fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Jak se jmenuje tahle část?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=18&t=22982
Stránka 1 z 1

Autor:  senozaty [ 15 dub 2009 18:59 ]
Předmět příspěvku:  Jak se jmenuje tahle část?

Obrázek

Zdravim nevíte někdo jak najdu v shopech červeně označenou část? teče mi totiž kolem řídící tyče hydraulická kapalina, tak bych to chtěl vyměnit. Mám podezření na přepouštěcí ventyl. Nevim zd ase dá vyměnit. Nebo jeslti to někdo nemáte doma v garáži v nějakém rozum,ném stavu. Díky moc.

Autor:  angličák [ 15 dub 2009 19:26 ]
Předmět příspěvku: 

....hele, kolem ridici tyce, tzn myslis tim opravdu kolem tyce co jde jakoby od volantu???? Pokud ano, tak je tam gufero, ktere jde jednoduse vymenit....a stoji par korun...

Autor:  Wizzy [ 15 dub 2009 20:01 ]
Předmět příspěvku: 

Přesně tak, pokud to teče kolem volantové tyče, tak to jde spravit za málo peněz. Jestli je to "snadné", to je relativní, pro mě to moc lehké nebylo, ale jde to i na parkovišti před panelákem.
To gufero je 35-19-7 (vnější průměr-vnitřní-výška), je sehnatelné celkem snadno a doporučuju vzít variantu s prachovkou.
Vyměnit se do dá dvěma způsoby - pokud máš k dispozici zvedák, tak si ho vyndej - ale musí jít pryč minimálně komplet výfuk a nápravnice ;-)
Nebo to jde vnitřkem - odpoj si dole u pedálů volantovou tyč (zajisti si volant, ať se ti při případné manipulaci nepřetočí, pak by sis mohl strhnout pérové kontakty na airbag) Sundej ten plastový deklík, potom je tam taková redukce, tu taky pryč a už jsi u vlastní hřídele. To gufero je pod segerovkou, takže tu musíš vytáhnout (dobré je mít na tu segerovku speciální kleště) a pak vydolovat staré gufero ven. Já to nakonec dělal tak, že jsem ho velmi opatrně navrtal, zašrouboval tam vrut a za něj to vytáhl ven.
Ovšem pozor na to, jak to vytáhneš ven, tak ti z toho vyteče veškerý olej, jestli sis ho předtím nějak nevypustil, nebo jestli tam ještě nějaký máš. Mimo jiné bacha na něj, strašně rád rozleptává silentbloky v ramenu.
Pak se tam musí natlačit nové gufero, jde tam extra blbě, je dobré mít trubku odpovídajícího průměru. A opačným postupem to složit dohromady.
Když si představíš, že to děláš v polokleku, pololehu s hlavou pod volantem, jednou rukou se opíráš, tak to zas taková prdel není, já bych do toho touto cestou už nešel.

Autor:  FiKo [ 15 dub 2009 20:13 ]
Předmět příspěvku: 

WIZZI už i ty?????
bitefight?!..
Sry za ot ale...

Autor:  Wizzy [ 15 dub 2009 21:02 ]
Předmět příspěvku: 

Sem na to někde narazil... se s tím dobře zabíjí čas....teda spíš to čas začíná žrát....

Autor:  senozaty [ 16 dub 2009 21:04 ]
Předmět příspěvku: 

ano myslím přímo kolem řídící tyče. zítra dodám foto jak to vypadá. a teče to fest. mám celý ramena tim zaplácaný. a kola to hází na podběhy. no zejtra vám pošlu foto.

Autor:  skaldal [ 17 dub 2009 07:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak se jmenuje tahle část?

senozaty píše:
Zdravim nevíte někdo jak najdu v shopech červeně označenou část?
Např. tady: http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=100199
nebo tady: http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=100199
nebo tady: http://katalog.mjauto.cz/index.phtml?kat=15&

Autor:  AlbHert [ 09 črc 2009 22:30 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
Přesně tak, pokud to teče kolem volantové tyče, tak to jde spravit za málo peněz. ...


Nie je to celkom pravda. Tecenie oleja cez gufero kde vstupuje hriadel od volantu, je totiz len dosledok poruchy. Toto gufero je konstruovane na maly tlak a nedokaze zachytit unik oleja z rozvadzacieho ventilu, kde su ine tesniace kruzky, ktore maju zadrzat pracovny tlak. Cize ak toto gufero tecie, chyba nie je len v nom samotnom.
Spominane kruzky OEM su vraj take drahe ze sa oplati kupit nove servo. Ja som servo vyradil a zacinam jazdit bez posilovaca. Snad si zvyknem : ). Stale mam vsak v zalohe moznost nechat si vyrobit kruzky, gufero aj prachovku a laborovat. Laborovat, pretoze aj napriek tomu ze kruzky maju primitivny tvar, je hodne zlozite urcit ich spravne rozmery a material. Pretoze kruzok musi na jednej strane tesnit, ale na druhej strane nesmie klast velke pasivne odpory, aby bola zachovana funkcnost rozvadzacieho ventilu. Laka ma to vyskusat, pretoze som si vsimol, ze vsetci tento stav hodnotia len ako: "VYMENA".
Este musim napisat ze WIZIHO obdivujem, pretoze menit gufero cez interier to je klobuk dolu za trpezlivost. Ja som z vnutra sotva zalozil hriadel volant-servo...:)

Autor:  AlbHert [ 10 črc 2009 14:12 ]
Předmět příspěvku: 

a tiez, to spominane gufero 19-35-7 je u mna v mierach 20,6/41,3/7

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/