fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Výroba podložek pod kola
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=22563
Stránka 1 z 2

Autor:  x-law [ 25 bře 2009 09:23 ]
Předmět příspěvku:  Výroba podložek pod kola

Nechávám si v práci vyrobit podložky pod kola, mam vše už hotový, jen nevim jak velký díry na šrouby si mám udělat, neporádí někdo?? Mělo by to být M12, což je díra asi cca těch 12 mm??? (Jinak Escort VII) :-D Díky

Autor:  EwanS50 [ 25 bře 2009 10:51 ]
Předmět příspěvku: 

Chceš tam dávat dlouhý šrouby? Pokud jo, tak když to bude 13mm, neuděláš chybu a budou se ti tam líp dávat... Pokud do nich ale chceš závity, tak by to mělo bej M12x1,5 (pokud se nemýlim) a to by se mělo vrtat 10,4-10,5mm.

Autor:  Perňa [ 25 bře 2009 10:58 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud chceš dělat závity
Jednoduché počty.....

Průměr šroubu vynásobíš 8mi a uděláš destinou čárku.... :-D

12 * 8 = 96 tj. vrták 9,6mm

Autor:  EwanS50 [ 25 bře 2009 11:02 ]
Předmět příspěvku: 

Tam ale snad nejsou normální závity a s tou osmičkou to funguje tak do M10 a stejně k tomu musíš vždycky něco málo přičíst... tzn. že pro M12 min. průměr 10mm, nemám ted u sebe tabulky, ale z nich to jde v poho vyčíst...

Autor:  Standa [ 25 bře 2009 11:05 ]
Předmět příspěvku: 

Myslím, že nechce dělat závity ale jen prostrčit přes podložky šrouby a to je vhodné vrtat průměr 13 mm.

Jinak podle tabulek je pro závit M12 x1,5 malý průměr závitu průměr 10,38mm, vrtal bych to vrtákem o průměru alespoň 10mm.

Autor:  x-law [ 25 bře 2009 11:17 ]
Předmět příspěvku: 

jen chci prostrčit jsou to jen 5 mm podložky, sorry za neupřesnění, jinak všecm díky za odpovědi, nechávám to vrtat 12,5, tak snad to půjde

Autor:  zdenal8 [ 25 bře 2009 13:00 ]
Předmět příspěvku: 

Pro šrouby M12 je díra 12,5 málo. To ti nesedne. Minimálně 13. V tomhle případě bych se nebál vrtat 14 mm.

Ještě dotaz. Na čem to budeš vrtat?

Autor:  Wizzy [ 25 bře 2009 13:01 ]
Předmět příspěvku: 

Nápodobně. V těch mých (co tu mimochodem prodávám :-) ) jsou díry na štefty snad 15mm.

Autor:  zdenal8 [ 25 bře 2009 13:04 ]
Předmět příspěvku: 

No jistě. Protože když to vrtáš na obyč vrtačce dle orýsování, tak by to jinak na ty šrouby ani nesedlo. Díru 12,5 by si musel vrtat na horizontce podle souřadnic a stejně 12,5 mm neni dle normy díra pro šroub M12

Autor:  x-law [ 25 bře 2009 13:34 ]
Předmět příspěvku: 

Jsme soustružnická firma, takže mi to tu chlapy vemou na frézce, kdyžtak to nechám zvětšit :)

Autor:  zdenal8 [ 25 bře 2009 15:32 ]
Předmět příspěvku: 

No to nech rovnou udělat větší. Ušetříš si s tim čas a práci navíc. Prostě 12,5 neni v žádnym případě díra na M12 šroub. Nech tam udělat rovnou ty 15 mm, jak píše Wizzy. On ty podložky s těmahle dírama už má vyzkoušený. A pokud děláš v takovejhle firmě, tak tam byste tyhle základní věci měli vědět, nebo tam určitě budete mít normy, kde je tohle všechno napsaný.

Autor:  balu [ 25 bře 2009 16:01 ]
Předmět příspěvku: 

Díra pro závit je jmenovitý průměr minus stoupání M12 x 1,5 to je 12 - 1,5= 10,5, dle materiálu se uvolňuje až na 10,7. To je jedna věc, a druhá je, že udělat průměr děr 13 je akorát s 3 mm 45 st. sražením hran . Toto je tolerance jako kráva, a kdo ji nezvládne, ať vrátí výuční list. Měnění rozteče šroubů přez podložku, bacha na pevnost. Minimální tloušťka podložky a v ní závit 18 mm 1,5 násobek M12 = d 12 , jinak závit nemá pevnost.

Autor:  zdenal8 [ 25 bře 2009 18:29 ]
Předmět příspěvku: 

No on tady dělá průchozí díry na šroub. Což je minimálně těch 13 mm dle normy.

Autor:  BATMAN [ 25 bře 2009 23:21 ]
Předmět příspěvku: 

Perňa píše:
Pokud chceš dělat závity
Jednoduché počty.....

Průměr šroubu vynásobíš 8mi a uděláš destinou čárku.... :-D

12 * 8 = 96 tj. vrták 9,6mm


Obcas se v praci rozciluju nad vykresy s takovymato kotama ze "stare skoly".
Pust zavitnik do tehle diry a zalomis ho na 100 pero.
Jak uz psal BALU M12-1.5=10.5 dira.

Co se tyce toho prumeru diry pro srouby:
Zalezi na presnosti jake to bude vrtane. Kdybych si to delal sam praci na CNC dal bych 12ku vrtak - prumer steftu je cca 11.9.
V tomhle pripade je to ale uplne jedno a klidne tam jebni 20ky, ale myslim ze tech 12.5-13 je v poho.

Autor:  Perňa [ 26 bře 2009 07:26 ]
Předmět příspěvku: 

Já nic neříkám klucí takhle mě to naučila stará škola ( táta ) a nikdy jsem závitník neulomil.....,ale to je jedno...vy co děláte na cncčkách to je jiný.....

Autor:  x-law [ 26 bře 2009 08:07 ]
Předmět příspěvku: 

Tak už to mam hotový a je to přesný na 0,1 mm, ještě to musim vyzkoušet a dám vědět, aby se uzavřela debata o průměru 12-15mm :-D

Autor:  zdenal8 [ 26 bře 2009 11:27 ]
Předmět příspěvku: 

Tak na to sem moc zvědav.

Autor:  zdenal8 [ 26 bře 2009 11:37 ]
Předmět příspěvku: 

BATMAN píše:
Kdybych si to delal sam praci na CNC dal bych 12ku vrtak - prumer steftu je cca 11.9.


Tak to bych moc rád viděl, jak by ti to tam potom páslo. Ty si asi taky viděl strojnický tabulky jenom z rychlíku co? Sice je možný, že by si to dokázal udělat v nějakej velikej přesnosti (záleží na mašině a šikovnosti obsluhy), ale taky musíš počítat, že na tom autě to je taky udělaný s nějakou tolerancí a podle mě se prostě nemáš šanci trefit. Jako na díru si dle tebe dát vůli 0,1 mm na průměr, když na autě sou jak se řiká zemědělský tolerance. Na tom autě to zkrátka nějaká brutální přesnost nebude. Až sundáš kolo, tak vem za kotouč, jak je volnej a jaký sou v něm díry. Asi ví proč to tak maji udělaný. Na jednu díru se trefíš určitě, dvě možná, ale tři už ani náhodou. A to jsou na kole dokonce 4 šrouby.

Autor:  x-law [ 26 bře 2009 12:43 ]
Předmět příspěvku: 

:-P tabulky mam a znám, vim že je 12,5 malý, ale právě jsem se ptal, jáký tam jsou zavity a jaký díry na to budou stačit.
V tabulkách je pro M12= průměr díry 13 13,5 14,5 (jemná střední hrubá řada). Takže vim že 12,5 bude málo, ale už jsem si to nechal předtím vyrobit, takže musim zvětšit sám.

Autor:  BATMAN [ 26 bře 2009 12:59 ]
Předmět příspěvku: 

zdenal8 píše:
BATMAN píše:
Kdybych si to delal sam praci na CNC dal bych 12ku vrtak - prumer steftu je cca 11.9.


Tak to bych moc rád viděl, jak by ti to tam potom páslo. Ty si asi taky viděl strojnický tabulky jenom z rychlíku co? Sice je možný, že by si to dokázal udělat v nějakej velikej přesnosti (záleží na mašině a šikovnosti obsluhy), ale taky musíš počítat, že na tom autě to je taky udělaný s nějakou tolerancí a podle mě se prostě nemáš šanci trefit. Jako na díru si dle tebe dát vůli 0,1 mm na průměr, když na autě sou jak se řiká zemědělský tolerance. Na tom autě to zkrátka nějaká brutální přesnost nebude. Až sundáš kolo, tak vem za kotouč, jak je volnej a jaký sou v něm díry. Asi ví proč to tak maji udělaný. Na jednu díru se trefíš určitě, dvě možná, ale tři už ani náhodou. A to jsou na kole dokonce 4 šrouby.


Zemedelsky tolerance? Omg kde zijes?
Naboj, ze ktereho cuci srouby vyrabi plne automatizovane a presne stroje. Verim ze ty diry jsou v presnosti MAX +-0.1mm.
Diry do kterych se srouby zalisovavaji musi byt v presne toleranci co se prumeru tyce jinak by jsi tam ty stefty jen tezko dostaval, to znamena ze i zde musi byt vysoka presnost.
Ve finale vule na dirach 0.5mm je plne dostacujici.

Sam jsem si to pred mesicem overil kdyz jsem si delal pripravek abych zjistil ktery brzdovy kotouc mi haze. Byla to brousena deska se 4ma dirama o prumeru 12.5mm na roztecne kruznici 108mm a na kolo sla uplne v klidu nasadit a prisroubovat, takze to co tu pisu neni jen teorie, ale mam to i overene z vlastni praxe.

Jo a co se tyce strojnickych tabulek a jednotlivych trid uchylek, na kazdem vykrese je oznacena trida presnosti, tys videl nejaky strojni vykres naboje? V jake tride se dela? Asi ne, vid? Tak priste mlc a soupej nohama.
Jinak uz jsem psal ze ty diry muzou bejt klidne i 15ky, ale cim presnejsi tim lepsi.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/