fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Koupě - rozhodnutí
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=20678
Stránka 1 z 3

Autor:  maslisko [ 06 pro 2008 19:42 ]
Předmět příspěvku:  Koupě - rozhodnutí

Zdravím všech nadšené forďáky,

za pár dní se pravděpodobně stanu jedním z vás - plánuju koupi Forda Escorta MKVII. Dovolím si vás poprosit o váš názor. Představte si, že máte na výběr 2 možnosti:
    Escort kombi 1.6 16V, r.v. 1997, najeto cca. 150tkm, původem z Itálie, v ČR 3 roky, garážovaný, kastle OK.
    Escort 1.8 16V, r.v. 1996, najeto 260 tkm, původem z AAA (nyní od soukromé osoby).

Čemu byste pouze na základě těchto stručným informací dali přednost? Je mi jasné, že před koupí je nutné auto vidět, poslechnout, svézt se v něm a tak dál. Víceméně mě hlavně zajímají vaše názory jednak na náběh a jednak na původ toho druhého auta (AAA).

Díky za každý názor.

Autor:  Mouse [ 06 pro 2008 19:55 ]
Předmět příspěvku: 

1) 260000 km. je dle mě docela dost, ale motor atd. může bejt v pohodě a je to 1,8
2) já mám 1,6 16V kombi a jsem spokojen, ale kdyby byla 1,8 tak jdu do ní
3) pokus se sehnat 1.8 v co nejlepším stavu
4) AAA bych nebral, znám několik lidí co si koupili auto z AAA a samé problémy a jednomu auto dokonce zabyvily na hranicich

Autor:  spooon [ 06 pro 2008 21:38 ]
Předmět příspěvku: 

těch 260K bych se zas tak nebál, alespoň máš větší jistotu, že není stočený tacho :-D jinak na AAA jsem taky neslyšel žádnou chválu. Měl jsem kámoše, který tam dělal, takže bych si od nich auto nekoupil :wink:
Jinak určitě bych být tebou bral 1.8, ale asi ne tuhle

Autor:  Lubak [ 06 pro 2008 21:42 ]
Předmět příspěvku: 

No tak 260 není už málo ale nehleděl bych jen na motor ale na zbytek kastle a auta. Jak je na tom podvozek, nosníky, prahy , lemy koroze vůbec. a co se týče dalších věcí dosti opotřebovávané provozem tlumiče, vejfuk, brzdy, ramena atd.
Neříkám, že u auta s 150 tis na to nemusš dávat pozor ale rozhodně bych oba kousky řádně prošel a nejlíp s nějakým mechanikem

Autor:  Mlynec [ 07 pro 2008 00:21 ]
Předmět příspěvku: 

spooon píše:
těch 260K bych se zas tak nebál, alespoň máš větší jistotu, že není stočený tacho :-D jinak na AAA jsem taky neslyšel žádnou chválu. Měl jsem kámoše, který tam dělal, takže bych si od nich auto nekoupil :wink:
Jinak určitě bych být tebou bral 1.8, ale asi ne tuhle

100% zhoda. Myslím, že je na trhu veľa áut a nie je problém zohnať 1,8-ku...... Km väčšinou stočené. Ak nemáš skúsenosti, skús so sebou zobrať niekoho, čo sa vyzná........

Autor:  zdenal8 [ 07 pro 2008 00:25 ]
Předmět příspěvku: 

No vzhledem k tomu, že escort má pouze 5ti místnej počítač kilometrů, tak zrovna podle toho co to ukazuje, nebo inzeruje prodávající bych se neřídil. Spíš bych se zaměřil na to, co píše Lubak. A pak záleží, co od toho auta očekáváš. Mě třeba vyhovovala i ta 1,6.

Autor:  Mlynec [ 07 pro 2008 00:28 ]
Předmět příspěvku: 

No neviem ako je to s km, ale sadnem do auta a vidím.... volant, pedále, hlavica páky. Ale všetko sa dá vymeniť...... no chytím rýchlostnú páku a skúsim vôľu. Vtedy zistím všetko ....-)))

Autor:  Jimmy [ 07 pro 2008 00:36 ]
Předmět příspěvku: 

vůlí v řadičce toho moc nepoznáš. Tu máme snad všichni :-) ale na čem se to dá docela poznat jsou sedadla, resektive sedadlo řidiče. Jak jsi psal řadičku, volnat, pedály - to se dá všechno vyměnit, ale málokdo Ti už vymění sedačku. takže se do ní pořádně usaď a pokud bude nějak extrémně prosezená, tak asi víš, že 150 to nebude.

Jinak trochu postrádám smysl výběru jen z těchto dvou aut.......na netu je teď před koncem roku (víme proč, že jo) Escortů celá hromada a věřím, že i v okolí Tvého bydliště jich bude v okruhu třeba 50km desítky kusů....

Autor:  Vavris [ 07 pro 2008 01:46 ]
Předmět příspěvku: 

Tak tak, Escortů je všude plno. Mrkni hlavně na soukromou inzerci. A dávej bacha na nosníky (pěkně acid test šroubovákem), ať nedopadneš jak já :)

Autor:  Jimmy [ 07 pro 2008 02:21 ]
Předmět příspěvku: 

Je pravda, že v Tvém okolí moc 1.8ček není, tady jsem našel jednu v kombajnu ttp://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6532796
a pak ještě jednu za 68tis na tipcars.cz - ale určitě budou i jiné, někde v okolí se něco najde. I na jiných servrech - pohledej.

A co se týče 1.6tek, tak Těch je v okolí Vsetína hooodně.....


A kontrlovat jak už psali kluci, hlavně bacha na korozi, ale taky na řízení jestli neteče, zkontroluj zda v autě všechno funguje - klima hlavně, jestli je motor suchý, rozdíly v odstínech barvy, když otevřeš kapotu, tak mrkni na příčku u chladiče - pokud nebude v barvě auta, tak bude bourané, zkontrolovat slícovanost dílů, jestli někam auto netáhne, když pustíš volant a přidáš, případně přibrzdíš, atd......Escortů je hromada za pár peněz, tak si dej tu práci a pořádně si každé auto projdi, jinak Tě to pak bude stát dost nervů a peněz.....

Autor:  Jimmy [ 07 pro 2008 02:24 ]
Předmět příspěvku: 

Jo a ještě jedna poznámka. Neshnilého Escorta na 95% neseženeš, takže vybírej takového, který vydrží alespoň tu dobu, na kterou ho kupuješ.

Autor:  LeMans [ 07 pro 2008 22:33 ]
Předmět příspěvku: 

no, osobně bych absolutně nevěřil tem 150 tisícům u té 1,6ky. vemte si, že to auto je z německa, kde lítalo asi docela dost. určitě bych se neomezil jen na tyto dva konkrétní kusy je jich ted opravdu spousta. podle toho s volantem atd. vidím, že jsi pilně študoval na netu co a jak při koupi vozu :) :)
jinak to samé jako kluci. ještě bych dodal, že 1,8 je určitě lepší volba. ale jakto tak znám, tak skončíš u prorezlé ojeté a vychlemdané 1,6ky. Promin, to já jen proto, že tady každej dycky udělá pravý opak toho, co mu tu všichni poradíme :)

Autor:  maslisko [ 07 pro 2008 22:38 ]
Předmět příspěvku: 

Díky všem za názory, jsou pro mě hodně cenné. Vím, že escortů je po světě hodně, nicméně moje finanční možnosti jsou hodně omezené (respektive přesně vymezené). Konkrétně to znamená, že za to auto nemůžu dát víc než 25 000. Já vím, všichni mi poradíte, ať si radši připlatím, ale opravdu nemůžu.

Takže aut, která splňují moje kritéria, je celkem pomálu. K těm dvěma ještě přibyla 1.8ka kombi v plné výbavě, taktéž za 25 000. Zatím je můj favorit, akorát pán v telefonu říkal, že je slyšet nějaké tlučení v přední nápravě, tak se chystám to tady prolézt, abych zjistil, jak závažné to může být.

Ve středu večer už bych chtěl mít úplně jasno, takže pak se každopádně ozvu :)

Autor:  Jimmy [ 07 pro 2008 23:03 ]
Předmět příspěvku: 

Bouchání od nápravy většinou není nic hrozného. Buď to stabilizační tyčky, nebo silembloky v ramenech. Víceméně stokorunové záležitosti....

Autor:  angličák [ 08 pro 2008 01:41 ]
Předmět příspěvku: 

Auto z Italie, pokud tady nejezdilo x let, je rozhodne lepsim predpokladem....italske auta nemaj hlavni problem Escortu....korozi...ta je nejpodstatnejsi....zbytek se da resit v podstate nenarocne a za par korun...

Autor:  Mlynec [ 08 pro 2008 06:51 ]
Předmět příspěvku: 

angličák píše:
Auto z Italie, pokud tady nejezdilo x let, je rozhodne lepsim predpokladem....italske auta nemaj hlavni problem Escortu....korozi...ta je nejpodstatnejsi....zbytek se da resit v podstate nenarocne a za par korun...

Angličák, 100%-ný súhlas. Vo februári som kúpil ESCO dovezené z Talianska a po korózii ani stopy...... :wink:

Autor:  angličák [ 08 pro 2008 06:59 ]
Předmět příspěvku: 

jimmy..ne vsechny Esca maj motorovy prostor ve stejnem koloru jako exterier, u Mk.VII je celkem casty jev mit toto bud bile, nebo cerne....a nebo v laku auta :-D ....

SPIS BYCH PRI KOUPI AUTA VZAL S SEBOU NEKOHO, KDO TOMU OPRAVDU ROZUMI!!!!!!! Mne osobne moc nebavi pak lidem, co se u mne obcas ukazou, rikat z jsou fakt blbi a pri vyberu auta dali duraz na nejakou hovadinu a nekoukali se po podstatnych vecech!!! Je mi pak az lito, z jim musim zvestovat realny stav vozu a zarmoutit je, fakt se dost casto divim, jak lidi uvazuji pri vyberu tak podstatne veci jako je auto, obcas mi pripadne ze vic resi shnily brambory v Tescu, nez shnilej spodek auta v kterym chtej vozit treba rodinu...hlavne ze to ma klimu, nebo podivne "pekny" lak... :evil:

Autor:  Jimmy [ 08 pro 2008 13:25 ]
Předmět příspěvku: 

Aha to je pro mě docela dobrá zpráva. já sám mám motorový prostor černý, ale měl jsem za to, že je to následek bouračky....

Autor:  Lubak [ 08 pro 2008 14:58 ]
Předmět příspěvku: 

Jev bílého nebo černého motorového prosotru už z výroby se objevuje i MKVI koukal jsem na nějaké starší foto nových aut a je to skutečně tak.
Hold co ford to originál

Autor:  maslisko [ 08 pro 2008 21:07 ]
Předmět příspěvku: 

Další update: Dneska jsem byl v Bzenci omrknout tu posledně zmiňovanou 1.8ku za 25 000. Trochu mě překvapila karoserie, ze spoda se všechno zdálo být v pořádku, ale nahoře bylo poměrně dost různých škrábanců a rezavých míst. Nicméně i tak nic krutého, co by se nedalo spravit. Z pod rezervy na mě vykoukl krásný zdravý plech.

Auto má na tachometru 51000, původem z D, v ČR 3 roky, jezdila s tím prý nějaká paní. Volant a řadicí páka poměrně ošoupané, ale že by to mělo 252 tisíc, to se mi nezdá. Při jízdě se podvozek choval slušně, žádné utíkání do stran při puštění volantu, nehledě na to, zda při akceleraci nebo brždění. Akorát motor zůstával při vyřazení v otáčkách, což se mi moc nelíbí.

Na motoru jsem zspoda viděl stopy po oleji. Nemám moc srovnání, mi osobně se to ale zdálo v normě.

Takže tolik moje dnešní pozorování, ve středu uvidím ty nejdříve zmiňovaná auta, dám vědět.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/