fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Řídíci jednotka 1.6 16V L1K
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=21956
Stránka 1 z 1

Autor:  Thomas89 [ 21 úno 2009 23:44 ]
Předmět příspěvku:  Řídíci jednotka 1.6 16V L1K

Zdarec Fordaři,
Můj otec vlastní Ford Escort sedan(asi je to GAL, nevim) rv. 1997 1.6 (16V, L1K), najeto má necelých 68tis km. Mylseli jsme, že má jednu z klasických vad - kolísání otáček volnoběhu, že to bude jen ventil volnoběhu, tak se vyměnil za origo fungnagl, bylo to stále stejné, ba i horší. Tak si otec odvezl Escorta na diagnostiku, kde zjistili, že prý odešel kondenzátor v řídící jednotce(a buh vi co ještě) a opravu mu vykalkulovali na 30 tisic.
Tak bych se chtel pozeptat, jestli nevíte o nějakej bouračce, nebo nečem na ND, nebo jestli by ste mi neporadili nejake lepší řešení co s tím dělat...
Předem dík za vaše rady ;-)

Autor:  Thomas89 [ 21 úno 2009 23:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Řídíci jednotka 1.6 16V L1K

Thomas89 píše:
Zdarec Fordaři,
Můj otec vlastní Ford Escort sedan(asi je to GAL, nevim) rv. 1997 1.6 (16V, L1K), najeto má necelých 68tis km. Mylseli jsme, že má jednu z klasických vad - kolísání otáček volnoběhu, že to bude jen ventil volnoběhu, tak se vyměnil za origo fungnagl, bylo to stále stejné, ba i horší. Tak si otec odvezl Escorta na diagnostiku, kde zjistili, že prý odešel kondenzátor v řídící jednotce(a buh vi co ještě) a opravu mu vykalkulovali na 30 tisic.
Tak bych se chtel pozeptat, jestli nevíte o nějakej bouračce, nebo nečem na ND, nebo jestli by ste mi neporadili nejake lepší řešení co s tím dělat...
Předem dík za vaše rady ;-)

Autor:  Wizzy [ 21 úno 2009 23:51 ]
Předmět příspěvku: 

To by mě opravdu zajímal ten postup, kterým to zjistili... Myslím, že ani dnešní EEC nedokáží reportovat, že mají pokakané nějaké diskrétní součástky uvnitř sebe. Mě to přijde jako pěkná hovadina. Dřív než se pouštět do takto nesmyslných operací za cenovku srovnatelnou s hodnotou auta, projdi si tu sekci "volnoběh", tam najdeš dostatek inspirace k pokusům. Od velmi levných (těsnost sání, oblíbené odvětrání klikovky), přes volnoběžný ventil (to už máte za sebou), MAF, lambdu až po tu řídící jednotku konče. Vše se ale dá pořídit za podstatně nižší benzín třeba i u místních členů (skaldal, angličák a další), sice použité, ale většinou funkční.

Autor:  Thomas89 [ 22 úno 2009 00:08 ]
Předmět příspěvku: 

Mě to přijde taky jako hovadina, co to bylo za kouzelníka co to zjistil :? , ale já to nějak dál nezkoumal a po ničem nepátral... s tím přišel otec, že mu to řekli na diagnostice...
Jinak díky za radu, budu mít co číst na dobrou noc :)

Autor:  skaldal [ 22 úno 2009 12:17 ]
Předmět příspěvku: 

:-D To jsme tu už někde taky řešili, že dle servisů je nejčastější závada u všech aut špatná řídící jednotka, přitom se tam nemá ve skutečnosti skoro co pos... To je mizivý procento.
To slyším každou chvíli někde, že když nevědí co s tím, tak hned diagnostikujou vadnou jednotku. :roll:

A vsadil bych se, že kdybys sehnal někde jinou použitou a dali jim tam a bude to to samý, tak ti řeknou, že je taky špatná a kdybys sehnal 5 dalších, tak budou všechny špatný, prostě jediná možnost je koupit novou a pak řeknou, že to musí být někde v elektroinstalaci, takže taky jedině objednat novou (ta nová jednotka už samozřejmě vrátit nepůjde, nebo za čtvrtinovou cenu :-D ) no a až z tebe vytáhnou aspoň 30 tisíc a furt to nepujde, tak to daj nějakýmu garážníkoj, ten najde někde třeba prasklou hadičku, kde to přisává vzduch, ale ve finále ti stejně řeknou, že ta jednotka i kabeláž byly stejně v prdeli a bez nich by to nejelo. :smt044

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/