fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Čeho je to čidlo, může to mít spojitost?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=22967
Stránka 1 z 1

Autor:  alexij [ 14 dub 2009 22:52 ]
Předmět příspěvku:  Čeho je to čidlo, může to mít spojitost?

Dobrý večer, ahoj, potřeboval bych od vás radu (fórum pročítám, googloval jsem), ale nejsem o moc chytřejší. Escort 1.6 16 V Zetec. Momentálně řeším tolikrát zmiňované cukání studeného motoru a dušení se v určitém spektru otáček (mimochodem auto bylo skoro pravidelně - nechtěně- v servisu). Jednu chvíli dokonce za studena nechtělo jezdit vůbec, vyměnili lambda sondu a chvíli to bylo v pořádku. Ale teďka musím auto za studena nastartovat a IHNED vyjet (chvíli stát na volnoběh NEMŮŽU), protože pak nechce jít za plynem, chvíli nereaguje na full gas a paa najednou otáčky vyletí a stylem cuk-cuk-cuk má tendenci vyjet. Jakmile se trochu ohřeje motor - je to lepší, při plně prohřátém motoru už se jenom dusí při plném plynu v určitém rozmezí otáček (stačí nedávat plný plyn a je to v pořádku - ale stejně bych to rád opravil). Takže jsem dnes vyrazil po přečtení několika zde uvedených duskusí k autu, otevřel kapotu a začal zkoumat a uviděl utržený drátek od čidla?, které je na sání (hlavně ale nevím, co je to vůbec za čidlo, plánuji si drátek opravit sám - pokud mi napíšete, že to lze, ale nevím jak se to má vůbec demontovat, jestli tam je nějaký bajonet, závit, nebo jen otočit, zabrat větší silou a vytáhnout - nechci tam nic ulomit - A HLAVNĚ, ZDA TO MŮŽE SOUVISET S TÍM CUKÁNÍM A DUŠENÍM SE....jo, sání mám plastové, takové to jdoucí jakoby za motorem, ne přes motor - však vy víte...děkuji všem předem za pomoc Pepa
http://img254.imageshack.us/img254/3264 ... 009193.jpg

Autor:  angličák [ 14 dub 2009 23:10 ]
Předmět příspěvku: 

Bingo....i to muze byt ono...cidlo teploty nasavaneho vzduchu...nemylim li se.....jeste bych zkontroloval cidlo teploty motoru pro ridici jednotku...je na domku termostatu....vetsina debilnich servisu hned meni lambdy, ale ty na chod motoru jmenovite za studena (ani za tepla) kupodivu v pripade jejich disfunkce nemaji takrka zadny znatelny vliv...hromady lidi jezdi s urvanyma kablama od lambdy a ani o tom nevi...ci je maj jinak znicene...

...Konektor jde za pouziti minimalniho nasili sundat a chytra hlava uz pak vi kam ten drat nabastlit...pripadne sehnat nekde nevyrvany z vrakace...

Autor:  alexij [ 14 dub 2009 23:14 ]
Předmět příspěvku: 

děkuji moc angli!!!

Autor:  angličák [ 14 dub 2009 23:17 ]
Předmět příspěvku: 

No neni zac, az se ten muj hlod konvertuje v tve pojizdne auto, tak duvod bude...

Autor:  alexij [ 14 dub 2009 23:19 ]
Předmět příspěvku: 

hned zítra po šichtě zkusím drátek opravit.....

Autor:  angličák [ 14 dub 2009 23:25 ]
Předmět příspěvku: 

...jeste dodam pro ostatni, kteri byli lini si precist ten krasny preklad funkce vstrikovani, ci jinak studovat sve vozy, ze lambda za studena neni vubec zapojena do procesu tvorby smesi paliva...ted nevim od jaky teploty zacne fungovat...kazdopadne tu teplotu sepnuti urcuje prave to cidlo teploty chladiva motoru pro RJ a pokud je v haji, tak muze dost mystifikovat RJ o realnem stavu motoru...nacez ta micha naprosto nesmyslne smesi paliva a vzduchu...z cehoz vyplyvaji divne chody motoru do te doby, nez teplota motoru je natolik vysoka, ze prekona i ty mylne hodnoty cidla a sepne lambdu, ktera to paradoxne hodi do normalu...a nebo ne...do toho muzou vstupovat jeste chybove programy nasbirane lety provozu a neresetovani RJ a pod....celkem sranda....

Neni to nic platneho vseobecne...cidel je na motoru vicero...toto je jen k te lambde a servismanum, co ji hned ze startu meni...

Autor:  alexij [ 14 dub 2009 23:32 ]
Předmět příspěvku: 

...jo, jo, tak tohle přesně mám z dneška nastudované, zmíněné články o tom, kdy začne lambda pracovat, ale raději se ptám, protože v tomhle opravdu kovaný nejsem

Autor:  angličák [ 14 dub 2009 23:36 ]
Předmět příspěvku: 

...jeeeee...v pohode...nemelo to byt mentorovani, jen se mi to chtelo zrovna napsat.....jinak ptej se jak chces...on ti taky odpovi jen ten kdo chce....pokud nenapise ze to mas nekde tu v tom chaosu hledat...

Autor:  Psyg [ 14 dub 2009 23:41 ]
Předmět příspěvku: 

Toto sem taky řešil, akorát že sem měl utržený oba drátky.Ten černej domeček je tam jenom nacvaklej.V domečku by měla bejt jestli dobře pamatuju ještě pojistka, aby ty kontakty samovolně nevypadly.No a potom už jenom stačí nejakej úzkej vypichovák a vyndat ulomenej zbytek kontaktu ten je tam taky nacvaklej.
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic ... highlight=

Autor:  Wizzy [ 15 dub 2009 07:16 ]
Předmět příspěvku: 

Angli to pěkně popsal, já jen z té fotky doplním toto - je to čidlo teploty nasávaného vzduchu, ale podle mých zkušeností není pro tvorbu směsi až tak podstatné, největší význam má čidlo teploty motoru, lambda sonda, maf a čidlo polohy škrtící klapky (to spolu s čidlem polohy na klice zase udává i velikost předstihu a podobně)
Kdysi, když jsem měl problémy - nakonec s lambdou - tak jsem laboroval, mimo jiné, i s tímto čidlem a jednu dobu dokonce omylem jezdil s ním odpojeným a na motoru jsem to prakticky nepoznal.
Takže ano, opravit to je správně (i když to nebude tak jednoduché, popíšu proč dále), ale podle mě bude hlavní problém jinde, nejspíš v čidle teploty chladící kapaliny pro řídící jednotku (na domečku termostatu to nahoře). Nemáš moc velkou spotřebu?
A ještě to, co jsem slíbil dříve. Na obrázku je místo, kde má být čidlo teploty nasávaného vzduchu, ale vypadá jinak. Je prakticky plastové s gumovým O-kroužkem a hlavně nasazené na bajonet. Tohle je nějaká zbastlená náhrada s šroubovým osazením. Buď je to z verze s hliníkovým sáním a pak by se i hodnotám, co z toho lezou snad i dalo věřit, nebo je to nějaká šuplíková záležitost, může to být i čidlo pro chladící kapalinu a pak čert ví, co z toho leze. -nejjednodušší test - vyšroubuj to ven a podívej se, jak vypadá vlastní čidlo. Pokud je to kovový váleček, je to "do vody". Pokud je tam holý termistor, tak je to na vzduch.

Autor:  alexij [ 15 dub 2009 12:26 ]
Předmět příspěvku: 

Spotřeba 8.8 - 9.2, z 85 % jezdím delší trasy cca 50 km a moc se s tím nemazlím, takže otáčky neustále kolem 3tis, občas využívám plné spektrum, takže s trochu větší spotřebou počítám. ukazatel teploty se mi pohybuje +/- uprostřed stupnice. 4idlo vyšroubuju a napíšu, co jsem tam našel. Děkuji

Autor:  Wizzy [ 15 dub 2009 13:08 ]
Předmět příspěvku: 

To je na jednašvestku spotřeba trochu vyšší i při prohánění. Já mu taky docela rád občas šlápnul na krk a v létě jsem měl průměr (dlouhodobý) kolem 7.5. Ale to nemusí o ničem svědčit, to je jasné.
Jedna věc, Zetec má čidla chladící kapaliny dvě, jedno pro budík, to je na domečku termostatu zašité vlevo dole a druhé pro řídící jednotku, to je na termostatu nahoře. Určitě už chápeš, že když ti budík ukazuje dobře, ještě to neznamená, že čidlo pro řídící jednotku je v pořádku.
Koukal jsem, že jsi aktivně přistoupil k problému a začal studovat EFI, to je chvályhodné, jestli umíš používat i nějaký jednoduchý multimetr, tak si proměř to čidlo teploty, jestli ukazuje, jak by mělo (na studeném i zahřátém motoru), proměř si čidlo klapky. Proměřit se dá i MAF. A ještě bych pro jistotu nechal změřit někde v dílně tlak paliva na liště, jestli ti neodešel regulátor a motor se ti permanentně neuchlastává.

Autor:  tomin [ 15 dub 2009 14:32 ]
Předmět příspěvku: 

Ukazatel teploty pouziva jine cidlo nez jednotka motoru, takze co je na budiku je nepodstatne.

Autor:  alexij [ 15 dub 2009 19:16 ]
Předmět příspěvku: 

Dík\ za t radu, že čidla jsou dvě - na to jsem zatím nikde nenarazil. Takže zkusím proměřit - jen si ještě někde musím najít hodnoty, kterých správná čidla dosahují.

Autor:  alexij [ 15 dub 2009 19:58 ]
Předmět příspěvku: 

...mám ještě dotaz na proměření těch čidel: jestli to chápu dobře, tak když si změřím teplotu studeného motoru, tak napětí na čidle musí být to, které je pro danou hodnotu napsané v tabulce v sekci EFI\čidla\čidlo teploty chladící směsi??? A ty dvě čidla na termostatu by měly dávat stejné napětí ne?? Díky

Autor:  Wizzy [ 15 dub 2009 20:05 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud jde o proměření čidel, tak bych neměřil napětí, ale jejich odpor, hodnoty by se podle teploty měly plusmínus pohybovat podle těch tabulek v popisu EFI. NA čidlo teploty vody pro budík se vybodni, jeho činnost máš dostatečně ověřenou budíkem a je stejně jen tak orientační. (i když na rozdíl od mondea tak nějak ten budík kopíruje reálnou teploty vody, mě to ukazuje jen tři úrovně málo/střed/hodně)
A určitě to proměř minimálně pro dvě i více provozních teplot, ať si ověříš, že to čidlo opravdu mění odpor s teplotou, že není "zamrzlé" na nějaké hodnotě.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/