fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

číslování válců
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=22196
Stránka 1 z 2

Autor:  darkmann [ 07 bře 2009 14:02 ]
Předmět příspěvku:  číslování válců

Dobrý den, potřeboval bych poradit, odpojil jsem kabely od svíček i rozdělovače a ted nevím jak to patří. Na rozdělovači je to očíslované 1234 ale na hlavě válců to nikde nevidím. Může mi někdo poradit jak to správně zapojit?

Motor 1.6.EFI

Autor:  Krtek-NA [ 07 bře 2009 15:10 ]
Předmět příspěvku: 

Zpravidla válec u rozvodů je první, a pak to je klasika. Ale dle mýho to budeš muset nasadit dle pořadí páléní, to bude muset napsat někdo kdo Escorta má, mělo by to být 1-3-4-2 :wink:

Autor:  darkmann [ 07 bře 2009 15:30 ]
Předmět příspěvku: 

prvni u rozvodů?tak to sem z toho blazen ja to dneska zkousel zapojit a prvni sem dal ten u vicka na olej,4 u rozvodu hned vedle2 a pak 3 na tuhle kombinaci mi to chytlo ale nevim jestly je to ok ten motor jsem tam vcera daval tak nevim jak jede asi to mam teda spatne

Autor:  Wizzy [ 07 bře 2009 16:39 ]
Předmět příspěvku: 

Heh... ono je to totiž jedno, z které strany se začne, pokud se dodrží pořadí. A to z jednoduchého důvodu, fordí cívka je dvoučinná, takže na první a čtvrtém a druhém a třetím válci to jiskří současně, pokaždé když je píst v horní úvrati. Takže je to stranově symetrické :-)

Autor:  dj.DEKL [ 07 bře 2009 18:20 ]
Předmět příspěvku: 

Ale on asi nemá Zeteca ale CVH a tam to bude asi jiný ne?

Autor:  Wizzy [ 07 bře 2009 18:42 ]
Předmět příspěvku: 

Těžko říct, záleží jaká je zapalovací cívka.

Autor:  dj.DEKL [ 07 bře 2009 18:44 ]
Předmět příspěvku: 

Taky každej zapal. kabel bude jinak dlouhej takže se to dá poskládat.

Autor:  zdenal8 [ 07 bře 2009 19:19 ]
Předmět příspěvku: 

No už sem se setkal i s tim, že jsou číslovaný jednotlivý kabely. A když dodržíš čísla na cívce s číslama kabelů, tak pak už to je podle délky kabelu snadný.

Autor:  darkmann [ 07 bře 2009 21:51 ]
Předmět příspěvku: 

kabely očíslovany nemám,a kdyz se to snazim poskladat podle delky kabelů tak to strílí jak blazen z vejfuku jediny co vim jiste je ze kabel co je oznacenej na rozdelovaci 2 patri k 2valci(pocitano od rozvodů)beru to podle fotky co jsem videl na netu u nejakyho inzeratu

Autor:  bobr [ 08 bře 2009 03:39 ]
Předmět příspěvku: 

darkmann píše:
kabely očíslovany nemám,a kdyz se to snazim poskladat podle delky kabelů tak to strílí jak blazen z vejfuku jediny co vim jiste je ze kabel co je oznacenej na rozdelovaci 2 patri k 2valci(pocitano od rozvodů)beru to podle fotky co jsem videl na netu u nejakyho inzeratu


No tak to nastartuj na ten jeden valec vem si rukavici a muzes testovat jednotlivy kabely pripojovanim ke svickam kdyz zapojis spravnej tak na chodu motoru poznas ze dalsi valec bezi. Jen musis rychle nez se ti to uchlasta. Lepsi je to samozrejme zapojit rovnou ale pokud se ti nechce nic zjistovat a hledat je todle nejrychlejsi

Autor:  zdenal8 [ 08 bře 2009 17:57 ]
Předmět příspěvku: 

No to nevim, jak mu to bude bafat na jeden válec. Spíš bych poprosil někoho s tímhle motorem, aby se mu mrknul, jak ty kabely jsou.

Autor:  Krtek-NA [ 08 bře 2009 18:44 ]
Předmět příspěvku: 

Je to 1-3-4-2 podle toho to naboucháš.
Jestli je teda jednička u rozvodů...
tak 1 spojíš s prvním válcem
2 spojíš s čtvrtým válcem
3 spojíš s druhým válcem
4 spojíš s třetím válcem

Pokud máš čísla na rozdělovači mělo by to tak být jak píšu, pokud jdou na víčku čísla za sebou a nejsou nějak na překáčku :!: těžko radit.
Udělej fotky (detailní) a pak to pospojuju. :wink:

Autor:  darkmann [ 08 bře 2009 21:02 ]
Předmět příspěvku: 

Krtek-NA píše:
Je to 1-3-4-2 podle toho to naboucháš.
Jestli je teda jednička u rozvodů...
tak 1 spojíš s prvním válcem
2 spojíš s čtvrtým válcem
3 spojíš s druhým válcem
4 spojíš s třetím válcem

Pokud máš čísla na rozdělovači mělo by to tak být jak píšu, pokud jdou na víčku čísla za sebou a nejsou nějak na překáčku :!: těžko radit.
Udělej fotky (detailní) a pak to pospojuju. :wink:
kdyby to bylo tak ja pises tak by to nevychazelo podle fotky co sem videl na netu byl druhej valec od rozvodu spojenej s dvojkou na rozdelovaci,bohuzel vic na ty fotce videt neni....jinak ty cisla na rozdelovaci jdou za sebou nejsou na preskacku

Autor:  Krtek-NA [ 08 bře 2009 21:04 ]
Předmět příspěvku: 

¨Hele já to nikdy neviděl, tak v tom případě to na rozdělovači nebude 1-2-3-4, ale tam to bude 1-3-4-2. Pak samozřejmě ano. Proto jsem si psal o tý fotky :!:

Autor:  darkmann [ 08 bře 2009 21:07 ]
Předmět příspěvku: 

Krtek-NA píše:
¨Hele já to nikdy neviděl, tak v tom případě to na rozdělovači nebude 1-2-3-4, ale tam to bude 1-3-4-2. Pak samozřejmě ano. Proto jsem si psal o tý fotky :!:
ja ted nemam fotak bude az pristi tyden :-( jestly to pomuze tak tady je fotka stejnyho motoru co mam ja,ale moc tam videt neni http://ford.sbazar.cz/ford-escort-cabri ... 89084.html

Autor:  Michal Ševeček [ 08 bře 2009 22:03 ]
Předmět příspěvku: 

sundej rozdělovač nastav si motor na první válci do horní úvratě ( pozor sou tam 2 v jedné nepálí v duhé jo říká se na konci komprese) podívej se kam ti směřuje palec dej tam víčko. a jak tam máš ty čtyři obvodové zdířky na tom víčku tak pod jednou ti bude vycházet palec. a potom postupuj ve směru hodinovejch ručiček na 1 ten máš zapojený potom 3,4,2a to samé na svíčky jedničku dáš na jedničku a tak dál

Autor:  darkmann [ 09 bře 2009 00:44 ]
Předmět příspěvku: 

tak to vypada ze se to zapojuje tak ze prvni valec(u rozvodů)je na cisle1 u rozdelovace a pak se to tam strka postupne dokola(hned ten dalsi na 2,dalsi na 3,pak posledni na 4)chytlo to a jede to ale je mozny ze to nemusi bejt spravne protoze mi to jelo i na 2 odlisny kombinace:-)

Autor:  Karel [ 09 bře 2009 10:11 ]
Předmět příspěvku: 

Panove ja nevim, ale neni to jedno?Pokud dodrzite 1-3-4-2 ,tak je jedno jestli to napichnete na c.1 nebo c.4 na rozdelovaci.Dulezitej je smer jakoby otaceni palce rozdelovace(poradi paleni) a pak to poradi 1 3 4 2 na valcich ne?

Autor:  dzimir [ 09 bře 2009 10:35 ]
Předmět příspěvku: 

přesně, udělej to tak, že sundáš víčko rozdělovače, 1válec do HÚ, budeš muset sundat kryt rozvodů aby ti seděly i rysky na vačce, pak jen sundáš víčko rozdělovače a kam bude palec ukazovat, tam dáš ten nejdelší kabel pro 1. válec, pak už jen postupuješ !!proti!! směru hodinových ručiček a dáváš 3-4-2

Autor:  petansvatos [ 09 bře 2009 11:16 ]
Předmět příspěvku: 

darkmann:

No jestli máš přesně ten motor, co jsi sem na něho dal odkaz, tak máš CVH EFI....a to už nemá "klasickej rozdělovač"..... :roll:

Já mám na motoru zapojené kabely takto:
Obrázek

Kdysi jsem to sundával, a tak jsem si předtím, pro jistotu, udělal takové malé primitivní schémátko :-D

Zapoj je tak jak je na obrázku (pokud nerozumíš, napiš!) přičemž nejdelší kabel je na 1. válec o něco kratší na 2. válec atd. ...

P.S.: pokud tam máš originální cívku Ford, tak je uprostřed mezi "zástrčkami na kabely" štítek který bývá zanesený špínou tak, že není vůbec vidět a mimo jiné jsou na něm čísla která označují která "zástrčka" je pro který válec....

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/