fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 15 lis 2024 07:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Záměna motoru rs
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2010 18:52 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
Na to uz se neda ni nic rict, tam muze byt tolik promennych diky kombinaci dvou nestejnych motoru..

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záměna motoru rs
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2010 19:24 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 dub 2009 10:08
Příspěvky: 122
Bydliště: Jirkov
no sice čtu názory ale nějak furt přehlížim názor nebo radu s tim napínákem, to fakt nikdo nevý jestli je bez oleje při koupi nebo jestli je naplněnej? nebo jestli se plní sám za běhu motoru? :o


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záměna motoru rs
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2010 21:21 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
napinak je novy ve stlacenem stavu...ted se na nej divam a vedle mi lezi vytazeny z auta....

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záměna motoru rs
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2010 21:59 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 dub 2009 10:08
Příspěvky: 122
Bydliště: Jirkov
angličák píše:
napinak je novy ve stlacenem stavu...ted se na nej divam a vedle mi lezi vytazeny z auta....


nj angli ale jde teda použít už jetej napínák?? když je novej ve stlačenym stavu tak je naplněnej olejem nebo suchej?? protože dokud ve vnitř byl olej tak mi to nešlo ztlačit ani ve svěráku, a ted když sem ho vyprázdnil, tak pružina sice napne řetěz ale ne takovou silou jakou asi napíná naplněnej, když nadzvednu a napnu napínák a pootáčim motorem tak to klepání ustane, a točí se uplně čistě, prostě je funkční ale když svojí sílu napnutí odstranim začne v určitym bodě prověšovat, zkoumal sem to a dělalo to právě i s mojí hlavou takže nevim zda se doplní olejem nebo ne ?eště zkusim trošku se umazat že sundam kryt rozvodů na hlavě a napnu to ručně při nastartovanym motoru jinak mechanická práce motoru je myslim v pořádku, ale to s jistotou můžu říct až se mi povede se v tom projet, ale to zas musim dořešit tohle s tim pnutim řetězu, ačkoli tu asi mnoho lidí zírá co s tim provádim tak na druhou stranu zatim to jde, písty jsem přeměřoval maj stejný rozměry, šály sem nechal svoje aby byli jetý ty co na tý klikovce původně byli, pístní kroužky podle katalogu na elitu maj taky stejný rozměry, horní úvrať je taky totožná jen se to liší těma vyfrézovanejma otvorama pro ventyli, což podle mě je tim že je hlava jinčí ale eště nevim v čem, ale když zapouští hloubš ventyly tak buď má delší ventyl (to si nemyslim) nebo je nižší což sem nepřeměřoval, ale pokud mam tyhle písty teď ve svém bloku tak je to v podstatě stejný jako tamten blok a potkávat by se to nemělo, je to normálně už jen na jednom těsnění pod hlavou, at zvednu hlavu jak vysoko chci tak se vždy prověsí ten řetěz, myslim že když vyřešim ten napínák že to bude ok, no a eště ten olej, musim kouknout zda to neni jen čidlem, když ne tak eště vyměnim to čerpadlo, ale pak asi budu muset koupit ten napínák, jde mi o vaše zkušenosti jestli někdo už rozvody sundaný měl a podařilo se mu to dát na starej napínák zas do kupy, když to shrnu, píst je stejnej jen má vyfrézováno, ojnice jsou stejný, hlava asi nižší, ale motor běží hned jak otočim klíčem takhle mi nechytal ani dřív a ustalo i kolísání otáček, prostě si drží lajnu, takže v tomhle už zrada nejspíš neni. Poraďte prosím s tim napínákem :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záměna motoru rs
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2010 22:14 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 dub 2009 10:08
Příspěvky: 122
Bydliště: Jirkov
eště se vrátim k začátku týhle diskuze, motor je n9c vyraženo na bloku, ale proč teda na pístech když se tu shodneme že tenhle motor je 8ventyl, je vyfrézováno těch 16 otvorů pro ventyly?? to mi taky hlava nebere


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záměna motoru rs
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2010 09:15 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 led 2008 22:30
Příspěvky: 224
Bydliště: Česká Třebová
jakto že 8v?Vždyť sis z toho snad vzal hlavu...tzn. 16v,ne?

_________________
Škoda Felicia pick-up 1.9D
Escort RS2000 (4x4-R.I.P.)-předohrab,r.93 http://www.fordfans.cz/galerie/index.php?cat=10152
http://www.hondacrx.yc.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záměna motoru rs
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2010 09:46 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 dub 2009 10:08
Příspěvky: 122
Bydliště: Jirkov
lubouš píše:
jakto že 8v?Vždyť sis z toho snad vzal hlavu...tzn. 16v,ne?


No jistě o tom tu mluvím, celej motor je 16V- hlava 16v, zářezy na pístech pro 16V ale označení motoru je pro 8V (N9C)
podle značení by hlava měla mít 8V a co sem koukal na náhradní díly podle kódu motoru tak je jiný sání atd, kdežto já mam všechno shodný s mojim 16V, prohlížel sem celej motor a je na něm opravdu jen N9C na hlavě nic raženýho nemam, vlastně teď vůbec nevim co je to za motor jelikož značení neodpovídá, převážně se shoduje s mejma dílama :shock:
Takhle vypadaj ty písty aby to byl 8V tak by to musel bejt dvouválec :D
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záměna motoru rs
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2010 11:21 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
K tomu napinaku, neni potreba v kombinaci s tou palici i kratsi retez a ne origo na RS? Ta hlava bude asi zastavbove nizsi a retez je na napinak uz moc dlouhej, to jen tak odhaduju, v novym napinaku zadny olej neni a nebude, vyjma konzervace, natlakuje ho cerpadlo s natlakovanim celeho mazaciho okruhu, tudiz pokud ti nevypina, mas bud nedostatecny tlak (psals ze ti sviti furt mazani a klepe to?) a nebo ten retez.

K oznaceni motoru bych rekl tudle uvahu, asi nekdo pred tebou byl stejnej magor :-D a seskladal hrusky s jabkama, nebo nevim...on totiz zaklad (blok) vsech techto motoru je "v podstate stejny" (brat s nadsazkou) pocinaje Pintem OHC, konce 2.3 Scorpio, ale opakuji, je to jen jakoby stejne...

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záměna motoru rs
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2010 11:39 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
r.s.2000 píše:
navíc mi po nastartování svítí olej ikdyž oleje je tam dost, tak mě napadlo nemůže bejt to čerpadlo v háji
...... další věc je že se mi zdá že napínák neudrží řetěz napnutej

Neco mi unika ? Tomu se jako divis ze kdyz ti sviti tlak oleje (tedy tam zadnej tlak neni), ze ti HYDRAULICKY napinak moc nenapina ??? A ze ti klepe motor ??? :smt103

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záměna motoru rs
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2010 12:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
Neunika, tady se kontinuita kroku dost ztraci, zajimave tema k pocteni a ponauceni, jsem zvedavej na vysledek...

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záměna motoru rs
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2010 16:07 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 dub 2009 10:08
Příspěvky: 122
Bydliště: Jirkov
tak sem teď dočetl a konečně sme se dostali k tomu napínáku, ano olej mi svítí, ale pokud si pamatuju svítil už před demontáží když se upekl motor do té doby nesvítil, řetěz sem použil taky z tamtoho motoru společně s rozvodovejma kolama a vačkama trochu sem čekal že by mohl bejt jinej tak sem radši použil z motoru ze kterýho montuju ty součásti, další věc když sem sundal rozvody tak ted už si nepamatuju přesně ale na jednom motoru to olejový čerpadlo šlo otáčet uplně z lehka a na druhym se otáčelo víc ztuha, ted ale fakt nevim jestli to bylo na mém nebo na tom druhém, zkusim teda eště to olejový čerpadlo ale to musim zas počkat dokud neseženu zas stahovák na řemenici, po výměně dam zas vědět jestli se něco změnilo či nikoliv, sice tu sem za magora ale aspoň se nenudim :shock: kdyby byly prachy tak by to bylo o něčem jinym, ono je hezký říct kup jinej motor (to sem bohužel udělal) ale koupil sem opravdu jinej motor :D , ale už je horší sehnat na další :D takže ačkoli sem magor tak mi nic jinýho než experimentovat nezbejvá, mam hned koupit novej motor nebo mam zkusit nejdřív složit pofiderně tenhle?? vyjde to nastejno stejně se musí do budoucna vyměnit (až na něj bude) :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záměna motoru rs
PříspěvekNapsal: 06 kvě 2010 17:45 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 dub 2009 10:08
Příspěvky: 122
Bydliště: Jirkov
tak sem byl kouknout na to olejový čerpadlo, takže abych nemusel sundavat svůj kryt rozvodů, tak sem se díval jen na to čerpadlo na tom druhym motoru, a tohle čerpadlo se točí s určitym odporem tudíž moje se točí volně, znamená to teda že je moje špatný?? pokud má vůly tak asi nežene olej nebo aspon ne v takovym tlaku v jakym by mělo, (to jest můj názor) a co Váš??ted na to čerpadlo koukam je v něm hřídel s ozubenym (spíš oválnym kolem) která se točí v jiném zrcadlově provedeném kole + 2 kanály pro olej, vstup a výstup, hřídel u vstupního kanál ( u toho většího ) začíná nabírat olej a táhne jej mezi sebou až k výstupnímu a práci končí až na konci výstupního kanálu, na otočení hřídele o 360stupňů nasaje a vytlačí olej 2x, otázka zní je to čerpadlo nějak načasovaný s rozvodama nebo se na něj může hnací řetěz nasadit v jakýkoli poloze? při časování motoru se časujou jen hřídel a vačky nebo i to čerpadlo?? :shock:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záměna motoru rs
PříspěvekNapsal: 06 kvě 2010 20:42 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
Něco takového? http://cs.wikipedia.org/wiki/Zubov%C3%A9_%C4%8Derpadlo :smt006

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záměna motoru rs
PříspěvekNapsal: 06 kvě 2010 21:07 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 dub 2009 10:08
Příspěvky: 122
Bydliště: Jirkov
miki21 píše:


je to to excentrický co je na obrázku uprostřed :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záměna motoru rs
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2010 10:02 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
Cerpadlo se necasuje, dodava "konstantne" promenny tlak v zavislosti na otackach... :-D

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záměna motoru rs
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2010 17:58 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 dub 2009 10:08
Příspěvky: 122
Bydliště: Jirkov
tak dnes sem opět zabil pár hodin svýho života u auta a vyměnil ta čerpadla, tak a čeho sem si všiml?? moje čerpadlo sálo falešnej vzduch a propouštělo olej zátkou co na něm je, zátka se uvolnila zřejmě za běhu motoru v té vysoké teplotě, po dotažení bude čerpadlo zřejmě funkční ale projistotu sem nasadil to druhé, na deklu rozvodů byla napěněná emulze od vzniklého problému, další věc co sem dnes zkoumal, byl ten traktorovej zvuk, takže když sem napnul napínák ručně klepání znatelně ustalo a bylo slyšet už jen klepání hydroštelů zřejmě z toho důvodu že byly prázdný jelikož nejelo to čerpadlo, tak zítra doleju vodu a půjdu to zkusit opět natočit :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záměna motoru rs
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2010 23:20 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 zář 2007 13:39
Příspěvky: 910
Bydliště: Česká Lípa
Chlape ty tomu dáváš :-D nic proti, ale zdá se mi spíš že testuješ co ten motor vydrží :-)

To přece takhle nemužeš dělat. Sežen si tu palici ca tam má být, tohle fakt neee :-D
a zvuk traktoru, není to ím že řetěz ti tam lítá jak smyslů zbavenej :-D

_________________
Ford Sierra ( new projet racing)
Opel Omega 2.5TD
Avia A31turbo

Escort RS turbo (Auto na které nikdy nezapomenu, pro mě bude vždy nejlepší. ale vše má konec)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záměna motoru rs
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2010 01:13 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 dub 2009 10:08
Příspěvky: 122
Bydliště: Jirkov
no psal sem že sem dnes koukal na ten napínák, řetěz je volnější ale napínák neni napnutej z důvodu že hydroštel kladky je vystřelenej jen pružinou a je suchej, právě dnes sem to napnul ručně a zvuk rachtání zmyzel, zůstal už jen zvuk hydroštelů ventylů, vyměnil sem to poškozený čerpadlo a doufam že se vše po nastartování naplní olejem a bude plnit funkci, přece neni možný aby šel napínák řetězu stlačit ručně jako jde teď u mě, když sem sundaval napínák tak ten hydroštel nešel zmáčknout ani ve svěráku, takže pokud se naplní a napne mi ten řetěz tak jak má bejt tak už ten traktorovej zvuk nebude, chyběl tomu ten tlak oleje, tak právě doufam že zítra po nastartování konečně zhasne kontrolka oleje a že to pofrčí :-D jediný čeho se bojim je to že se mi ozvou šály, eště sem ani nekoukal kde se daj sehnat nový kdyžtak, doufam že když sem použil své šály že tam ta vůle tak velká nebude. když jo tak eště jednou demontáž :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záměna motoru rs
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2010 11:27 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 čer 2004 21:42
Příspěvky: 5161
Obdivuju tve nadseni, ty kdybys mel dostatek penez, tak pri tve vuli a schopnostech slozit neslozitelne bys vytvoril 500 konove RS z hromady fordich dilu...

_________________
Escort Mk.III XR3i 1.8 16V / 1.3 Tuzex/ 1.6 XR3i cabrio/ 1.6 Express automat/ 1.8 D Express

www.vh-autoservis.cz

Úpravy/ opravy/ renovace
604 133 132


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Záměna motoru rs
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2010 11:44 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 30 zář 2007 10:38
Příspěvky: 1642
Bydliště: pro zloděje všude daleko
:-D :-D

_________________
NISSAN SUNNY N14 GTI...malé, rychlé, hlučné...co víc si přát


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 119 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz