fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Ford Orion, 1991 - 1.6 CVH, EFI - poruchy a jejich řešení http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=15074 |
Stránka 1 z 6 |
Autor: | petansvatos [ 04 úno 2008 16:38 ] |
Předmět příspěvku: | Ford Orion, 1991 - 1.6 CVH, EFI - poruchy a jejich řešení |
Takže, ne že bych to zrovna nějak akutně potřeboval, ale teď o víkendu se mi stala divná věc. V noci mrzlo, a ráno přijdu k autu a chci startovat a ono nic, jakoby se kousne ani se neotočí... tak koukám jak blázen a oči mi sklouznou k přístrojovce...a ona nesvítila kontrolka mazání-taková ta olejnička... tak jsem otáčel klíčkem 0-II a stále nic. A pokusy o start vyšli v niveč. Prostě jen zahučí čerpadlo, a pak nic. Jen pohasnou kontrolky, co svítí... A po několikerém otočení klíčku se rozsvítí i olejnička, a pak to těžkopádně nastartuje... stalo se mi to jen 2x... Nevíte někdo co by to mohlo být? jen mě tak napadla pojistkovka, ale netuším |
Autor: | ROST [ 04 úno 2008 17:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jestli ti moc pohasínají kontrolky tak by nebylo od věci i dobýt baterku... Co se týče té kontrolky oleje tak se zkus podívat, jestli nemáš zasraný kontakt od oleje na olejovém čidle, na mém autě to mám zaolejované co chvílu!! |
Autor: | BlueWolf [ 04 úno 2008 17:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Taky bych to typoval na baterku... |
Autor: | petansvatos [ 04 úno 2008 17:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
No baterka je nabitá, zhruba půl roku stará. Ty kontrolky pohasly když jsem zkoušel startovat a nesvítila olejnička. Olejový čidlo??? To ani nevím že tam je čili kde je? Mrknu na něj, ale nedělalo by to častěji? A má to nějaký vliv na startování?...huh asi jo že? |
Autor: | vendiik [ 04 úno 2008 21:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Na olejový čidlo se vys.., olej zhasíná a netočí to protože máš nejspíš v háji ukostření baterie - tedy prohlídni konec mínus kabelu co jde od baterie, jak je přidělanej na kostru. |
Autor: | petansvatos [ 04 úno 2008 21:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
vendiik píše: Na olejový čidlo se vys.., olej zhasíná a netočí to protože máš nejspíš v háji ukostření baterie - tedy prohlídni konec mínus kabelu co jde od baterie, jak je přidělanej na kostru.
No to už jsem jednou prohlížel, od baterky to mám napojený na kapotu. A co by s ním měl být? Jestli není někde skříplej a tak? |
Autor: | Ford [ 04 úno 2008 21:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
od baterky by to mělo být taky ukostřený na motor nebo z kastle na motor |
Autor: | petansvatos [ 04 úno 2008 21:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Aha...hmmm mrknu na to zejtra, uvidíme co najdu a nenajdu ale jen mě tak napadá, nedělalo by to častěji? Ono se mi to stalo jen 2x ve stejnej den. A pak už nic... |
Autor: | ROST [ 05 úno 2008 11:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kdyby byla špatně ukostřená baterka tak by zhasínaly včechny kontrolky a ne jen jedna ne? Já mám čidlo na olej hned vedle olejového filtru. A že ti to udělalo jen když bylo pod nulou by mohlo být tím, že olej byl hustější a elektrika nepřešla hned z kontaktu na čidlo, ale trvalo to dýl... |
Autor: | petansvatos [ 05 úno 2008 12:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
No jo jenže ona se vůbec nerozsvítila a ty ostatní, vlastně jen jedna-ručka-pohasla při pokusu o start, ale motor nevydal ani hlásku a startér jakby smet. A ikdyž jsem čekla cca 5 minut, tak se nerozsvítila, a ani když jsem otáčel klíčkem několikrát za sebou... |
Autor: | PH [ 05 úno 2008 15:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
zkus ocistit kontakty baterky, to by mohlo byt to zhasnuti vsech kontrolek (vetsinou to jen tak cvakne, zhasne a nic), ale prioc se nerozsviti kontrolka mazani, to me teda nenapada |
Autor: | ROST [ 05 úno 2008 17:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
A teďka už ti to startuje bez problémů? |
Autor: | petansvatos [ 05 úno 2008 18:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
No teďkon to zatím startuje bez problému. Ale nějak se děsím toho, že budu muset někam jet a ono se to stane zas...předtím mě to trvalo skoro půl hodiny, než se to jakým si zázrakem rozsvítilo, a pak to hodně ztěžka nastartovalo... |
Autor: | petansvatos [ 12 úno 2008 12:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak se na to asi...vy... ! V neděli jsem jel večer pryč, a dojíždím na křižovatku, vyřadím a ta mrcha jedna chcípla..si říkám žádnej strach, otočím klíčkem a on zase nic. Jednou dvakrát se jakoby převalí, a to je vše..pak ztichne a nic. Netočí. Otáčím klíčkem a vždycky jen dvakrát třikrát otočí, dost ztěžka a nic.. A tak to trvá třeba 10 minut. Pak se dost těžce nastartuje, jak kdyby neměl sílu. Ale jinak startuje v pohodě..nevím co s tím může být. Hledal jsem to ukostření, a z baterky na kastly to je asi v pohodě,teda neshledal jsem na tom nic špatného. A od tý doby nic. Jenže když se to stane, tak prostě klidně 1/4 hodiny nenastartuju, a stojím a nic. poraďte mi někdo něco. Tak co? Nenapadá vás kde mám co hledat? Nějak dochází nápady... |
Autor: | petansvatos [ 13 úno 2008 18:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jsem si četl Etzolda a zjistil jsem následující: může to dělat za 1. olej 2. kontakty 3.opotřebené uhlíky 4.kolektor-to nevím co je 5.malé napětí na svorce 50 6.ložiska 7.magnetický spínač hmm a teď babo raď. Je nějaká možnost zjistit co tzo dělá, aniž bych musel všechno vyměnit? |
Autor: | doubek [ 13 úno 2008 21:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
nebylo by na škodu podívat se na starter taky mam s tim problémy sice ne uplně stejný ale to startování je dost podobný mam v háji uhlíky na startéru a jak se motor ohřeje tak když to chcípnu tak dost často nenatočím startér prostě nemá sílu na otočení motoru pár minut počkám a pak to chytne v poho jinak ukostření motoru je pod termostatem na šroubu co drží převodovku u motoru neví náhodou někdo kde maj uhlíky i s držákem na bosch startery nikde jsem na to nenarazil |
Autor: | petansvatos [ 13 úno 2008 22:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
doubek píše: nebylo by na škodu podívat se na starter taky mam s tim problémy sice ne uplně stejný ale to startování je dost podobný mam v háji uhlíky na startéru a jak se motor ohřeje tak když to chcípnu tak dost často nenatočím startér prostě nemá sílu na otočení motoru pár minut počkám a pak to chytne v poho jinak ukostření motoru je pod termostatem na šroubu co drží převodovku u motoru neví náhodou někdo kde maj uhlíky i s držákem na bosch startery nikde jsem na to nenarazil
Dík za tip, to sem nevěděl o tom ukostření na motoru.. taky mám podezření na startér, ale zase dělá to dost málo, spíš když se to vůbec nehodí... ale když prostě jedu třeba 150 km a pak to zdechnou u pumpy, tak když po cca 5 minutách dotankuju v pohodě naskočí na brnk, a když jedu, a potřebuju tam někde být nutně v určitej čas, tak jelikož mi jednou za čas prostě zdechne motor(asi odchází lambda do věčných vrakovišť) tak to zrovna nejde, a prostě nemám nárok...a tudle si tam ze mě dělali místní parchanti prd.l. To mě naštvalo 2x tak tolik. Tak jsem se to rozhod řešit... P.S.: Etzold není zas tak špatný čtení, ale všechno tam taky není. |
Autor: | frantisek vlach [ 13 úno 2008 23:44 ] |
Předmět příspěvku: | Etzold |
V Etzoldovi je dost dobrejch věcí ale i některé chyby a nepřesnosti.Pro mě je málo podrobnej.Frankie |
Autor: | petansvatos [ 22 úno 2008 10:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak mám další problém...dneska ráno natočím motor, vycouvu a chcípne.. jedu jedu(cca 10km) a když dojedu do brna, tak mi to chcípne na každý křižovatce, když nestojím na plynu.. no a dojedu k práci, a hledám místo k zaparkování, a chcípne a už nenaskočí.) Jako by startér neměl sílu..tak počkám chvíli, natočím ho ale nedrží otáčky..prostě neudrží otáčky. Trochu se snaží ale chcípne..tak znova a hle ono to zas nejde...tak jsem zkusil chladit to čidlo teploty pro ŘJ, a pak znovu...ale motor prostě neudrží volnoběh, tak jsem zkusil odpojit lambdu a efekt 0...nedržel volnoběh.. Pak mě to zas chcíplo(ještě stále jsem nezaparkoval a stál jsem na horké půdě..) a už to ani neškytlo. Fajn, vlezl jsem do kufru, a vytáhl starou baterku, kterou jsem úplně shodou náhod včera dal do kufru že ji nechám otestovat,jak na tom je.. no než jsem ji tam dal(je větší než ta nová a má obráceně polaritu) .. zkusil jsem chladit vodou to čidlo, těžko říct co mi pomohlo, ale pak jsem konečně nastartoval.->kdybych nestál na plynu, tak by chípnul..ani se nebudu říkat jak jsem tam dokola kroužil s nohou na plynu ale nějakým zázrakem se mi podařilo parkonout, a tak jsem tak pomalu zkusil pustit plyn a motor to ustál a držel. Výsledek->jsem špinavej jak pra.e a hodně na.ranej... Něco se někde stalo a motor neudrží otáčky. Lambda na to neměla vliv, odpojená neodpojená efekt stejný neudržel otáčky. A jak si tak vzpomínám, jako by unikal vzduch z podvíčka chladící kapaliny. Ale pak nic. A pak ještě větrák větral jak o život, všim sem si toho když jsem zaparkoval...ale budík byl ve spodní třetině.. S autem se nic nedělalo, jen se snažím vyměnit žárovičky v podsvícení ovladačů topení. Co je s tím? Doufám že odpoledne odjedu.. Asi jedu příští týden pro jiný auto ..přišel jsem skoro o hodinu později do práce, ještě že šéf taky nemohl zaparkovat.. takže pls |
Autor: | Wizzy [ 22 úno 2008 21:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Heh, kolik tam máš vody? Že vono ti prdlo těsnění pod hlavou a tys to uvařil Nebo že by odešla vodní pumpa? Ne, jen uvažuju nad nejhorším, ale neudržení volnoběhu může mít spoustu příčin a po drátě se fakt radit nedá, to chce to ukázat odborníkovi a nechat pátrat. |
Stránka 1 z 6 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |