fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Výměna záměna
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=21705
Stránka 1 z 2

Autor:  FiKo [ 09 úno 2009 08:55 ]
Předmět příspěvku:  Výměna záměna

Zdravím
Mám možnost získat ford mondeo z roku 1993 1.8 16V kombi za dva tisíce. Auto je sice plně funkční a s STK, ale mi jde jen o ten motor.
Zajímalo by mně jestli by šel do mého auta(viz popisek) jestli by se muselo něco upravovat, jestli bude pasovat na převodovku a jestli to překousne ŘJ.
Mám v plánu, teda jestli to půjde, přehodit motory a potom mondeo nechat sešrotovat. u toho mondea by potom jenom stačilo ten můj motor nějak spojit s převodovkou.
Možná je to škoda nechat mondíka a můj motor sešrotovat, ale nemám to kam uložit a majitelka mondea to chce mít z krku. jedině že by jste měl někdo totální šrot motor tak by se to dalo vymněnit.
A ještě když to půjdu šrotovat tak mi budou stačit techničáky a plná moc původní majitelky??..

Autor:  Wizzy [ 09 úno 2009 09:04 ]
Předmět příspěvku: 

Motor by měl jít přehodit, jen se koukni, jestli je u obou startér ve stejné pozici před nebo za motorem, tam by mohl být zádrhel. Furt je to ten samý Zetec, takže je to jak Lego. Jestli mě paměť neklame, tak Zetec v Mondeu má o jeden závěs navíc, ale to ti poradí někdo znalejší, ale ani to by nemusel být žádný tragický problém, buď se něco dotvoří, nebo se ten závěs navíc prostě vynechá. Elektrika byu neměla být problém, vše je prakticky na stejném místě - akorát si budeš muset sehnat sání s větším průměrem, aby ti tam šla narvat šrší klapka a MAF z té 1.8. Mondeo má sání udělané jinak. A řídící jednotku jen přehodíš, to bude oboje EEC4 se stejným pinoutem, takže taky bez potíží.
Ještě co se té převodovky týče - na Escu budeš mít IB5, na Mondeu bude MTX. Ona i ta IB5 by to snesla, ale pokud bys to chtěl udělat poctivě, tak bych popřemýšlel i nad přehozením převodovky - a s tím nové poloosy. Ale není to nutné, jezdí tui jeden Escort s dvoulitrem a IB5 převodovkou a - pokud vím - pořád ještě jezdí.

Autor:  Marpie [ 09 úno 2009 15:26 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli to auto chceš odhlásit tak ho postav na soukromý pozemek vem značky a techničák a na magistrátu písemně prohlaš že auto stojí na soukromém pozemku a slouží jak prolézačka pro děti nebo jako kurník pro slepice a tím ztratilo svůj účel a chceš ho tedy vyřadit z evidence. Aby se ale neplatil ekopoplatek tak to musí udělat už stávající majitelka (jestli by plná moc stačila nevím jistě ale asi jo). Od nového roku to takto lze a pokud ho vyřadíš tak na šrotování dáš pouze to co ty chceš - to už můžeš dát klidně do výkupu šrotu a ještě pár korun získáš. A pokud bys dával to mondeo šrotovat kvůli ekolikvidace tak zpravidla když vyžadují kompletní auto tak tam stačí prostě motor vložit a nemusí se nijak napojovat a ani nezkoumají jestli ten motor sedí. Jde jim hlavně o hmotnost protože za tu mají peníze za šrot a taky pro ekolikvidaci musí vykázat sešrotování určité hmotnosti která by měla jakž takž sedět.

Autor:  skaldal [ 09 úno 2009 15:29 ]
Předmět příspěvku: 

To máš oficiálně odkud tyhle informace???
Co je teda mě známo, tak v současné době lze auto trvale vyřadit pouze s dokladem o ekologické likvidaci a jak jsi správně napsal to nemůže udělat on, ale majitel, na kterého je to auto přihlášené. V polopřevodu to nejde.

Autor:  zdenal8 [ 09 úno 2009 15:48 ]
Předmět příspěvku: 

NO o tejhle možnosti s tim kurníkem apod. už sem taky něco slyšel. Ale co je na tom pravdy, to nevim. Ale zase snad neni takovej problém zavolat na dopravku a zeptat se ne?

Autor:  FiKo [ 09 úno 2009 15:59 ]
Předmět příspěvku: 

skaldal píše:
To máš oficiálně odkud tyhle informace???
Co je teda mě známo, tak v současné době lze auto trvale vyřadit pouze s dokladem o ekologické likvidaci a jak jsi správně napsal to nemůže udělat on, ale majitel, na kterého je to auto přihlášené. V polopřevodu to nejde.


Ahoj Skaldale
Právě od tebe jsem čekal nějakou odpověď ohledně té výměny...
Řekl bych, že tobě pod rukama prošlo už velmi moc aut...tak co myslíš, půjde to tak jak říkal Wizzy?...co imobilizér??..

Autor:  Marpie [ 09 úno 2009 17:29 ]
Předmět příspěvku: 

skaldal píše:
To máš oficiálně odkud tyhle informace???
Co je teda mě známo, tak v současné době lze auto trvale vyřadit pouze s dokladem o ekologické likvidaci a jak jsi správně napsal to nemůže udělat on, ale majitel, na kterého je to auto přihlášené. V polopřevodu to nejde.


V novele zákona je že vozidlo lze trvale vyřadit pokud ztratilo smysl využití nebo tak nějak (teď se mi ten zákon nechce hledat ani nemám čas protože spěchám) to není problém najít a pár lidí na netu už napsalo na netu že se jim to takto podařilo. Taky mi jeden chlápek psal že má v ruce pokyn ministerstva že to takto lze.

Autor:  Krtek-NA [ 09 úno 2009 18:16 ]
Předmět příspěvku: 

FiKo píše:
skaldal píše:
To máš oficiálně odkud tyhle informace???
Co je teda mě známo, tak v současné době lze auto trvale vyřadit pouze s dokladem o ekologické likvidaci a jak jsi správně napsal to nemůže udělat on, ale majitel, na kterého je to auto přihlášené. V polopřevodu to nejde.


Ahoj Skaldale
Právě od tebe jsem čekal nějakou odpověď ohledně té výměny...
Řekl bych, že tobě pod rukama prošlo už velmi moc aut...tak co myslíš, půjde to tak jak říkal Wizzy?...co imobilizér??..

"92 mondeo má immobilizér??? Já bych neřekl, ale nevím to na tuty a pokud k tomu máš kompletní druhý auto (i mondeo) tak je to bez problému, vyměníš zkrátka vše co bude potřeba - ono mnoho dílů co se dělá a pasujou na mnoho fordů, někdy i aut. :wink:

Autor:  džordž [ 09 úno 2009 18:36 ]
Předmět příspěvku: 

skaldal píše:
To máš oficiálně odkud tyhle informace???
Co je teda mě známo, tak v současné době lze auto trvale vyřadit pouze s dokladem o ekologické likvidaci a jak jsi správně napsal to nemůže udělat on, ale majitel, na kterého je to auto přihlášené. V polopřevodu to nejde.


Kolega to vyřadil na čestný prohlášení. Napsal, že to bude používat jako sklad nářadí nebo tak něco a nebude to používat na pozemních komunikacích. Dokonce mu na dopravce řekli, co tam napsat.

Autor:  Marpie [ 09 úno 2009 21:04 ]
Předmět příspěvku: 

Díky za potvrzení toho co jsem napsal příkladem z praxe. :smt023

Autor:  skaldal [ 09 úno 2009 21:06 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to je super, to jsem právě chtěl slyšet, jestli to tak opravdu funguje a není to jako že "jedna paní povídala", na netu jsem se toho dočetl už dost, co "prej jde" a pak to nebyla pravda. Já byl teda na dopravce naposled 29.12.2008 a to mi řekli, že jiná možnost než s ekodokladem není a ani po Novým roce nebude. To teda nevím, proč furt vyhazuju 1500,- za likvidaci, zrovna zítra mám v plánu tam vézt další auto, tak to si to musím zjistit. :wink:

Autor:  FiKo [ 09 úno 2009 21:06 ]
Předmět příspěvku: 

Krtku to mondeo jestli má imo. to nevím..ale já mám a když bych zaměnil řj tak bych o něj asi přišel co?..

Autor:  Krtek-NA [ 09 úno 2009 23:44 ]
Předmět příspěvku: 

no pokud to mondeo nemá, tak samozřejmě jo a dnes když je stáří 10 let tak je to jen součást co se může u auta posrat.
Zrovna kámoš má JEEPa a není moc movitej a tam se to prostě posralo - došli baterky v ovladači a ono se to ropárovalo, JEEP nejezdí a asi ani nebude páč na to nemá finance...
Tak vidím immo já a sere mě, že to v autě mám, kolikrát nezamykám, klíče mám teda u sebe a vím že to nikdo neukradne. Samozřejmě záleží na lokalitě kde žiješ. :wink: :!:

Autor:  angličák [ 10 úno 2009 02:23 ]
Předmět příspěvku: 

..jen chci dodat...prevodovka z Mondea je sice MTX, ale uchycenim zcela jina...takze tudy cesta nevede...tzn. na ten motor bude treba prehodit setrvak a spojku z one vychozi 1.6 16V....BC to tu 1.8 zkousne v pohode....ovsem mam takove tuseni ze v roce vyroby tveho auta je starter zezadu a Mondeo ho ma tusim zepredu...ale nemam to detailne nastudovane...

ten drzak navic u Mondea je na palici, v Escortu je k nepotrebe, za to misto je uchycen drzak servocerpadla...rozdil ej dan tim, ze u Mondea drzi motor v kastli castecne za palici, zatimco u Esca je drzak na bloku...

...jine zasadni problemy v zastavbe asi nebudou...elektrika by pri trose stesti mela byt totozna....vymenou RJ se imobilizer samozrejme odinstaluje, je totiz obsazen v RJ vychoziho auta...

Jeste mne napadlo....to tvoje Mk.VII ma uz Edis v RJ, pokud se nemylim. Nejak si neuvedomuju jestli to tak ma i oni Mondeo...pokud ne tak je to problem trochu vetsiho razu, muselo by se resit zapojeni Edisu...nebo by vlastne stacilo prehodit 1.8 EPROM do tve 1.6 RJ, cimz bys vlastne zachoval i imobilizer i Edis v RJ... :-D

Autor:  skaldal [ 10 úno 2009 13:12 ]
Předmět příspěvku: 

Abysme tu nerozšiřovali OT, tak jsem diskuzi o trvalém vyřazení přesunul SEM i s dnešními čerstvými informacemi.

Autor:  FiKo [ 10 úno 2009 16:13 ]
Předmět příspěvku: 

No je to tak...startér mám vzadu a mondeo ho má v předu...jinak nějakého pájení v řj se nebojím, trošku se zabývám opravami BTV (barevné tv)

Autor:  futura [ 10 úno 2009 16:41 ]
Předmět příspěvku: 

Zetec za Zetec se meni pohodove, kdyz jsou k tomu veci z obou darcu, tohle by melo jit dost slusne. Motor 1,8 novej a drzaky z 1,6, diŕy by mely sedet, prevodovku bych dal starou vcetne setrvaku a spojky. Chtelo by mrknout jestli ta 1,8 ma vyrez na starter i vpredu, ale asi by mit mela, vzadu se ta doura zaslepi delicim plechem z 1,6.To by asi mely bejt vsechny mechanicky veci. Elektrika mozna slozitejsi, ale jestli oboji EEC4, tak by melo jit jen vymenit RJ, mondi mely snad vsechny od zacatku edis vestavenej a esco od 95, nebo 96 taky.I kdyz mozna ani to prehozeni eprom z 1,8 do RJ z 1,6 by nemuselo bejt marny, v zasade jde jen o to, dat k motoru spravny hodnoty rizeni, vsechno ostatni by zustalo zachovany. Nevim, jak mondi 1,8, ale 2l ma z RJ rizenejch vic veci, takze kdyz se implantuje do neceho, kde ty zarizeni nejsou, pri testu to hazi chybovy kody.Ze by to melo nejaky vliv na provozni vlastnosti jsem subjektivne nepozoroval.
Zase tak velkej orisek by tahle akce bejt nemela, chce to dobre promyslet se vsema souvislostma a potom na to vlitnout, vysledek urcite potesitelnej.Jo MAF to chce z ty 1,8 taky. Tutove jsem na neco zapomnel, ale proto rikam, ze to chce dobre promyslet nejdriv.

Autor:  FiKo [ 10 úno 2009 18:31 ]
Předmět příspěvku: 

Jinak dneska ráno jsem ho slyšel startovat a řeknu vám že naprostá pohoda!..žádny diesel se nekonal motor ševelil jako nový!..kdybych nevěděl že je těsně po rozvodech tak bych do toho nešel!

Futy dík!...škoda že jsi s Prahy!
Až se do toho pustím tak možná by se hodil tvůj telefon.

Autor:  Standa [ 10 úno 2009 21:41 ]
Předmět příspěvku: 

Futy to vícemně popsal, jen bych něco upřesnil. Máš Esko 98. rok tedy startér vzadu a stejně tak by mělo být i na Mondeu. Já jsem dával 2.0 l s Mondea 94, tak by to mělo být podobné. Na bloku Mondea chyběla vepředu dole jedna díra pro uchycení vzpěry silentbloku převodovky, tak jsem ji tam vyvrtal a nařezal závit. Pro převodovku IB 5 budeš muset přehodit s původního motoru olejovou vanu i se savkou a asi také olejové čerpadlo. Já jsem tedy čerpadlo nechal původní z Mondea, ale pak olejový filtr originálních rozměru nejde našroubovat, protože Escort má ten vývod šikmý narozdíl od kolmého u Mondea. Musel jsem trochu (asi 1,5 cm) posunout vzpěru silenetbloku co jde na nápravnici a používám kratší olejový filtr. Z čidel musíš přehodit MAF a pak čidlo dole na klikovce, které snímá impulsy se setrvačníku. Celou spojku se setrvačníkem dáš z 1,6 a tím pádem je původní snímač mimo polohu setrvačníku, alespoň u 2.0 l to tak bylo. Musel jsem vyměnit čidlo i to pouzdro ve kterém je uchycené. V mém podpisu si můžež kliknout na odkaz je tam pár fotek jak jsem ten motor dělal.

Autor:  futura [ 11 úno 2009 08:29 ]
Předmět příspěvku: 

No tak Standa to podal uplne polopaticky, to nema chybu a on to daval do Esca, takze presne to, co potrebujes. A hlavne si to pamatuje a ma zdokumentovany na rozdil ode mne.Ta vana i olejovy cerpadlo dost podstatny, proto je idealni mit darce i obdarovanyho v komplet stavu, z toho jde vzdycky neco udelat.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/