, 1.1i
Skoda 120 LS 1988


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 čer 2008 10:48 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 25 čer 2008 00:48
Příspěvky: 24
Bydliště: okres Přerov
schéma řízení motoru máím na mondeo s EEC-IV, to napájení je určitě stejné i u tebe, můžu ti ho poslat na mail...

_________________
Ford SMax 2010 2.0 TDCi 100kW
Ford Mustang 2006
________________________________
VW Passat Variant 1.6
Ford Mondeo kombi MKI 1995 1.6i 16V
Daewoo Matiz 1999 0.8i
Ford Fiesta MKIII 1989, 1.1i
Skoda 120 LS 1988


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 čer 2008 10:54 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 25 čer 2008 00:48
Příspěvky: 24
Bydliště: okres Přerov
taky jsem to mohl hodit do jednoho příspěvku že :shock:
schémata,sice v angličtině,ale určitě helpnou:
http://dedo.miki.szm.com//schemy.htm
Na těch schématech si můžeš najít,že na pin 1 jde přímo 12V,samozřejmě, že přes pojistku,jak jsi říkal, nicméně tu já většinou při testování provizorním vedením moc neřeším, až pak,když se přistoupí k opravě,ať je to eňoňuňo :-)

_________________
Ford SMax 2010 2.0 TDCi 100kW
Ford Mustang 2006
________________________________
VW Passat Variant 1.6
Ford Mondeo kombi MKI 1995 1.6i 16V
Daewoo Matiz 1999 0.8i
Ford Fiesta MKIII 1989, 1.1i
Skoda 120 LS 1988


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 čer 2008 11:26 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 srp 2007 14:14
Příspěvky: 953
Bydliště: Východní Čechy
Hahá..že by konečně posun.??? :-D díky moc, se na to jdu hnedka mrknout :wink:

Jen jsem zcela neporozuměl tomu to:

Citace:
pokud máš strach z té pojistky,tak napoj ten káblík ne přímo na + baterii ale ještě přes tu pojistku,takže pojistku vyndej,jeden její konec spoj s + baterií,druhý její konec spoj s pinem 1 na EEC a máš to úplně stejné jako orig. vedení.


Nejsem elektrikář, spoustu věcí zvládnu levou zadní, ale tohle nějak nechápu...myslíš jako v pojitskovce na nožovou pojistku?....asi ne, že :lol:

_________________
Peugeot 206 RC...zkus mě chytit :-P
Peugeot 206 GTI <- Audi Coupe quattro <- Audi Coupe <- Ford Orion 1.6i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 čer 2008 12:09 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 25 čer 2008 00:48
Příspěvky: 24
Bydliště: okres Přerov
no buď vyndej tu pojistku,přes kterou je napájená EEC nebo použij jinou, osobně bych vyndal tu stávající,ať máš jistotu,že původní obvod napájení je vyřazený, pak ji vem (pokud je dobrá) a napoj ji tak jak jsem psal dřív : na jeden její konec napoj drátem + od baterky a na druhý konec napoj pin 1 na EEC (hodí se kdyžtak potom tu pojistku omotat lehce izolačkou,aby ti to někde neškrtlo o kostru:-). Napojení na EEC snad zvládneš, já to řeším tak, že vezmu dlouhý špendlík a normálně ho zapíchnu do příslušné dírky na konektoru EEC, nic nerozpojuju (jde to někdy ztuha, je tam těsnící guma), pak na konec toho špendlíku napájím nebo omotám drátek a mám to napíchnuté:-)

_________________
Ford SMax 2010 2.0 TDCi 100kW
Ford Mustang 2006
________________________________
VW Passat Variant 1.6
Ford Mondeo kombi MKI 1995 1.6i 16V
Daewoo Matiz 1999 0.8i
Ford Fiesta MKIII 1989, 1.1i
Skoda 120 LS 1988


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 zář 2008 14:32 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 srp 2007 14:14
Příspěvky: 953
Bydliště: Východní Čechy
Tak novinky...motor teď startuje za studena bez problémů, drží se a nechcípe... :shock:
Za tepla, po delší jízdě má startér velké problémy otočit motore-výsledkem je tedy skrytý brutální odpor v kabelech.

Startování při sepnutém větráku - diagnózou jsou dráty. Jelikož kabely k větráku jdou ve stejném svazku jako kabely ke startéru je pravděpodobné, že to někde skratuje...což je pravděpodobně ten skrytý odpor.

Odlučovač olejových par se začíná zase přicpávat - doufám, že se s ním brzy rozloučím..(navždy)

Stálé napájení ŘJ stále nejede, čili palubovka ven a kontrola drátů.

_________________
Peugeot 206 RC...zkus mě chytit :-P
Peugeot 206 GTI <- Audi Coupe quattro <- Audi Coupe <- Ford Orion 1.6i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Podobne problemy so startovanim
PříspěvekNapsal: 24 zář 2008 20:08 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 22 zář 2008 19:42
Příspěvky: 11
Bydliště: Vranov nad Topľou, Slovenská republika
petansvatos: Po bludeni po tomto fore, som nasiel tebou zalozenu novu temu, vyzera to tak ze mame podobne problemy vid. <a href="http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=44&start=480">Tema: !!! diagnostika !!!</a> ,no aspon ja ich urcite mam :( ... nestihol som precitat vsetky doposial tri strany tejto temy, lebo idem do krcmy na "jedno" pivko :D :smt030 ... neskor si to budem citat, v pripadnych skusenostiach ci otazkach ta budem kontaktovat ;)

_________________
Ford Escort 1.6 CLX, 75kW, r.v. 1990, CVH, EFI, EDIS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 24 zář 2008 20:40 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 srp 2007 14:14
Příspěvky: 953
Bydliště: Východní Čechy
No já mám nějaké nové poznatky, tak je sem vepíšu. Třeba se ti budou hodit. Jinak viz. diagnostika: Jsi si jisty, že netočí větrák, když ti to nejde nastartovat?

Co jsem se dozvěděl tak kabely k větráku jdou ve stejném svazku jako kabely ke startéru..čili je to pravděpobně někde prošustrované a kabely se dotýkají a ovlivňují:

čili případ 1.: točí větrákxnestartuje auto = zkratuje to, a bodejť by to točilo
případ 2.: větrák netočí ale stejně to startuje ztěžka = brutální odpor z kabelů od větráku.

Resume: pěknej bordel v elektrice

_________________
Peugeot 206 RC...zkus mě chytit :-P
Peugeot 206 GTI <- Audi Coupe quattro <- Audi Coupe <- Ford Orion 1.6i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 zář 2008 17:55 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 22 zář 2008 19:42
Příspěvky: 11
Bydliště: Vranov nad Topľou, Slovenská republika
petansvatos píše:
No já mám nějaké nové poznatky, tak je sem vepíšu. Třeba se ti budou hodit. Jinak viz. diagnostika: Jsi si jisty, že netočí větrák, když ti to nejde nastartovat?

Co jsem se dozvěděl tak kabely k větráku jdou ve stejném svazku jako kabely ke startéru..čili je to pravděpobně někde prošustrované a kabely se dotýkají a ovlivňují:

čili případ 1.: točí větrákxnestartuje auto = zkratuje to, a bodejť by to točilo
případ 2.: větrák netočí ale stejně to startuje ztěžka = brutální odpor z kabelů od větráku.

Resume: pěknej bordel v elektrice


Praveze, ked mi to neide nastartovat tak vtedy sa toci ventilator este len pri pretoceni klucom do polohy II ... Inac cital som celu tuto temu, vyzera to tak ze mam podobne problemy so startovanim ako ty, z tymi otackami som mal na zaciatku tak isto problem. Ked som vyhodil rychlost, hned mi zdohol motor. Skoro na kazdej krizovatke mi zdochinal a musel som drzat plynom otacky aj na volnobeh. ALe nejak sa mi to ustalilo a teraz z tymi otackami nemam problem a ani som nic neopravoval.

_________________
Ford Escort 1.6 CLX, 75kW, r.v. 1990, CVH, EFI, EDIS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 říj 2008 18:53 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 22 zář 2008 19:42
Příspěvky: 11
Bydliště: Vranov nad Topľou, Slovenská republika
Takze som tu znova a s novymi poznatkami a skusenostami.
Problem so startovanim za tepla je vyrieseny na 80% ... 8)
Ventilator, baterka, ukostrenie, kably, to nie su ... poruchovy je startér. Skusil som fintu ktoru pise vo svojej knihe R. Etzolt. Spojit hruby svorka 30 a tensi svorka 50 nakratko na magnetickom spinaci startera. Zistil som ze starter mi robi presne to iste za studena ked ho spustam zo spinacej skrinky alebo na kratko a za tepla ked mam problemy s nastarovanim sa chova presne tak isto ako pri spustani zo spinacej skrinky alebo na kratko. Takze nic mi nezostavalo ine ako vybrat ho von a pozriet sa na neho ... Pastorok bol dost uvolneni, v loziskach mal "vuli" cca 2mm a to dokonca za studena. Aky je vas nazor na to? ... nahradny som este nezohnal, takze tento problem so startovanim nemam overeny na 100%. Ak to bude starter tak to samozrejme sem napisem.

_________________
Ford Escort 1.6 CLX, 75kW, r.v. 1990, CVH, EFI, EDIS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 pro 2008 15:09 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 srp 2007 14:14
Příspěvky: 953
Bydliště: Východní Čechy
Tak mám pár dalších poznatků k mému motoru. Kdyby to náhodou někdo četl, tak mu to může pomoci.

1. je háklivý na množství a kvalitu oleje. Jakmile olej klesne pod 1/4 množství na měrce, začne být hlučnější, hůř jede a třepe se -> kvalitní olej a kontrola množství

2. pokud motor "fluše" olej zkrz víčko a houpe volnoběh, je ucpaný odlučovač olejových par -> prý lze nahradit malým vzduchovým filtříkem a je po problémech

3. po odstranění katalizátoru se vrchol točivého momentu posunul o cca 800-1000 otáček výše...

_________________
Peugeot 206 RC...zkus mě chytit :-P
Peugeot 206 GTI <- Audi Coupe quattro <- Audi Coupe <- Ford Orion 1.6i


Naposledy upravil petansvatos dne 06 led 2009 16:02, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 led 2009 16:01 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 srp 2007 14:14
Příspěvky: 953
Bydliště: Východní Čechy
Zase mě jednou můj Ford pěkně vypekl.....

minulý pátek ráno jsem měl jet na výstavu do Brna z Újezdu u Brna(cca 20km - veřejné dopravní spojení naprosto na ...) Výstava začínala v 11, tak v deset vylezu ven a jako že jedem, ale Ford nic...startér točil ale motor ani škyt... :smt071 takže MHD a tak tak že jsem to stihnul....potom děkuji za odvoz a následný odtah směr Jehnice pánovi Martin_in_Capri (MIC)...

po vyšetření mým dvorním automechanikem a resuscitátorem MIC bylo zkonstatováno, že se cívka odporoučela do věčných vrakovišť...načež mi byla namontována jiná, a pro jistotu z 2.0 Mondea...

Musím zkonstatovat, že takovej hukot jsem s tím autem ještě nezažil....neboť to peláší jak za mlada...no spíše mnohem lépe...že Martine :lol: Focus 1.6 Zetec-SE měl hodně co dělat, aby mě dojel (jsem musel sundat nohu z plynu :lol: 8) )

Resume:

1. po výměně cívky zmizeli problémy se škubáním při konstantní rychlosti i při brždění motorem.

2. mnohem lépe a snáz to startuje (bohužel to nemění nic na tom, že je potřeba vyměnit startér)

3. už mi nezůstávají viset volnoběžné v 2000 ani v 1500 ot. /min :shock:

4. motor jde krásně za plynem

5. zas mi netopí, asi mě čeká výměna termostatu... :roll:

6. děkuji pánovi Martin_in_Capri, za odvoz, odtah a oživení mého auta :wink: :smt023

_________________
Peugeot 206 RC...zkus mě chytit :-P
Peugeot 206 GTI <- Audi Coupe quattro <- Audi Coupe <- Ford Orion 1.6i


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 102 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz